Šta je novo?

Beogradski "Pobednik"

Јуче ујутру разговарали смо мало на тему Победника:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nL8xBjWdLYY[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668802#p668802:oiipdskn je napisao(la):
Zuma » 10 Oct 2019 10:47 pm[/url]":oiipdskn]Samo da dodam da Terazijska platforma na prethodnoj slici nije Meštrovićeva, jer kao što piše, njegova fontana i nije realizovana, nego Dragiše Brašovana iz 1922.

Umesto toga je na Terazijama napravljena druga fontana 1927. godine, "od zelenog granita sa podom od muranskog stakla". Ovu poslednju, koja je preživela rat i sva bombardovanja, srušio je Nikola Dobrović, tokom rekonstrukcije Terazija 1947. i 1948. Sama činjenica da u Beogradu nešto lepo potraje čitavih 90 godina je ne mali uspeh.


22%20fontana%20(2).jpg

Evo da se nadovezem malo sam skratio post da ne bude prevelik...

Fontana 32ge, sa original zvukom.. Vidimo da su Beogradjani voleli da trube u autima jos od davnina.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hZqfEpJYva8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669623#p669623:2k6do050 je napisao(la):
dziggy » 14 Oct 2019 12:37 am[/url]":2k6do050]

Evo da se nadovezem malo sam skratio post da ne bude prevelik...

Fontana 32ge, sa original zvukom.. Vidimo da su Beogradjani voleli da trube u autima jos od davnina.
Da iskoristim priliku i sa videa skinem pogled sa Terazija duž nesuđene Terazijske terase, na brda u daljini, na krivudanje reke Save i obe njene obale. Potencijal za TAKAV vidikovac koji bi Terazije zaista učinio središtem grada trajno je uništio Beogad na vodi.

!932. godina.

 
Pošto je stub Pobednika i dalje nagnut, a sanacija temelja je izgleda završena, pretpostavljam da je ideja bila samo da se ne naginje još više, a ne da se stub ispravi. Zbog toga sam probao precizno da izmerim trenutni nagib, pošto bi tako u budućnosti mogli sami da pratimo da li se naginjanje nastavlja ili ne.

Za početak je najlakše, ali vrlo grubo, vertikalnost stuba uporediti sa skelama koje ga okružuju, pogotovo što one omogućuju uočavanje nagiba u dve međusobno normalne ose, odnosno (možda) možemo videti na koju se starnu sveta najviše naginje.

Po pravcu jugozapad - severoistok (pogled sa Savske obale)

Pogledajte prilog 1
Po pravcu jugoistok - severozapad (pogled od Japanske česme)

Pogledajte prilog 2
Problem sa ovim slikama je što ne znamo koliko su same skele zaista vertikalno podignute, pa bez nekog dodatng podatka koji bi kalibrisao njih, ustvari nisu od velike koristi.

Međutim, pošto je u međuvremnu podignuta i druga kula na ušću, sada možemo njih iskoristiti kao referencu vertikalnosti. I to veoma precizno, čak i sa korekcijom perspektivnih izobličenja.

Pošto je nemoguće postići savršenu paralelnost ravni senzora fotaparata i ravni koju određuju dve najbliže vertikalne ivice dve kule, one na slici u opštem slučaju zaklapaju neki ugao. Srednja zelena linija je simetrala tog ugla. Crvena linija je simetrala stuba. Sada se (uz pomoć trigonometrije zbog preciznosti očitavanja) može tačno izmeriti nagib stuba. On u ovoj ravni, odnosno projekciji, iznosi tačno 1,33 stepena.


Ovaj rezultat se donekle može proveriti na osnovu podataka iz medija:

"Spomenik je visok 17,25 metara, dok je visina bronzane figure je 4,25 metara. Kameni kružni stub sa betonskim jezgrom i kamenim kapitelom 8,65m i kvadratni postament visine 4,35 metara. Pobednk je nagnut 30cm."

Dakle, Za dužinu valjkastog dela stuba od 8,65m i postament 4,25m, dobijamo

(8,65 + 4,25) * sin(1,33) = 0,30m = 30cm

Pa se dva različito dobijena broja veoma dobro slažu, sa dve značajne cifre (doduše uz pretpostavku da je naveći deo nagiba baš u ovoj ravni).
 
To sam i ja hteo da pitam, jel oni misle da ispravljaju stub ili je samo rađena stabilizacija da se ne krivi još više?
 
