Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675497#p675497:3thzqpst je napisao(la):
paradox polje » 31 Okt 2019 10:27 am[/url]":3thzqpst] . . .овај пут ће ми бит јако занимљив за праћење кад и ако почне да се гради, а надам се да оће, мада се слажем да је било сасвим довољно и неки квалитетан 2+2 мото пут, барем од Ужица.
Turska firma "Taşyapi" ( http://www.tasyapi.com/EN) je već dobila pare da

izradi projektno-tehničku dokumentaciju, pa ako hoće posao moraju da požure.
 
I sadašnji put je prazan. Leti i ima nekog saobraćaja. Sad? Pusto.
Crne guje vodu popile, Drina uzbrdo potekla, nestaje plela i cvetova, vraćaju se onibkoje smo jednom pobedili... To su Tarabića preduslovi za smak sveta. Onda nam auto put i ne treba
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675627#p675627:3vs8ytzp je napisao(la):
branik » 31 Okt 2019 03:41 pm[/url]":3vs8ytzp]I sadašnji put je prazan. Leti i ima nekog saobraćaja. Sad? Pusto. . .
Na koji put ili deonicu se odnosi ovaj post?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675632#p675632:3lcj2xlz je napisao(la):
dragan » Čet Okt 31, 2019 4:45 pm[/url]":3lcj2xlz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675627#p675627:3lcj2xlz je napisao(la):
branik » 31 Okt 2019 03:41 pm[/url]":3lcj2xlz]I sadašnji put je prazan. Leti i ima nekog saobraćaja. Sad? Pusto. . .
Na koji put ili deonicu se odnosi ovaj post?
Sušica - Kotroman.
Nisam hteo da citiram post. Pa u kojoj smo temi, pobogu?
 
Tema obuhvata mnogo dužu trasu od te deonice. ;)
Evo da vidimo kakav je promet na raznim delovima.
Prva kolona su putnički automobili obeleženi "ПA".
 
Ovde ćeš lepo videti da tek 10% vozila koja prođu raskrsnicu na Sušici, ide ka Kotromanu. I taj broj opada nakon Kremana, što ukazuje na prirodu tog saobraćaja.
U obzir trrba uzeti i lokalni saobraćaj na tom putu koji nikada neće izaći na ap. To odmah smanjuje sve podatke iz kolona - lokalne autobuse, snbdevanje, servisne službe... A i kod onih vozila koja pređu granicu, ne treba zanemariti one lokalce koji se već u Vardištu okrenu i vrate, pošto se natankiraju jeftinijim bosanskim gorivom. I sam sam jedan od takvih koji koriste svaku priliku za to. A svi ti podaci su godišnji prosek. Ima dana kada za 16km od Sušice do Kremana ne stretnem vozilo, posebno posle Braneškog polja.
Za nekoliko stotina vozila PGDS praviti punoprofilni ap je suludo. Model puta Kg - Batočina je mnogo jeftiniji i potrebniji na ovoj trasi. Nema zaustavne, ograde, skupih petlji...
 
Meni je interesantan samo promet od 11.700 na delu "Užice - Bela zemlja" (Mačkat).

Ako je to relevantan podatak, onda je opravdano graditi do planirane petlje "Mačkat".

Do granice je dovoljan i poluprofil, ako bude neke ozbiljne gradnje sa druge strane.
 
Moramo gledati sire, tj. koliko bi novog saobracaja generisao taj novi put. Pogledajte koliki je saobracaj na relaciji Sarajevsko-Romanijska regija - Beograd, a koji sada ide preko Sokoca, Zvornika i Sapca. Siguran sam da bi se bar pola tog saobracaja preselilo na ovaj put, jer bi bilo brze i lakse. Ja cu prvi da idem za Bg preko Uzica i Cacka jer ce biti lakse i brze. Dalje, saobracaj iz Sarajeva prema Sandzaku ce se jednog dana evidentno prebaciti na ovu dionicu. Treba vidjeti koliko ce to biti novog saobracaja kad se napravi brzi put / autoput i da li ce tada brzi put biti dovoljan ili ne. Za sada je dovoljan brzi put, ali ako ce za 5 godina trebati autoput, onda bi bolje bilo odmah ici sa punim profilom autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675838#p675838:2vmleh1d je napisao(la):
brada » 01 Nov 2019 08:40 am[/url]":2vmleh1d]Za sada je dovoljan brzi put, ali ako ce za 5 godina trebati autoput,
onda bi bolje bilo odmah ici sa punim profilom autoputa. . .
Moguće je da bi se povećao promet, ali mi sada ne znamo za koliko.
Zato sam predložio poluprofil, pa ako zatreba uraditi i drugu polovinu.
Moramo sačekati i videti kako će da teku radovi u BiH, samo strpljivo.
 
