Šta je novo?

Avijacija - razno

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sjBIffxBDN0[/youtube]
МУЗЕЈ ЈУГОСЛОВЕНСКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА - 1989.
 
ми имамо СИЛУ, и њој треба пружити пуну подршку. видите како је Словеначки Пипстрел потписао уговор за производњу и испоруку Индији. када би се држава макар мало потрудила да помогне домаћим фирмама, можда би и СИЛА могла да направи сличан аранжман. али, наши приватници у држави имају највећег непријатеља
 
Ja bi vlasniku sile dao da vodi i utvu i maksimalnu podrsku za prodaju aviona
 
Nebo iznad Sirije, ovih dana: američka bespilotna snimljena iz kabine ruskog lovca.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T_tSlQUe7oQ[/youtube]

Što bi se reklo "gužva u šesnaestercu" :D
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9wIQzeYw2I[/youtube]
Су-35 отработали воздушный бой над Курилами: кадры из кабины
 
У суботу, 12. септембра, у Смедеревској Паланци је одржана скромна церемонија којом приликом је одата почаст француској ескадрили „МФ.С99“, која је била ангажована у Србији од 1915. године.



Наиме, у лето 1914. године, Влада Краљевине Србије је затражила од Француске да као војну помоћ у Србију упути 12 авиона са пилотима и механичарима. Француска се одазвала овој молби српске краљевске владе и током јесени 1914. године, започеле су припреме људства и спремање авиона за пребазирање у Србију. Одређен је и командант јединице. Био је то мајор Роже Витра. Почетком 1915. године, формирана је ескадрила „МФ.С99“ са капетаном Витроом на челу, која је бројала 99 људи и 8 потпуно нових „Фарманових“ авиона МФ.11. Они су у Марсеју укрцани на бродове и преко Солуна и Ниша, у априлу су стигли у Смедеревску Паланку, коју је Ваздухопловна команда српске војске одредила као базу ове јединице, и која је убрзо понела назив „Француска аеропланска ескадра“. Убрзо након доласка, склапања летелица и представљања јединице српској Врховној команди под чијом надлежношћу су Французи и били, започела су дејства француских авијатичара, који су за врло кратко време успоставили превласт у ваздушном простору на до тада неокупираним деловима Краљевине Србије. У прво време ангажовани на задацима извиђања непријатељских трупа на линији Алибунар – Сланкамен – Нови Сад – Бачка Паланка – Бијељина – Лозница, убрзо су француски летачи обављали и јуришне задатке и то уништавања аустроугарских монитора на Дунаву. Затим су уследили успешни задаци пресретања аустроугарских летелица, да би на крају обављено и више бомбардерских задатака над деловима окупиране територије, али и у дубини непријатеља. А када је започело повлачење преко Албаније, ескадрила је напустила Смедеревску Паланку и пратила је српску војску у тој епопеји…



Након 100 година, на месту одакле су Французи заједно са Србима започело славно војевање, у Смедеревској Паланци, откривено је прво спомен обележје овим јунацима. У парку испред основне школе, у центру Смедеревске Паланке високо на постаменту постављена је макета авиона Морис Фарман МФ.11, у знак сећања на славну ескадрилу „МФ С.99“ и људе који су је чинили. Уз пригодан програм који су осмислили чланови локалног аеро-клуба, спомен-обележје су открили амбасадорка Француске Кристин Моро и престолонаследник принц Александар Карађорђевић.



Треба напоменути да је један од пилота у тој јединици био и капетан Луј Полан један од од пионира француске авијације и пилот који је у српској војсци, крајем 1915. године, извршио први санитетски лет, превозећи Милана Штефанека словачког пилота који је пребегао из Аустроугарске, и то од Косова Поља до Скадра. Штефанек је касније био један од оснивача Чехословачке и министар војни те земље. Из тог разлога, свечаност у Смедеревској Паланци је својим присуством увеличала и амбасадор Словачке госпођа Дагмар Репчекова, као и војни изасланици Француске, Словачке и Грчке. Као представник Поланове породице и његов земљак из Пезенаса, церемонији је присуствовао и Жан Клод Сигела, иначе ваздухопловни публициста.



