Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.808
Pohvaljen
5.952
Lokacija
Fruška gora
Autoput "Požega - Užice - Kotroman" je deo budućeg AP "Beograd - Sarajevo".
Ali za Srbiju je ustvari bitna Prva deonica ove trase od Požege do Užica, tj. do
petlje "Mačkat" što je oko polovine ove trase, koja je malo lakša za izgradnju.

Na toj petlji će biti put za Čajetinu, Zlatibor, Novu Varoš i dalje pa je zato ona
bitna za nas, a do Kotromana bi trebalo uskladiti radove sa dinamikom radova
koji će da se vode u BiH, pa ako se tamo ozbiljno krene, onda bi tako i kod nas.

Ali, za deonicu "Požega - Užice - Mačkat" bi trebalo odmah krenuti u dogovor
sa turcima da se prioritetno počne gradnja ove deonice, pa zato potpiše i
ugovor, obezbedi kreditiranje, počne projekat, otkup potrebnih parcela, . itd.
 
RANI JAVNI UVID POVODOM IZRADE PROSTORNOG PLANA PODRUČJA POSEBNE NAMENE
AUTOPUTA E-761, DEONICA POŽEGA – UŽICE - GRANICA SA BOSNOM I HERCEGOVINOM
https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumenti/r ... puta-e-761

file.php
 
"Po rešenju CIP-a, auto-put od Požege do Kotromana (odakle se dalje nastavlja kroz BiH preko Višegrada do Sarajeva) bio bi dug između 60 i 65 kilometara. Imao bi 62 mosta i 22 tunela, dve vozne i jednu zaustavnu traku. Mediji navode da se tu predviđa pet denivelisanih raskrsnica (Požega, Zlakusa, Mačkat, Kremna i Kotroman) i 13 nadvožnjaka, a trasa bi prošla pored Užica i Čajetine, na samo nekoliko kilometara od Zlatibora. . ."
http://www.politika.rs/sr/clanak/394744 ... -i-proroka
 
Prenosim neke postove sa druge teme, a koji se odnose na ovu temu :

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673746#p673746:24ti54un je napisao(la):
мајстор » 26 Okt 2019 01:52 pm[/url]":24ti54un]До Ужица траса не би требало да буде превише захтевна...и да има памети то би се прво и урадило, друга ствар је око Ужица и до Мачката, то је јако тешка деоница, мислим и да је најтежа на целој траси. Вероватно је од тих 60+км, бар пола у објектима. Како је Златибор озбиљан туристички центар, сада видим и да су при крају са гондолом. То би имало додатни подстицај туризму на Златибору и делом на Тари ( бар док Ап, не дође до Кремана 1).Прво да видимо како ће ићи радови на деоници Прељина-Пожега ( срећа па раде Кинези ).
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674081#p674081:24ti54un je napisao(la):
branik » 27 Okt 2019 11:05 am[/url]":24ti54un]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674071#p674071:24ti54un je napisao(la):
dragan » Ned Okt 27, 2019 11:53 am[/url]":24ti54un]Dok smo kod petlji, da postavim ceo tekst za petlju "Mačkat", jer ona je
interesantna ne samo zbog naplatne rampe, već i radi "Baze za održavanje"
što je još jedan argument da se do nje gradi Prva deonica AP od Požege.
file.php
Tu i jeste logično mesto za bazu održavanja. Nalazi se skoro na sredini težeg dela trase (planinskog) i zbog petlje ima mogućnost jednostavnog pristupa u oba smera, kao i servisnog pristupa sa M5. . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674031#p674031:1tn80c1b je napisao(la):
мајстор » 27 Okt 2019 09:05 am[/url]":1tn80c1b]Ако могу добро да проценим раскрсница Кремна 1 је око 3км
југоисточно од садашње раскрснице у Кремнима.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674340#p674340:1tn80c1b je napisao(la):
branik » 27 Okt 2019 10:39 pm[/url]":1tn80c1b]
Kremanska petlja, ako sam dobro shvatio, mogla bi da bude levo od puta i spusta nakon kog se prolazi pored vojnih magacina, ide na most, penje uzbrdo, i nakon raskrsnice sa starim putem za Ue, ravnicom ulazi u Kremna. Tamo ima ogroman prostor livada na blagoj kosini.