"Jedan "Pobednikov kamen" krije tajnu mnogo stariju od najpoznatijeg simbola Beograda"
https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyy ... id=1604879

Masonska sr...nja po Bgdu
kazu da je Mestrovic vezao neki crni cvor nad Bgd-om tako sto je u u svoje dela-spomenike
ugradjivao kojekakve ,,magicne,, delove koje cine taj crni cvor

Ranije je stidljivo pisano o tome a evo i teksta o Pobedniku

Pogled dva pobednika
14. april 2004. g

Tajna dva monumentalna spomenika u Beogradu - Pobednika sa Kalemegdana i Spomenika neznanom junaku na Avali. Ideja Ivana Meštrovića na antičkim uzorima.

Vecernje novosti - Piše: Zoran LJ. Nikolić

IDEJA Ivana Meštrovića bila je da se na neobičan, masonski način **potpiše** na Beogradu. To, za vreme između dva svetska rata nije bilo neobično, pogotovo što se taj period smatra za doba prave ekspanzije slobodnog zidarstva u nas, i što je veliki deo srpske političke, ali i duhovne elite pripadao redu masona.

Poznavaoci slobodnih zidara i njihove istorije skreću pažnju na već pomenutu arhitektonsku i duhovnu komunikaciju savremenih zgrada sa simbolima starog sveta, pa je tako, sada je to očigledno, bilo i u Meštrovićevoj viziji...

Dva najpoznatija spomenika koja krase današnji Beograd su Pobednik na Kalemegdanu, odnosno Vesnik pobede, kako je ovaj monument pre Drugog svetskog rata nosio ime, i Spomenik neznanom junaku na Avali.
Oba su bila delo Ivana Meštrovića. On je imao uzore među svetskim čudima, pa je, osmišljavajući monument posvećen neznanom junaku imao simbolički uzor u mauzoleju u Halikarnasu, današnjem Bodrumu, dok je, gradeći Pobednika aludirao na Aleksandrijski svetionik, takođe jedno od sedam svetskih čuda.
Očigledno je bilo da je Meštrović hteo da se **potpiše**, dovodeći bitne spomenike, jedan crni, a drugi beli, u međusobnu relaciju. Ostaje pitanje zašto je to radio?
POTRAŽILI smo odgovor o ovim odnosima od Predraga Batinića, vrsnog poznavaoca ove oblasti, koji nas je upoznao sa nastankom simbola koji se odnose na ovu priču.
Naime, a prema njegovim rečima, bitno je da je Helenizam zapravo bio vrhunac jelinske kulture, a da je Aleksandar Makedonski bio prvi koji je koristio usluge prvih pravih svetskih urbanista. Tako je bio izgrađen grad Prijena u Maloj Aziji, gde su ulice prvi put namerno postavljene tako da budu pod pravim uglom. Tu je postojao i sistem kanalizacije i centralnog grejanja, pa su ljudi zaduženi za taj posao ujutru prvo obilazili podzemne hodnike i palili vatre pod podovima stambenih zgrada.
Po ugledu na Halikarnas (gde se nalazi crna grobnica kralja Mauzoleja, po kojoj se svi takvi monumenti danas zovu **mauzoleji**), Aleksandar je u centru Aleksandrije postavio crni monument, koji je trebalo da bude njegova grobnica, ali i centar grada, spona neba i zemlje, **temenos**, kako bi rekao Mirča Elijade. Po ugledu na Rodos, na obali mora postavio je beli svetionik. To su međe grada.
Tako je Meštrović nastavio da prati istu ideju...
Veza između dva Meštrovićeva monumenta nije bila samo u ovoj, duhovnoj relaciji sa spomenicima starog, antičkog sveta, već se vajar potrudio da među njima sprovede još jednu, fizičku komunikaciju.
Po savetu Predraga Batinića, pri odlasku na Avalu poneli smo kompas, tada još ne znajući koja će mu biti namena. Međutim, uskoro smo ponovo bili zaprepašćeni jednostavnošću onoga što je očigledno, a što neupućenima nimalo ne budi pažnju.
ZAISTA, kada je posmatrač leđima okrenut Spomeniku neznanom junaku, pogled bi mu neizostavno morao da završi upravo na spomeniku Pobednik. Poznati vajar i slobodni zidar tako je orijentisao mauzolej da je pravilno okrenut ka njegovom drugom monumentu. Crni spomenik orijentisan je ka belom, a verovatnoća da je sve slučajno veoma je mala. Najzad, u slučajnost najviše veruju neupućeni...
Nažalost, narasla šuma i nepristupačan reljef posmatrača danas sprečavaju da se lično uveri u ovu komunikaciju, i to je razlog zašto smo morali uz sebe da imamo kompas. A on nam je samo potvrdio ovu pretpostavku. Kada smo odredili ovaj pravac i ucrtali ga na kartu, pronašli smo imaginarnu liniju koja vodi ka Kalemegdanu. Tek, eto još jedne priče o kojoj savremeni Beograđani znaju veoma malo.
Čak i činjenica da je Meštrovićeva ideja bila da se Pobednik prvobitno postavi na Terazijama, u ovom slučaju nije od velike važnosti. Podsećamo, toj ideji su se svojevremeno usprotivile beogradske dame, oštro suprotstavljene mogućnosti da im najvažniji gradski trg krasi razgolićeni muškarac.
Pa opet, gledano sa Avale, udaljene više od 20 kilometara od Beograda, ova razlika u uglu posmatranja potpuno je zanemarljiva.
A Meštrovićevo delo i doprinos ideji slobodnog zidarstva ovom prilikom postaje očigledan.
Doduše, među mnogim današnjim masonima postoji ogorčenje ponašanjem Ivana Meštrovića, a neki ga smatraju **uzurpatorom**, kako zovu one koji su zloupotrebili njihovo delo i principe. Razočaranje potiče od činjenice da je Meštrović tokom Drugog svetskog rata neskriveno koketirao sa ustaštvom, i na taj način lično uticao na raspad Kraljevine Jugoslavije.

