Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Zato sto je omoguceno da se registruju i postave marine koje nemaju svoj deo obale
gde bi camci tako predstavljali prepreke i ruglo

Naj upečatljivi primer su vecina Zemunskih novih marina uz šetalište
registrovane su u Zemunu koj nema slobodno zemljište
a Paliula -prekoputa - koja ima 90 % slobodnog zemljišta zvrji prazna

Nije problem mesto postavljanja plutajuce marine
vec treba da ima obezberdjeno zemljište prekoputa za izvlačenje i zimovanje plovila
a to jeste skopčano sa novcem koj treba da ubire grad -opština
a tim ,,preskakanjem,, profitira samo vlasnik marine jer članovi placaju punu cenu kao da imaju
obezbedjeno mesto za izvlačenje čamaca

Sad me baš živo interesuje , kako čamdjije plaćaju punu cenu za čuvanje čamaca
kako ce im vlasnici tih marina nastalu štetu i nadoknaditi
najveroatnije nikako , bice ,, pojeo vuk magarca,,
i to :evil:
uz blagosilov podmitljive inspekcijske i dr. nadležne službe grada
koje su i izdavali dozvolu za ,,fensi,, marine , bez potrebnog zemljišta za izvlačenja čamaca
u toku zime ili za prolecne remonte i i farbanja čamaca
 
Данашње-19.јануар 2017. слике ситуације замрзнутог Дунава код Дорћола тј. код СП Милан Гале Мушкатировић, искористих прилику да сликам пошто сам био у близини на једном састанку.

Непрегледна белина и санта до санте леда. Овај сплав на слици још увек одолева леду, вероватно због тога што је на самој кривини уливања Саве у Дунав где се лед не ствара, односно дела уз саму десну обалу у том делу.
Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5
Они једини сад уживају у води и на леду, а и чувена кравица је ту.
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
:sesir:
 
Pre par dana sam poslao slike stanja na Dunavu kod uzvodnog dela Zemunskog keja. Evo sada kako izgleda nizvodni deo kod hotela Jugoslavija. Nažalost, juče se led ponovo pokrenuo, pa se desila nova nova havarija.

Jedna razlika u odnosu na uzvodni deo je posledica velikog kanalizacionog izliva koji se nalazi kod Zemunskih solitera, na ovom mestu. Na slici vidite da topla voda iz kanalizacije održava uzak slobodan kanal, bez leda, tik uz samu obalu.

IMG_2469_resize.jpg


Verovatno zbog pokušaja vađenja čamaca i pomeranja splavova, neko je juče ponovo pokrenuo led koji je ovde zbog tople vode veoma nestabilan. Mada je moguć uzrok i recimo promena vodostaja reke. Tako se pokrenuo i čitav red splavova. Kruti metalni odbojnici su se krivili kao od šale. Međutim elastične čelične sajle koje su bile fiksirane za debeli betonski zid obaloutvrde su izdržale. Rezultat je bio dvojak. Prvo su svi splavovi uzvodno i dalje fiksirani sajlama opisali luk i udarili u obalu. Ali drugo je bio uobičajeni rezulat pohlepe gradskih vlasti koje naravno ne smatraju da i građani imaju neka prava, recimo da ponekad vide svoju reku, a ne samo neprekidni zid splavova koji gradu plaćaju harač. Pošto su zbog tako gustog pakovanja splavovi bili previše blizu jedan drugog, daleko više nego što to bezbednost dozvoljava, naravno da su skoro svi pri tom udarili i u svog nizvodnog suseda. Rezultat ovog lančanog sudara možete videti na sledećim slikama. Takođe, i sva druga plovila koja su nekada bila i do pola rukavca Dunava sada su zbijena u par slobodnih metara uz obalu. Štete su astronomske. Kompletna ponuda splavova na Dunavu, kojom su se mnogi u Beogradu toliko hvalili i što zaista jeste provlačilo deo turista, trenutno je izbačena iz upotrebe. Nema ni jednog splava koji nije oštećen.