Нажалост поред неколико представника наше војске, Музеја ЈРВ и УПВЛПС других представника „званичног“ Београда, на овој церемонији није било…

http://udruzenjepvlps.org/

http://udruzenjepvlps.org/francuzi-dolaze-u-pomoc/

1-2.jpg

1-9.jpg

1-15.jpg

1-17.jpg

1-22-1024x768.jpg

1-6-1024x768.jpg

1-5-1024x768.jpg

1-20-1024x768.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PGcRJPIYkMs[/youtube]
Meet C919: China unveils first homegrown passenger jet to challenge Boeing, Airbus
 
Ma OK, bilo mi je neobično, morao sam da proverim jerJapan konstruiše i proizvodi avione odavno.
Interesantno, Wikipedija kaže da imaju naručeno već preko 200 komada, i to najviše za USA. Ja bih pre pomislio da će da "razbiju" tržište u Japanu, ali izgleda da tamo super brzi vozovi drže monopol....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=360749#p360749:20gt90x4 je napisao(la):
direktor » 01 Dec 2015 08:51 pm[/url]":20gt90x4]
20151106_175613.jpg


20151106_175711.jpg
Ovo su avioni Caproni Ca-310, brojevi 1-12, snimljeni uoči isporuke Kraljevini Jugoslaviji u proleće 1938 u fabrici Kaproni u Taliedu, Italija.
Jugoslavija je od Italije kupila Ca-310, Ca-310bis i Ca-311 - razne varijante istog aviona koji je kod nas služio za obuku pilota i posada na višemotornim avionima, kao i tromotorne bombardere Savoja Мarketi SM-79.
 
Fotke nse nalaze u antikvarnici u milosa pocerca 27 pa ako koga zanima imaju jos neke avio tematike posalji da se obraduje
 
Fotografija nije nepoznata - naravno da podatke ne držim u glavi :D - objavljena je u "Vesniku Vojnog muzeja", u jednom od članaka iz serije o aparatima Vazduhoplovstva Vojske i Mornaričkog vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije.


A ako imaju originale fotografija naših Harikena, Meseršmita i IK-3, e to je već druga stvar :D
 
Imali su orginal projekt nekog aviona koji su prodali muzeju vazduhoplovstva i neke knjige o razvoju fabrika avio industrije u srb pa nastanak fabrike avio motora u rakovici i fabrike rogozarski itd
 
Soko 522, jugoslovenski školski avion, često viđan u ratnim filmovima u ulozi nemačkih aviona

Ovaj "134" je samo rastavljen zbog prevoženja, ranije se nalazio u Surčinu:

0344473.jpg


A onaj kamuflažni je izgleda spašen od daljeg uništavanja.
 
A zasto li je zavrsio u mnt a ovako je fino izgledao ispred jmv
 
U Muzeju vazduhoplovstva je već izložen "132"

Soko522_01.jpg


a ovaj sređeni "134" se seljakao (bio je i na Sajmu, i kod Hotela Jugoslavija...) i mislim da je u privatnom vlasništvu

800px-Soko_522_01.jpg


139754_151165430_f_8dvig04c9y1m_b376a97.jpg


139754_52326666_27974543.jpg


A kako piše na drugim forumima, u Vojvodini se nalazi još jedan koji takođe nosi "lažni" broj 134
 
Moгуће нека музејска размена. Тих 552 има више у МЈВ, занимљиво овај 60134 није на спсику МЈВ. Није за лоше да и други музеју попут МНиТ имају по неки примерак авиона којих има и превише, по мени би било лепо да сваки већи цивилни, војни и спортски аеродром добије по неки авион којих МЈВ има више десетина (пре свега Галебови, Јастребови, Орлови и Мигови 21) за неку мини музејску изложбу у хангарима као истурена одељења МЈВ (попут оног Мига изложеног у Крушевцу).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362500#p362500:2kcblt27 je napisao(la):
Дошљак » 14 Dec 2015 12:05 am[/url]":2kcblt27]
Moгуће нека музејска размена. Тих 552 има више у МЈВ, занимљиво овај 60134 није на спсику МЈВ.

Ovaj je privatni
http://www.mycity-military.com/Avioni/S ... l#p1363233

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362500#p362500:2kcblt27 je napisao(la):
Дошљак » 14 Dec 2015 12:05 am[/url]":2kcblt27]
Није за лоше да и други музеју попут МНиТ имају по неки примерак авиона којих има и превише, по мени би било лепо да сваки већи цивилни, војни и спортски аеродром добије по неки авион којих МЈВ има више десетина (пре свега Галебови, Јастребови, Орлови и Мигови 21) за неку мини музејску изложбу у хангарима као истурена одељења МЈВ (попут оног Мига изложеног у Крушевцу).

...mada za baš taj konkretni Mig u Kruševcu kažu da i nije morao "na kolac".

Ti Galebovi i Jastebovi su i relativno jednostavne i robustne mašine (za avione), Vajper je najjednostavniji mogući turbomlazni motor, možda bi mogli da se vrate u letno stanje - za privatne vlasnike koji bi to platili, naravno...
 
Vrh