VAJAREVO BLAGO
SVE do 1950. godine Ivan Meštović je imao redovnu pomoć države u vrednosti od 80.000 francuskih franaka godišnje, ali je bez obzira na to, sva svoja dela posebno naplaćivao. Samo za spomenik na Avali bilo mu je isplaćeno 120 miliona ondašnjih dinara, i to iz ličnih sredstava počivšeg kralja.

Izvor www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.1 ... -pobednika

:grand:

malo siri pogled na istu temu iz 2010
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/piram ... om/f4lvkh5
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670874#p670874:3tebi379 je napisao(la):
boca-ica » 17 Oct 2019 07:24 pm[/url]":3tebi379]
Masonska sr...nja po Bgdu
kazu da je Mestrovic vezao neki crni cvor nad Bgd-om tako sto je u u svoje dela-spomenike
ugradjivao kojekakve ,,magicne,, delove koje cine taj crni cvor

Ranije je stidljivo pisano o tome a evo i teksta o Pobedniku

Pogled dva pobednika
14. april 2004. g

Tajna dva monumentalna spomenika u Beogradu - Pobednika sa Kalemegdana i Spomenika neznanom junaku na Avali. Ideja Ivana Meštrovića na antičkim uzorima.

Vecernje novosti - Piše: Zoran LJ. Nikolić

IDEJA Ivana Meštrovića bila je da se na neobičan, masonski način **potpiše** na Beogradu. To, za vreme između dva svetska rata nije bilo neobično, pogotovo što se taj period smatra za doba prave ekspanzije slobodnog zidarstva u nas, i što je veliki deo srpske političke, ali i duhovne elite pripadao redu masona.

Po savetu Predraga Batinića, pri odlasku na Avalu poneli smo kompas, tada još ne znajući koja će mu biti namena. Međutim, uskoro smo ponovo bili zaprepašćeni jednostavnošću onoga što je očigledno, a što neupućenima nimalo ne budi pažnju.
ZAISTA, kada je posmatrač leđima okrenut Spomeniku neznanom junaku, pogled bi mu neizostavno morao da završi upravo na spomeniku Pobednik. Poznati vajar i slobodni zidar tako je orijentisao mauzolej da je pravilno okrenut ka njegovom drugom monumentu. Crni spomenik orijentisan je ka belom, a verovatnoća da je sve slučajno veoma je mala. Najzad, u slučajnost najviše veruju neupućeni...
Nećemo mi nikada u Evropu pre svega zato što smo još u davno prohujalim vekovima. Počinje ozbiljno da mi biva muka kad god pročitam sledeću teoriju zavere, novinske "u poverenju ispričane" (ali za vaše verne čitaoce otkrivene) tajne "moćnih tajnih društava", izveštaj sa "tajnog zasedanja NATO saveza" ili insajderske priče o Putinovim razgovorima sa njihovom službom bezbednosti. Pazite sad:

"kada je posmatrač leđima okrenut Spomeniku neznanom junaku, pogled bi mu neizostavno morao da završi upravo na spomeniku Pobednik."