IMG_2508_resize.jpg

IMG_2511_resize.jpg

IMG_2516_resize.jpg

IMG_2518_resize.jpg

IMG_2519_resize.jpg

IMG_2521_resize.jpg

IMG_2522_resize.jpg

IMG_2524_resize.jpg

IMG_2526_resize.jpg

IMG_2528_resize.jpg

IMG_2530_resize.jpg

IMG_2531_resize.jpg

IMG_2535_resize.jpg

IMG_2539_resize.jpg

IMG_2542_resize.jpg

IMG_2543_resize.jpg

IMG_2544_resize.jpg

IMG_2545_resize.jpg

IMG_2546_resize.jpg

IMG_2549_resize.jpg

IMG_2551_resize.jpg

IMG_2554_resize.jpg

IMG_2555_resize.jpg

IMG_2556_resize.jpg

IMG_2557_resize.jpg

IMG_2558_resize.jpg

IMG_2560_resize.jpg

IMG_2561_resize.jpg

IMG_2567_resize.jpg

IMG_2569_resize.jpg

IMG_2570_resize.jpg

IMG_2572_resize.jpg


I na kraju, ima problema i na levoj obali, mada je previše daleko da bi se dobro videlo, sem za velike brodove. Ovaj je malo previše nakrivljen da bi to bilo normalno.

IMG_2502_resize.jpg
 
Tekst u Kuriru.

VELIKA PLJAČKA: Uništili ledolomce i napravili Srbiji štetu od 8,5 milijardi!

Ministri privrede, poljoprivrede i saobraćaja, ali i direktori Direkcije za vode od 2004. do danas krivi su što je Srbija u zimu 2012. i sada zbog zaleđenih reka izgubila najmanje 8,5 milijardi dinara, ili 70 miliona evra, jer su dozvolili da tajkuni kroz privatizaciju unište tri domaća ledolomca!

S obzirom da jedan polovan ledolomac košta oko milion evra, naša zemlja mogla je do sada da nabavi skoro 70 ovih brodova!

Blokada Dunava onemogućila je izvoz žitarica i za januar napravila štetu od 67 miliona evra, ali i ugrozila snabdevanje gorivom, a šteta koju je led napravio splavovima procenjena je na više stotina hiljada evra. Vlada Srbije uverava da će obavezno nabaviti brod za lomljenje leda, a za one koji se ne sećaju, Srbija je i 2012. bila u istoj situaciji, kao danas i iznajmljivala mađarske ledolomce za 30.000 evra dnevno!

ledolomci-led-brodovi-steta-1484690689-1082875.jpg


http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/velik ... ka-1082875
 
Kurir se odvazio kad niko drugi nece

Splavova mi nimalo zao nije mogu i pod led
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428897#p428897:3t4y68pv je napisao(la):
Zuma » Чет Јан 19, 2017 10:50 pm[/url]":3t4y68pv]
I na kraju, ima problema i na levoj obali, mada je previše daleko da bi se dobro videlo, sem za velike brodove. Ovaj je malo previše nakrivljen da bi to bilo normalno.

IMG_2502_resize.jpg

Сећам се овог потискивача Пинки док је био усидрен узводно од Старог моста где данас граде БнВ. Некада је припадао бившем Београдском бродобагерском предузећу-ББП а сада припада Боровициним Дунав група Агрегатима, као и они несрећни ледоломци којих смо се сад сетили.
 
To je posledica kanalizacionog izliva koji se nalazi kod parkiranih brodova. Vidi se i po obliku dela bez leda. Tu je jedna ulica, nehigijensko naselje, i na kraju šljunkara. Na kraju ulice kanalizacija bukvalno izvire ispod poslednje kuće i zatim teče po površini kao reka. Ili je bar tako bilo u vreme izgradnje mosta. Mislim da su posle uređivali taj izliv. Pošto stojeći led smanjuje brzinu vodenog toka u površinskom sloju reke, a time i mešanje slojeva, a topla voda iz kanalizacije je lakša od hladne, ona dugo ostaje na vrhu i prlično efikasno topi led oko izliva i nizvodno od njega.
 
Vezano za Zuminu reportažu i havariju splavova. Mogu samo da kažem da ne žalim ni jedan
jedini splav, ni jedan jedini splav.

Možda će zvučati grubo ali hvala majci prirodi što konačno radi ono što naši gradski oci i država nikada nisu
mogli, DA UKLONE SPLAVOVE.

