Šta je novo?

Batajnički bulevar

Samo da se izmesti deo saobraćaja iz glavne ulice. Naravno da su gužve kada se ljudi parkiraju svuda duž ulice, pa se čeka da se neko uparkira / isprarkira, i što ima mnogo pešačkih prelaza.

Batajnički bulevar će biti pun pogodak.

Imamo i Kralja Radoslava kao alternativu, ali se ne koristi (tamo mi živi ženina rodbina pa znam), možda zbog previše ležećih policajaca.
 
Biće opet gužve ali će biti manje. Pa koliko ljudi čeka da skrene na prvo ili drugo skretanje levo u Batajnici da bi skrenuli u naselje? Svi oni će ići sada na Bulevar i nastavljati pravo do naselja, bez prolaska kroz glavnu ulicu. Po meni samo to da bude pa će biti veliko olakšanje.

I da, kako mislite da će da rade kružne tokove? Bukvalno ih ne zanima ništa da rade dokle god funkcioniše.. Pa kod nove bolnice su stavili semafor, a tu je mogao sigurno mali kružni tok. Pa taj semafor će veliki deo vremena raditi u prazno i kočiti protok na Batajnickom drumu. I još ćemo imati dva semafora na 500m, još kakvi su iz BG puta neće ih uskladiti da ima zeleni talas nego ćemo čekati na oba...
 
Najpre, hvala na dobrodoslici.

@NoLimit
Ne zaboravimo, da se Batajnica ozbiljno prosirila na strani prema Dunavu, i da tamo postoji veliki broj kuca, to jest da prilican saobracaj mora da tece prema tom delu.
Trenutno, oni moraju ili da se odvajaju na nekoj od prethodnih poprecnih (Jadranska, Brace Smiljanic, Stanka Tisme), od kojih svaka ima neki od svojih problema... Jadranska S krivinu, Brace Smiljanic skolu i gomilu parkiranih automobila, Stanka Tisme pijacu...
Ili, da voze do centra pa onda da se odvajaju desno, a tu vec imamo prilicnu guzvu.
Takodje, veliko je pitanje sta ce se desiti sa placem Mostogradnje... nekako mi mirise da ce otici na dobos kao sustinski jako veliki plac tik uz buduci bulevar. U prevodu... gomila naroda.

Jednostavno, malo neprirodno deluje veliki razmak izmedju Ambara i centra.
Koliko se secam nekih prica, iz davnih godina... ta ulica je trebalo da se napravi jos '70-tih ili '80-tih, ali je otprilike "trebalo da prodje kroz avliju nekom bitnom" ili tako neka kombinacija.

Usput... cija li je samo ideja bila da se posadi neopisiv broj lezecih policajaca po bataji?
Nemam nista protiv lezecih na mestima gde su smisleni (i kada se naprave kako treba, a ne ovi "razbijaci kamenca u bubregu"), ali ovakvo "sejanje" nema bas nikakvog smisla. Cuj... blizina skole, a skola pola kilometra odatle :)

@busspoter
Nazalost... ne mislim da ce da rade kruzne tokove :(
Ali mislim da bi ih trebalo uraditi :)
 
To za lezece je jednostavno, odu na rucak dva coveka, ovaj jedan ponudi sta ima, drugi napravi laznu potraznju i iscenira tender i to ti je zavrseno :D
 
Ja uopšte nemam dilemu da ih neće raditi, a voleo bih da nisam u pravu. Pa pogledajte Pazovu kako sve lepo funkcioniše sa kružnim tokovima i to na glavnom putu.
Jednostavno je to najbolja vrsta raskrsnice ali naši to ne preferiraju.
 