Jedina "sitnica" je što je Pobednik daleko 16 kilometara vazdušne linije, pa ni u ludilu niko ne može da ga vidi. Ili, još "sitnija" činjenica da je cela stvar ladno izmišljena od početka do kraja što može da vidi svako sa mapom. Orjentacija strana spomenika Neznanom Junaku nema blage veze sa pozicijom Pobednika, niti orjentacija Pobednika ima ikakve veze sa Avalom. Ali, naravno, to nema veze. Važno je da Zoran LJ. Nikolić bez problema zaključuje da je verovatnoća da je "to slučajno" veoma mala. I da "Najzad, u slučajnost najviše veruju neupućeni...". Dok novinar kaže "uskoro smo ponovo bili zaprepašćeni jednostavnošću onoga što je očigledno. a što neupućenima nimalo ne budi pažnju." Naravno, važno je da svi žele da budu "upućeni" i da im bude odmah "očigledno" i ono što ne postoji. U kakvoj intelektualnoj sredini mi živimo, još je i dobro što smo bar donekle normalni.

Orjentacija strana spomenika Neznanom Junaku i postamenta stuba Pobednika je ovakva. Ne da prvi NIJE okrenut ka drugom, nego promašuje i čitav Beograd. Međutim njihovo superiorno baratanje kompasom je naravno na takvom nivou da njime "nepogrešivo" nabodu i Pobednika širokog pola metra na 16 kilometara daljine. :bash:

 
Il me zafrkavas ili si mason pa mutis vodu.... u ovo drugo bas i ne verujem :D


Za cvor se ne pravi sa ,,X ,, - jedna tacka preseka , t i racunas dve linije .... pogresno

za taj (zamisljen) cvor je potrebna neka elipsa sa vise tacaka i tj. linija - spomenika
Umetnik naseg Pobednika koliko znamo ima jos po neka dela - spomenike
i jost sta-sta dr. po Bgdu - sto bi moralo da se uracuna u taj tvoj crtez :grand:

Pobednik
Zahvalnost Francuskoј
Neznani junak na Avali
Nikola Tesla
Anđeo smrti

Narodni muzej u Beogradu, poseduje i dela :

Miloš Obilić,
Kosovka devojka,
Krajević Marko,
Srbija
Zlopogledja,
Udovica
Secanje


Da se razumemo spomenici treba da ostanu gde jesu
samo malcice bi ih pretresao kroz restauracije , koja se upravo i vrsi nad Pobednikom

Vrlo verovatno da u svakoj bi imali sta da se iznenadimo
eto i pri restauiraciji spom. zahvalnosti Francuskoj imali smo sta da se cudimo od onoga sto je prezetnovano a da li su sve ne obicnosti uocene i prezentovane javnosti .... e to ne znamo
a to su sve cinjenice

sto se tice isrtavanja linija, ukrstanja po mapama .....
do sada savm vec video neke starije crteze , ,tako da zam sta se dobija - stvarno ne obicno :shock:
koliko je to istinito, ne znam, al da jeste cudno - ono jeste cudno

:sesir:
 
Primećujete li jednu stvar? Oko Pobednika se sve radi vrlo transparentno. U svakom trenutku znamo šta se radi, šta je pronađeno, kako će se sanirati, ko će sanirati. Uživo smo pratili skidanje, ljudi su iz bliza videli simbol Beograda. Bio je čak i medija dan, kada su novinari bili u ateljeu gde će se vršiti restauracija.

Sve su to radili stručnjaci iz Zavoda za zaštitu spomenika... i bukvalno ne postoji nijedan nedoumica i nejasnoća (ne računam masone i uglove gledanja Meštrovićevih dela)

Kada stručnjaci rade transparentno i sa planom - nema mesta za nesporazume, tajne, probleme, zavere. Ovo treba da bude reper za sve projekte u Gradu, a ne da ne znamo do poslednjeg trenutka kako će da izgleda plato ispod Brankovog mosta, da ne znamo kako će BnV da izgleda, kada će šetalište biti gotovo, kuda će ići neka bici staza kroz centar...
 
