bigvlada
Advanced
Gradska uprava raštrkana u osam zgrada, vrednih više od 80 miliona evra
Izgradnja Gradske kuće najlogičnije rešenje
Autor: D. Krstić - S. Tasić | Foto. Grubin | 29.10.2008. - 10:46
Gradske službe “raštrkane” su u osam različitih zgrada u centru prestonice, koje zajedno vrede oko osamdeset miliona evra. Gruba računica pokazuje da je jeftinije smestiti ih pod jedan krov i da zgradnja jedne “zajedničke” zgrade ne bi koštala više od četrdeset miliona evra. Ako bi se to dogodilo, Beograđani, koji u većini podržavaju ovu ideju, mogli bi da zaborave na šetnje sa gomilom papira u ruci i muke sa parkiranjem, a rad gradske službe bio bi efikasniji.
1. STARI DVOR - NEPROCENJIVO
Osim rezidencijalnog objekta u Starom dvoru, Skupština grada i njene službe smeštene su na Trgu Nikole Pašića 6 i u zgradama sa sledećim adresama: Tiršova 1 i 3, 27. marta od broja 43-45, Masarikova 5, Golsvordijeva 35 i Mekenzijeva 31. Prostorije gradske uprave u ovim zgradama zauzimaju po nekoliko spratova, a ukupna površina na kojoj radi gradska administracija iznosi oko 32.200 kvadrata (bez Starog dvora).
2. TRG NIKOLE PAŠIĆA 6 - 16 MILIONA EVRA
Sve izraženiju ideju da se svi prestonički činovnici smeste pod isti krov, odnosno da Beograd, po ugledu na svetske metropole, dobije “City hall” (Gradsku kuću) podržava i gradonačelnik Dragan Đilas.
- Znam za tu ideju, razgovaramo o njoj. Smatram da je objedinjavanje gradskih službi pod jednim krovom najlogičnije rešenje za upravu, jer bi tako bila efikasnija, a i za građane koji bi na jednom mestu mogli da obave sve poslove. Međutim, još ne znamo kako ćemo i kad to rešiti – rekao je gradonačelnik za „Blic“.
3. MASARIKOVA 5 - 20 MILIONA EVRA
Za gradnju nove, zajedničke gradske kuće je i bivši gradski arhitekta, sada odbornik Demokratske stranke u Skupštini grada Đorđe Bobić.
- Ideja je odlična i postoji odavno. Za nju sam čuo još pre dvadeset godina. Međutim, nikad nije realizovana, jer bi „Gradska kuća” bila „zamašna” zgrada koja zahteva velike investicije – kaže za „Blic” Bobić.
On kaže da ne zna na kojoj lokaciji bi mogla da se gradi „Gradska kuća”, ali smatra da bi trebalo naći parcelu u centru grada, kao što je Trg Nikole Pašića ili Ulica 27. marta.
4. 27. MARTA 43-45 - 26 MILIONA EVRA
Stručnjaci beogradskih agencija za nekretnine procenjuju da prostorije u kojima rade gradski službenici vrede najmanje 80 miliona evra. Oni takođe, smatraju da bi izgradnja ovakvog novog zdanja upravu koštala duplo manje nego što ukupno vrede sadašnje prostorije. Razlog za to je, tvrde oni, što bi Grad snosio samo troškove izgradnje, a sam bi sebi platio gradsko građevinsko zemljište, sumu koju bi mogao da iskoristi za izgradnju. Prodajom sadašnjih prostorija gradske vlasti obezbedile bi novac potreban za izgradnju „Gradske kuće”.
5. GOLSVORDIJEVA 35 - 6 MILIONA EVRA
Zoran Alimpić, šef odborničke grupe DS, međutim, ističe da postoje i zakonke prepreke, koje u budućnosti možda mogu biti rešene, a ideja realizovana.