Za kružni tok treba mesta. U St. Pazivi su na samom ulazu napravili grešku jer je trebao da bude sa 2 trake a ne onaj kolutić. Ljudi se bunili. Drugo kako grade neke bolje da ih ne grade. Stave mali prečnik kruga još ga oiviče sa Jerzi ivičnjacima. Šleper kad uđe na to izgazi centralnu bašticu penjući se na iste. Primer su ti 2 kružna za petlju N. Pazova. Da sam na mestu ovih stranih firmi tražio bi od opštine doradu i proširenje. Kružni treba da ide na izlazu/ulazu na ap. I gde ima mesta za isti sa lomljenom kockom na sredini. Al ne to naprave samo kad drugi finansira al kad oni trebaju onda stave da se šleper okreće oko prstena i preklope lovu u džep.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800427#p800427:3gv4dabn je napisao(la):
mbole » Sun Dec 06, 2020 9:46 pm[/url]":3gv4dabn]Najpre, hvala na dobrodoslici.

@NoLimit
Ne zaboravimo, da se Batajnica ozbiljno prosirila na strani prema Dunavu, i da tamo postoji veliki broj kuca, to jest da prilican saobracaj mora da tece prema tom delu.
Trenutno, oni moraju ili da se odvajaju na nekoj od prethodnih poprecnih (Jadranska, Brace Smiljanic, Stanka Tisme), od kojih svaka ima neki od svojih problema... Jadranska S krivinu, Brace Smiljanic skolu i gomilu parkiranih automobila, Stanka Tisme pijacu...
Ili, da voze do centra pa onda da se odvajaju desno, a tu vec imamo prilicnu guzvu.
Takodje, veliko je pitanje sta ce se desiti sa placem Mostogradnje... nekako mi mirise da ce otici na dobos kao sustinski jako veliki plac tik uz buduci bulevar. U prevodu... gomila naroda.

Jednostavno, malo neprirodno deluje veliki razmak izmedju Ambara i centra.
Koliko se secam nekih prica, iz davnih godina... ta ulica je trebalo da se napravi jos '70-tih ili '80-tih, ali je otprilike "trebalo da prodje kroz avliju nekom bitnom" ili tako neka kombinacija.

Usput... cija li je samo ideja bila da se posadi neopisiv broj lezecih policajaca po bataji?
Nemam nista protiv lezecih na mestima gde su smisleni (i kada se naprave kako treba, a ne ovi "razbijaci kamenca u bubregu"), ali ovakvo "sejanje" nema bas nikakvog smisla. Cuj... blizina skole, a skola pola kilometra odatle :)

@busspoter
Nazalost... ne mislim da ce da rade kruzne tokove :(
Ali mislim da bi ih trebalo uraditi :)

Fali jedna "obilaznica" tj. velika ulica koja bi išla od samog početka naselja ka Dunavskom delu. Hipotetski kad bi Vojvođanskih brigada završavala kod Kralja Mihaila Zetskog, ona bi igrala takvu ulogu ili neka druga saobraćajnica koja bi se provukla od ispod nadvožnjaka, pa između nasipa i prvih kuća. Nažalost, mreža ulica je takva da su to manje više fantazije za sada i biće još dugo. Nije mi jasno što taj koridor nije ostavljen, pa da se može napraviti kada zatreba, već je pušteno da se tu grade kuće. To je samo nekih 15-20m, ima prostora u ravnici koliko hoćeš, a oni baš tu nasadili kuće.

Plac Mostogradnje može biti novo naselje BNP - Bataja na pruzi :D . Pretpostavljam da bi bilo dosta atraktivno s obzirom da se nalazi odmah pored terminusa BG Voza. Niža cena kvadrata, brzo se stiže do grada, prodalo bi se to lako. Doduše, s obzirom da će tu biti intermodalni terminal, mogu da zamislim i ostanak industrijskih sadržaja, ima smisla.