Povećati se hoće, ali ne do nivoa isplativosti punog autoputa.
Može i da se dogradi, kasnije, ako se ukaže potrrba.
Sve će to biti deo jedne velike mreže.
Tih skoro 12000 na delu Ue - Bela Zemlja je bar u polovini lokalni gradski ssobraćaj, jer je B. Zemlja gradsko naselje u kome se sada razvija i servisno industrijska zona. Nekad je bilo izletnilko vikend naselje, a sada je uveliko i stambeno. Prava mera je prosek onoga što na putu ostane iza Zlatibora i do njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675887#p675887:3g8jr4hk je napisao(la):
branik » 01 Nov 2019 11:07 am[/url]":3g8jr4hk]Tih skoro 12000 na delu Ue - Bela Zemlja je bar u polovini lokalni gradski sobraćaj,
jer je B. Zemlja gradsko naselje u kome se sada razvija i servisno industrijska zona. . .
Promet na tom putu je ipak dosta velik, bez obzira ko ga sve koristi.
Ako je u pitanju "gradsko naselje koje se razvija", to je samo još jedan
argument da se prvo izgradi AP do malo dalje (3km?) petlje "Mačkat".
 
Citat iz članka "AlJazeera" od 13.10. sa situacijom u BiH :

"Za razliku od srbijanske užurbanosti, u Bosni vlada ležerna atmosfera. Proces osiguravanja neophodne dokumentacije nije još ni započet, a osim memoranduma ne postoji nijedan zvanični dokument koji se tiče izgradnje autoputa. Nije doneta ni odluka o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju bosanskih deonica autoputa, a bez te odluke ne može se pristupiti izradi eksproprijacijskog elaborata i obavljanju poslova eksproprijacije. . .
I da se danas započne sa izradom dokumentacije za realizaciju ovog projekta, čitav proces će potrajati mesecima, što je još i optimistička projekcija. Kako sada stvari stoje, uz minimalnu dozu karikiranja moglo bi se reći da će Srbija svoj deo autoputa doterati do granice, a BiH neće ni dokumentaciju završiti.

Stiče se utisak da se u BiH baš i ne žuri sa početkom gradnje, te da je ključni problem neefikasnost institucija, kao i sveopšta neodgovornost političkih faktora. Više od godinu dana čeka se formiranje Vijeća ministara i Vlade Federacije BiH, zbog čega su zaustavljeni brojni projekti, a građani trpe posledice političke neodgovornosti. Nije samo autoput Sarajevo-Beograd kolateralna žrtva neformiranja državne i federalne vlasti."
 
Jos jedan apsurd ..
Pocela gradnja granicnog prelaza sa strane Republike Srpske ( bih) iako Srbija ima odlican Kotroman koji se trenutno prosiruje .Pa zar nisu mogli da se dogovore da bude jedan integrisani...
Samo dizu barijere izmedju istog naroda.I jos ga gradi firma iz Mostara
 
Ovakva politička situacija u BiH može da nam bude dobar argument/izgovor
da gradimo samo prvu polovinu trase ~33km od Požege do Užica (Mačkat).
To je za nas bitno bez obzira na budućnost i sudbinu AP dalje sve do granice.

Ionako je procena da je do Kotromana dovoljan i poluprofil, pa je onda bolje taj
novac potrošiti na Obilaznicu oko Užica, tj. od AP kroz tunel, preko mosta i dalje
prema tunelu ispod Kadinjače sa pristupnim putevima i dalje sve do Bajine Bašte.

