Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

To je najjadniji granicni prelaz koji sam video. Ali slazem se da bi trebalo da bude integrisan.
 
Za sve ove godine ni nadstrešnicu nije dobio. Ima ih više između CG i BiH koji slično izgledaju.
 
Potpuno se slazem oko toga. To bi se trebalo zajednicki graditi. Isto kao i sa spajanjem kod Boljara. Ili zajednicki ili nikako.
 
"Kružni autoput Beograd - Sarajevo" je čist politički naziv/projekat koji nema
veze sa situaciom na terenu, jer bi trebalo da se grade samo bolje veze sa
već postojećim ili odavno planiranim autoputevima i u Srbiji i u BiH, tj. RS.

Na severu je već počela gradnja deonice od AP "Beograd - Zagreb", odnosno
AP "Kuzmin - Rača - Bijeljina". na kojem će biti najveći promet ka Banja Luci.

A, na jugu tog tzv."kružnog autoputa BG - SA" bi trebalo od Sarajeva graditi
bolju vezu do postojećeg AP "Miloš Veliki" i "Moravskog koridora" ka Nišu.

Autoput mora da se gradi na osnovu potreba i očekivanog prometa na njemu
a ne iz nekih političkih razloga - evo tabele prometa u delu koji je za nas bitan.
 
U tabeli se vidi da do i oko Užica ima dovoljan promet od oko 12.000 vozila
što može da opravda izgradnju AP, čijom će izgradnjom promet biti i povećan.

Sa druge strane, ovde je mnogo lakša deonica za izgradnju od one do granice.
Koliko vidim to je laka trasa, od Požege do Sevojna - planirane petlje "Zlakusa".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676420#p676420:q1gfgpd0 je napisao(la):
Ljupko1972 » Суб Нов 02, 2019 8:01 pm[/url]":q1gfgpd0]Ne znam koliko prolazite često ovom trasom, ali definitivno ogroman je protok vozila, često sam gore, supruga mi je iz Čajetine, dalje Tara je sigurno malo zapostavljena, ali prolaskom puta kroz Kremnu, će sigurno povećati broj turista na toj planini! Mislim da svakako ga treba graditi,ako ništa valjaće i ko želi da ide ka Višegradu...
Љупко не замери, али морам да ти кажем нешто. Пут никад неће проћи ни кроз Кремну ни поред Кремне. Може само кроз Кремна или поред Кремана. Чуди ме да те то супруга није научила с обзиром да је из Чајетине :)
 
Kad smo kod toga, Mokra Gora je selo između Kremana i Višegrada. Ovo je izuzetno česta greška, i u medijima i ovde na forumu, kao i da se nešto događa ili nalazi NA Mokroj Gori. U Mokroj Gori!
Mokra gora je planina na granici Srbije, Crne Gore i uslovno, Kosova.
Razlika je u tom velikom slovu naoko mala, a geografski ogromna.
 
И даље се каже на, јер садржи гора у имену

Исти разлог зашто се каже "на" цетињу - јер је цетиње поље...
 
Ne. Predlog je U.
Cetinje ti nije dobar primer, jer se nalazi na teritoriji koja dijalekatski nije na prostoru govora koji su poslužili za osnovu standardnog jezika.
Imaš kod Prijepolja selo Kamena Gora (uz put ka Jabuci). Niko lokalno neće upotrebiti predlog NA, iako je smešteno na 800 - 1000mnmv.
Isto tako, niko lokalno za Mokru Goru neće upotrebiti predlog NA. A taj prostor nalazi se na terenu istočnoherčegovačkog dijalekta, jednog od dva koji su poslužili za osnovu standardnog srpskog jezika.
 
Nekad sam imao druga još u osnovnoj školi čija je majka iz Mokre Gore koja se

sprijateljila sa mojom majkom i koliko se sećam govorila je da ide u Mokru Goru.

Možda bi mogli da se sada vratimo temi, da ne bi morao admin Igor da interveniše. ;)
 
Ovo se samo raspričavamo da budemo tu, u pripravnosti, da nas put ne uhvati nespremne i ne protutnji. To kad krene....
Sad ozbiljno, a pisao sam već. Podaci o pgds ovde nisu relevantni. Ako ikad bude građen, biće građen zbog političkih razloga, a ne ekonomskih parametara. Mi ćemo svejedno platiti.
U trenutku kada se uđe u realizaciju ovog puta, trebalo bi da je uspostavljena veza kod Boljara, pa će deo tog saobraćaja iz tih tabela otiči tamo, deo će ostati kao lokalni na postojećim. Biće povelika promaja. Zato sam skeptičan prema ovoj gradnji. Dobrim delom zasnovana je na lovu na poene u unutrašnjoj borbi trojice političara u njihovim državama. Kad njih jednog dana oduva politički tornado, otići će sa njima i ova ideja. U budućnosti će već biti redefinisana shodno tadašnjim ekonomskim i političkim potrebama.
 