Neprirodan i jeste, ali prvenstveno za pešake i bickliste. Automobili tamo bi samo zakomplikovali raskrsnicu na centru. Trenutni razmaci su 683m, 483m, 404m i 517m između raskrnica od centra ka gradu, a ka Pazovi je sada prva i jedina raskrnica posle 1090m a biće ~415m i 675m nakon izgradnje nadvožnjaka. Ta nova ulica između Ambara i centra bi izbijala na samo 275m od centra što je em najmanji razmak u celom naselju, em pored najbitnije raskrnice. 683m je možda previše, ali 275m bi definitivno bilo premalo. Teško je naći kompromis. 70tih to možda i jeste bilo u planu, ali planiranje saobraćajne infrastrukture se mnogo promenilo u proteklih 50 godina jer sada znamo mnogo više nego tada i imamo mnogo veći broj automobila. Najbolje da se napravi pešački prolaz da ljudi mogu da pređu tih 200m direktno umesto što sada do iste tačke moraju napraviti 1300m okolo naokolo.

Toliko se malo ulaže u Bataju, da je bilo šta što se izgradi plus. I ti kružni tokovi im nisu ni u planu, što ne znači da ih ne treba praviti. Samo ćemo to dobrano sačekati.
 
@edgeman
Sta su Jerzi ivicnjaci?

Uh... kruzne tokove na izlazu sa autoputa (bilo kog) nikako ne volim.
Na ulazu nisu prolem, ali na izlazu...
Covek je do tada vozio nekih 100-120-130Km/h, i jednostavno nema osecaj koliko se brzo krece. Treba malo vremena da se mozak prilagodi i shvati da iako mu se cini da ide sporo, on jos uvek tera nekih 70-80.
Prilicno je nezgodno kad to shvati u sred kruznog toka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800516#p800516:1nw57ejd je napisao(la):
mbole » 07 Dec 2020 07:38 am[/url]":1nw57ejd]@edgeman
Sta su Jerzi ivicnjaci?

Uh... kruzne tokove na izlazu sa autoputa (bilo kog) nikako ne volim.
Na ulazu nisu prolem, ali na izlazu...
Covek je do tada vozio nekih 100-120-130Km/h, i jednostavno nema osecaj koliko se brzo krece. Treba malo vremena da se mozak prilagodi i shvati da iako mu se cini da ide sporo, on jos uvek tera nekih 70-80.
Prilicno je nezgodno kad to shvati u sred kruznog toka.

Jerzi ivičnjaci su ti oni pravougaoni sa obe strane pa imaju oštru ivicu i do puta. Ja ih tako zovem jer su ko jerzi barijere. Kamion kad to nagazi može i gumu da icepa a može i da izvali iste a auto tek ne pitaj. Mislim ima primera dobrih kružnih tokova na opštini St. pazova ali ova 2 na ulazu/izlazu kod N.Pazove su omašili i to za sitno. Samo da su malo bolje to ostrvo odradili.

Primer jednog boljeg
https://www.youtube.com/watch?v=BbLIiO_FYaU

Ajd na stranu krst ali par redova kocke i zakošeni ivučnjak uz blagi uspon i kružnjak je druga priča.

Uzgred svaki izlaz sa ap-a je isto i ulaz sa jedne strane tako da ti priča ne pije vodu. I svaki izlaz sa Ap je od 40-60km/h max. Neki i sa 30km/h.
Preko je potreban a ima i mesta npr. da se uradi na ulazu u Nove Banovce al samo isti kao i sa suprotne strane ap-a kod Volvoa što je.
Al ne oni imaju plan da u sred N. Banovaca kod Zemunske ulice urade al za priključak na AP gde je bitnije ne. I dole u Starim Banovcima kod Mol pumpe hoće kružni da prave i čoveku u dvorište da uđu. Lepo eksproprijacija pa pravi al u prihvatljivim gabaritima (da može kamion da se okrene) i kulturno urađen.

Odo u off topiic načisto.
 
Dzabe je tabla sa ogranicenjem, ako covek jednostavno nema osecaj da ide brzo.
Ni jedan vozac na svetu ne gleda non stop u brzinomer, vec 99% vremena vozi "po osecaju".

