Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Da bi stvar bila gora, čak i tamo ova vlast nije predvidela da postoji rečna obala pre svega namenjena građanima, nego splavovima i biznisu, čak su i tamo definisani minimalni parametri koje splavovi i njihov raspored moraju da zadovolje da bi se uopšte videla reka, i da bi šetalište uz reku, pored splavova, imalo ikakvog smisla. Minimalno rastojanje između splavova mora biti 15 metara, a minimalni osovinski razmak ili 45 metara (privreda), ili 15-30% splavu pripadajuće akvatorije za rekreacione splavove.

Ako sada umesto pojedinih razmaknutih splavova postavite niz od 4 kruzera od po 160 metara svaki, svaki sa više spratova, to potpuno obesmišljava samu obalu reke jer je gore čak i od ionako ljudima već oduzete obale reke na mestima gde su splavovi. To više nije rečna obala nego neka maltene industrijsko-saobraćajna zona. A postaviti TO u samo srce grada, na samo ušće Save u Dunav je bukvalno zločin.

Pravila postavljanja plutajucih objekata 1.png


Pravila postavljanja plutajucih objekata 3.png


Pravila postavljanja plutajucih objekata 2.png
 
Poslednja izmena:
Izvini ali to je nekoliko piksela razlike, previše malo za tu rezoluciju da bi išta značilo sem slučajnosti. I još važnije od toga, simbol brodića je po pravcu rečnog toka postavljen tačno u visini postojećeg pristaništa na desnoj obali. A pri tome predviđeno pristanište na levoj obali počinje od samog ušća i završava se na 750. metru uzvodno. To je 3/4 razmaka od ušća do Brankovog mosta (1000 metara). A na slici se vidi da je simbol brodića otprlike na 4./4. rastojanja između ušća i Branskovog mosta, dakle izvan predviđene zone pristaništa na levoj obali ali zato tamo gde je ono na desnoj obali. Pa ako ćemo da cepidlačimo za nekoliko piksela razlike, onda to moramo i po pravcu duž rečnog toka, a ne samo popreko na njega. Simbol se dakle po oba pristupa tumačenju njegovog položaja odnosi na postojeće pristanište a ne na novo.
 
Brodić u novom Planu sasvim jasno više nije na desnoj obali. Ne znam da li je u planu da se ukine trenutno pristanište na desnoj, ili da ostane za one koji doplate za lux kruzing iskustvo?
Po pitanju položaja u osi uzvodnosti - to jeste nejasno nacrtano. Ali ako od Brankovog 250m ostaje otvoreno, to onda i nije potpuno narušavanje pogleda na tvrđavu a naročito na grad.
 
Треба проверити шта је у текстуалном делу ГУП-а. Колико ми је познато нема новог пристаништа. Такође, прилично сам сигуран да због маневрисања крузера пристанише на обе обале у истој зони није ни могуће решење.

Они експом желе да узурпирају читаву леву обалу Саве, након што су десну већ отели.
 
Za Expo se već gradi njegovo sopstveno pristanište, pa onda ovo na ušću nema čak ni taj izgovor. To je više magična formula za medije, ako neko pita zbog čega se uništava i park i sigurno najbolje rešenje rečnog keja sa neprekidnom granitnom klupom tik do vode. Samo se kaže: "Zbog Expa". Sledeće pitanje, "A kakve to veze ima sa njim?" nije dozvoljeno postaviti pošto ste već istrošili pravo na vaše jedino pitanje.

 
Poslednja izmena:
Evo kad je bio sastanak. U februaru.

"U cilju definisanja aktivnosti na izgradnji pristana za kruzere na reci Savi, u JVP „Srbijavode“ održan je sastanak na kom su prisustvovali direktor Goran Puzović sa saradnicima, glavni urbanista Grada Beograda Marko Stojčić, predstavnici Ministarstva finansija, direktor Agencije za upravljanje lukama Vuk Perović, V.D. direktora Urbanističkog zavoda Dragana Biber, kao i predstavnici Projektnog biroa „Aksis“ i Elektrodistribucije Srbije."

dogadjaj21-279.8.jpg


dogadjaj21-279.jpg


dogadjaj21-279.8.jpg


dogadjaj21-279.jpg


Projekat izgradnje pristana u okviru pripreme za međunarodnu izložbu Expo 2027 (???)
 
Poslednja izmena:
Evo kako to izgleda kad kruzera ima samo dva po dužini i jedn po širini. U novom pristništu na levoj obali bi trebalo da budu ČETRI ovakva po dužini i koliko stane po širini. Ovde ih je recimo bilo četri po širini. Biće fantastičnog vidika, ali ne na bedeme tvrđave nego na spavaću sobu dva starija penzionera u pidžami. Ko je šetao uz obalu nešto pre Beton hale (recimo kod desne trećine donje slike) imao je prilike to da vidi uživo u raznim varjantama razodevenosti.