Деоница од Пожеге до Севојна још и некако , после је ноћна мора за градњу. Ствар је само новца, ја бих се јако обрадовао да АП дође до Кремана, али протећи ће доста воде до тада, за спајање са ЦГ треба најмање једна деценија. До тада видећемо шта ће бити на овом простору!
 
Do tada ćemo se voziti žičarama. Sve ostalo je daleko od nas.
Kada je krajem sedamdesetih napravljen novi put od Sušice do Kremana i prokopan tunel Šargan, Kremna su postala mnogo bliže civilizaciji. Starim putem i ondašnjim vozilima trebalo je i do sat i po od Užica.
Danas, kada gužve nema, iz Užica u Kremna opušteno se stiže za tek neki minut više od 20. U čekanju tih puteva sela su opustela. Sada se na terenu lokalno grade putevi po selima oko Užica. Lepo je to, ali ta aktivnost je zakasnila pedesetak godina.
Selo je dobijalo struju i telefone na vreme, ali su putevi zakasnili. Drugačija bi slika bila da je na vreme o tome razmišljano. Sad se postavlja pitanje kod svake ozbiljne investicije u selu - kome?
Nnoge se kuće gase i zatvaraju. Selo mivi samo uz neki veći put ili tamo gde su u ranijim decenijama imali negde nekog svog visoko, pa im je uradio put na vreme. Velika je to tuga i to se ne vidi iza ograde auto puta.
Ovaj autoput neće skoro, ako ga ikad uopšte i bude. Ali zato, može da se razmišlja i o merama za oživljavanje sela, o pomoći mladima koji bi da ostanu i rade. Zemlje i posla, a u njemu i novca, ima. Može da ima i još više, ali mladim ljudima treba pomoć i u novcu i u znanju.
Kad izađete na kremansku visoravan, videćete bogatstvo u pašnjacima, ali praznim. Kilometrima unaokolo su tarske i šarganske šume. Sve je to zamalo pusto. Nema ko da radi. Nekadašnje krčevine zarastaju ponovo. Hoćemo li da čekamo da odnekud dođe neko i ponovo ovo naseljava? Zemlja nikad nije bila pusta. Ovako je i po drugim krajevima, posebno na jugu i istoku.
Za početak, tu nam je spas.
Šta je sa železnicom, što smo nju zaboravili? Pri tome ne mislim samo na barsku prugu, već i na ostale.
Užice - Prijepolje ima negde oko 100km vozom. Danas to voz prejuri za nešto više od 3h, a sa ozbiljnijim kašnjenjem i više od 4.
Preko Zlatibora stoje pragovi iz "prve ugradnje" - '75-76. Vozove vuku lokomotive iz istog vremena. Pitam se samo kako je sve izdržalo Fiatove vozove sa 500l po dva dnevno koji su morali stići na vreme. A mi hoćemo da gradimo ap preko svakakvih jalaka za nekoliko stotina vozila dnevno.
Ovaj ap, ili zasad samo ideja, ima neku drugu namenu. Sigurno ne ekonomski opravdanu za nas. Sada služi kao političko pitanje, a kroz njega i etničko i demografsko.
Koliko je BiH stalo do ovog pravca i veze sa Srbijom vidi se i po graničnom prelazu Vardište koji dvadeset i više godina izgleda kao slučajno uspostavljeni punkt: nekoliko kontejnera random spuštenih, kafana koja se zatekla sa pogrešne strane, kamionima ugaženo proširenje puta i jedna iskrivljena, izbledela ručna rampa. Tek sad se pokušava neštovda uradi i popravi stanje. Dvadeset pet godina im nije bilo dovoljno da se napravi ni najobičnija nadstrešnica, ca sad očekujemo da će da prave ozbiljan put. Ima li nekoga da u to veruje? Ja verujem da im ova druga trasa ka S. Rači treba kao veza sa srednjom Evropom i da preko Hrvatske imaju vezu sa zapadnom.
I, ako je sve tako, mi možemo samo da gledamo šta za bas i naše preostalo stanovništvo možemo da uradimo. Autoput ka Bosni je fantastika, a mi na ovoj temi možemo dobmile volje da maštamo, igramo se, i razmišljamo ŠBBKBB.
Naučilonme iskustvo da tako razmišljam: studirao sam osamdesetih u Bgd i tada je krenula ptiča o ap ka južnom Jadranu. Tada se pominjala neka 1992. za završetak deonice do Požege. Put ka Obrenovcu bio je prvi korak. Trideset godina kasnije taj suštinski važan put nije gotov. Tako neće ni ovaj.
 