6. MAKENZIJEVA 31 - 8 MILIONA EVRA
1. STARI DVOR, DRAGOSLAVA JOVANOVIĆA 2 (oko 4.600 kvadrata)
- Služba za skupštinske poslove i propise
- Služba za javne nabavke
- Kabinet Gradonačelnika
- Kabinet predsednika Skupštine
2. TRG NIKOLE PAŠIĆA 6 (oko 5.300 kvadrata)
- Sekretarijat za finansije
- Uprava javnih prihoda
- Sekretarijat za kulturu
- Sekretarijat za upravu
- Služba za opšte poslove
- Agencija za budžetsku reviziju
3. MASARIKOVA 5 (oko 5.600 kvadrata)
- Sekretarijat za privredu
- Sekretarijat za sport i omladinu
- Sekretarijat za zdravstvo
- Služba za informisanje
- Agencija za saradnju sa NVO i evropsku harmonizaciju
4. 27. MARTA 43-45 (oko 13.000 kvadrata)
- Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove
- Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju
- Sekretarijat za saobraćaj
- Sekretarijat za zaštitu životne sredine
- Sekretarijat za inspekcijske poslove
5. GOLSVORDIJEVA 35 (oko 1.500 kvadrata)
- Sekretarijat za stambene i komunalne poslove
- Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima
- Beokom servis
6. MAKENZIJEVA 31 (oko 1.700 kvadrata)
- Sekretarijat za obrazovanje
- Agencija za poslovni prostor Grada Beograda
7. TIRŠOVA 1 (oko 4.000 kvadrata)
- Zavod za informatiku i statistiku
- Gradsko javno pravobranilaštvo
8. TIRŠOVA 3 (oko 1.100 kvadrata)
- Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu
Novi Sad već razmatra ideju o gradskoj kući
Novosađani imaju sličan problem kao Beograđani. I njihove gradske službe su “raštrkane” na čak 11 mesta u gradu. Međutim, čelnici Novog Sada već uveliko pripremaju za realizaciju ideju o jednoj zajedničkojh zgradi gradske uptrave. Predstavnici gradske vlasti Novog Sada su sa Ministarstvom pravde počeli razgovore na ovu temu još u septembru. Kako je nedavno izjavio Igor Pavličić, gradonačelnik Novog sada, namera je da se na jednoj od slobodnih lokacija izgradi posebna zgrada u kojoj će biti smeštene kako gradske službe koje su sada raštrkane na 11 lokacija.
Šta mislite o ideji da se izgradi „Gradska kuća”?
MILORAD RADOVANOVIĆ
primenjeni umetnik (54)
Odlična ideja. Sada su sve službe „razbacane” po gradu, pa ljudi da bi obavili jedan posao izgube ceo dan.
LJUBICA STANKOVIĆ
službenik (67)
Ne bi bilo loše. Međutim, plašim se da bi se tada videlo da u administraciji radi više ljudi nego što je potrebno.
OLGA MARTINOVIĆ
penzioner (55)
Mislim da je savršeno. Od maja ne mogu da sredim neke „papire”, a potrošim po nekoliko sati obilazeći službe.
DRAGANA GADŽIĆ
inženjer (45)
Ne mora na jednom mestu, ali bilo bi dobro da se srodne službe nalaze u istoj zgradi, pa ne bi jurili od šaltera do šaltera.
DRAGAN JAGODIĆ
student (25)
Čula sam za tu ideju od moje bake. Završiti sve poslove na jednom mestu i izbeći nepotrebno šetanje i nerviranje.
NENAD VELJKOVIĆ
inženjer (37)
Ima prečih poslova u gradu. Mislim da je i ovako dobro, i nema potrebe da se bilo šta menja.
MARIJA STOŠIĆ
student (24)
Ako bi funkcionisalo, bilo bi odlično. Osim toga, mislim da bi bilo dobro da zaposleni u službama budu ljubazniji.
ZORAN IVANKOVIĆ
radnik (37)
To ne bi bilo loše, mislim da se svakom dogodilo da luta
od šaltera do šaltera , pa još u različitim zgradama.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=62986
Dakle, tema je izuzetno zanimljiva, počnite sa sipanjem predloga
Gde ih premestiti, koga otpustiti, koliko potrošiti (plafon je 80 miliona evra), koji stil, kolika spratnost
Moj predlog: Grad kupuje od vojske Sutjesku i Neretvu u zamenu za stanove, uzima kredit (koji će otplatiti prodajom gorenavedenih objekata (sem dvora, naravno), ili bar deo, ako je projekat skuplji jer će se isplatiti na duži rok), vraća prvobitni izgled fasadama dok se unutra vrši kompletna rekonstrukcija i modernizacija objekata. Posle instaliranja i testiranja svega, preseljenje se vrši za uskrs ili neki drugi pogodan period kada se ionako ne radi zbog praznika (uzeo sam uskrs jer bio moglo da se namakne 7 dana).
