Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653071#p653071:qjov27wk je napisao(la):
astrodule » Пон Авг 26, 2019 10:11 am[/url]":qjov27wk]https://www.blic.rs/vesti/beograd/opasnost-na-savi-udruzenje-ladara-upozorava-na-probleme-u-plovidbi-sprecen-fatalan/h0jwx6w

Zbog sve većeg broja manjih i većih čamaca na beogradskim rekama, nadležni upozoravaju na opasnost od nezgoda.

"U subotu 24.8.2019. na delu od 0 do 8 km reke Save bili su povećani problemi u plovidbi uzrokovanih malim čamcima. Zbog zaustavljanja i sidrenja u plovidbenim prolazima mostova kao i zbog splavarenja (puštanje niz vodenu struju bez upotrebe motora ili vesala), brodovi koji su plovili kroz akvatoriju reke Save, su bili prinuđeni da menjaju pravac i brzinu kako bi izbegli koliziju sa malim čamcima i izbegli fatalni ishod. Zapovednik broda "Bor" je bezuspešno na 16 VHF kanalu tražio intervenciju Kapetanije i rečne policije ali nije dobio odgovor na poziv.

Pa samo zbog ovog boldovanog bih dao nekome otkaz.

Апсолутно, капетанија и речна полиција треба да интервенишу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653073#p653073:3s79s5v5 je napisao(la):
DusanBG » Pon Avg 26, 2019 11:24 am[/url]":3s79s5v5]Ovog leta se već par puta u visini 45 čulo kako brodari trube više puta, verovatno upravo u cilju "rasterivanja" čamaca koji im se stanu na put, a ne vode računa o tome da brod ili barža teški ko zna koliko tona ne mogu da se zaustave tek tako.
I ne treba da se zaustavljaju ako time ne uograzavaju sopstveno plovilo....
 
Uvek kada malo "padne" voda začudi me kako nadležni taj period ne iskoriste da malo razmuljaju priobalje. To blato užasno smrdi (zbog fekalija sa splavova i kanalizacije), formira se zelenilo na nekim mestima i to je pravo vreme da se malo uredi i očisti priobalje.

Užasno je na šta liči priobalje na prostoru gde se održava Fiš fest, a naročito bode oči šuma kod Brankovog mosta uz onaj šlep (3 objekat od mosta)

Da li su pre nadležni radili više ili je to oduvek tako?
 
Ne može to da se "razmulji", već mulj mora da se izvadi i odnese
kao nap. 2011.god kada je bilo čišćenje nizvodno od "Venecije" .

Ali, za to mora da se obezbedi prilaz do obale ovakvoj mehanizaciji.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CihgcVzXkGc[/youtube]
 
A pošto imamo splavove koji ne dozvoljavaju prilaz obali, obala je osuđena na nove taloge mulja i smrad.

Hvala na odgovoru koji sam baš od tebe i očekivao.
 
Ko bi rek’o čuda da se dese
i Neva tri mulj da odnese
eb84f7cba75344663f1f0b1b477114d6.jpg
46c8e14bf6e6d6e30f69e15c99eec846.jpg
09f67f520f5c1b46f6c77f28420aa6a8.jpg
 
Na samoj obaloutvrdi (deo koji gleda ka reci) se ništa ne vidi. Ko će ga znati, vidiš i sam koliko je to zapušteno.

Možda će sve to lepo izgledati kada se spoji sve do Blokova, a do tada će ovde biti pecaroši, rekreativci na biciklima i poneki zalutali turista.
 
Kolika je bila sirina save i dunava prije 100 godina? mislim prije savskog nasipa, izgradnje nbg-a, luke bg itd.... Na starim slikama izgleda mnogo sire
 
Savski nasip je postojao i pre 100 godina.
Uz deo Save sa ovih fotografija nikada nije postojao nasip. Obaloutvda na ušću je počela da se gradi 30-tih, na desnoj obali su talpe počele da se pobijaju u sklopu izgradnje Beton hale i novog pristaništa. Nemci su napravili deo od talpi do današnjeg Sajma (uništeno izgradnjom BnV). Leva obala, od Brankovog mosta do brodogradilišta je uređena 70-tih.
Do izgradnje Mosta kralja Aleksandra i Sajmišta (starog) leva obala je Save bila često plavljena, kao ustalom i Veliko ratno ostrvo, tako da je teško govoriti o širinama reke/korita.
 
Ja malo smarao Beograd i Srbije vode i dobih odgovore samo od Beograd voda da je sve ovo u nadležnosti Srbija voda (setih se odmah Puzovića i Savskog nasipa)

Poštovani gospodine Popoviću,



Zakonom o izmenama i dopunama zakona o vodama koji je stupio na snagu u decembru 2016.godine vodotokovi I reda u koje spada i Sava, a tako i obaloutvrda i oštećenja na istoj

na koja ste nam ukazali su u nadležnosti JVP „Srbijavode“. Odgovore na pitanja koja ste nam poslali možete potražitii od njih.