Boco,
Uopšte ne razumem šta si sada rekao. Uzeo sam mapu Beograda gde je prostor moguće zumirati. Povećao sliku mauzoleja Neznanog Junaka na Avali dok nisam uočio kako su prema stranama sveta orjentisane strane mauzoleja. Puvukao dve ukštene linije koje se seku tačno na mauzoleju, a čija je orjentacija tačno jednaka orjentaciji stranica mauzoleja. Zatim smanjio razmeru mape sve dok se nije video ceo Beograd, i onda produžio te dve linije po celoj mapi. Tako sam dobio skicu na kojoj su plave linije produžetak stranica mauzoleja. Isto je to urađeno i za postament spomenika Pobedniku. Ucrtano je gde gledaju njegove stranice. Tako se lepo vidi da ni jedna stranica Meštrovićevog mauzoleja ne gleda na Pobednika, pa čak ni na glavni deo Beograda. Drugim rečima neko je sve ovo izmislio od početka do kraja. Mauzolej čak ni približno ne gleda ka Pobedniku kao što piše u tekstu. Čitava priča je iz uobičajene kuhinje klerikalno-konzervativno-desnih krugova koji u Srbiji praktično oduvek šire ovake mistifikacije o tome koje sve "mračne sekte", tajne grupe i "pokvareni Hrvati" hoće da nas "skrenu sa puta pravovernih pravoslavaca" i "majke Rusije".

 
Hajde ti to sutra objasni nekoj osobi koja je to pročitala u nekim novinama. Gledaće te belo i neće ti ništa verovati.

Bez obzira da logičke gluposti tipa da je "crni spomenik" orjentisan ka belom?! Kako mauzolej na vrhu Avale može da bude orjentisan prema jednoj tački? Šta je prednja, a šta zadnja strana mauzoleja?

Meni je zanimljivo što osa mauzoleja gađa aerodrom Nikola Tesla, ali ne mogu da smislim nikakvu priču koja bi to logično spojila. Mislim mogao bih, ali to bi bilo dostojno Trećeg oka (Tesla mason i slične izmišljene veze).
 
Zuma je odlicno sve premerio.

Znam da ta informacija nije tacna, jer sam i ja to odavno istrazivao. Spomenik na Avali nema veze sa Pobednikom, u smislu kako je to napisao Zoran Nikolic. Ne da se ne gadjaju, nego cela prica je bukvalno sto kaze Zuma izmisljena. Verovatno radi boljeg prodavanja novina...sta god.

EDIT + mali off:

Samo da dodam da ovde isto ima neistina u okviru ovog teksta:

http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/c ... -pobednika

sto Zoran kasnije ispravlja u tekstu iz 2017e:

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... nog-junaka

gde navodi da Spomenik Neznanom junaku na Avali je najvise inspirisan Kirovom grobnicom odn. grobnicom persijskog kralja i cara Ahemedinskog carstva, sto jeste istina. Mada opet sa druge strane, praviti spomenik delimicno i Jugoslaviji u formi persijske grobnice je zaista pomalo cudno. Spomenik nije posvecen zvanicno Jugoslaviji, ali su u njemu predstavljeni svi narodi...vrlo zanimljivo.

Tomb_of_Cyrus_the_Great.jpg


Lokacija Kirove grobnice u danasnjem Iranu - Tomb of Cyrus: https://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_Cyrus

https://www.google.com/maps/place/Tomb+ ... 53.1671801

https://www.google.com/maps/@30.1935505 ... 704!8i4352
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670874#p670874:u4ttl9py je napisao(la):
boca-ica » 17 Oct 2019 07:24 pm[/url]":u4ttl9py]
"Jedan "Pobednikov kamen" krije tajnu mnogo stariju od najpoznatijeg simbola Beograda"
https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyy ... id=1604879

Masonska sr...nja po Bgdu
kazu da je Mestrovic vezao neki crni cvor nad Bgd-om tako sto je u u svoje dela-spomenike
ugradjivao kojekakve ,,magicne,, delove koje cine taj crni cvor

Ranije je stidljivo pisano o tome a evo i teksta o Pobedniku

Pogled dva pobednika
14. april 2004. g

Tajna dva monumentalna spomenika u Beogradu - Pobednika sa Kalemegdana i Spomenika neznanom junaku na Avali. Ideja Ivana Meštrovića na antičkim uzorima.

