Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Треба јасно дефинисати каква пловила могу где да се поставе и на какав начин. Пловила облика брода / шлепа по мени естетски нису проблематична али и ту треба имати реда и прописано растојање како између пловила међусобно тако и од обале, и такве објекте треба дозволити на приобаљу у центру града (од Бранковог до Земунског кеја као и између Бранковог и Газеле са десне стране Саве).
 
Jedino što može tu da stoji su putnički brodovi, redovno održavani i registrovani. Kao što na javnom parkiralištu ne sme da stoji neregistrovano vozilo, tako ni na centralnim gradskim obalama ne bi smeli da usidre neregistrovana plovila.

Treba im dati razuman rok (od recimo 3 godine) da isplate ulaganja, uklone ove grozote i postave brodove, naravno na većem rastojanju. Ovakvi kakvi su sada, splavovi ne ispunjavaju elementarne bezbednosne i higijenske kriterijume. O estetici da ne pričamo, to je svima očigledno.
 
Има неколико сплавова-шлепова и старих бродова и данас (нпр. Сип, Сава, Поветарац, Шлеп, Куријаци с ушћа, онај хотел, шлеп на Земунском кеју), али коцкасте шупе на бурићима-понтонима дефинитивно требају да отплове у једном правцу у Смедерево. Путнички бродови имају своје пристаниште код Бетон хале. Такође, поред самог размака међу пловилима и размаку од обале треба јасно дефинисати и начин веза за обалу, усидравања, мостића који их повезују са обалом, као и инсталација, одлагања смећа и сл. Ништа не сме да се препусти случају и импровизацијама власника сплавова.
 
Možda je dovoljno da ih posete inspekcije (protivpožarna, sanitarna...) i da pošteno odrade svoj posao pa bi 70% splavova moralo biti zatvoreno.
 
Trebalo bi ... ali je teško zamisliti tako velike razlike u odnosu na pravilnik, a da ne postoji prećutna koruptivna podrška Grada. Tako da je već to sumnjivo. A i da se uradi, to bi uglavnom samo poboljšalo izgled splavova, a ne bi rešio početni problem kakve funkcije dodeliti gradskim obalama i koliko obale kome TREBA da pripada. Imaju li pešaci uz obalu osnovno pravo da gledaju reku koja nije ničim zauzeta? I ako da, na kom procentu obala i gde su ta mesta slobodnog pristupa rekama? Odatle treba početi, pa onda ići dalje i pričati o izgledu plovila. A usput možda i o tome na osnovu čega je jedan deo javne obale trajno PRODAT privatniku (Zemun), a drugi izdat na 99 godina (a verovatno čak zajedno sa rekom između tih obala), što je očigledno u vezi sa nedostajućim opštim principima?

Evo pravilnika iz 2014., pa ako neko želi da bude vredan i dekodira njegov sadržaj i mape ne sumnjam da će ispasti da bar 90% gradskih obala nije ni namenjeno tome da pešaci tu vide reku. To je efektivno "građevinsko zemljište" (na vodi), namenjeno podizanju raznih objekata. A da li temelji tih objekata plivaju ili imaju šipove nema značaja, to je samo tehnikalija nebitna za konačni rezultat i funkciju prostora. Tako da nije u pitanju samo javašluk, nego plan koji ima snagu zakona. Doduše, ne pridržavaju se ni njega, ali to je već druga priča.

Ovde ima više slika

http://demo.paragraf.rs/demo/combined/O ... 9_0025.htm

a ovde su slike veće rezolicije

http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2014/62 ... it&page=13

Izmene Plana mesta za postavljanje plovila na delu obale i vodnog prostora na teritoriji grada Beograda (I faza), Ograničenja

 
NIšta od obala više nije slobodno građanima, samo deo prekoreke od BNV da mu se, jelte, dive.
Sramota od grada i države.
 
Ево моје неко мишљење је да треба оставити слободним од сплавова приоваље старог сајмишта из поштовања према том месту као месту страдања, обе стране обале Саве низводно од Бранковог моста, Зеђунски кеј и просторе узводно и низводно од мостове у одређеној дужини. На остатку приобаља, где нема толико садржаја дозволити умерено постављање сплавова али на тачно дефинисаним местима и са тачно дефинисаним изгледом (излед брода-шлепа, никако вашарска шатра од лима или коцка на бурићима типа познати преестонички сплавови), везом, сидрењем, рампама и инсталацијама да не ометају ни кретање воде нити да ометају протицање воде и тако замуљавају дно и стварају приобалне шумарке. Поред сплавова, дефинисати место сидрења музејских пловила (Жупа, монитор Сава, Крајина ако се среди, као и остала историјски вредна пловила која су сада по којекаквим сувим доковима). Исто тако и дефинисати тачно и пристаниша за туристичке крузере, пристаништа за туристичке бродиће за обилазак града са реке, пристаништа за „хидробус/скелу", као и пристаништа за речну полицију и ватрогасни брод (с тим што сматрам да речна полиција треба да има макар три станице, једну код Панчевца, једну код Земунског моста и једну код Бранковог).
 
