Sa zakašnjenjem od tri dana, evo reportaže sa trase "Vukov Spomenik"-Prokop-Rakovica. Nažalost, bez fotografija, jer sam uglavnom bio okružen železničarima.
Na "Vukov Spomenik" stižem oko 16:05 i spuštam se niz eskalator. Sa mnom su na stepeništu još jedna devojka i momak, očito par, po silasku skreću odmah levo, gledaju da li nekako mogu da zaobiđu rampu, pa kad shvataju da nema šanse, kreću pognutih glava nazad gore. Inače, nije mi ovo prvi put da na "Vukovom spomeniku" neko razmišlja kako da "prevari sistem", pa shvata da to nije moguće. Generalno, tu su i dalje reklame od pre 2-3 godine, ako neće da ih menjaju, mogu barem da ih sklone i uklone nalepnice/grafite sa njih. :bash:
Izlazim na peron, gde je pored mene još nekih pedesetak ljudi. Spikerka najavljuje stizanje voza već oko 16:06, što nije prvi put slučaj da toliko porani. Ljudi se vrzmaju po peronu i najzad stiže voz, recimo u minut tačno, u 16:11. Ulazim unutra, a iako je petak, interesantno, nije tolika gužva kakva je bila u utorak (naravno, opet je popunjenost i više nego dobra). Na Karađorđevom parku ulazi još dosta putnika, a izlazi nas 3-4 na Prokopu. Tačni smo u minut, u 16:18 sam u prolazu ka drugim kolosecima. Ovog puta, voz za Resnik stiže u 16:18, a polazi u 16:30. Vrata garniture su već otvorena (iako garnitura - neka od onih grafitiranih - nije pod naponom). Ulazim i sedam negde u sredini voza. Za mnom ulaze još dve žene i ulaze u susedni kompartman. Nekoliko ljudi ulazi i pitaju me da li je to voz za Resnik. Zbunjuje ih što je na susednom koloseku parkirana još jedna garnitura - za koju objašnjavam da je rezervna. Kada dođe još jedan voz sa prve linije - u vozu za Resnik je nekih 20ak ljudi. Ne mnogo, ali stičem utisak da ljudi tek otkrivaju ovu liniju. Iz susednog vagona ulazi mlada otpravnica vozova. Seda u red do mog, sami smo u kompartmanu. Tačno je 16:30 i voz kreće. Prostruji za manje od 5 minuta kroz Dedinjski tunel do Rasputnice G. A onda, što rekoše, počinje da kilavi. Od Rasputnice do Rakovice se baš vuče, dva puta je gotovo stao. Stižemo negde oko 16:40. Izlazimo još dvoje ljudi i ja.
Stanica, u odnosu na moju prošlu posetu jesenas, izgleda dosta bolje. Peroni su renovirani, mobilijar zamenjen, radi se na nadstrešnicama. Vidno ima još dosta posla: dva koloseka u sredini, gde se spuštaju peroni, još uvek nisu ni u najavi gotovi. Ulaz u prolaze izgleda fenomenalno (verovatno zato što je sređen), ali prolaz nije taknut - to je bukvalno poslednja stvar koja mora da se sredi, a posle svega što je urađeno na drugim delovima stanice, bilo bi izrazito glupo da se ništa ne uradi (da ne upotrebim teži izraz). Preciznije rečeno, zamenjen je natpis o ulazu na stanicu (mada je grafika ista), vise neki kablovi za struju u samom prolazu, zatvoren je izlaz do drugog reda stepeništa. Nema tu mnogo posla, realno: da se očisti, okreči i da se zamene oglasne table i lampe. Nisam siguran, ali mi se još čini i da se u samoj staničnoj zgradi (koja je, za neupućene, malo izdvojena od ostatka kompleksa) nešto radi, ali je tamo samo nabacan nameštaj.
Konačno, utisak o tome šta u samoj Rakovici treba da se radi: sređivanje ulice, ruinirana industrijska zona, itd. se ne menja.
Ali, menja se moja antipreporuka u preporuku da se koristi ova varijanta. Tačna je i odlična alternativa nadzemnom prevozu! :kk: Štaviše, i daleko je bolja mogućnost, jer se od Vukovog spomenika do Prokopa (ako pratite red vožnje) stiže manje od pola sata, a naravno, biće i još kraće kad krene direktna varijanta, bez presedanja u Prokopu.
Jedan "estetsko-praktični" utisak je i to da bi "Vukov spomenik", sa trenutnim brojem putnika bio izuzetan magnet za neki potencijalni trgovinski kompleks, a ujedno i izuzetan izvor prihoda Infrastrukturi. Svakako veći nego "Prokop", dok se ne završi, jer "Vuk" ima kapacitete, Prokop još nema.