Vlasnicima splavova se konačno obija o glavu, pohlepa, plivanje u mutnom kroz loše zakonski regulisane propise.

Da ne govorim da većina splavova ne izdaje račune, i da dobar deo njih vode ljudi sa dosijeima dužim od debljine njihovog obraza.

Tako da još jednom iskažem svoju zahvalnost majci prirodi, i iskreno se nadam da će im šteta biti nenadnoknadiva.
 
Najzanimljiviji deo je da bi im štete bile mnogo manje da su držali normalno rastojanje između splavova. Onda bi udarili samo o obalu, što manji problem jer je ona svuda niska (tj ništa ne štrči na većoj visini), a pritisak bi ponegde prihvatili gumeni odbojnici. Ovako su udarili jedan u drugog u masovnoj lančanoj koliziji koja se prenosila duž obale, i oštetili skupe gornje konstrukcije na splavovima. Naravoučenije je da se pohlepa ponekad skupo plaća, pogotovo kad zakone ne donosi skupština nego majka priroda. Kod nje ne postoje ni povlašćeni ni lex specialis.

Jedino ne znam čija je "zasluga" ovako gusto pakovanje splavova, kao sardina u konzervi. Tj znam da sve odreda zabole ona stvar za građane i njihov pogled na reku, ali da li su se sami vlasnici splavova još davno parkirali gde im je palo na pamet, a Grad sav srećan zbog dažbina nije hteo da interveniše, ili im je grad naredio gde se moraju vezati? Čisto iz radoznalosti, da znamo kome računati dobar deo troškova (ne računajući problem ledolomaca, gde to vrlo dobro znamo).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428971#p428971:r4dscbbz je napisao(la):
kkorisnikk » Pet Jan 20, 2017 2:14 pm[/url]":r4dscbbz]
Možda će zvučati grubo ali hvala majci prirodi što konačno radi ono što naši gradski oci i država nikada nisu mogli, DA UKLONE SPLAVOVE.
Vlasnicima splavova se konačno obija o glavu, pohlepa, plivanje u mutnom kroz loše zakonski regulisane propise.
Apsolutno se slažem s tobom, većina splavova su ruglo Beograda, oličenje pohlepe, bezakonja i kriminala.
 
Splavovima nije mesto tu, ostalo je na prirodi da ucini i da ih ukloni ;)
 
Прдружујем се мишљењу Директора, Ккорисникка, Зуме, Букире и Игора о уништавању сплавова од стране мајке природе.
Природа је увек и увек ће најбоље регулисати ствари онако како то њој треба и одговара.
 
Nema više leda na glavnom toku Dunava kod Zemuna, ali je ostao od Šarana preko Lida pa sve do ušća:

Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Odavde pa do ušća je sve još uvek okovano ledom:
Pogledajte prilog 9
Priroda je, bar na kratko, preuzela svoje obale:
Pogledajte prilog 8
Splav restorana više nema na ovom mestu, led ga je odneo nizvodno:
Pogledajte prilog 7
Strahovita sila leda je sve počupala:
Pogledajte prilog 6
A splavove nagurala jedan na drugi:
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
Gusto pakovanje:
 
Kud ne pocupa svu tu posast od splavova pa lepo sto se kaze do Crnog mora. Zao mi je ovih camaca starijih i novijih ljubitelja reke koji nisu uzurpirali obalu komercijalnim sadrzajima sumnjive kulture.
 
Trebapriroda to jos gusce da napakuje kad krene led i lagano niz dunav
 
A ovako je obala Dunava iza Radeckog izgledala između dva rata (oko 1930. godine):
 
bukira + 1 :)

Taj deo obale a iza završetka Zemunskog šetališta na keju
tacnije iza marine Radecki....i zove se ,,Široka staza,, :D

Po zavrsetku II sv. rata , tu su bile šine po koima je na NBgd išao voz....
zarobljeni nemci su odatle (radni logor) , zemlju tovarili u vagone.....
te se preko peščanog sloja NBgd i nasipao....
Zarobljenici su vraceni kucama...
pruga razmontirana....
Djerdap podigao nivo Dunava koj je i preplavio donju stazu