:o Kakav užas od ovih sklepotina, reka se ne vidi. Ne, kad god pomislim da ne može gore-šamarčina za otrežnjenje..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546437#p546437:eckwr6as je napisao(la):
Bukira » Čet Jun 21, 2018 12:47 pm[/url]":eckwr6as]Jedino što može tu da stoji su putnički brodovi, redovno održavani i registrovani. Kao što na javnom parkiralištu ne sme da stoji neregistrovano vozilo, tako ni na centralnim gradskim obalama ne bi smeli da usidre neregistrovana plovila.

Treba im dati razuman rok (od recimo 3 godine) da isplate ulaganja, uklone ove grozote i postave brodove, naravno na većem rastojanju. Ovakvi kakvi su sada, splavovi ne ispunjavaju elementarne bezbednosne i higijenske kriterijume. O estetici da ne pričamo, to je svima očigledno.

razuman rok 3 godine??? te mafijoze sto drze one rivere plejove iostale gluposti isplate gvozdjuriju i burad za 3 noci, a investiciju u vidu punjenja dzepova inspekcijama za jos jednu dve

pored toga sto su odvratni zagadjuju, pored toga sto privlace bagru koja vozi dzipove po setalistu, ne smemo da zaboravimo ni da ih jos gora bag** drzi
 
Da vidimo ko to još voli da posećuje turbo splavove:

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2

Inače sam čvrstog uverenja da se jedna ovakva skalamerija isplati za par meseci, a pošto se radi o teškoj kaubojštini, nema mesta toleranciji i širokogrudosti.

A evo novog izvora prihoda, koji sam prvi put juče video (na žalost nisam napravio bolju fotku, jer sam trčao):

Bilbord na vodi!
 
Samo nam još treba da i ono malo reke koje se vidi zagade reklamama. One su inače možda i najbolji primer opasnosti od malih ali stalnih promena, tj one čuvene kuvane žabe koja i ne primeti da je već skuvana. Reklama je u početku bila samo neophodna informacija, firma iznad radnje, da bi ljudi znali šta se unutra nudi. Sada smo došli dotle da arhitekti i ne moraju da se trude oko "najvidljivijih" delova fasade pošto se oni ionako neće videti, da su prozori u autobusima postali skoro neprovidni pa se vozimo u mračnim i depresivnim kutijama, da su stanice GSP-a takođe neprovidne kutije sa reklamama na tri strane pa je nemoguće videti koji autobus nailazi (ili bilo šta izvan vaše lokalne kutije), da je kancelarijski prozor često takođe neprovidan jer je prekriven ogromnom reklamom duž čitave zgrade, dok se na trotoarima svako malo sudaramo sa reklamnim panelima koje onda treba obilaziti. Grad je postao nevidljiv a mi slepci, i to nikome izgleda ne smeta, dok su ono što umesto njega ipak vidimo samo svetleće gluposti iz debilnog virtuelnog sveta koje više nemaju ni sasvim elementarnog smisla pošto se isključivo obraćaju onom životinjskom i nagonskom delu u nama. I svi misle da ne može drugačije, što je najtužniji deo ove tužne priče.
 
Sip je odvučen sa lokacije neposredno nizvodno od Brankovog mosta. Kran trenutno sklanja prilaznu konstrukciju. Pitao sam bici-liftadžiju gde su ga odvukli, i čovek mi pokaza - vidi se na slici kao poslednji, praktično kod Bella Viste:

 
Стање Бегаљичког потока због кога се нон стоп дешавају зливања и плављења околних домаћинстава приликом сваког иоле већег пљуска:

36748593_1666431076788565_533313308984344576_o.jpg

36792764_1666431013455238_6129521061332516864_o.jpg

36751500_1666430680121938_8588454387356008448_o.jpg
 
Просто да не поверујеш шта може човек да уради природи и самом себи, зато она (природа) враћа са каматом (са поплавама). Надам се да ће неким људима коначно доћи из дупета у главу, или сам само непоправљиви оптимиста.

@СТФ, за слике укњижен плусићћћ. Верујем да ти није било пријатно да сликаш ово .....
 