Generalno ulazi na autoput nemaju maltene nikakav problem, samo im je potrebna dovoljna duzina dela za ubrzavanje, tako da im tu nikakav kruzni tok i nije potreban. Osim ako se stedi, pa se umesto pune "detelina" petlje pravi neka polu...

Slicno je i sa izlazima, samo je potreban dovoljno dugacak deo sa jos jednom trakom i uz dovoljnu preglednost.
Primer katastrofalnog resenja, koje je je prosto i jeftino moglo da bude bez problema je odvajanje sa auto puta u smeru ka Nisu, na autokomandi i ulivanje u bul. Oslobodjenja.
Nedostaje samo da su za 20-tak metara produzili traku kojom se ukljucuje, a mesta je bilo koliko hoces.
Ovako... onaj koji dolazi odozdo, ne moze da vidi da li se u krajnjoj desnoj traci vec nalazi neko (smeta ograda, i nema odgovarajuci ugao da bi mogao da vidi u retrovizoru).
Otprilike ovako:
Autokomanda.jpg
 
Kod isključenja su mi je najveći problem prekratka traka za isključivanje gde sa 13o moraš da ukočiš na 40. Tako je recimo na isključenju za Staru Pazovu. Vozio sam u Španiji i tamo em što su te trake normalne dužine em što ti dodatno pomaže više znakova ograničenja (90 pa 70 pa 50), a kod nas odmah 40, a već je rečeno koliko je psihološki čudno kada dugo voziš 130 brzo se isključiš.
 
Traka za usporavanje je za to. Ne nego bi ljudi vozili 130Km/h pa odmah 30-40km/h. Ne vidim da u Španiji nešto mnogo to drugačije rade. Ovde kod nas je problem obeležavanje i signalizacija. Dobro je da imamo i taj jedan znak da ne odnesu. Drugo kad budete u krivini prevideli kolonu na izlazu pa se zakucate sa 130km/h vozićete kolica sa 5km/h i piti na slamčicu a možda vas posluži i sam Sv. Petar da vam pokaže put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800539#p800539:2hc20ugj je napisao(la):
mbole » 07 Dec 2020, 10:40[/url]":2hc20ugj]Dzabe je tabla sa ogranicenjem, ako covek jednostavno nema osecaj da ide brzo.
Ni jedan vozac na svetu ne gleda non stop u brzinomer, vec 99% vremena vozi "po osecaju".

Ovo je netačno na toliko nivoa, naravno da mora da se gleda s vremena na vreme u brzinomer, onaj ko to ne ume i ne prilagođava vožnju situaciji i pravilima na putu jednostavno ne treba da vozi - to se uči u svakoj auto školi i tu svuda po svetu. Ko god da ti je rekao da mora da se vozi "po osećaju" je loš vozač, vožnja je čisto racionalna stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800571#p800571:1wfm5spm je napisao(la):
edgeman » 25 minutes ago[/url]":1wfm5spm]Traka za usporavanje je za to. Ne nego bi ljudi vozili 130Km/h pa odmah 30-40km/h. Ne vidim da u Španiji nešto mnogo to drugačije rade. Ovde kod nas je problem obeležavanje i signalizacija. Dobro je da imamo i taj jedan znak da ne odnesu. Drugo kad budete u krivini prevideli kolonu na izlazu pa se zakucate sa 130km/h vozićete kolica sa 5km/h i piti na slamčicu a možda vas posluži i sam Sv. Petar da vam pokaže put.

Evo, pošto sam sam pre neki dan išao do Stare Pazove, proverio sam i na Guglu - traka za isključivanje je dugačka 100m i počinje kod portala sa znakom za iključenje. 100m za kočenja sa 130 na 40. Pa čak i da usporiš pre isključenje na 100, ne očekuješ da tako brzo dođe krivina za izlazak s auto-puta

iskljucenje stara pazova.jpg


Tako je po celoj Srbiji. Tek kada kreneš da voziš malo van Balkana, vidiš kako se neke stvari mogu uraditi da vožnja bude mnogo prijatnija. I naravno, kružni tokovi oko uključenja / isključenja na auto-put su najnormalnija stvar, a ne da kod nas radiš levo skretanje na glavni put u sred nedođije.
 
