Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Već je objašnjavano da je sa aktuelnim stanjem jedva moguća jedna i po linija: odnosno, jedna linija da ide na 15 minuta, druga na sat vremena.
Dakle, sledeće što mora da se uradi je kupovina vozova.
 
Онда је свака даља прича о било чему без набавке нових гарнитура и о томе треба озбиљно рзмишљати. Шта више, ја сам за оснивање новог опертера од стране града, а да се Србија воз посвети унутрашњем саобраћају. А реалне потребне су и за новим гарнитурама за БГ воз, и ЕМВ и ДМВ за међуградске линије, и оно што сматрам најбољим решењем за Србију, гарнитура са оба погона, и дизел и електро.

Што више размишљам, можда би са приватним оператерима,можда чак и странцима (ДБ нпр.) цела прича била флексибилнија, државне набавке су троме, споре и компликоване.
 
Možda.
Sledeća linija je svakako predviđena da ide do aerodroma, a četvrta podrazumeva dosta ulaganja.
 
Плашим се да ће опет све паре отићи на инфраструктуру, и кад се то заврши неће имати шта да трчи тим пругама :(
 
Ima forumaša koji to bolje prate, da ih ne citiram, ali mislim da mi imamo još nekih "nevučenih" kredita, koji mogu da se iskoriste za tu nabavku.
 
Od nedelje 22.04. p0lasci Bg voza iz stanice Resnik pomeraju se za 10 minuta tako da ce biti u 6:10, 7:10 itd dok polasci iz Prokopa ostaju isti. Na taj nacin oslobodio se jedan kolosek u Prokopu jer vozovi za Resnik polaze sa 6. koloseka u 6:30,7:30 itd a dolaze iz Resnika na 6. kolosek u 6:31, 7:31 itd.
 
Da nece biti malo tijesno da isti kolosjek koriste i za dolazak i polazak u minut razmaka?
 
Претпостављам да и за другу линију БГ воза важи БусПлус, ако има где да се очита картица.
 
Pa, imaš razdvojenost teorije i prakse. Rampe postoje samo na Pančevcu, u "Vukovom Spomeniku" i "Karađorđevom Parku". Kako ova linija trenutno ne pokriva te stanice...
 
