Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Mislim da tu nema ništa posebno čudno. Slične petlje su:

- Nova petlja Preljina (kad se uradi Moravski) https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.9087/20.3966
- Mahovljanska petlja kod Banjaluke https://www.openstreetmap.org/#map=14/44.9158/17.3102
- Petlja Tovira kod Doboja https://www.openstreetmap.org/#map=13/44.7846/18.0663

Jednostavno, Beograd - Bar je u ovom ukrštanju autoputeva "glavni" pravac, a Požega - Kotroman "sporedni", kao što će i Moravski koridor biti "sporedni" u odnosu na Beograd - Bar. Drugim riječima, kod ide od Beograda ka Baru i obrnuto, ići će samo pravo. Ko sa A2 hoće ka Požegi/Mačkatu/Kotromanu moraće preko ove velike petlje da izađe sa A2, odnosno ko hoće iz Požege/Mačkata/Kotromana da se uključi na A2 (bilo prema Beogradu ili prema Baru) moraće preko ove velike petlje.
 
Bez zadržavanja moći će da se prođe samo pravcem Ivanjica - Mačkat. Od Čačka na obe strane mora se na rampu. Pa neka je i pravo, mora biti usporenje na verovatno 80.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913782#p913782:12kka9gk je napisao(la):
brada » Нед Јан 02, 2022 8:38 pm[/url]":12kka9gk]Mislim da tu nema ništa posebno čudno. Slične petlje su:

- Nova petlja Preljina (kad se uradi Moravski) https://www.openstreetmap.org/#map=14/43.9087/20.3966
- Mahovljanska petlja kod Banjaluke https://www.openstreetmap.org/#map=14/44.9158/17.3102
- Petlja Tovira kod Doboja https://www.openstreetmap.org/#map=13/44.7846/18.0663

Jednostavno, Beograd - Bar je u ovom ukrštanju autoputeva "glavni" pravac, a Požega - Kotroman "sporedni", kao što će i Moravski koridor biti "sporedni" u odnosu na Beograd - Bar. Drugim riječima, kod ide od Beograda ka Baru i obrnuto, ići će samo pravo. Ko sa A2 hoće ka Požegi/Mačkatu/Kotromanu moraće preko ove velike petlje da izađe sa A2, odnosno ko hoće iz Požege/Mačkata/Kotromana da se uključi na A2 (bilo prema Beogradu ili prema Baru) moraće preko ove velike petlje.
Истина је да је Бг-Бар "главни" правац, међутим најмање 60% саобраћаја ће ићи ка Ужицу, и петља се може и другачије решити са мањим успорењем, посебно јер је ту зими, могућа страшна магла и поледица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913788#p913788:3emips0m je napisao(la):
branik » Ned Jan 02, 2022 8:09 pm[/url]":3emips0m]Bez zadržavanja moći će da se prođe samo pravcem Ivanjica - Mačkat. Od Čačka na obe strane mora se na rampu. Pa neka je i pravo, mora biti usporenje na verovatno 80.

Gde mislis da je ta rampa?
 
@Altair
Ja da se pitam, glavni pravac bi bio prema Užicu, ali neko je drugačije odlučio. Ono što je dobro je što su, čini mi se, radijusi krivina na ukrštanju prilično veliki, pa mislim da će ograničenje biti "samo" 80. Dok će na ukrštanjima u Preljini i Pojatama biti vjerovatno 40, osim ako ne naprave ukrštanja nanovo sa većim radijusima krivina.

@branik
Mislim da nisi u pravu, evo skicirao sam kako će da izgleda kad neko ide od Ivanjice prema Mačkatu (ljubičastom bojom).
0rChjN0.jpeg
 
Pretekao me @brada,

Ovo sto sam napisao privremeno, to ja moja prepostavka.
lxwhF0n.jpg
 
Da, i ja prepostavljam da će to biti priveremeno rešenje. Koliko bi bilo bolje kada bi i drugu petlju uradili u sklopu ovih "radova" sada. Dok dođe na red druga petlja do Požege će uveliko biti gužve, skratili bi narodu muke bez novih radova, devijacija, spajanja na novi AP itd.
 