Jedina nedoumica mi je površina korisnog prostora, tj. da li će biti dovoljan za potrebe grada.
Izgradnja Gradske kuće najlogičnije rešenje
Autor: D. Krstić - S. Tasić | Foto. Grubin | 29.10.2008. - 10:46
Gradske službe “raštrkane” su u osam različitih zgrada u centru prestonice, koje zajedno vrede oko osamdeset miliona evra. Gruba računica pokazuje da je jeftinije smestiti ih pod jedan krov i da zgradnja jedne “zajedničke” zgrade ne bi koštala više od četrdeset miliona evra. Ako bi se to dogodilo, Beograđani, koji u većini podržavaju ovu ideju, mogli bi da zaborave na šetnje sa gomilom papira u ruci i muke sa parkiranjem, a rad gradske službe bio bi efikasniji.
1. STARI DVOR - NEPROCENJIVO
Osim rezidencijalnog objekta u Starom dvoru, Skupština grada i njene službe smeštene su na Trgu Nikole Pašića 6 i u zgradama sa sledećim adresama: Tiršova 1 i 3, 27. marta od broja 43-45, Masarikova 5, Golsvordijeva 35 i Mekenzijeva 31. Prostorije gradske uprave u ovim zgradama zauzimaju po nekoliko spratova, a ukupna površina na kojoj radi gradska administracija iznosi oko 32.200 kvadrata (bez Starog dvora).
2. TRG NIKOLE PAŠIĆA 6 - 16 MILIONA EVRA
Sve izraženiju ideju da se svi prestonički činovnici smeste pod isti krov, odnosno da Beograd, po ugledu na svetske metropole, dobije “City hall” (Gradsku kuću) podržava i gradonačelnik Dragan Đilas.
- Znam za tu ideju, razgovaramo o njoj. Smatram da je objedinjavanje gradskih službi pod jednim krovom najlogičnije rešenje za upravu, jer bi tako bila efikasnija, a i za građane koji bi na jednom mestu mogli da obave sve poslove. Međutim, još ne znamo kako ćemo i kad to rešiti – rekao je gradonačelnik za „Blic“.
3. MASARIKOVA 5 - 20 MILIONA EVRA
Za gradnju nove, zajedničke gradske kuće je i bivši gradski arhitekta, sada odbornik Demokratske stranke u Skupštini grada Đorđe Bobić.
- Ideja je odlična i postoji odavno. Za nju sam čuo još pre dvadeset godina. Međutim, nikad nije realizovana, jer bi „Gradska kuća” bila „zamašna” zgrada koja zahteva velike investicije – kaže za „Blic” Bobić.
On kaže da ne zna na kojoj lokaciji bi mogla da se gradi „Gradska kuća”, ali smatra da bi trebalo naći parcelu u centru grada, kao što je Trg Nikole Pašića ili Ulica 27. marta.
4. 27. MARTA 43-45 - 26 MILIONA EVRA
Stručnjaci beogradskih agencija za nekretnine procenjuju da prostorije u kojima rade gradski službenici vrede najmanje 80 miliona evra. Oni takođe, smatraju da bi izgradnja ovakvog novog zdanja upravu koštala duplo manje nego što ukupno vrede sadašnje prostorije. Razlog za to je, tvrde oni, što bi Grad snosio samo troškove izgradnje, a sam bi sebi platio gradsko građevinsko zemljište, sumu koju bi mogao da iskoristi za izgradnju. Prodajom sadašnjih prostorija gradske vlasti obezbedile bi novac potreban za izgradnju „Gradske kuće”.
5. GOLSVORDIJEVA 35 - 6 MILIONA EVRA
Zoran Alimpić, šef odborničke grupe DS, međutim, ističe da postoje i zakonke prepreke, koje u budućnosti možda mogu biti rešene, a ideja realizovana.