Sa zakašnjenjem od tri dana, evo reportaže sa trase "Vukov Spomenik"-Prokop-Rakovica. Nažalost, bez fotografija, jer sam uglavnom bio okružen železničarima.
Na "Vukov Spomenik" stižem oko 16:05 i spuštam se niz eskalator. Sa mnom su na stepeništu još jedna devojka i momak, očito par, po silasku skreću odmah levo, gledaju da li nekako mogu da zaobiđu rampu, pa kad shvataju da nema šanse, kreću pognutih glava nazad gore. Inače, nije mi ovo prvi put da na "Vukovom spomeniku" neko razmišlja kako da "prevari sistem", pa shvata da to nije moguće. Generalno, tu su i dalje reklame od pre 2-3 godine, ako neće da ih menjaju, mogu barem da ih sklone i uklone nalepnice/grafite sa njih. :bash:
Izlazim na peron, gde je pored mene još nekih pedesetak ljudi. Spikerka najavljuje stizanje voza već oko 16:06, što nije prvi put slučaj da toliko porani. Ljudi se vrzmaju po peronu i najzad stiže voz, recimo u minut tačno, u 16:11. Ulazim unutra, a iako je petak, interesantno, nije tolika gužva kakva je bila u utorak (naravno, opet je popunjenost i više nego dobra). Na Karađorđevom parku ulazi još dosta putnika, a izlazi nas 3-4 na Prokopu. Tačni smo u minut, u 16:18 sam u prolazu ka drugim kolosecima. Ovog puta, voz za Resnik stiže u 16:18, a polazi u 16:30. Vrata garniture su već otvorena (iako garnitura - neka od onih grafitiranih - nije pod naponom). Ulazim i sedam negde u sredini voza. Za mnom ulaze još dve žene i ulaze u susedni kompartman. Nekoliko ljudi ulazi i pitaju me da li je to voz za Resnik. Zbunjuje ih što je na susednom koloseku parkirana još jedna garnitura - za koju objašnjavam da je rezervna. Kada dođe još jedan voz sa prve linije - u vozu za Resnik je nekih 20ak ljudi. Ne mnogo, ali stičem utisak da ljudi tek otkrivaju ovu liniju. Iz susednog vagona ulazi mlada otpravnica vozova. Seda u red do mog, sami smo u kompartmanu. Tačno je 16:30 i voz kreće. Prostruji za manje od 5 minuta kroz Dedinjski tunel do Rasputnice G. A onda, što rekoše, počinje da kilavi. Od Rasputnice do Rakovice se baš vuče, dva puta je gotovo stao. Stižemo negde oko 16:40. Izlazimo još dvoje ljudi i ja.
Stanica, u odnosu na moju prošlu posetu jesenas, izgleda dosta bolje. Peroni su renovirani, mobilijar zamenjen, radi se na nadstrešnicama. Vidno ima još dosta posla: dva koloseka u sredini, gde se spuštaju peroni, još uvek nisu ni u najavi gotovi. Ulaz u prolaze izgleda fenomenalno (verovatno zato što je sređen), ali prolaz nije taknut - to je bukvalno poslednja stvar koja mora da se sredi, a posle svega što je urađeno na drugim delovima stanice, bilo bi izrazito glupo da se ništa ne uradi (da ne upotrebim teži izraz). Preciznije rečeno, zamenjen je natpis o ulazu na stanicu (mada je grafika ista), vise neki kablovi za struju u samom prolazu, zatvoren je izlaz do drugog reda stepeništa. Nema tu mnogo posla, realno: da se očisti, okreči i da se zamene oglasne table i lampe. Nisam siguran, ali mi se još čini i da se u samoj staničnoj zgradi (koja je, za neupućene, malo izdvojena od ostatka kompleksa) nešto radi, ali je tamo samo nabacan nameštaj.

Konačno, utisak o tome šta u samoj Rakovici treba da se radi: sređivanje ulice, ruinirana industrijska zona, itd. se ne menja.
Ali, menja se moja antipreporuka u preporuku da se koristi ova varijanta. Tačna je i odlična alternativa nadzemnom prevozu! :kk: Štaviše, i daleko je bolja mogućnost, jer se od Vukovog spomenika do Prokopa (ako pratite red vožnje) stiže manje od pola sata, a naravno, biće i još kraće kad krene direktna varijanta, bez presedanja u Prokopu.
Jedan "estetsko-praktični" utisak je i to da bi "Vukov spomenik", sa trenutnim brojem putnika bio izuzetan magnet za neki potencijalni trgovinski kompleks, a ujedno i izuzetan izvor prihoda Infrastrukturi. Svakako veći nego "Prokop", dok se ne završi, jer "Vuk" ima kapacitete, Prokop još nema.
 
Нешто размишљам, онако лаички. На шта би личило, ако је технички могуће, да се "прошири" стајалиште Карађорђев парк са по још два колосека? Да то буде последња станица за возове из Батајнице, па да се одатле преседа за Овчу и Раковицу? Наравно, изгубила би се директна веза из Батајнице и са Батајницом. Да ли би то могло да се надокнади бржим тактом? Мени лично не би сметало да преседам и чекам 5-10 минута на воз из Овче/Раковице. Колико би, у том случају, железници значила "празна" тунелска цев од Прокопа до Раковице?