Dva kruzera u putnickom pristanistu.png


img_3685-jpg.235064
 
Poslednja izmena:

"процењује да ће директни и индиректни приходи Србије у овогодишњој наутичкој сезони достићи 11 милиона евра".
To je 55e po turisti. Dakle za 100k dodatnih turista to je svega 5.5 miliona dodatnih evra. Dodatno, mozda nam se popravi ugled i to bude promocija za pravi hotelski-kongresni turizam od koga se mnogo vise zaradi...
 
Da li je moguće da je i drugi rečni zaliv u Beogradu PRODAT?

Zar nije bilo očigledno da će u gradu koji je nastao zbog reka i živeo od njih, one i ubuduće biti potrebne, još više nego ranije, a da su na brzim vodama velikih reka NEOPHODNI neki rečni rukavci ili zalivi da bi se tu izmestio glavni deo vodene infrastrukture, tj čitavog niza različitih veza grada i njegovih reka? Imali smo dva takva mesta. Jedan veštački kanal uvučen od Dunava kod stare elektrane "Snaga i Svetlost", i drugi na Savi, bivše Savsko brodogradilište. I sad vidim da su obadva prodata da bi se tu napravili STANOVI !? Kao nema dovoljno mesta za stanove u ostatku Beograda nego eto mora baš tu?

I sada nam je naravno odmah zatrebala jedna od takvih veza grada i reke, novo putničko pristanište, ali je rečni rukavac idealan za to prodat Miškoviću, pa će pristanište zato da bude bukvalno na ušću Save u Dunav da bi se udario konačni pečat na uništavanje čitavog zelenog probalnog parka ušće, i to i dela uz Dunav, i dela uz Savu! A pored Miškovićevog ex brodogradilišta su ljudske košnice novog "Beograda na Vodi" proširenog na levu obalu i na ostatak tog rukavca Save. Hajde da završimo uništavanje svega što u gradu ima veze sa rekama.

Razmere ove destrukcije su zastrašujuće. Da li će neko nekada biti pozvan na odgovornost što u gradu na dve velike reke više neće postojati nikakve smislene, organske veze grada i njegovih reka, objekti koji makar nevoljno priznaju da se nalaze pored reke, da ona nije samo kič vizuelna kulisa za šoping mol ispod stambene kule ?


sirina-priobalja-u-projektu-marina-dorcol-mar_viz_01_210416-jpg.136783


Bivše brodogradilište na Savi:

Konceptualno-urbanisticko-resenje-Zepter-Shipyard-Immo-Beograd-04.jpg


Konceptualno-urbanisti%C4%8Dko-re%C5%A1enje-Zepter-Shipyard-Immo-Beograd-10.jpg


A pored ovoga je prošireni Beograd na Vodi

1712831775-Beograd-na-vodi-Prostorni-plan-sirenje-na-Novi-Beograd-i-Cukaricu.jpg




KONCEPTUALNO URBANISTIČKO REŠENJE „ZEPTER SHIPYARD IMMO BEOGRAD“, BEOGRAD, SRBIJA

Zuma jel teško da se informišeš prije kilometar postova brodgradiliste tito pripada cepteru
Malo mu smetaju stanari tamo
 
Medjunarodno pristaniste za kruzere kao mora da bude u samom centru Beograda, a glavna zeljeznicka i glavna autobusna stanica, to moze na periferiji.

Bukvalno nece nista ostati od ovog grada nakon ove vlasti.
nista. sve ce biti opljackano i unisteno. Ali ocigledno da ljudima ne smeta mnogo.
 
Još jedna stvar. Ovi brodovi će da zauzimaju više mesta po širini reke nego što su zauzimali splavovi (i da budu i bitno duži i manje međusobno razmaknuti od njih). Pa em ništa neće da se vidi sa obale, ni voda (atrakcije kao karneval brodova nam više ne trebaju), a kamoli tvrđava i tobože dragocene vizure na nju, em to znači da će posle čišćenja ponovo početi da se talože naslage, pa će vremenom ovde da se nagomila isto ili gore đubre i zemlja nego što je to sada slučaj. Ovo je na desnoj obali izbegnuto zato što je tamo obala vertikalna a ne zakošena. Tj obala je napravljena od vertikalno pobodenih talpi, pa je duboka voda odmah pored keja i pristana. Zato voda uz obalu ne usporava previše, pa se i naslage manje talože. Tamo je obala od početka projektovana i napravljena da bude pristanište. Na levoj obali nije nego je obaloutvrda zakošena (plus što će ovde zbog toga i ponton pristana sa carinom morati da se odmakne dalje od obale). Takođe ni oblik dna nije isti. Sećate se da je na levoj obali oduvek bila peščana plaža za Beograđene. Znači da je dubina vode verovatno rasla tek polako od plaže ka centru matice. Pa će i to (manji nagib dna reke) da pospešuje taloženje. Moraćemo stalno da dajemo ogromne pare za čišćenje "pristaništa" (i da ga pritom zatvaramo) koje je samo adaptirano i pritom uništeno šetalište, a ne pravo pristanište. Ponovo improvizacija o kojoj se niko ništa nije pitao nego se po običaju drži u tajnosti sve do poslednjeg mogućeg trenutka.