Jesam omašio, izvinjavam se.
A ima li kakvo pismenije rešenje za isključenje za Požegu?
 
Мене брине саамо место петље, ту сам доживео неке од најгорих магли у животу! При томе и темп зна пасти на -25. Надам се да ће добро осветлити ове петље, и направити квалитетно одвајање ка Ужицу (бар 80 кмч ) да не би направили још једну потенцијално опасну тачку!
 
Da li neko zna kuda će put ići dalje od Kotromana kroz BiH? Postojeći put do Draževine ide poprilično kroz klisuru i kroz stenovit kraj...
 
Нема нико појма, јер нема сагласности о траси са друге стране Дрине.
 
Vraćao sam se danas sa Zlatara. Od Zlatibora pa do samog Čačka ljudi voze neshvatljivo sporo. Ograničenje 80, a išli su do max 60kmh. Pri tom, nije bilo snega, tj. kolovoz je bio suv.

Ovo je pandan ibarskoj od Beograda do Preljine pre auto puta. Hitno je potreban brzi put.
 
Pisao sam o tome više puta. Mnogi vozači se sada zbog velikog procenta ap, odvažuju na vožnju do Zl i onda, nevični dvosmernom saobraćuju na opterećenom putu, prave kolone. Kamiondžije i svraćaju na proširenja, a još nisam video da je to neko uradio u putničkom vozilu, iako vozi poprilično ispod ograničenja i vuče kolonu, posebno u špicevima, kakva je svaka nedelja popodne. Svakodnevno sam na tom putu i po više puta ponekad, nagledao sam se svačega. Onda neko obavezno izgubi živce, krene da pretiče, za njim još neko... Problem je naročito izražen nakon rekonstrukcije, gde je 16km konstantne pune linije do Užica i još nekoliko posle.
Policija svakodnevno dežura na tom putu, koriste i presretače i obeležena patrolna, ali im je uvek naglasak na prekoračenju ograničenja. Slabo se bave punom i presporom vožnjom. Leti, kod Kapije Zlatibora često dežura i motorista i on se nekad upusti u zaustavljanje pretičućih preko pune.
Presratači bi mogli to brzo da regulišu vožnjom u koloni, a ne stajanjem u zasedi, jer još nikad u koloni nisam sošao do Ue da bar 2-3 vozila nisu drsko višekratno preticala preko pune. A to je nasilnička vožnja, zar ne?
Trenutno se tim putem mota crni bmw, NP a konstantno teget golf 6, UE, ali mi njihov učinak nije poznat.
 
Sta ima sad da se stavlja novi asfalt kad ce za 20 god biti gotov autoput do Kotromana.
Najveći deo tog ima originalni asfalt sa kraja sedamdesetih, kada je napravljen. Tadašnji standardi bili su drugačiji, srećom, pa je urađen vrlo kvalitetno, i 40 godina kasnije još se drži, uprkos gotovo nikakvom održavanju. Najveće investicije bile su dugogodišnji remont tunela kroz Šargan i vijadukta Šljivovica. Ostalo su bili samo krpeži i saniranje jednog klizišta ispred Mokre Gore.
Tunel je bio u jadnom stanju i dugo su se mučili sa raspadnutomnoplatom i stenama okolo, jer je tunel, njegove galerije, imao još jednu namenu.
Sam put gradila je vojska u vreme kada je bila ozbiljna sila, a ministar vojni Nikola Ljubičić, kome su Kremna bila tazbina. Da li je slučajnost ili namera, ne znam, ali za sedamdesete taj put bio je ravan po benefitima koje doneo, ravan autoputu.
Do tada, jedini put od Užica išao je prema Kadinjači, pa u Volujcu podno tog istorijakog prevoja, skretao je levo i vijugavo, usko, sa nizom mostića širokim tek za jedno protezao se narednih dvadesetak km do Kremana.
Kroz Šargan išlo se okolo, 5-6km i kad je izgrađen, sa svojih 800m bio je najduži drumski tunel u Srbiji, a duži su bili samo neki slovenački, kroz Karavanke, nešto kasnije probijeni(ko je pre desetak godina prolazio tuda, iskusio je tu obilaznicu, za tu priliku proširenu i nanovo asfaltiranu).
Pošto je uskoro po završetku tog puta počela izgradnja obližnjeg vojnog aerodroma na Ponikvama, moguće je da da to ima veze jedno sa drugim, ali me čudi da nije ostvarena potpuna veza (ostalo nekoliko km).
Do rata, bilo je mnogo više, posebno kamionskog saobraćaja. Tek u ovom veku ponovo oživljava, s tim što najveći deo putničkog ide do Mokre Gore, a među kamionima vrlo česti su oni sa Tr oznakama, i to uglavnom sa prefiksom 34 (istanbulski vilajet) pa to ide u prilog Erdoganovom insistiranju.
Ali, sudeći šo tome do čega je doveo liru i kroz nju, privredu, ne treba očekivati nikakvu donaciju, već kredit i to takav da turske firme rade. A mi plaćamo ono što nam objektivno nije potrebno, kao i put Niš - Merdare.
 