Kusturica je, kako sam čuo, stavio veto na prolazak kroz park prirode, tako da će odatle put ići levo, Mokru Goru obići sa leve strane i primaći se reci Kamišini i postojećem putu u dolinici tek ispod nekadašnje fabrike "Kotroman". Za petlju ima mesta na nekoliko stotina metara od prelaza i biće zanimljivo kako će je smisliti, s obzirom na jako uzak prostor.

E, ta deonica od Kremana do Kotromana biće dotle neviđeno u Srbiji. Izgledaće poput barske pruge oko Kolašina u CG: iz tunela na most, pa opet... Za granični prelaz nema mnogo mesta i dileme. Trenutno se proširuje postojeći i zauzeće po širini gotovo ceo prostor između brda i reke. Taman ostaje da se na levoj obali raširi i autoput. . . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674439#p674439:vq60zf3d je napisao(la):
мајстор » 28 Okt 2019 08:48 am[/url]":vq60zf3d]@branik Деоница око Ужица до Мачката ће бити занимљива за градњу, као и што си рекао од Кремана до Котромана. Стварно ће бити занимљиво возити се туда. Не верујем да ће то бити пре 2023-24. Петља Кремна је за ББ кључна, До тада би ББ требало да смисли како да побољша пут преко Калуђерских бара, ја сам написао тунел од 6 км ( иако знам да од тога нема ништа ) јер је надморска висина у Кремнама око 750м. Тунел до 2км би много значио, а што је по цени колико толико прихватљиво!
Петља Мачкат решава све конекције за Златибор, а делом и петља Кремна. Котроман је за за Мокру Гору из правца Реп. Србске а Кремна из Србије. . .
Da, petlja "Mačkat" sa 'Bazom za održavanje autoputa' mora da bude u planu
da se do nje gradi 'Prva deonica' AP "Požega - Užice - Kotroman", a 2. deonicu
prema Kotromanu uskladiti sa dinamikom izgradnje u BIH, pa kako bude tamo . . .
 
"Autoput E-761, deonica Požega-Užice-Kotroman dužine oko 60km sa Koridorom 11
povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) se povezuje u
Pojatama sa Koridorom 10. ( procenjena cena na 830mil. evra)
Od tehničke dokumentacije za ovu deonicu usvojena je "Prethodna studija opravdanosti"
sa Generalnim projektom, koju je Reviziona komisija usvojila 2010. godine.
Potrebno je još izraditi preostalu tehničku dokumentaciju, a što je obuhvaćeno komercijalnim
ugovorom sa kompanijom Tašjapi, tj. pripremu projektne i tehničke dokumentacije za
deonicu "Požega-Kotroman" 25 miliona evra.
Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Republike Srbije. . . "
https://www.blic.rs/biznis/vesti/pocinj ... na/1f4ywtp
https://www.blic.rs/biznis/vesti/sve-o- ... ti/h90p2qb
 
"Na deonici Požega–Kotroman biće izgrađena i 22 tunela čija je ukupna dužina 12,7km
a svaki će ima po dve cevi – jednu za svaki smer vožnje, kao i 13 nadvožnjaka u zbiru
dugačkih više od 1,5km, a projektovana brzina za ovu deonicu je 100 kilometara na sat."
 
Pozdrav Dragane, ova tema je za mene najintrresantnija iz razloga što izgleda prolazi preko mog placa. Ne znam koliko si ti upućen u mapu, pa bih želeo da te pitam da li je usvojena mapa po kojoj u Gorobilju kod mene put ide levom stranom reke Đetinje... A to znači da bi jedan deo kuća trebalo porušiti???
 
Postavio sam ovu mapu na drugoj temi, pa ako može da pomogne.
Ali, morao bi da se raspitaš za detalje u urbanizmu opštine Požega.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674222#p674222:hmsmbsef je napisao(la):
dragan » 27 Okt 2019 05:01 pm[/url]":hmsmbsef]Evo insert iz "šarene" gde se vide sela i mesta na podlozi karte.
file.php
 
Koliko vidim i ovde ide izgleda preko naših kuća imam skinutu mapu neko je postavio na drugoj temi, ali u svakom slučaju ću biti u centru događaja, daj bože samo da počne što pre...
 
Nadam se da ćemo dočekati da se vozimo po celoj Srbiji dobrim autoputevima pa neka ide i preko moje kuće, makar naša deca da stižu brže do odredišta nego mi...
 
Do Požege su kinezi već počeli pripremne radove, grade kampove i
pristupne puteve, a uskoro počinju i glavne radove, pa je onda ova
trasa sledeća za gradnju, ali kad turci završe projektovanje trase.