Srdačan pozdrav



JVP „Beogradvode“

Izvršni direktor

Vladimir Batalović, dipl.građ.inž.

Поштовани!

Усвајањем Закона о изменама и допунама Закона о водама 16.12.2016.године (Службени гласник Р.Србије 101/16 од 16.12.2016. године), надлежност над водама I реда и унутрашњим водама на територији Града Београда преузима ЈВП „Србијаводе“.

Упућујемо Вас да се обратите ЈВП „Србијаводе“, ВПЦ „Сава – Дунав“, Бродарска 3, 11070 Нови Београд, mail vpcsavadunav@srbijavode.rs, који су надлежни за Саву и Дунав.

Поздрав!

ЈВП „Београдводе“
 
Hvala za odgovor @relja

ali pogledaj ovu sliku sava je isla do starog sajma

stare-slike-beograd-8.jpg


Treba naci jos dobru sliku dunavske strane prije izgradnje luke
 
Alene, verovao ti meni ili ne, ali upravo sam ja ovu fotografiju skinuo sa nemačkog ebay i postavio na jedan naš forum.

Kao što sam napisao

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679410#p679410:21pl5dar je napisao(la):
relja » 12 Nov 2019 01:41 pm[/url]":21pl5dar].... Leva obala, od Brankovog mosta do brodogradilišta je uređena 70-tih.
Do izgradnje Mosta kralja Aleksandra i Sajmišta (starog) leva obala je Save bila često plavljena, kao ustalom i Veliko ratno ostrvo, tako da je teško govoriti o širinama reke/korita.

Ova fotografija je iz prvih dana okupacije 1941. I Karađorđeva i Savamala su tada bile poplavljene.

Nije "Sava išla do Starog sajma" nego je tih dana bio visok vodostaj Dunava koji je podigao i vodostaj Save.
Sajmište, i obližnje naselje, je "branio" mali nasip po kojem je išao zemljani put, ali nije bila izgrađena klasična obaloutvrda (kao na delu od Mosta kralja Aleksandra do ušća u Dunav).

Na ovom mestu koje pod vodom, između potonjih Brankovog i Tramvajskog (Zarićevog kao bi smo voleli da se zvanično zove) je posle rata pa do 70-tih i izgradnje Đerdapa bila javna peščana plaža.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679423#p679423:r0yxbvx6 je napisao(la):
astrodule » 12 Nov 2019, 15:27[/url]":r0yxbvx6]
Ja malo smarao Beograd i Srbije vode i dobih odgovore samo od Beograd voda da je sve ovo u nadležnosti Srbija voda (setih se odmah Puzovića i Savskog nasipa)

Poštovani gospodine Popoviću,



Zakonom o izmenama i dopunama zakona o vodama koji je stupio na snagu u decembru 2016.godine vodotokovi I reda u koje spada i Sava, a tako i obaloutvrda i oštećenja na istoj

na koja ste nam ukazali su u nadležnosti JVP „Srbijavode“. Odgovore na pitanja koja ste nam poslali možete potražitii od njih.



Srdačan pozdrav



JVP „Beogradvode“

Izvršni direktor

Vladimir Batalović, dipl.građ.inž.

Поштовани!

Усвајањем Закона о изменама и допунама Закона о водама 16.12.2016.године (Службени гласник Р.Србије 101/16 од 16.12.2016. године), надлежност над водама I реда и унутрашњим водама на територији Града Београда преузима ЈВП „Србијаводе“.

Упућујемо Вас да се обратите ЈВП „Србијаводе“, ВПЦ „Сава – Дунав“, Бродарска 3, 11070 Нови Београд, mail vpcsavadunav@srbijavode.rs, који су надлежни за Саву и Дунав.

Поздрав!

ЈВП „Београдводе“

A evo i Srbija vode mi odgovorili. Još sam da neko pomeri te splavove pa da bager može da priđe

 
Фотографије оштећене обалоутврде на Дунаву код Аде Хује -
 
Obaloutvrda i kej na Ada Huji su izgradjeni pre oko 50 godina i neke
podzemne vode su probile na više mesta, vreme je za rekonstrukciju.

Verovatno je već istekla garancija za radove koju je nekad dao "PIM". :)
 
Zanimljiva scena iz filma "Tren" (1978.god.) u uvodnoj špici tokom koje se prikazuje Beograd iz vazduha.
Gradnja novog železničkog mosta iz pravca brodogradilišta.
 
V. Macura, 1983. godina. Jedna od skica renaturalizacije Usca, Beograd.

 
Vrh