Pozdrav svima...
Zivim u Batajnici, pa mi je naravno ova tema interesantna.
Procitao sam veliki deo teme, ali imam misljenje koje se prilicno razlikuje od vecinskog. Da obrazlozim...
Najpre, problem sa guzvama u saobracaju nije u pristupu Batajnici, vec u samoj Batajnici.
Ako pogledate Batajnicki drum u 17h, sve do pred Batajnicu, njime se vozi "normalno", to ce reci da nije on usko grlo.
Zaglavljivanje pocinja u samoj Batajnici, posto glavna ulica, ovakva kakva je i kako je regulisana, jednostavno ne moze da primi kolicinu vozila koja kroz nju mora da prodje.
Vise puta je pomnjiano, kao privremeno resenje, otvaranje starog prilaza sa Novosadskog puta. Nazalost to ne bi doprinelo bas nicemu.
Oni koji malo bolje pamte, setice se istih takvih guzvi i na starom prilazu sa Novosadskog puta, gde je kolona u spicu umela da se debeeeelo otegne. Cekanje je bilo isto, samo ej bilo manje vozila ispred vas (koja su se kretala sporije).
Najveci "cep" je od Mihajla Zetskog do Jadranske, pa se onda polako smanjuje kako idu dalje raskrsnice: Jugopetrolova pumpa i Ambar, da bi na centru vec postao mnogo manji (naravno to ne znaci da ga nema).
Kada se ovo ukljucenje zavrsi, samo ce preraspodeliti guzvu, pa cemo umesto na Batajnickom drumu, cekati negde na novoj petlji. Ne isto, ali ne ni mnogo bolje od onoga sto smo imali sa starim iskljucenjem sa Novosadskog.
Jednostavno zato sto nedostaju saobracajnice koje bi primile ta vozila i kojima bi ljudi mogli da dodju do svog konacnog odredista, i nedostajace sve dok se Batajnicki bulevar ne napravi u svojoj punoj velicini.
Dzaba bulevar sa 16 traka, ako se na kraju skupi u sitnu ulicicu, a nema izlaza sa strane. Kroz cev moze da prodje samo onoliko vode koliko moze kroz njen najtanji deo.
Naravno i spajanje sa delom kod Rasadnika (mislim da je to Slobodana Macure), bi vec prilicno doprinelo, posto bi rasteretilo barem deo do Ambara.
No... ovako, ako se samo spoji na Mihajla Zetskog, bojim se da nece doneti neko veliko poboljsanje.
Sva ta vozila, moraju negde da zavrse. Guzva ce se preseliti na to ukljucenje, dalje ce biti na uglu Jadranske i Mihajla Zetskog (izvinjavam se ja ulice pamtim po starim nazivima, nemam pojma kako se taj deo sada zove).
Dalje... guzva ce se preneti na semafor Jadranska-Glavna.
Jedino ce oni koji idu u novo naselje rasteretiti ostatak.
Postoji dosta jednostavno i prilicno jeftino resenje, koje bi moglo da "oslobodi" glavnu ulicu u spicevima.
Znam da se mnogima nece svideti
Zove se kruzni tok.
Pre nego sto krenete da vicete kako to ne valja, ajde da malo to obrazlozim.
Najpre... ne pricamo o velikim i zaista problematicnim kruznim tokovima kakvi su Slavija, NBg opstina...
Ovo su prosti kruzni tokovi, koji samo menjaju obicnu X raskrsnicu.
Zasto kruzni tok, a ne semafor kakav vec postoji?
Zato sto je kruzni tok "samoregulisuci". Ima maksimalnu protocnost saobracaja, pogotovu u situacijama kada jedna od ulica ima mnogo manje saobracaja od druge.
Kruzni tok nema "mrtvi hod", kada je otvorena poprecna ulica u kojoj nema nikoga, ili ima dva automobila, a zatvorena glavnoj u kojoj stoji kolona od 300 vozila.
Mnogi imaju utisak da kruzni tok usporava saobracaj, prosto zato sto moraju da uspore da bi savladali njegovu krivinu. No to je samo "utisak". Realno... to je beskonacno brze nego cekanje na semafor.
U sustni bi bila potrebna 4: Mihajla Zetskog, Jadranska, kod Jugopetrolove pumpe, i kod Ambara.
Da... to bi zahtevalo da se ponesto od postojecih objekata srusi ili preseli 15-tak metara, ali u odnosu na dobitak i relativno mala ulozena sredstva, mislim da je to prilicno mala cena.
Pored ovoga, ozbiljno nedostaje jos jedna poprecna ulica izemdju Ambara i centra. Nastavila bi se na Nikole Stanjevica, presekla glavnu negde kod cvecare, i izasla na krivnu kod groblja.