Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

O tome upravo i pričam, da imamo zakon koji očigledno nije dobar i koji se kao takav ne primenjuje...
Imamo godinama sve veći broj stradalih koji je godišnje na nivou neke zemlje trećeg sveta, nemamo uopšte svest o bezbednosti pa i odgovornosti.
Ovo inače pišem kao vozač sa 27 god staža a to koliko ugrožavam druge u saobraćaju govori broj kazni i druženje sa čikama u plavom.
Imajući sve ovo u vidu, zaista mislim da je malo neozbiljna i površna priča o ograničenju brzine (kad pričamo o prekoračenjima do 10-15%).
Zakon nije sveto pismo (menja se s vremenom) normalan, zdrav i pismen čovek zna po logici stvari šta je normalno i prirodno. Dovoljno je za početak ne ugrožavati druge u saobraćaju i truditi se tako ponašati.
Nisi u pravu. Ne sprečava zakon povećanje broja stradalih, već njegova dosledna primena. Ako imaš primedbu na zakon, onda kažeš loša je ta i ta odredba zbog toga i toga.

Problem primene zakona je potpuno drugačiji. Da ne idem više u off, ali dosledna primena postiže i kažnjavanje prestupnika i prevenciju. Ali za to treba država i institucije.
 
Uopšte nije poenta u tome - poenta je da smo u off-u.

Naši zakoni i nisu toliko loši, nego je mala svest da je neophodno da ih primenjujemo i poštujemo dosledno.

Selektivna primena nije problem samog zakona, nego onog ko treba da ga primeni. Suštinski, licemerje je postalo glavna osobina našeg naroda.

Da podsetim - sve je krenulo od toga da će se do Zlatibora stizati budućim putem za manje od 2 h od Beograda, što sugeriše na nepoštovanje propisa, a sve je to podgrevano na mainstream medijima (znamo svi od koga). Moja sugestija - stižite za 2,5-3 h koliko je realno i malo osmotrite okolinu, lepše je od onoga što ćeš naći kad stigneš tamo.
 
Poenta je da bi kao pravnik trebalo da citas sta neko pise. Niko ovde, barem koliko sam video, nije pozivao otvoreno na krsenje zakona. Prokomentarisao sam samo da je moj licni stav da nije katastrofa ponekad voziti malo brze (10-15%) na autoputu, kada to uslovi dozvole, ne ugrozavajuci nikoga od ucesnika u saobracaju.
Ako si to shvatio kao poziv na krsenje zakona, to je zaista mozda tvoja profesionalna deformacija, pa si doziveo kao licnu uvredu.
@Igor, sto se mene tice, mozes brisati ove postove.
 
Poslednja izmena:
Ja stičem utisak da je pre 20 godina bilo društveno prihvatljivije praviti prekršaje u saobraćaju jer su bile male kazne, imam slučaj u porodici gde se kupi nov Yugo i vozi se bez dozvole 2 godine, jer je kazna mala, vožnje pod dejstvom alkohola, nevezivanje pojasa, prekoračenja brzine... itd
Danas mi deluje da je u mom okruženju toga dosta manje i da su takve egzibicije svedene na minimum. Međutim, pošto danas veliki broj domaćinstava ima i po dva i više vozila, tako da se broj vozila povećao za veliki procenat, ipak su neke anomalije ostale, nažalost.
Kažnjavanje bi bilo i mnogo veće, međutim, izgleda da policija ipak ima akciju, popust na količinu, gde ne ispišu sve kazne, nego npr jednu (da ne ustane kuka i motika, mada i dalje slušam kako saobraćajna policija ne da narodu da diše), ako se ne raspravljate sa policajcem, pa vam progleda kroz prste...
 
Ljudi nemaju svest o tome, koliko je vazno da se vezu, da kupe sediste za dete, da ne voze pijani, da ne koriste mobilni dok voze.
Kazne su nikad vece, oduzimaju se vozila ali ni to ne vredi. Ginemo u saobracaju kao u nekom ratu. I nista...
Meni je najjaci utisak kad sam cuo da su nekom oduzeli zaprezno vozilo cini mi se 2 puta zbog nasilnicke voznje.
O cemu mi dalje da pricamo...
 
Poenta je da bi kao pravnik trebalo da citas sta neko pise. Niko ovde, barem koliko sam video, nije pozivao otvoreno na krsenje zakona. Prokomentarisao sam samo da je moj licni stav da nije katastrofa ponekad voziti malo brze (10-15%) na autoputu, kada to uslovi dozvole, ne ugrozavajuci nikoga od ucesnika u saobracaju.
Ako si to shvatio kao poziv na krsenje zakona, to je zaista mozda tvoja profesionalna deformacija, pa si doziveo kao licnu uvredu.
@Igor, sto se mene tice, mozes brisati ove postove.
Boocky, pročitaj ti par onih postova koje si podržao, pa onda mi reci da li je 1,5h do Zlatibora ili 180-190 kmh/h na auto-putu malo iznad ograničenja.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Ljudi nemaju svest o tome, koliko je vazno da se vezu, da kupe sediste za dete, da ne voze pijani, da ne koriste mobilni dok voze.
Kazne su nikad vece, oduzimaju se vozila ali ni to ne vredi. Ginemo u saobracaju kao u nekom ratu. I nista...
Meni je najjaci utisak kad sam cuo da su nekom oduzeli zaprezno vozilo cini mi se 2 puta zbog nasilnicke voznje.
O cemu mi dalje da pricamo...
E to je poenta. Kazne nikad veće, a nikoga nije briga... jer se kaznena politika ne primenjuje. A da se primenjuje, ne bi nikom padalo na pamet da pravi prekršaje.
 
Boocky, pročitaj ti par onih postova koje si podržao, pa onda mi reci da li je 1,5h do Zlatibora ili 180-190 kmh/h na auto-putu malo iznad ograničenja.
Aman, nisam ja to podrzao, tako si ti protumacio. Ne znam da li sam ikad poterao auto toliko brzo. Ubrzam nekad na 140, 150 (po cajgeru), sada je sve teze i koristiti tempomat, guzve su svuda. Kao sto rekoh, ne citas...
Misunderstanding, idemo dalje.
 
ako se ne raspravljate sa policajcem, pa vam progleda kroz prste...
To je skroz ok za prekršaje koji ne spadaju u domen nasilničke vožnje i divljanja jer lepa reč i gvozdena vrata otvara. Pre mesec dana su me zaustavili zbog nekog manjeg prekoračenja, sve na kraju ispalo kako treba, ja sam bio kulturan i fin, policajac korektan, i na kraju mi je sam rekao "lep ti je auto samo malo laganije" ja mi rekao da nisam obratio pažnju na cajger, omaklo mi se, ja prošao bez kazne i nastavio dalje i sve se lepo završilo
 
Zašto deonica do Zlatibora što pre mora da krene da se gradi i da se ekspresno izgradi, a u međuvremenu dok traje gradnja da se na svim kritičnim segmentima trake fizički razdvoje metalnim i betonskim barijerama?

Zbog ovoga:


Slažem se, samo znaj, budžet za 2025 ne predvidja ni dinar za AP Požega - Kotroman (ili do Mačkata), dakle neće se krenuti u 2025, ko zna da li će i 2026.

A onda, 35km AP, od čega 8 tunela ukupne dužine 3,8km. Dakle, očekujmo ovo negde 2032
 
Danas su posle 8 meseci nastavili kabl i osvetljenje ponovo radi, u tunelu iznad Užica.
Jedna kolovozna traka je i dalje zatvorena, na mestu gde je kabl bio prekinut.
 
Vrh