пс. Ако мислите да је ово лоша идеја коју би могао да злоупотреби неко од градских отаца хитно обришите пост док није касно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533244#p533244:345w795l je napisao(la):
DzonTravolta » 20 Apr 2018, 19:21[/url]":345w795l] Štaviše, i daleko je bolja mogućnost, jer se od Vukovog spomenika do Prokopa
Lapsus lingua, ovde sam mislio od Vukovog Spomenika do Rakovice. :oops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533202#p533202:m24ahgd7 je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Апр 20, 2018 2:03 pm[/url]":m24ahgd7]Pa, imaš razdvojenost teorije i prakse. Rampe postoje samo na Pančevcu, u "Vukovom Spomeniku" i "Karađorđevom Parku". Kako ova linija trenutno ne pokriva te stanice...
Мислио сам да су можда у те две гарнитуре до Ресника поставили валидаторе, али видим да нису. И да се зна, нисам против шверцовања (и сам сам то радио доста пута у БГ возу), али ако очекујемо да држава измирује своје дугове према нама, онда морамо и ми да измирујемо дугове према држави (првенствено мислим на избегавање шверцовања, где је то могуће).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533254#p533254:1dehmnv8 je napisao(la):
times12 » Pet Apr 20, 2018 8:26 pm[/url]":1dehmnv8]Нешто размишљам, онако лаички. На шта би личило, ако је технички могуће, да се "прошири" стајалиште Карађорђев парк са по још два колосека?

Nije moguće.
 
,,.....ако је технички могуће, да се "прошири" стајалиште Карађорђев парк .... ,,
Sve je moguce osim drvenog šporeta , al i on je moguc al za jednu upotrebu :lol:

Čovek NEpita za dupliranje pravca
vec samo stajališta,
Evo šta i dete moze da vidi na licu mesta za
II
(II)
prelaz pruge preko autoputa , vec tu moze na otvorenom i praznom prostoru da krene dupliranje po izlazu iz tunela
a
stajalište ne mora mnogo produžavati u pravcu hrama sv Save , vec u pravcu Prokopskog tunela
a što se tice proširivanja za po 5 metara levo i desno
do prve zgrade i nj. temelja ima i više od 5 metara
a s druge strane
nema brige ni za dekadentu kafanu Franš, do koje ima deset puta više nego potrebnih 5 metara :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533367#p533367:3tgfzpcv je napisao(la):
boca-ica » Sub Apr 21, 2018 2:05 pm[/url]":3tgfzpcv]
Sve je moguce osim drvenog šporeta , al i on je moguc al za jednu upotrebu :lol:

Čovek NEpita za dupliranje pravca
vec samo stajališta,
Evo šta i dete moze da vidi na licu mesta za
II
(II)
prelaz pruge preko autoputa , vec tu moze na otvorenom i praznom prostoru da krene dupliranje po izlazu iz tunela
a
stajalište ne mora mnogo produžavati u pravcu hrama sv Save , vec u pravcu Prokopskog tunela
a što se tice proširivanja za po 5 metara levo i desno
do prve zgrade i nj. temelja ima i više od 5 metara
a s druge strane
nema brige ni za dekadetnu kafanu Franš, do koje ima deset puta više nego potrebnih 5 metara :lol:

Naravno da može, sve, može, ali treba znati koji su efekti, a koje posledice. Može, sa podizanjem nivoa Bulevara Oslobođenja, jer dodatni desni kolosek ne bi mogao da ima profil u visinu dovoljan. Treba imati u vidu takođe da deo ispod Bulevara Oslobođenja nije kopan tunel, nego prekrivan, tako da bi za bilo kakvo širenje ispod imali potpuno rušenje i zatvaranje Bulevara Oslobođenja na godinu dana ili dve. Zamisli to, koji haos bi nastao! Morali bi praviti dodatne nadvožnjake iznad autoputa zbog dodatnog koloseka. Dalje, vozovi kojima bi krajnja stanica bila Karađorđev Park bi prilikom menjanja koloseka blokirali puteve vožnje, čime se gubi poenta čitave zamisli čvora gde su ulivi i izlivi iz pruga napravljeni denivelisano, kao i upravo na tom mestu. To su posledice. Takođe, koloseci iz Rakovice ne bi imali kolosečni pristup na ta dva dodatna spoljašnja koloseka osim ako ne bi dodatno kopali ka Vukovom spomeniku i pomerali stajalište u tom smeru. To već mnogo poskupljuje radove. Pomeranje bi bilo i malo smisleno, ako bi se izgradilo planirano stajalište ispod Makenzijeve. Dalje, zašto bi se pravila presedačka stanica na tesnom mestu, kada postoji mogućnost toga istog na Prokopu? Za te pare bi moglo štošta da se dovrši na Prokopu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533254#p533254:bpkriefy je napisao(la):
times12 » 20 Apr 2018 07:26 pm[/url]":bpkriefy]Нешто размишљам, онако лаички. На шта би личило, ако је технички могуће, да се "прошири" стајалиште Карађорђев парк са по још два колосека? Да то буде последња станица за возове из Батајнице, па да се одатле преседа за Овчу и Раковицу? Наравно, изгубила би се директна веза из Батајнице и са Батајницом. Да ли би то могло да се надокнади бржим тактом? Мени лично не би сметало да преседам и чекам 5-10 минута на воз из Овче/Раковице. Колико би, у том случају, железници значила "празна" тунелска цев од Прокопа до Раковице?

пс. Ако мислите да је ово лоша идеја коју би могао да злоупотреби неко од градских отаца хитно обришите пост док није касно.
Ово је одлично запажање некога ко не зна много о капацитету и систему управљања железничким саобраћајем, али је социјално зрела особа са великим искуством живота у Београду. На жалост, ово друго пресудна већина управљачког дела инжењера и политичара нема.

У грађевинском смислу, то би захтевало градњу малтене потпуно нове станице. Али, свакако би требали у будућности разматрати обимне и скупе грађевинске радове у Карађорђевом парку, чији су перони дуги само 110 метара (Вук 220, Панчевачки мост 150). Сматрам да ако би се ушло у такав подухват, у старту треба направити дужину перона 220. Друго, сам Карађорђев парк нема прилаз из правца Народне библиотеке, а већи капацитет прилаза није неопходан само због очекивања доласка препуних возова и боље дистрибуције путника, и бржег прилаза станици него и безбедности (евакуације).

У саобраћајном смислу, Врачарски тунел има већи капацитет од Новог железничког моста, а оба од Дедињског тунела. Зашто? За разлику од ов друга два, Врачарски тунел је намењен возовима релативно хомогених динамичких карактеристика (вучни пасош). То је добро, јер Карађорђев парк и Вуков споменик су најјачи генератори кретања, једине станице у ширем центру чије укидање до сада и даље нико није предвидео. Међутим, Повећање броја колосека на 4 је потребно уколико се жели управљив и поуздан саобраћај на целој транспортној мрежи. У чему је проблем? Одржавање саобраћаја 100% по графикону је теоријски случај. У пракси, возови улазе у најоптерећеније делове чвора са улазним кашњењима из различитих разлога, укључујући и однос према послу машиновође. На тријангли током 1980-тих дограђених делова Беогрдског железничког чвора имамо несрећу од тријангле са чак 2 распутнице. То је у пракси доводило до тога, док смо имали целовит систем градских железница звани Беовоз да се возови између Раковице и Панчева заустављају у Дедињском тунелу пред распутницу у истом, и на мосту ка Карађорђевом парку пред истоимено стајалиште. После су се закашњења преносила на једноколосечне пруге и правила "катастрофу". Последњих година Беовоза проблем је "решен", тако што је време вожње до зла бога развучено, као и што је данас БГ:ВОЗ чак 20% спорији од својих техничких могућности. Шта решавају 4 колосека у Карађорђевом парку?
1) Омогућује се место чекања воза из Вука за Раковицу на тај начин да не омета вожњу возова из Вука за Прокоп, а да диспечер може лако одлучити да ли да прво пусти за Раковицу воз из Прокопа или Карађорђевог парка. Са 30 секунди одлагања једног воза могуће је убрзати други воз за 3-4 минута, а за то за сада немамо ни колосеке у Карађорђевом парку, ни диспечерски центар!
2) Омогућује се да истовремено буду примљени у Карађорђев парк воз из Раковице и из Прокопа. Један воз који улази у Карађорђев парк са југа заузима време када је улазак другог могућ у интервалу 2-3 минута, и довољно је да се трасе преклопе само неколико секунди да се заустављеном возу продужи време за око 3 минута. Онда је ка Вуковом споменику врло лако отпремати возове на сваких 3 минута.
3) Могућност формирања привременог терминуса, или тачке одакле се саобраћај одвија једноколосечно у вандредним околностима.
4) Раздвајање возова по колосецима, чиме се омогућава лака оријентација путника за различите правце.
 