Mnogo gore od tih traka za iskljucenje sa AP, su trake za skretanje u levo, npr kod lakat krivine na raskrsnici sa Ugrinovackom, u oba pravca.
Traka dugacka 50 m, a gomila automobila skrece levo i onda blokiraju i susednu traku, a posto je pravac toliko prometan dolazi do rizicnih prestrojavanja i guzve.
 
Tako je. Pisao sam više puta Sekretarijatu za soabraćaj da te trake produže (duž celog poeza od Zmaja do Ugrinovačke) jer ima mesta. Naravno - ni za takvu prostu intervenciju nisu imali sluha.
 
Upravu je astrodule ali mi nemamo takve puteve gde su 3će trake za usporenje i ubrzanje 300+m kao u Španiji. Čovek navikao na EU kulturicu pa mu je ovo haos. Konkretno ovde na St. Pazovi onaj ko zna i ide svaki dan vozi i brže i idu od 60-80km/h na samom odvajanju od ap-a jer se sve lepo vidi ko na pisti mada krivene znaju da budu problematične i može lako da se previdi kolona ako ide prevoj na dole ili gore ili je magla.
Ovo za levo skretanje je potpuno opravdano. Nema ništa bez kružnjaka.

Imaš kod nas još uvek nebezbednih i uslovnih levih skretanja gde te diretno dovodi semafor u opasnost. Daje ti zeleno za levo al ako pustiš one od pravo i to na 3 trake. Primer blok 61 i skretanje levo u isti iz dr. Ivana Ribara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800576#p800576:3ovbsvj6 je napisao(la):
Steva » Pon Dec 07, 2020 11:54 am[/url]":3ovbsvj6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800539#p800539:3ovbsvj6 je napisao(la):
mbole » 07 Dec 2020, 10:40[/url]":3ovbsvj6]Dzabe je tabla sa ogranicenjem, ako covek jednostavno nema osecaj da ide brzo.
Ni jedan vozac na svetu ne gleda non stop u brzinomer, vec 99% vremena vozi "po osecaju".

Ovo je netačno na toliko nivoa, naravno da mora da se gleda s vremena na vreme u brzinomer, onaj ko to ne ume i ne prilagođava vožnju situaciji i pravilima na putu jednostavno ne treba da vozi - to se uči u svakoj auto školi i tu svuda po svetu. Ko god da ti je rekao da mora da se vozi "po osećaju" je loš vozač, vožnja je čisto racionalna stvar.

Ne vidim da sam igde napisao da treba ili mora da se vozi samo po osecaju?
Postoji vrelika razlika izmedju "s vremena na vreme", i "non stop" :)

Teorija: postavis znak, i time si sve resio je pala na ispitu realnosti nebrojeno puta.
Ja pisem o onome sto se realno dogadja, ne o varijantama koje je neko zamislio.

Signalizacija i put moraju da prate realnost, nisu imaginarni sistem koji funkcionise na papiru.

Naravno da vozac prati situaciju u saobracaju, ni to nigde nisam pomenuo. Ali ta situacija je upravo takva da si do pre tri sekunde isao 100 a sad odjednom treba u 30 metara da ides 40. Nerealno.

Niko nije napisao da se treba iskljuciti sa autoputa sa 130.
Ali jednostavno nakon iole duze voznej vecom brzinom, stravicno gresis u proceni koliko se zaista kreces.
Pa kad usporis na 80, tebi se cini da ides 40...
 