Tako bi turci umesto punog profila do granice dobili trasu koja je nama bitnija.
Bolje je tako potrošiti 100mil evra, nego u AP do granice bez nastavka u BiH, a
možemo videti koliki su problemi oko graničnog prelaza kod mosta "Bratoljub".
 
Ne znam koliko prolazite često ovom trasom, ali definitivno ogroman je protok vozila, često sam gore, supruga mi je iz Čajetine, dalje Tara je sigurno malo zapostavljena, ali prolaskom puta kroz Kremnu, će sigurno povećati broj turista na toj planini! Mislim da svakako ga treba graditi,ako ništa valjaće i ko želi da ide ka Višegradu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676420#p676420:2igamdn5 je napisao(la):
Ljupko1972 » 02 Nov 2019 08:01 pm[/url]":2igamdn5]Ne znam koliko prolazite često ovom trasom, ali definitivno ogroman je protok vozila, . .
Ne, ali vidim u ovoj tabeli da i nije tako "ogroman protok vozila".
Osim toga drugi članovi nisu tako nešto primetili i mislim da će
novi poluprofil AP biti sasvim dovoljan za promet od max 3.000
kod Kremne i dalje prema granici, jer nije velik kao kod Mačkata.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675676#p675676:2igamdn5 je napisao(la):
dragan » 31 Okt 2019 06:52 pm[/url]":2igamdn5]Prva kolona su putnički automobili obeleženi "ПA".
file.php
 
Pa dobro mozda ste upravu, ali jednog dana ako dočekamo do Boljara, onda će i ovaj put imati smisla svakako..
 
Pa, to su sasvim dva različita pravca, jedan za Crnu Goru, drugi za BiH.
Ali, oba imaju teške i skupe deonice na delu neposredno prema granici.
Pogledaj gornje postove i videćeš zašto predlažem AP samo do Užica.
 
...te dve deonice koštaće skoro kao svi ostali autoputevi do danas izgrađeni u Srbiji.

Put sa dve trake ima kapacitet od 600 vozila po satu, uz pretpostavku održavanja normalnog toka (i rastojanja) pri brzini od 100km/h i to uz uslov treće trake na usponima i denivelisanih raskrsnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676432#p676432:359h819a je napisao(la):
Pendolino » 02 Nov 2019 08:48 pm[/url]":359h819a]...te dve deonice koštaće skoro kao svi ostali autoputevi do danas izgrađeni u Srbiji. . .
Da, bile bi one prilično skupe, nap. deonica "Požega-Užice-Kotroman" je
procenjena na 830mil evra, ali ako bi se pravio samo poluprofil od Užica
bilo bi to mnogo jeftinije, obzirom na težinu i cenu deonice do Kotromana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676420#p676420:q57n5yf4 je napisao(la):
Ljupko1972 » Sub Nov 02, 2019 9:01 pm[/url]":q57n5yf4]Ne znam koliko prolazite često ovom trasom, ali definitivno ogroman je protok vozila, često sam gore, supruga mi je iz Čajetine, dalje Tara je sigurno malo zapostavljena, ali prolaskom puta kroz Kremnu, će sigurno povećati broj turista na toj planini! Mislim da svakako ga treba graditi,ako ništa valjaće i ko želi da ide ka Višegradu...
Pa kad si često u Čajtonu, prošetaj se nekad do M. Gore i Višegrada i prebroj vozila koja sretneš. Ja idem nedeljno u Vardište po gorivo. Do Kremana nekoga i sretnem. Posle Kremana, van turističke sezone i kasno popodne, nema nikoga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676231#p676231:27urjnp8 je napisao(la):
Darko78 » 02 Nov 2019 09:51 am[/url]":27urjnp8]Pocela gradnja granicnog prelaza sa strane Republike Srpske . . .
Kad smo već kod tog prelaza, evo kako on izgleda i šta se radi.
Nešto ne mogu da poverujem da će do njega doći AP iz Sarajeva.
https://www.klix.ba/vijesti/bih/zbog-re ... /191101101
 
Vrh