Malo da zakomplikujem stvar. U svjetlu ovog sirenja stanice na 4 kolosjeka, kako bi izgledao isti scenario za stanicu Pancevo Most? Da li je bolje ovo primjeniti na stanicu Pancevo Most?
 
Не, јер на тој станици немамо стајалиште пред саму распутницу. Ка Вуковом споменику, диспечер има један воз који стоји на Карабурми, и један који стоји на Панчевачком мосту. Има врло једноставан задатак. Ка Панчеву, ако задржимо колосек за Дунав станицу, има исто једноставан задатак који воз први да пусти. Докле год се воз чека полазак на месту где прима и отпрема путнике, а не на отвореној прузи, добро је.
 
@DzonTravolta Pohvale za trud i reportažu za Vukov spomenik - Rakovica, ali u praksi je ipak malčiće drugačije. Tvoja preporuka može da se odnosi samo za idealne uslove, da je putniku prva i početna stanica Vukov spomenik i Rakovica, ne zavisi od drugih sistema prevoza, da mu radno vreme omogućava da voz za Resnik ne čeka npr 45min jer na onaj pre nije mogao da stigne itd. Da ne spominjem 36 koja radi na 40min. Tako da, ako me uopšte neko pita, ne mogu da se složim u vezi preporuke širem broju putnika. I ovo pričam kao neko ko je, dok je radio Beovoz, zaboravio koje linije saobraćaju u kraju. I još ne mogu da razumem šta su hteli sa ovom linijom i idejom da Prokop bude početna stanica gradske železnice, makar bila i privremena, ako je privremena.
 
Sve su to, manje-više, poznati detalji, o kojima se na ovom forumu priča dve godine.
BG voz i Beovoz nisu isti sistem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533553#p533553:1s6rlwfk je napisao(la):
beobike » Sun Apr 22, 2018 2:55 pm[/url]":1s6rlwfk]... I još ne mogu da razumem šta su hteli sa ovom linijom i idejom da Prokop bude početna stanica gradske železnice, makar bila i privremena, ako je privremena.

Vjerovatno pokusavaju da animiraju Prokop. Iz istog razloga i medjugradski vozovi na Prokopu imaju terminus na toj stanici, iako bi mogli, recimo vozovi za Nis da polaze iz Zemuna ili NBG. Na taj nacin pokusavaju putnicima suziti izbor stanice i navuci ih, da se tako izrazim, na Prokop.
Ja na to gledam kao na svojevrsni ekperiment koji treba da odgovori na pitanje koliko je moguce postici s Prokopom i koji ce im na kraju pokazati da ne mogu mnogo.

Mozda je to i dobro jer ako rade analiticki i sumiraju rezultate mozda ce im ti rezultati potvrditi kritike u vezi zatvaranja Glavne z.s. i u konacnici uticati na to da se bar jedan dio Glavne stanice ostavi u nekoj ogranicenoj upotrebi.
 
Vrh