Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Uz sve autoputeve i brze puteve koji se grade i projektuju, ovo bi morao biti sledeci prioritet. Ne znam koja druga deonica je toliko opterecena u Srbiji a da se trenutno ne gradi alternativa.
 
Не знам да ли има дана без судара, Браник то зна боље!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912595#p912595:3e6h6tud je napisao(la):
Алтаир » Uto Dec 28, 2021 7:41 pm[/url]":3e6h6tud]Слажем се Драгане, до Мачката би већ сад требало да се гради. . .
Mora malo da se pogura i ovaj projekat, pa da udje u fokus državi u 2022.god.
 
Poslaću ovu kartu "nadležnima" da ih podsetim kako autoput do Mačkata izmešta iz Užica sav saobraćaj prema BiH i CG, a povezuje naše gradove, Taru, Zlatibor i Zlatar.

Turizam i privreda opština Čajetina, Nova Varoš, Priboj i Prijepolje će imati velike koristi od autoputa do Mačkata, pa TO mora da bude dobar razlog da se potpiše ugovor i za ovu deonicu u 2022.god.

IMG-20211229-053311.png
 
Претпостављам да је од Пожеге до Мачката неких 30 км и вероватно би коштало бар као Прељина-Пожега!
 
Deonica "Požega - Mačkat" je oko 33km sa 8 tunela ukupne dužine 3.825 metara pa će zato i da bude odgovarajuće cena, ali svakako manja koja bi bila za deonicu "Mačkat - Kotroman" sa 14 tunela ukupne dužine 8.958 metara.

Zato moramo da budemo racionalni i gradimo samo ono što nam je stvarno potrebno.
 
Мислим да је то још једина деоница где треба радити АП.
 
CIP je u toku leta sprovodio uzorkovanje tla na budućoj trasi autoputa u delu Ljubanje - Bela Zemlja - Mačkat.
Možda se na osnovu toga može proceniti dokle je stiglo projektovanje .
 
Po meni mnogo, mnogo prioritetnije nego do Duge poljane, ali ko mene pita?...
Zabićemo AP u nedođiju bez izvesne skorije budućnosti za taj pravac, a jedno 90% saobraćaja će i dalje kroz UE, Belu zemlju i Borovu glavu ka CG.
Skrcaćemo meleone za PGDS manji (do završetka Duga Poljana-Boljare-Mateševo koznakad) nego Niš-Priština, protiv koga svi masovno skaču - i nikom ništa.
 
Одавно је на том делу коцкање возити, много саобраћаја и још више нервозних возача!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912713#p912713:13a5xlzm je napisao(la):
caribrod » Sre Dec 29, 2021 9:05 am[/url]":13a5xlzm]Po meni mnogo, mnogo prioritetnije nego do Duge poljane, ali ko mene pita?...
Zabićemo AP u nedođiju bez izvesne skorije budućnosti za taj pravac, a jedno 90% saobraćaja će i dalje kroz UE, Belu zemlju i Borovu glavu ka CG.
Skrcaćemo meleone za PGDS manji (do završetka Duga Poljana-Boljare-Mateševo koznakad) nego Niš-Priština, protiv koga svi masovno skaču - i nikom ništa.


I jedan i drugi autoput su naučna fantastika u ovom trenutku, ma šta se potpisalo. No, svakako je značajno ono što CIP radi, to je dobar korak napred.

Ali ajde da i ja teoretišem malo, kada bi započela gradnja puta Požega - Kotroman, koji deo bi se radio prvi? Čačak - Požega sigurno neće pre 2023, možda onda ima smisla krenuti od Užica ka Požegi ili od Užica ka Mačkatu?
 
Nastavak auto puta ka Kotromanu u mnogome zavisi i od završetka Moravskog koridora jer se već spekuliše da će iste firme izvoditi radove. Tako da radove možemo očekivati neposredno pre završetka ili posle samog završetka onog pravca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912759#p912759:g605nihz je napisao(la):
Cheyenne » Sre Dec 29, 2021 10:21 am[/url]":g605nihz] . . možda onda ima smisla krenuti od Užica ka Požegi ili od Užica ka Mačkatu?
Ima smisla samo od Požege do Mačkata, jer je Užice daleko od autoputa. Još pre Sevojna je petlja Zlakusa/Potpeć gde se trasa odvaja i skreće prema petlji Mačkat/Bela zemlja.

PS. . . Vidi mapu u gornjem postu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912776#p912776:3smhk3jq je napisao(la):
dragan » Sre Dec 29, 2021 10:45 am[/url]":3smhk3jq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912759#p912759:3smhk3jq je napisao(la):
Cheyenne » Sre Dec 29, 2021 10:21 am[/url]":3smhk3jq] . . možda onda ima smisla krenuti od Užica ka Požegi ili od Užica ka Mačkatu?
Ima smisla samo od Požege do Mačkata, jer je Užice daleko od autoputa. Još pre Sevojna je petlja Zlakusa/Potpeć gde se trasa odvaja i skreće prema petlji Mačkat/Bela zemlja.

PS. . . Vidi mapu u gornjem postu.
Ne bih se ja bunio ni da prvo otvore Mačkat Zlakusa/Potpeć, pa malo magistralom, i opet na autoput. Ali generalno se slažem da je ova deonica prioritet. Spajanjem Mačkata sa Beogradom bi se rasteretila kompletna magistrala, posle kružnog toka na Zlatiboru svakako nema velikih gužvi ka jugu.
 