Zato je bitno da im država, kao investitor, naloži da se fokusiraju na
Prvu deonicu do petlje "Mačkat" i da rade za nju potrebne planove.
 
Uzmimo da se već gradi Preljina-Požega i onih čitavih 3 (i slovima tri) kilometra od autoputa do Batočine, kao i ako poverujemo na reč da će možda i Obilaznica biti gotova, te tri rak rane naših puta se rešavaju.
Deonice Mrčajevci-Čačak, Pojate-Kruševac, Požega-Užice su zaista sledeće u nizu koje bi trebalo raditi u Srbiji, južno od Save i Dunava.

Od Užica do Kotromana deonica i nema smisla dok se ne uradi čitav Moravski koridor.

Ipak, ja mislim da je ova deonica kandidat za jedan lep motoput 2+2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674843#p674843:9gdnx46e je napisao(la):
Pendolino » 29 Okt 2019 02:30 pm[/url]":9gdnx46e]Od Užica do Kotromana deonica i nema smisla dok se ne uradi čitav Moravski koridor.
Ipak, ja mislim da je ova deonica kandidat za jedan lep motoput 2+2.
U uvodnom postu sam se zalagao za deonicu Požega-Užice-Mačkat, a
i u predhodnom postu sa slikom, jer to bi imalo smisla uskoro graditi.
Naravno, biće bolje sa "Moravskim koridorom", ali tu je i "Miloš Veliki".

A, slažem se da bi odgovarala i Magistrala 2+2, samo to neće turci. ;)
 
Stvarno, malo je čudno u vezi te odluke da se gradi baš autoput.

Možda ima opravdanja samo do Užica, ali dalje je dovoljno 2+2.
 
Ma do Užica autoput, a sve ostalo kvalitetne, većinom denivelisane magistrale 1+1, sa koliko je moguće pristojnijim radijusima krivina i kraj priče.

Sve više od toga je za sad potpuno nepotrebno i bacanje para.
 
Мени се чини да су петље око Ужица требале да се пројектују нешто ближе граду. Барем петља "Злакуса", тј. она ближа Пожеги. Мада, претпостављам да је овако због конфигурације терена.
 
Posle petlje "Zlakusa" planiran je denivelisan ukrštaj "Užice Jug" (bela strelica)
odakle bi trebalo da počinje Obilaznica oko Užica kroz tunel i preko novog mosta.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675025#p675025:2xjq3jo6 je napisao(la):
Propeler » 29 Okt 2019 10:54 pm[/url]":2xjq3jo6]Ma do Užica autoput, a sve ostalo kvalitetne, većinom denivelisane magistrale 1+1, . .
Može u toj varijanti "do Užica autoput", a dalje do Kotromana samo poluautoput.
I to u prvoj fazi samo do petlje "Mačkat" i ako u BiH krene ozbiljna gradnja, tada . .

Pa, ako nekad bude tako veliki saobraćajni promet, onda dograditi na pun profil.
Obzirom na stepen "sloge" u BiH, vrlo je riskantno platiti izgradnju do Kotromana.
 
Neki su drugi razlozi. Kako plaćamo i Ni - Merdare?
Isključenje za obilaznicu oko Ue (ka BB) bi zapravo bilo pravi izlaz za Užice. ZlakuSa vi u tom slučaju pokrivala Sevojno.
 
Prva faza "Niš - Merdare" će biti poluautoput i tamo je valda veći promet za KiM.

A, potpisan je ugovor samo do Pločnika, što je važno za taj deo Toplice, koji je
otprilike 1/2 trase do granice, vrlo slična situacija sa deonicom Požega - Mačkat.

I ovde bi prvo trebalo graditi deonicu koja je bitna za nas, bez obzira na nastavak.
 
Гарант ће сад да се мистериозно појави исцепљена страница чувене књиге пророчанстава где ће писати нешто типа: Када Србијом буде владао један високи човек са презименом мале звери који ће да гради путеве, и на његов позив доћи ће Турчин који ће поред нашег села направити пут којим ће ићи велика кола са стотинама коња, и тим колиме ће се стизати до Ужица колико сад идемо до Секулића. И ту близи наше куће направиће Турчин велику трубу коју ће народ звати Тарабића петља.....

Шалу на страну, овај пут ће ми бит јако занимљив за праћење кад и ако почне да се гради, а надам се да оће, мада се слажем да је било сасвим довољно и неки квалитетан 2+2 мото пут, барем од Ужица.
 
Vrh