Трагично је у ком су нам стању локални водотокови. Народ користи реке као контејнере, многи то и сами признају и не виде ништа лоше у томе. У фазону су, па однеће вода ... а потпуно смећу са ума да ће њихово смеће да се заглави после 50 метара о неку грану, направи чеп и приликом већих киша им поплави имање ... и онда исти ти све по списку држави ...

Ево, овако изгледа ушће Бегаљичког потока у Грочицу:

36759613_1668123866619286_7652322808713707520_o.jpg

36835466_1668124243285915_55097339416674304_o.jpg

36758842_1668124179952588_4077756995816390656_o.jpg
 
A ovako izgleda dunavski kej na Dorćolu. Zapravo samo prvi splav koji i služi kao brana za smeće ostalima u nizu:
Pogledajte prilog 1

I bonus slika, nova lokacija betonskog broda Sip (praktično odmah ispod nove pasarele - direktno na putu putnicima namernicima, ali što je važnije putnicima nenamernicima):
 
Iskoristio sam Gojetovu sliku da uputim prijavu Beokomu i evo odgovora

Одржавање обале уз коју су привезани пловни објекти (чамци, сплавови, понтони) је искључиво у надлежности власника. Дужност власника да одржава комунални ред око својих објеката се не односи само на водени појас, већ и на приобаље у делу који је објекат заузео.
Дужни су да уклањају отпад, наплавине, шибље и растиње на потезу који заузимају. Наведени проблем можемо да пријавимо инспекцији. Хвала.

Tako da imamo osnova da prijavljujemo skoro svaki splav Beokomu.
 
astrodule":u05m7ooa je napisao(la):
Iskoristio sam Gojetovu sliku da uputim prijavu Beokomu i evo odgovora

Одржавање обале уз коју су привезани пловни објекти (чамци, сплавови, понтони) је искључиво у надлежности власника. Дужност власника да одржава комунални ред око својих објеката се не односи само на водени појас, већ и на приобаље у делу који је објекат заузео.
Дужни су да уклањају отпад, наплавине, шибље и растиње на потезу који заузимају. Наведени проблем можемо да пријавимо инспекцији. Хвала.

Tako da imamo osnova da prijavljujemo skoro svaki splav Beokomu.
ja sam za!

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока
 
Po tom kriterijumu onda može da se prijavi i BNV. Tamo je još od poslednjeg visokog vodostaja čitavo drvo. Sem što bi lako moglo da se ispostavi da i reka spada u "privatno gradilište" i da više nije u našoj nadležnosti.

 
Sa prebacivanjem splavova nizvodno ka ušću (između Brankovog mosta i ušća) i aktiviranjem novog restorana (Nacionalna klasa se zove valjda) na obali, dobili smo carstvo buke.

Oko 22h sam prolazio tuda i novi splavovi blješte i šljašte, a iz restorana na kopnu se čuje preglasna muzika.

Često se šetkam (vozim bicikl, trčim) tuda i nikada nije bila toliko glasna muzika tu prisutna u to vreme.
 
veceras sa obisao dorcolski kej koji je u katastrofalnom stanju. ono nije realno. slikacu sutra. trava i korov od pola metra na obaloutvrdi, nasukano drvece, djubre, otpatci. pored onih nesrecnih splavova nanosi zabokrecine i mulja. tuga na sta lici nekada najlepsi kej u bgu.
sa savske strane nbg splavovi rokaju muziku sredom uvece na takvoj frekfenciji da ja ne znam kako ljudi u karadjordjevoj, kosancicu, 6 kaplara uopste spavaju.

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока
 
Rizikujući da se ponavljam, delim još jednom zanimljivo (bar meni) rešenje koje prikazuje način kako se ljudi kreativno snalaze u borbi sa problemom plutajućeg otpada. Ovo je primer iz Baltimora gde su napravili sokoćalo koje je fiksno pozicionirano, ima plutajuće usmerivače smeća ka njemu i pokretnu traku koja ubacuje to smeće u kontejner, čime se minimiziraju troškovi i potreban broj ljudi - operatera. Pokretanje trake je realizovano kretanjem reke i dodatno solarnim panelima.
Od ovoga je napravljena šira edukativna i turistička priča sa sve pratećim suvenirima i formiranjem brenda ovog mini postrojenja za prikupljenje plutajućeg otpada.
Naravno, svaki vlasnik splava u Beogradu bi trebao da čisti naplavine oko svog objekta, ali jasno je da se to retko sprovodi i kažnjava.
Tu ima prostora za ovakvo ili slično rešenje koje se razlikuje od drugih brodića koji plove i love plutajući otpad po vodenim površinama.
U svakom slučaju, mislim da je interesantno.
http://baltimorewaterfront.com/healthy- ... ter-wheel/
 
Vrh