Verujem da je situacija u tom kraju verno opisana, ali ako nije bilo gradnje predhodih
godina to ne znači da neće biti ni narednih, jer već se gradi autoput i prema Užicu.
Kinezi završavaju kampove i uskoro počinju glavne radove na AP "Preljina - Požega".

Ta deonica "Sarajevo-Užice-Požega" jeste politička trasa, a ne ekonomska, to sam
već napisao, ali pošto su potpisani neki ugovori sa turcima i pošto im je uplaćeno
25mil evra za projektovanje, može da se očekuje i nastavak AP bar u okolini Užica.

Prema istraživanjima, aktuelna vlast će formirati i sledeću vladu od 2020-2023.g.
i u tom mandatu bi mogli da krenu radovi bar Prve deonice Požega-Užice(Mačkat).
Morali bi svi poslanici i lokalni političari tog kraja da se angažuju oko ovog projekta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677158#p677158:20ivk29y je napisao(la):
мајстор » 05 Nov 2019 10:09 am[/url]":20ivk29y]Деоница од Пожеге до Севојна још и некако , после је ноћна мора за градњу. . .
Sevojno je skoro predgradje Užica i do njega je oko 80% trase od Požege.
 
Autoput ka Užicu se NE GRADI!
Gradi se do Požege, (a Požega, tj kraj ap je 30km od Užica) mada je i to na nivou pripremnih radova. Ništa ozbiljno neće početi pre marta. Ide zima, kiše, sneg, mrazevi....
Biće malo igranja bagerima na nekom brdu za slikanje Zokinog roze šlema i neku novu uvredu za Drobnjaka, kako bi se reklo da su radovi počeli. Izbori će najverovatnije u martu, pa ni zbog toga neće žuriti.
 
Zlakusa će biti upravo smislena veza Užica sa autoputem.
 
"Autoput se gradi i prema Užicu" . . gledajući iz Preljine ili Beograda. :)

Hteo sam reći da se AP ipak približava izgradnjom Preljina - Požega, a
kako će teći radovi na toj deonici to ćemo tek videti narednih godina.

Video sam naknadno na 1.str. opis petlje "Zlakusa" i šta ona sve povezuje.
 
Ne gradi se u smislu izvodjenja radova ali koliko smo upoznati radovi na izradi projektne dokumentacije su u toku , izvodjac radova vec poznat .
Sklopljen medjudrzavni sporazum ,zar stvarno neko misli da ce Vučić izigrat dogovor sa Erdoganom.
Najkasnije ce pocet radovi kad zavrse ovaj drugi deo kod Bjeljine a ne bi me iznenadilo da radovi pocnu i pre .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677312#p677312:1nxc099t je napisao(la):
Darko78 » 05 Nov 2019 06:37 pm[/url]":1nxc099t] . . zar stvarno neko misli da ce Vučić izigrat dogovor sa Erdoganom. . .
Teško da će taj dogovor biti "izigran", jer je potpisan medjudržavni ugovor.

Ali, možemo da prolongiramo potpisivanje Komercijalnog ugovora za gradnju
ili tražimo da se dinamika radova uskladi sa izgradnjom autoputa u BiH ili
tražimo da se u Prvoj fazi gradi samo poluprofil na polovini našeg dela AP.
 
Po meni treba da krene izgradnja sto je pre moguce barem do Mackata .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677306#p677306:1vtaslff je napisao(la):
branik » Uto Nov 05, 2019 7:26 pm[/url]":1vtaslff]Zlakusa će biti upravo smislena veza Užica sa autoputem.
Nešto malo posle Zlakuse, pred Sevojnom, put ide u brdo. Poslednji široki prostor je tu, u polju između Zlakuse i Gorjana. Sam naziv Zlakusa ukazuje da je to desna obala Đetinje.
Za Užice to će biti najbrža veza sa AP, čak i kad se izgradi veza sa obilaznicom ka BB. Odatle je oko 10km do grada, ali i tek nekoliko km do Sevojna i obe valjaonice. Sledeći čvor u Mačkatu nije od značaja za grad i neće to ni biti dok se ne napravi nastavak do Višegrada.
 
A kod Zlakuse je zemlja čista glina. Šit u najavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677371#p677371:2dvbcrgn je napisao(la):
branik » 05 Nov 2019 09:46 pm[/url]":2dvbcrgn] Sledeći čvor u Mačkatu nije od značaja za grad . . .
Ako je tako, onda može da se gradi do "Užica Jug", a dalje samo poluprofil.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675065#p675065:2dvbcrgn je napisao(la):
dragan » 30 Okt 2019 04:16 am[/url]":2dvbcrgn]Posle petlje "Zlakusa" planiran je denivelisan ukrštaj "Užice Jug" (bela strelica)
odakle bi trebalo da počinje Obilaznica oko Užica kroz tunel i preko novog mosta.

file.php
 
Vrh