Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Meni je relativno svejedno, iz pozicije ličnog interesa, no gledajući javni interes rekao bih da je korist od pravca Požega-Mačkat u odnosu na Požega-DP nekih 5:1. Nikako ne odričem korist od drugog pravca, ali stvar je čini mi se očigledna šta je prioritet.

Ja sam trasom budućeg A6 (uz Đetinju) više puta vozio, još dok je to bio makadam, a i sada (mešano uski asfalti i makadam), tj. uvek do Sirogojna idem tako, i jasno mi je zašto se okleva da se zagrize... Onaj ko počne, neće stići da uživa u političkoj koristi od te deonice.
 
Trasa jeste teška, ali nije najteža na svetu, pogotovu do Mačkata. Turci će to da urade uz pomoć naših podizvodjača, ali prvo CIP mora da završi potreban projekat, koji već dugo radi.

Deonica "Požega - Mačkat" je oko 33km sa 8 tunela ukupne dužine 3.825 metara, a "Mačkat - Kotroman" sa 14 tunela ukupne dužine 8.958 metara. Zato prvo da izgradimo deonicu do Zlatibora jer je ona prioritet.

IMG_20200901_094347.png
 
Poslednja izmena:
Молим те, @ccc, појасни шта си хтео да кажеш. Дилема је да ли правити пут тамо где већ има довољно просечног саобраћаја за исплативост новог пута, или тамо где ћемо чекати да се саобраћај генерише.
Свакако, на тој деоници нећу користити ауто пут. Добро познајем околне путеве и често избегавам уска грла
Брзине јесу постале мале јер у највећем делу дана су колоне. Само то спасава да нема жртава у свакодневних по неколико судара на тој деоници. Да си чешће на том путу, схватио би о чему Алтаир и ја све време причамо.
Тренутно најпрометнији двосмерни пут бар у западној Србији је пут од Паковраћа до Сушице и нешто се мора урадити.
 
IMG_20220602_173453.jpg

Ministar Momirović otvorio je danas "4. srpski kongres o putevima" i izmedju ostalog je pomenuo i "spajanje Užica sa autoputem". Dakle to nije zaboravljeno ili odloženo, pa videćemo da li će biti i ugovor o izgradnji.

IMG_20220602_171423.png
 
Poslednja izmena:
Питање је како? Мото-пут, брза цеста, АП? Још боље питање када?
 
Ovo sto je Toma spomenuo Uzice tj nastavak posle Pozege nema ama bas nikakvu tezinu. Cist populizam.

Secate se da su citave prosle godine najavljivali da ove (2022) pocinju radovi na autoputu Pozega - Kotroman. Cak se stvarno i u budzetu Srbije nalazi ova stavka, odnosno potencijalno zaduzenje za ovu deonicu.
 
Da, Toma je spomenuo i Užice, a neke druge pravce nije spomenuo kao prioritetne. Gedao sam na YT njegov govor od 5min na tom kongresu koji čitao, što znači da ga je ranije napisao i nije slučajno pomenuo i Užice.
O rokovima nije bilo ni reči, već šta se gradi i šta je u planu za izgradnju.
 
Nastavili smo radove kako bi Požegu ali i Arilje, Ivanjicu, Užice spojili sa autoputem...
Izjava se može uzeti na više načina. Mogao je spomenuti i Kokin Brod i Priboj.
Mada zaista ne sumnjam da će se ove ili možda sledeće godine potpisati ugovor za izgradnju Požega-Kotroman. Iako lično smatram da se za sada treba graditi samo do Mačkata. Mada radovi na terenu mogu početi tek 2024.

 
Spojiti autoputem i SA autoputem uopšte nw znači isto.
U ostatku govora nije se ponovilo da je greškom upotrebio predlog sa. Znači, treba da pomenuta mesta poveže SA autoputem.
 
Nastavili smo radove kako bi Požegu ali i Arilje, Ivanjicu, Užice spojili sa autoputem...
Jasno je šta je hteo da kaže, svi ovi gradovi su "prioritetno planirani" da imaju autoput. Požega će prva dobiti vezu sa autoputem, a za Ivanjicu i Arilje je već potpisan ugovor za autoput do Pešteri prema CG.
Ostaje samo da se potpiše sa Turcima ugovor za autoput "Požega - Užice - Kotroman" za koji je CIP plaćen da uradi projekat.
 
Poslednja izmena:
Upravo to. I kredit nije realizovan, gradnja nazalost nece poceti jos mnogo godina.
 
Da, kredit još nije realizovan, ali daleko je kraj godine i možda će nova vlada potpisati ugovor o izgradnji i uzeti kredit bar za prvu deonicu do Mačkata.
 
Mozda. Ali je realnije da se to ne desi jer Srbija ima vec sad ogroman deficit i potencijalno ogromne probleme u vracanju postojecih kredita. A kao treba da se zaduzi jos nekoliko milijardi evra za najavljene autoputeve. Sanse nema.
 
Priču o ekonomskoj situaciji neću ovde ni da komentarišem, a budžet za 2022. je već "zadužen" iliti već sadrži stavku za autoput "Požega - Kotoman" od 830mil evra.

Ugovor za izgradnju bi trebalo potpisati jer se onda on knjiži kao ulaganje u infrastrukturu, pa tako utiče na rast BDP.
 
Ne, nažalost budzet 2022 NE sadrži trošak od 830 mil evra za ovaj projekat. Sadrži samo stavku potencijalnog kredita, sto je više spisak lepih želja nego bilo šta obavezujuce.
 
Pogledajte prilog 137882
Ministar Momirović otvorio je danas "4. srpski kongres o putevima" i izmedju ostalog je pomenuo i "spajanje Užica sa autoputem". Dakle to nije zaboravljeno ili odloženo, pa videćemo da li će biti i ugovor o izgradnji.

Pogledajte prilog 137874
Neka prvo naprave autoput (ili motoput) do Mačkata, pa onda neće ni trebati "spajanje" Užica sa njim jer će onda sadašnja magistra biti više nego dovoljna.
 
Nije ni planirano da autoput bude baš do Užica, već da će grad biti spojen sa autoputem preko petlji "Zlakusa" i "Mačkat".

IMG_20220603_170241.png
 
Vrh