[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531175#p531175:2be2kchx je napisao(la):
RioBL » 10 Apr 2018 01:42 pm[/url]":2be2kchx]Dva ptanja...
1. da li bi crna linija podrazumevala izgradnju dodatna dva kolosjeka od stanice NBG ili od Tosinog Bunara
2. koja je prednost crne linije u prolasku kroz Bezanijsku Kosu umjesto kroz stanicu Zemun
Има неколико предности. Прво, не граде се тунели већ за градњу једноставнија и јефтинија мостовска конструкција. Друго, не прелази се аутопут. Треће прилазак аеродромском терминалу из правца Ледина, између садашње и у даљој будућности планиране паралелне писте, без тунела испод писти. Четврто, код најважнијих аеродрома, ексклузивна зона хотела и пословних зграда се прави управо између писта! Као и систем мега-паркинга. У ту сврху је могуће имати још рецимо 2-3 станице осим терминалне у оквиру лонгитудиналне развојне зоне. Изузетно, за другу писту би могао постојати Терминал 2 у некој будућности, који би могао имати засебну станицу (не знам детаље око планова за градњу друге писте). Пето, правац који је погодан за повезивање Сурчина на тај начин да се аеродромски путници не мешају са Сурчинским. Није у питању снобизам, већ карактеристике токова. Шесто, оваква веза је најпрактичнија за Сурчин. Седмо, да се, када се већ граде 4 колосека на запад, покрије више делова града. Видиш да сам само на аеродромској линији ставио стајалиште Омладинских бригада. И то воз који иде 3 минута после овог без проблема може да се укључи на колосеке ка Београд Клинички центар.
У суштини, аеродром би имао на сваких 20 минута приградске возове који стају на доста станица и иду у центар Београда, и на сваких 20 минута регионалне возове који на запад иду до Шапца, Шида и Новог Сада, а на исток за Смедерево, Велику Плану и Ваљево(преко Лазаревца), узпут покривајући Сајам, Београд Клинички центар, Раковицу и Ресник. Појединачне три линије имају интервал сат времена.
Разлози зашто сам предложио регионалне, а не интерсити линије на аеродром:
1) Детур за Аеродром свакако продужава време путовања у односу на најкраћу путању преко Земун поља, укључујући и додатно стајање. Када сами велики градови, а не аеродром генеришу убедљиво највећи део интерсити путовања, то треба испоштовати и при планирању линија.
2) Сам неки ултра-гига-мега развијени аеродром ће генерисати много радних места, и самим тим је погодно то повезати са местима становања.
3) Покривеност директним линијама заиста великог броја насеља представља огромни развојни потенцијал за утицај аеродрома на туристичке и пословне активности тих места!
4) Регионални путници из западног правца имају погодне могућности да брже стигну у Београд преседајући у Старој Пазови на интерсити, а да дођу до разних дестинација у самом Београду преседајући у Батајници. Са истока би се такође воз доста испразнио на Железничкој станици Нови Београд, тако да на самом аеродрому, где се маса путника појављује у налету, у возовима би увек било места.
Изузетно, неки интерсити возови би могли полазити са аеродрома, али само ка Банату и јужно од Београда. Ако се у Бачкој жале, могао би се Новосадски редефинисати као регио експрес Суботица-Нови Сад-Ародром-Смедерево, са убрзањем између Новог Сада и Суботице, и између Раковице и Умчара.