На неким деловима изгледа као писта за непредвиђене случајеве....
 
Najveći deo tog ima originalni asfalt sa kraja sedamdesetih, kada je napravljen. Tadašnji standardi bili su drugačiji, srećom, pa je urađen vrlo kvalitetno, i 40 godina kasnije još se drži, uprkos gotovo nikakvom održavanju. Najveće investicije bile su dugogodišnji remont tunela kroz Šargan i vijadukta Šljivovica. Ostalo su bili samo krpeži i saniranje jednog klizišta ispred Mokre Gore.
Tunel je bio u jadnom stanju i dugo su se mučili sa raspadnutomnoplatom i stenama okolo, jer je tunel, njegove galerije, imao još jednu namenu....


Ovo je super istorijski pregled ove deonice.

Mislim da će trasa Kremna (isključenje) - Kotroman biti ubedljivo najzanimljivija jer prolazi kroz neverovatne predele, južni deo Mokre Gore, preseca izvore i potoke. Možda i najlepši deo na bilo kojoj trasi puteva koji se grade i koji su u planu.
 
Slažem se, ali biće lep i Pešter leti, kad staneš na neko odmorište, izađeš na onu visinu, a oko vas ništa, samo priroda i livade. Nešto poput Romanije, ko ide u pravcu Sarajeva. Mada ta stajališta nekako po pravilu deluju prljavo i smrde.
 
Ne zaboravite da na Pešteri sredinom maja cveta ono voće koje je dole cvetalo početkom aprila.
Već vidim kako izgledaju pauze kad neki primorski auto zastane na nekom odmorištu. Otvori - zatvori, beži.
 
Novi momenti ili prva neslaganja?

"
Govoreći o povezivanju Srbije i BiH, Vučić je kazao da do oktobra očekuje završetak izgradnje puta od Kuzmina do Sremske Rače i izrazio nadu da će biti pronađeno rešenje i za put od Požege do Sarajeva.

„Rekao sam da je besmisleno da mi gradimo deonicu Požega-Kotroman, ako neće niko da gradi deonicu Višegrad-Sarajevo. Nadam se da će vlasti u BiH, ma koje, doneti adekvatnu odluku, jer bismo time povezali Sandžak sa Sarajevom, ali i Beograd sa Sarajevom“, naveo je.

Erdogan je rekao da postoje „razlike u nijansama“ po pitanju izgradnje autoputa koji treba da poveže Srbiju i BiH, ali da je moguće „pronaći idealni stav“ ako one budu ostavljene po strani.
"
 
Ima toga i oko Dejtona kad odgovarahu na novinarsko pitanje.
Nama nema druge nego da od Požege jurnemo ka Mačkatu, ako se ovo ludilo sa Zlatiborom nastavi.
Mada, verujem da će sa prolaskom korone ljudi krenuti i na druge destinacije vikendom i da će put do Zl malo prodisati.
 
Vrh