Да, вероватно ће ово Турци радити, чак је и велики респиратор признао да то повезује НП, Сјеницу са Сарајевом, а са Моравским и Цариград. Како год било док год се не буде урадио део до Мачката још много ће људи страдати на тој опасној и преоптерећеној деоници!
 
Deonica do Mačkata može da služi za razne veze, pa i "Čačak - Tuzla - Banja Luka". ;)

IMG-20211223-094639.png
 
"Kada je reč o drugom kraku auto-puta Beograd-Sarajevo, na trasi Požega-Užice-Kotroman-Višegrad-Sarajevo, Momirović kaže da je Srbija u završnoj fazi projektovanja i očekuje da će do sredine leta naša trasa biti isprojektovana, a da će radovi početi do kraja 2022, najkasnije na proleće 2023."
https://rs-lat.sputniknews.com/20220101 ... 75983.html

Odmah da prenesem kometar sa duge teme. . i naravno potpuno se slažem sa napisanim. ;)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913566#p913566:29f0pc7u je napisao(la):
Алтаир » Sub Jan 01, 2022 2:40 pm[/url]":29f0pc7u]
То је јако добра вест! Када се уради до Мачката, саобраћај у Србији посебно западној биће потпуно релаксиран!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913579#p913579:1em1lm4j je napisao(la):
dragan » Суб Јан 01, 2022 4:38 pm[/url]":1em1lm4j]"Kada je reč o drugom kraku auto-puta Beograd-Sarajevo, na trasi Požega-Užice-Kotroman-Višegrad-Sarajevo, Momirović kaže da je Srbija u završnoj fazi projektovanja i očekuje da će do sredine leta naša trasa biti isprojektovana, a da će radovi početi do kraja 2022, najkasnije na proleće 2023."
https://rs-lat.sputniknews.com/20220101 ... 75983.html

Odmah da prenesem kometar sa duge teme. . i naravno potpuno se slažem sa napisanim. ;)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913566#p913566:1em1lm4j je napisao(la):
Алтаир » Sub Jan 01, 2022 2:40 pm[/url]":1em1lm4j]
То је јако добра вест! Када се уради до Мачката, саобраћај у Србији посебно западној биће потпуно релаксиран!

Да ли је некад до краја експлицитно објашњено да ли ће деоница од Пожеге ка Вишеграду бити класичан аутопут под наплатом или брзи пут?
 
Eksplicitno je objašnjeno još pre dve godine u mom postu na stani 4.
( https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 12#p685712 )

"Direktor N.Stevanović naveo je da je CIP pre 10 godina uradio Generalni projekat auto-puta Požega-Kotroman, a ove godine je zaključio ugovor sa turskom firmom Tašjapi za izradu Prostronog plana područja posebne namene i za izradu Idejnog projekta, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje."

http://uzice.rs/ubrzavaju-se-aktivnosti ... -kotroman/
 
Видећемо како ће то бити у пракси, терен је јако тежак!Није високо као код Матешева али је прилично незгодан терен! Ако раде свих 60 км, верујем да ће од почетка радова требати најмање 4-5 година. Ако има памети ићи ће фазно прво Пожега-Мачкат, да се та црна тачка елиминише, пут поред Кремне до Котромана је и сада добар, тако да је безсмислено било шта са те стране кретати. Инако ће се саобраћај тек генерисати са отварањем деонице до Мачката и отворити за долину Лима,као и Дрине!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913729#p913729:13o8kjan je napisao(la):
Алтаир » Ned Jan 02, 2022 3:11 pm[/url]":13o8kjan]. . отварањем деонице до Мачката и отворити за долину Лима, као и Дрине!
Da, autoput do Mačkata će bolje povezati taj jugo-zapadni deo Zlatiborskog okruga sa Beogradom, ali i sa Moravskom koridorom i dalje.
To će biti značajno za privredu i turizam, pa iz tog ugla mora da se gleda, a ne samo kao veza sa SA.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913711#p913711:3v25676u je napisao(la):
dragan » Нед Јан 02, 2022 2:18 pm[/url]":3v25676u]Eksplicitno je objašnjeno još pre dve godine u mom postu na stani 4.
( https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 12#p685712 )

"Direktor N.Stevanović naveo je da je CIP pre 10 godina uradio Generalni projekat auto-puta Požega-Kotroman, a ove godine je zaključio ugovor sa turskom firmom Tašjapi za izradu Prostronog plana područja posebne namene i za izradu Idejnog projekta, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje."

http://uzice.rs/ubrzavaju-se-aktivnosti ... -kotroman/

Због чега је онда пројектована чеона наплатна рампа на петљи Пожега а не бочна? Више опција се спомињало па нисам знао шта је крајња опција. Хвала!
 
Projektovana je bocna naplatna rampa u Pozegi, evo cele petlje i pravac za Uzice i za Ivanjicu.
ibu615G.jpg
 
Čudno mi je ovo rešenje sa dve petlje na kratkom rastojanju. Isto tako, čudno mi je razdvajanje /ukrštanje autoputeva. Po ovome, imaćemo put Ivanjica - Mačkat, a A2 se tu završava. Zar nije moglo da se reši razdvajanjem traka da se ne usporava celokupan saobraćaj, a da se ostali tokovi priključe petljom?
 
И мени је у најмању руку чудно решење, посебно када сви знамо да ће већина саобраћаја ићи ка Ужицу а не ка Ариљу. Али шта ми знамо!
 
Vrh