[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741053#p741053:19ri0e13 je napisao(la):bora773 » Pet Maj 22, 2020 6:54 am[/url]":19ri0e13]Samo da vam objasnim kako se ove stvari rjesavaju u Americi.
Nije u Americi da su ljudi bolji, pametniji itd. Ali stvar je sta je "incentivized" (ne znam prevod) ali uglavom batine/šargarepa princip.
U Americkim vecim gradovima, grad i pauk kompanije dobijaju pare kada se ukloni auto sa ilegalnom mjesta za parking.
Ako je privatno i pauk kompanija ima kontrakt za taj parking, oni dodju i odvezu auto. Ako se njima ne plati, poslje odredjenog roka auto je njihov.
Ako je auto ilegano parkiran u gradu, grad stavalja kaznu i pauk kompanija uzima auto. poslje toga se treba platiti i gradu i pauk kompaniji.
Ako hocete uredan Beograd, grad samo treba da napravi cisto obiljezene ulice i parkinge, onda da pocme da rade akcije sa kaznama i oduzimanjima auta.
Imacete uredan grad za par mjeseci.
A druga stvar, jel moze neko u Beograde da stavi zakon da sve kuce/zgrade moraju da imaju jednu visinu na kvartu ili ulici? Ovo sad izlegda uzasno kad vidis kucu pored 5-spratnice.
PS. zaboravio sam i reci. gradski radnici imaju kvotu koliko kazni trebaju da daju ili duge posao. a ako daju vise, dobijaju bonus.
To je tačno. Živeo sam u LA godinu dana i tamo npr. restoran sklopi ugovor sa privatnim paukom i ovaj nosi sa njegovog parkinga.
Kao i što se kako-tako red zaveo u finasijkom segmentu kada su uveli privatne izvršitelje, tako i u Beogradu, a posle i u ostalim većim gradovima, treba uvesti i privatnog pauka. Napravi se tender, ko će odakle da nosi i kraj priče. Po ovim cenama, verovatno bi se dosta privatnih firmi prijavilo. Osiguraju se kod neke osiguravajuće kuće za slučaj da oštete neki auto i teraj.