Leva obala Save pre WWII - 4d6969d808050d4deff3676215fe75fd.jpg


2025.01.27_173215_IMG_7713.JPG
 
Poslednja izmena:
Број сплавова се није смањио, само се релоцирао, и донекле смо добили подлогу, да решавамо тај проблем чим се укаже прилика (читај, промени власт).
Наравно да они сад гледају да направе комбинацију и да искористе "празан" простор уз обалу и начичкају шта могу.

Записати имена и презимена свих који се налазе у Србијаводама и једног дана, када дође време, решавати све то на исправан начин.
 
Da, "prazan" prostor je upravo način na koji oni vide parkove, zelenilo i bilo koji javni prostor koji je i malo širi od 3 metra. Nešto što prosto plače za "razvojem" i "popunjavanjem". Parkovi i zelenilo su po njima u principu bezvedni jer im "ništa ne zarađuju", a bilo kakve staze i prolazi ne smeju da budu širi od minimuma neophodnog za mimoilaženje. Činjenica da građani možda imaju i neke druge potrebe sem da prežive, da nisu samo automat i nebitna alatka da neko na njima zaradi, nije nešto što dopire do svesti. To se vidi iz bukvalno svakog prostora koji su "razvili".
 
Значи опет су подигли причу о жичари на античкој тврђави. Дефинитивно се морају најурити у наредних пар месеци по сваку цену и свако ко покушава да опструише тај процес кроз разне бојкоте, саботаже предлога решења, демонизацију сваке опозиције итд. се мора третирати или као убачени елемент или као корисни ид**** актуелне власти. То обухвата и Ђикија и Јовановића па и пленуме БУ који не знају шта хоће или како да реше ствар али зато знају да се буне и саботирају предлоге решења
Ne treba nam opozicija i politika da ih sprečimo da grade žičaru.

Žičaru neka grade na nekoj planini.
 
To je вашарски пословни менталитет који вуче корене још у Шешељовом председниковању Земуном, када је зеленило остављено за ширење улица дао за изградњу радњица са станчићима на спрату.
 
Tu negde pri vrhu tog keja je izliv kanalizacije, i leti kad je nizak vodostaj se baš oseća smrad fekalija. Nije mi jasno koji genijalac je predvideo da napravi pristanište za turističke kruzere baš pored izliva kanalizacije u reku.
 
Iskreno, mislim da to nije kanalizacija jer bi mnogo više smdelo.

Smrdi već dovoljno, ali zaista me zanima tačna priroda tog ispusta. Moja teorija je da je to povezano nekako sa objektom na obali, ali ponavljam da ne verujem da je to direktan ispust kanalizacije.
 
Узводно, код Бранковог моста се налази неки већи колектор који је покривен огромним бетонским плочама и ту пуно смрди.
 
Ja sam tuda često prolazio. Kad je manji vodostaj, mnogo puta sam video da je voda u zemljanom kanalu koji od cevi vodi do trenutnog nivoa reke crna i masna. Sasvim različita od boje vode u reci. Dakle tuda sigurno nešto izlazi. Problem je što ovaj izliv nije uvek aktivan, i što je pitanje šta se kada tu izliva. Mogla bi biti kišna kanalizacija, mogla bi biti fekalna, ili neka njihova mešavina. Ili različita mešavina u raznim trenucima. Nekada ne izlazi ništa. Zbog toga nekada smrdi, a nekada ne. Našao sam jednu takvu fotografiju, mada je već bio mrak pa se ne vidi previše dobro. Inače odavde će da kreće cev Interceptora ispod Save, pa je crpna stanica sigurno povezana sa kompletnom kanalizacijom Novog Beograda i Zemuna. Mada će se za to graditi nova zgrada, pa će tako otići još jedan deo bivšeg parka na ušću.

IMG_9921.JPG
 
Poslednja izmena:
Vrh