Vecernje novosti - Piše: Zoran LJ. Nikolić

IDEJA Ivana Meštrovića bila je da se na neobičan, masonski način **potpiše** na Beogradu. To, za vreme između dva svetska rata nije bilo neobično, pogotovo što se taj period smatra za doba prave ekspanzije slobodnog zidarstva u nas, i što je veliki deo srpske političke, ali i duhovne elite pripadao redu masona.

Poznavaoci slobodnih zidara i njihove istorije skreću pažnju na već pomenutu arhitektonsku i duhovnu komunikaciju savremenih zgrada sa simbolima starog sveta, pa je tako, sada je to očigledno, bilo i u Meštrovićevoj viziji...

Dva najpoznatija spomenika koja krase današnji Beograd su Pobednik na Kalemegdanu, odnosno Vesnik pobede, kako je ovaj monument pre Drugog svetskog rata nosio ime, i Spomenik neznanom junaku na Avali.
Oba su bila delo Ivana Meštrovića. On je imao uzore među svetskim čudima, pa je, osmišljavajući monument posvećen neznanom junaku imao simbolički uzor u mauzoleju u Halikarnasu, današnjem Bodrumu, dok je, gradeći Pobednika aludirao na Aleksandrijski svetionik, takođe jedno od sedam svetskih čuda.
Očigledno je bilo da je Meštrović hteo da se **potpiše**, dovodeći bitne spomenike, jedan crni, a drugi beli, u međusobnu relaciju. Ostaje pitanje zašto je to radio?
POTRAŽILI smo odgovor o ovim odnosima od Predraga Batinića, vrsnog poznavaoca ove oblasti, koji nas je upoznao sa nastankom simbola koji se odnose na ovu priču.
Naime, a prema njegovim rečima, bitno je da je Helenizam zapravo bio vrhunac jelinske kulture, a da je Aleksandar Makedonski bio prvi koji je koristio usluge prvih pravih svetskih urbanista. Tako je bio izgrađen grad Prijena u Maloj Aziji, gde su ulice prvi put namerno postavljene tako da budu pod pravim uglom. Tu je postojao i sistem kanalizacije i centralnog grejanja, pa su ljudi zaduženi za taj posao ujutru prvo obilazili podzemne hodnike i palili vatre pod podovima stambenih zgrada.
Po ugledu na Halikarnas (gde se nalazi crna grobnica kralja Mauzoleja, po kojoj se svi takvi monumenti danas zovu **mauzoleji**), Aleksandar je u centru Aleksandrije postavio crni monument, koji je trebalo da bude njegova grobnica, ali i centar grada, spona neba i zemlje, **temenos**, kako bi rekao Mirča Elijade. Po ugledu na Rodos, na obali mora postavio je beli svetionik. To su međe grada.
Tako je Meštrović nastavio da prati istu ideju...
Veza između dva Meštrovićeva monumenta nije bila samo u ovoj, duhovnoj relaciji sa spomenicima starog, antičkog sveta, već se vajar potrudio da među njima sprovede još jednu, fizičku komunikaciju.
Po savetu Predraga Batinića, pri odlasku na Avalu poneli smo kompas, tada još ne znajući koja će mu biti namena. Međutim, uskoro smo ponovo bili zaprepašćeni jednostavnošću onoga što je očigledno, a što neupućenima nimalo ne budi pažnju.
ZAISTA, kada je posmatrač leđima okrenut Spomeniku neznanom junaku, pogled bi mu neizostavno morao da završi upravo na spomeniku Pobednik. Poznati vajar i slobodni zidar tako je orijentisao mauzolej da je pravilno okrenut ka njegovom drugom monumentu. Crni spomenik orijentisan je ka belom, a verovatnoća da je sve slučajno veoma je mala. Najzad, u slučajnost najviše veruju neupućeni...
Nažalost, narasla šuma i nepristupačan reljef posmatrača danas sprečavaju da se lično uveri u ovu komunikaciju, i to je razlog zašto smo morali uz sebe da imamo kompas. A on nam je samo potvrdio ovu pretpostavku. Kada smo odredili ovaj pravac i ucrtali ga na kartu, pronašli smo imaginarnu liniju koja vodi ka Kalemegdanu. Tek, eto još jedne priče o kojoj savremeni Beograđani znaju veoma malo.
Čak i činjenica da je Meštrovićeva ideja bila da se Pobednik prvobitno postavi na Terazijama, u ovom slučaju nije od velike važnosti. Podsećamo, toj ideji su se svojevremeno usprotivile beogradske dame, oštro suprotstavljene mogućnosti da im najvažniji gradski trg krasi razgolićeni muškarac.
Pa opet, gledano sa Avale, udaljene više od 20 kilometara od Beograda, ova razlika u uglu posmatranja potpuno je zanemarljiva.
A Meštrovićevo delo i doprinos ideji slobodnog zidarstva ovom prilikom postaje očigledan.
Doduše, među mnogim današnjim masonima postoji ogorčenje ponašanjem Ivana Meštrovića, a neki ga smatraju **uzurpatorom**, kako zovu one koji su zloupotrebili njihovo delo i principe. Razočaranje potiče od činjenice da je Meštrović tokom Drugog svetskog rata neskriveno koketirao sa ustaštvom, i na taj način lično uticao na raspad Kraljevine Jugoslavije.