Loši planeri ograničavaju brzinu znakovima, dobri infrastrukturom. Ako želiš da nekom ulicom voze ljudi 30 na sat, napraviš je takvu da niko ni ne pomišlja da vozi 50. Ako želiš da na nekoj deonici pred kružni tok npr. ljudi idu 50, onda fizički ne sme biti moguće da se na toj deonici vozi 100. Tu se sva priča završava. U Holandiji je ovo dosta dobro odrađeno, dok skoro sve ostale zemlje u Evropi kaskaju.
 
12.12. Zbog sunca samo par slika
 

Prilozi

  • FB_IMG_16077824351755510.jpg
    FB_IMG_16077824351755510.jpg
    197,4 KB · Pregleda: 1.754
  • FB_IMG_16077824582844903.jpg
    FB_IMG_16077824582844903.jpg
    174,2 KB · Pregleda: 1.750
  • FB_IMG_16077824446027861.jpg
    FB_IMG_16077824446027861.jpg
    184,9 KB · Pregleda: 1.746
  • FB_IMG_16077824522217852.jpg
    FB_IMG_16077824522217852.jpg
    173 KB · Pregleda: 1.750
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800664#p800664:3hpnfsce je napisao(la):
mbole » Pon Dec 07, 2020 4:45 pm[/url]":3hpnfsce]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800576#p800576:3hpnfsce je napisao(la):
Steva » Pon Dec 07, 2020 11:54 am[/url]":3hpnfsce]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800539#p800539:3hpnfsce je napisao(la):
mbole » 07 Dec 2020, 10:40[/url]":3hpnfsce]Dzabe je tabla sa ogranicenjem, ako covek jednostavno nema osecaj da ide brzo.
Ni jedan vozac na svetu ne gleda non stop u brzinomer, vec 99% vremena vozi "po osecaju".

Ovo je netačno na toliko nivoa, naravno da mora da se gleda s vremena na vreme u brzinomer, onaj ko to ne ume i ne prilagođava vožnju situaciji i pravilima na putu jednostavno ne treba da vozi - to se uči u svakoj auto školi i tu svuda po svetu. Ko god da ti je rekao da mora da se vozi "po osećaju" je loš vozač, vožnja je čisto racionalna stvar.

Ne vidim da sam igde napisao da treba ili mora da se vozi samo po osecaju?
Postoji vrelika razlika izmedju "s vremena na vreme", i "non stop" :)

Teorija: postavis znak, i time si sve resio je pala na ispitu realnosti nebrojeno puta.
Ja pisem o onome sto se realno dogadja, ne o varijantama koje je neko zamislio.

Signalizacija i put moraju da prate realnost, nisu imaginarni sistem koji funkcionise na papiru.

Naravno da vozac prati situaciju u saobracaju, ni to nigde nisam pomenuo. Ali ta situacija je upravo takva da si do pre tri sekunde isao 100 a sad odjednom treba u 30 metara da ides 40. Nerealno.

Niko nije napisao da se treba iskljuciti sa autoputa sa 130.
Ali jednostavno nakon iole duze voznej vecom brzinom, stravicno gresis u proceni koliko se zaista kreces.
Pa kad usporis na 80, tebi se cini da ides 40...
Realnost je da naši relativno lepo procene i stave ograničenje, naročito na isključenjima. Procene i ograde se od rizika a niža ograničenja su ista i za teretna vozila, autobuse. Švaba retko gde na isključenjima da stavi ograničenje, em što nema znaka već te sačeka i klizav asfalt pa računaj na jedan kurs oranja pored puta.
Dobri su naši inžinjeri samo malo komlikuju kod novih tuba petlji.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z30B7aWok5g[/youtube]
 
Kako se ovaj lik pogubio, došao iz skroz pogresnog pravca i generalno ništa novo nije pokazao. A dao ekskluzivu koju smo mi ovde imali još pre 10 dana. Mogao je malo da pređe most pa da ode do intermodelnog terminala ili da je otišao do toplane da snimi buduće isključenje. Kažem jako tanko.
 
Takav mu je i klip za bolnicu.. kao da je glasanje iduceg vikenda pa daje sve od sebe
 
Vrh