6. MAKENZIJEVA 31 - 8 MILIONA EVRA
1. STARI DVOR, DRAGOSLAVA JOVANOVIĆA 2 (oko 4.600 kvadrata)
- Služba za skupštinske poslove i propise
- Služba za javne nabavke
- Kabinet Gradonačelnika
- Kabinet predsednika Skupštine
2. TRG NIKOLE PAŠIĆA 6 (oko 5.300 kvadrata)
- Sekretarijat za finansije
- Uprava javnih prihoda
- Sekretarijat za kulturu
- Sekretarijat za upravu
- Služba za opšte poslove
- Agencija za budžetsku reviziju
3. MASARIKOVA 5 (oko 5.600 kvadrata)
- Sekretarijat za privredu
- Sekretarijat za sport i omladinu
- Sekretarijat za zdravstvo
- Služba za informisanje
- Agencija za saradnju sa NVO i evropsku harmonizaciju
4. 27. MARTA 43-45 (oko 13.000 kvadrata)
- Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove
- Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju
- Sekretarijat za saobraćaj
- Sekretarijat za zaštitu životne sredine
- Sekretarijat za inspekcijske poslove
5. GOLSVORDIJEVA 35 (oko 1.500 kvadrata)
- Sekretarijat za stambene i komunalne poslove
- Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima
- Beokom servis
6. MAKENZIJEVA 31 (oko 1.700 kvadrata)
- Sekretarijat za obrazovanje
- Agencija za poslovni prostor Grada Beograda
7. TIRŠOVA 1 (oko 4.000 kvadrata)
- Zavod za informatiku i statistiku
- Gradsko javno pravobranilaštvo
8. TIRŠOVA 3 (oko 1.100 kvadrata)
- Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu
Novi Sad već razmatra ideju o gradskoj kući
Novosađani imaju sličan problem kao Beograđani. I njihove gradske službe su “raštrkane” na čak 11 mesta u gradu. Međutim, čelnici Novog Sada već uveliko pripremaju za realizaciju ideju o jednoj zajedničkojh zgradi gradske uptrave. Predstavnici gradske vlasti Novog Sada su sa Ministarstvom pravde počeli razgovore na ovu temu još u septembru. Kako je nedavno izjavio Igor Pavličić, gradonačelnik Novog sada, namera je da se na jednoj od slobodnih lokacija izgradi posebna zgrada u kojoj će biti smeštene kako gradske službe koje su sada raštrkane na 11 lokacija.
Šta mislite o ideji da se izgradi „Gradska kuća”?
MILORAD RADOVANOVIĆ
primenjeni umetnik (54)
Odlična ideja. Sada su sve službe „razbacane” po gradu, pa ljudi da bi obavili jedan posao izgube ceo dan.
LJUBICA STANKOVIĆ
službenik (67)
Ne bi bilo loše. Međutim, plašim se da bi se tada videlo da u administraciji radi više ljudi nego što je potrebno.
OLGA MARTINOVIĆ
penzioner (55)
Mislim da je savršeno. Od maja ne mogu da sredim neke „papire”, a potrošim po nekoliko sati obilazeći službe.
DRAGANA GADŽIĆ
inženjer (45)
Ne mora na jednom mestu, ali bilo bi dobro da se srodne službe nalaze u istoj zgradi, pa ne bi jurili od šaltera do šaltera.
DRAGAN JAGODIĆ
student (25)
Čula sam za tu ideju od moje bake. Završiti sve poslove na jednom mestu i izbeći nepotrebno šetanje i nerviranje.
NENAD VELJKOVIĆ
inženjer (37)
Ima prečih poslova u gradu. Mislim da je i ovako dobro, i nema potrebe da se bilo šta menja.
MARIJA STOŠIĆ
student (24)
Ako bi funkcionisalo, bilo bi odlično. Osim toga, mislim da bi bilo dobro da zaposleni u službama budu ljubazniji.
ZORAN IVANKOVIĆ
radnik (37)
To ne bi bilo loše, mislim da se svakom dogodilo da luta
od šaltera do šaltera , pa još u različitim zgradama.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=62986
Dakle, tema je izuzetno zanimljiva, počnite sa sipanjem predloga
Gde ih premestiti, koga otpustiti, koliko potrošiti (plafon je 80 miliona evra), koji stil, kolika spratnost
Moj predlog: Grad kupuje od vojske Sutjesku i Neretvu u zamenu za stanove, uzima kredit (koji će otplatiti prodajom gorenavedenih objekata (sem dvora, naravno), ili bar deo, ako je projekat skuplji jer će se isplatiti na duži rok), vraća prvobitni izgled fasadama dok se unutra vrši kompletna rekonstrukcija i modernizacija objekata. Posle instaliranja i testiranja svega, preseljenje se vrši za uskrs ili neki drugi pogodan period kada se ionako ne radi zbog praznika (uzeo sam uskrs jer bio moglo da se namakne 7 dana).
Jedina nedoumica mi je površina korisnog prostora, tj. da li će biti dovoljan za potrebe grada.