VAJAREVO BLAGO
SVE do 1950. godine Ivan Meštović je imao redovnu pomoć države u vrednosti od 80.000 francuskih franaka godišnje, ali je bez obzira na to, sva svoja dela posebno naplaćivao. Samo za spomenik na Avali bilo mu je isplaćeno 120 miliona ondašnjih dinara, i to iz ličnih sredstava počivšeg kralja.

Izvor http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/c ... -pobednika

:grand:

malo siri pogled na istu temu iz 2010
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/piram ... om/f4lvkh5
:sesir:
Јесте, како да не...

А на плато (који је због тога и начињен) испред Маузолеја Незнаном јунаку искрцали су се први пут још 1938, кад је завршен, летећим тањиром ванземаљци-рептили из сазвежђа Сиријус и у темељима, испод тела Незнаног јунака саградили базу. И данас су тамо, само се вешто крију. Повремено, тајно излећу и стижу правом линијом до Победника, испод чијег постоља су такође направили тајну базу... И Мештровић је један од њих, ванземаљаца-рептила...
 
Taj pobednik da se smesti ovde i da gleda na Tvrđavu , da kontemplira svoj daunsajzing.
Na Kališu i ono omađijano postolje da se sruši i da se napravi jedan veliki spomenik Stefanu Lazareviću na lepšem postolju.
Pobednik neka čuči na vrh ovog stuba đe piše Jugoslavija u Parku čeličnog prijateljstav i cveća i voća ili kako se već zove . ( Inače sada je park predivan, pun lepog imobiljara, vežbaonica, zabave za decu , održavan i pristojnog vrtnog rasporeda, sjajna trim staza, odlična bici staza, fali mu samo još po neki spomenik ili kakav gazibou, romantičn spomenik sa kolonadicom ili tako što...)

72414189_10214129513980761_1073686418921881600_n.jpg


72577434_10214129520700929_1752652703252611072_n.jpg


I odatle može da se gleda sa Stefanom na njegovom starom mestu .

72355458_10214129626023562_7378673829352046592_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671099#p671099:3ilf85n3 je napisao(la):
astrodule » 18 Oct 2019 01:46 pm[/url]":3ilf85n3]https://twitter.com/cecagolubovic18/status/1184922852149125125

Sanacija kule u Sd Tvrđavi, koja je pukla i otišla 2m iznad svoje ose, trajala je 80 kalendarskih dana i koštala 19 miliona dinara.
Restauracija Pobednika će trajati 6 meseci, i koštaće nas ''nešto više'' od 200 000 evra


file.php

Bilo bi mnogo efektnije da je sanacija kule uspela...
Ako je ovo sanirano, na šta su otišli 19 miliona i čemu to služi, a uz to i ne radi.
Bolje da su je srušili i nazidali opet.
 
Zar projektom rekonstrukcije u Smederevu nije bilo unapred odlučeno da se kula 11 ostavi u zatečenom položaju, kao svedočanstvo istorije tvrđave?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671403#p671403:cdke6jn2 je napisao(la):
relja » Sub Okt 19, 2019 3:28 pm[/url]":cdke6jn2]Zar projektom rekonstrukcije u Smederevu nije bilo unapred odlučeno da se kula 11 ostavi u zatečenom položaju, kao svedočanstvo istorije tvrđave?

U pravi si. Tu kulu nece ispravljati, nego samo stabilizovati.
 
Vrh