Izmenjena Široka staza je opstala i ostala poznata po
istomenom lepom i mirnom restoranu, kajakaškom klubu , ribarima....
a u novije vreme i zidanju gustih nelegalnih vikendica
koje po brojnosti vec liče na neki Kaludjricin novi Gardoš :(

Gradska pa i opštinska uprava za Zemunsku Široku stazu ostala je i gluva i slepa
i ne želi da jednu postojecu kratku zemjanu stazu uredi proširi i spoji
i tako značajno produži sam Zemunski kej

Kako gradska tako i opštinska upravaZemuna
uredno izabranim povlaščenim divljim graditeljima omogucava
divlju gradnju , prikljucenje na instalacije gradskog vodovoda i elektro mreže :kum:
ali zato uskracuje pristup sa keja svim ostalim gradjanima
da sei kej produži i spoji sa predivnom Širokom stazom

O tome je vec pisano na BBu još februara 2014 g. sve sa pregršt sličica
koje su danas ne dostupne .....
te ako nekog navede put na predivnu Široku stazu nek slikuje i okači ovde...

:sesir:
 
To je ogromni gubitak za Beograd, taj intimni i lični kontakt sa rekom u samom gradu, u njegovom urbanom delu. Ranije nije postojala ta podela, da za kupanje treba otputovati negde, u neki daleki rezervat prirode, a da je mesto gde obično provodite vreme zagađeno i neprijatno. Odnos prema gradu je radikalno drugačiji ako nema tog integrišućeg efekta reka, druženja i slobodnog vremena provedenog u zajednici, na javnom mestu koje je slobodno, besplatno i namenjeno baš vama i vašim prijateljima, a ne tržnom centru ili nekom tajkunu. Široki otvoren prostor i slobodni vidik na grad i reku u svesti građana su onda asocirani i sa slobodnim vremenom, sa nečim prijatnim i lepim, što ima i ličnu upotrebnu vrednost, a ne samo estetsku u smislu divljenja nekoj udaljenoj "modernoj" arhitekturi koja nikakave veze nema sa vama. Grad i ljudi u izvesnoj meri postaju jedno, ili bolje reći, ljudi u većoj meri integrišu identitet grada u svoj lični identitet. Zbog toga je čuveni koncept "silaska Beograda na reku" toliko važan za budućnost, iako nije ni moguće ni potrebno bukvalno ponoviti ono što je ranije bilo. Evo jednog nostalgičnog komentara sa Interneta. I mada je ovde žal za mlados' poprilično izražena, ipak dobro opisuje atmosferu koju je omogućavao grad tesno integrisan sa čistim rekama i sa puno mesta na njegovim obalama.


znam 19. avgust 2013. 09:49 #2604910

1948.tramvajem br.6 stizalo se od Zvezdare /zvali smo ih *kokosari*-otvoreni vagoni sa zicanim ogradama/ do Karadjordjeve, kod starog mosta-koga sada nazivaju *tramvajskim*, pa pesice preko na levu obalu Save, do tada najlepse plaze: postojale svlacionice, bilo drveca i hladovine, a Sava cista, plava i prozirna, pesak i mnostvo kupaca! Pruzala se od mosta prema uscu. Nosila se je hrana/paradjz obavezno, i po koja lubenica/. E,to je bilo vreme,a i ja sam imao samo 6 godina!!!!!!!

savski%20kej.jpg

bg-kupanje-600.jpg

bg-1%20(3)_620x0.jpg

kupaliste%20(1)_620x0.jpg

sava1_670x0.jpg

PlaanalevojobaliSaveoko1960god.jpg
 
Nije baš Beograd, ali nije ni previše daleko. Klizanje na zaleđenom Dunavu u Beču. Usput se malo vidi i uređenje obale.

dunav-klizanje-4.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AT5Ok26sfos[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KWRnSBt5bXk[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430347#p430347:340cpcwf je napisao(la):
Zuma » Pet Jan 27, 2017 2:01 am[/url]":340cpcwf]Nije baš Beograd, ali nije ni previše daleko. Klizanje na zaleđenom Dunavu u Beču. Usput se malo vidi i uređenje obale.
Da ne bude zabune, ovo nije plovni Dunav, ovo je Neue Donau, kanal paralelan sa Dunavom, koji je sada praktično jezero.
 
Vrh