Jubilej Beogradskog sajma
Ускоро приватизација Београдског сајмаPre 70 godina, preciznije 11. septembra 1937. godine, otvorena je prva manifestacija Beogradskog sajma. Podesećajući na dugu tradiciju, Anđelko Trpković, generalni direktor Sajma, najavio je ovogodišnju jesenju sajamsku sezonu. Jubilej je dodatni motiv zbog koga se očekuje uspešna sajamska godina, jer je Beogradskom sajmu i posle sedam decenija od osnivanja stalo da se dalje razvija, da unosi novine i što bolje organizuje svaku sledeću manifestaciju.
Конкурс за продају овог предузећа биће расписан у периоду од децембра ове до фебруара наредне године, најавио Анђелко Трпковић, в. д. генералног директора
Конкурс за приватизацију Београдског сајма биће, највероватније, расписан у периоду између децембра ове и фебруара наредне године, најавио је за „Политику” Анђелко Трпковић, в. д. генералног директора ове сајамске куће.
Он је рекао да верује да ће процес приватизације бити завршен успешно, упркос чињеници да је Београдски сајам остао последње у низу предузећа овог типа у региону, које још није променило власничку структуру.
Бојазан да би Загребачки велесајам могао да има предност код значајних иностраних улагача, заинтересованих за приватизацију сајамских предузећа, очигледно је отклоњена. Како је недавно изјавила Катја Лука Ковачић, директорка Загребачког велесајма, ово предузеће припојено је Загребачком холдингу, као и сва друга у коме је град Загреб имао већински пакет акција. Према тврдњи руководећих људи, нема најава да ће ово важно предузеће за привреду хрватске престонице ускоро бити приватизовано. Трпковић, међутим, модел суседне Хрватске сматра лошим.
– Не верујем да је то добро за Загребачки велесајам, али мислим да јесте за процес приватизације Београдског сајма, који би на тај начин постао најзначајнија потенцијална инвестиција за озбиљне сајамске улагаче на простору Југоисточне Европе – истакао је Трпковић. Према његовим речима, неколико водећих компанија сајамске индустрије до сада се јавно изјаснило да желе да учествују у приватизацији Београдског сајма. Интересовање су до сада показале три компаније – италијански „Римини”, међународна корпорација која је недавно изградила сајам вредан 220 милиона евра, затим „Рид егзибишн”, највећи организатор сајмова на свету, са портфолиом од чак 460 сопствених сајмова у 35 земаља и годишњим прометом око милијарду евра, док је трећи потенцијални улагач француска компанија која је купила сајам у Будимпешти.
И. А.
[објављено: 21.09.2007.]