Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Slažem se da su unapređenje obrazovanja, vladavina prava i izgradnja institucija bitne stvari, ali ovo je tema o autoputu od Požege do Kotoromana, pa smatram da diskusija o unapređenju obrazovanja, vladavini prava izgradnji instucija nije primerena ovoj temi. Postoje druge teme na forumu na kojima možemo diskutovati o stanju obrazovanja, vladavini prava i institucijama.
Na svakoj temi je unapređenje vladavine prava, obrazovanja i institucija primerena, jer bez toga nemamo transparentnost u bitnim javnim projektima. To je osnov svega.

Ti si prvi rekao (parafraziram) "nije bitno koliko košta km autoputa, bitno je da se gradi". Izvini, meni je bitno koliko košta, jer plaćam poreze ovoj zemlji, a apsolutno nemam uvid u to za šta se i koliko troši. Dajem novac koji sam sam zaradio nekompetentnim i korumpiranim institucijama i što je najgore, tu i tamo padne neka nadstrešnica.

Stvarno, ne treba mi projekat 3 km auto-puta 8 milijardi dinara zbog Expo 2027 koji takođe ne treba siromašnoj i zaostaloj zemlji kakva je Srbija.

Ovo mi je ekvivalent kao kad bih podigao kredit za izgradnju sopstvene kuće, majstor sa dobavljačima me potkrada i treba da budem u fazonu, nema veze, nek je kuća 30% skuplja, samo da se uselim, nek ukrade majstor, ma neću čak ni da proveravarm da li me krade, samo da se uselim...
@aca_info upravo kako si plastično objasnio.
 
ali ta deonica je toliko hitna (ne mislim samo na tih 3 km nego komplet do Zlatibora) da nemamo vremena da mislimo o tome i da pravimo kalkulacije

Lično može da se ima ovakav stav (i bilo koji drugi), mada je dečije površan, ali ovo je apsolutno neprihvatljiv diskurs gledano na nivou društva.

On time, on budget... menadžeru :) .
 
Jel ovo zvanično usvojena trasa? Pitam iz razloga jer živim u Gorobilju i po ovoj karti ide pravo preko moje kuće...
Projekat se radi tako da je moguće da se nešto razlikuje, koliko sam načuo gledali su i izbeći će što više objekata

@dejanbg88 suština je da vlast NEODLOŽNO posle Požege nastavi gradnju autoputa. Bez dodatnog razmišljanja, jer je pre svega bezbednost u pitanju. Takođe treba tako da se radi da ne sme da bude bilo kakvih sumnji oko finansijskih pitanja.
Svi pričaju o važnosti izgradnje autoputa
 
@dejanbg88 suština je da vlast NEODLOŽNO posle Požege nastavi gradnju autoputa. Bez dodatnog razmišljanja, jer je pre svega bezbednost u pitanju. Takođe treba tako da se radi da ne sme da bude bilo kakvih sumnji oko finansijskih pitanja.
Slažem se uglavnom sa svime što pišeš na forumu, i apsolutno se slažem da je neophodno da vlast krene sa izgradnjom ovog autoputa čim pre.

Ono čega se ja nadam da su ovog puta, posle desetak godina izgradnje autoputeva po Srbiji i više stotina km izgrađenih autoputeva u tom periodu konačno preležali sve dečije bolesti i da će ovog puta eksproprijacija i sva geološka istraživanja biti urađena temeljno i da se neće desiti da neka manja ili veća glupost remeti radove.

Ovih 34 km zaista ne bi trebalo da bude toliki problem pored svog pređašnjeg iskustva na teškim deonicama. Na kraju ako su Kroati 400 km Dalmatine sa 2 tunela od po 5 km i još najmanje 20+ tunela uradili za 3 godine, valjda ovih naših 34 km do Zlatibora neće biti toliki bauk (pogotovo imajući u vidu da je to sada verovatno jedna od najnebezbednijih deonica u Srbiji, i da svaki mesec odlaganja nosi nove živote).

Svaki kilometar ovog autoputa, ovih 34 km, zlata vredi što se tiče bezbednosti. Pa neka ga puštaju iz 3 dela (npr. prvo tih 3 km, pa deonica do Sevojna, pa deonica od Sevojna do Mačkata), svaki kilometar i svaka deonica koja je puštena uticaće pozitivno na bezbednost.

Ne znam koliko je šiptarima trebalo za deonicu kroz Kačaničku klisuru (na stubovima) ali laički gledano, rekao bih da je takav autoput gde su najkritičnije deonice izgrađene po sistemu tunel-vijadukt-tunel-vijadukt (uspon od Sevojna sa 4 vezana tunela) možda i lakše za izgradnju u odnosu na razbijanje brda, pravljenje useka, ono što je recimo u Grdeličkoj klisuri usporavalo radove.

Neka me neko stručniji ispravi ako grešim
 
Projekat se radi tako da je moguće da se nešto razlikuje, koliko sam načuo gledali su i izbeći će što više objekata

@dejanbg88 suština je da vlast NEODLOŽNO posle Požege nastavi gradnju autoputa. Bez dodatnog razmišljanja, jer je pre svega bezbednost u pitanju. Takođe treba tako da se radi da ne sme da bude bilo kakvih sumnji oko finansijskih pitanja.
Svi pričaju o važnosti izgradnje autoputa
To i jeste problem-što se gradi bez razmišljanja. A videli smo 1. novembra kako se to završava. Toliko o bezbednosti.
 
Slažem se uglavnom sa svime što pišeš na forumu, i apsolutno se slažem da je neophodno da vlast krene sa izgradnjom ovog autoputa čim pre.

Ono čega se ja nadam da su ovog puta, posle desetak godina izgradnje autoputeva po Srbiji i više stotina km izgrađenih autoputeva u tom periodu konačno preležali sve dečije bolesti i da će ovog puta eksproprijacija i sva geološka istraživanja biti urađena temeljno i da se neće desiti da neka manja ili veća glupost remeti radove.

Ovih 34 km zaista ne bi trebalo da bude toliki problem pored svog pređašnjeg iskustva na teškim deonicama. Na kraju ako su Kroati 400 km Dalmatine sa 2 tunela od po 5 km i još najmanje 20+ tunela uradili za 3 godine, valjda ovih naših 34 km do Zlatibora neće biti toliki bauk (pogotovo imajući u vidu da je to sada verovatno jedna od najnebezbednijih deonica u Srbiji, i da svaki mesec odlaganja nosi nove živote).

Svaki kilometar ovog autoputa, ovih 34 km, zlata vredi što se tiče bezbednosti. Pa neka ga puštaju iz 3 dela (npr. prvo tih 3 km, pa deonica do Sevojna, pa deonica od Sevojna do Mačkata), svaki kilometar i svaka deonica koja je puštena uticaće pozitivno na bezbednost.

Dejane mislim da tebi neko dobro pere mozak i ti u to veruješ zbog ličnih interesa.

Da li ti pratiš temu izgradnje deonice Pakovraće - Požega? Da li znaš koliko je prošlo godina od od prvobitno obećanog roka otvaranja? Ako su toliko promašili s rokom na toj deonici otkud ti i pomisao da i ovaj puta neće?

Da je sve tako kako ti veruješ već sada bi mogao pogledom na geosrbija.rs tačno da znaš kuda prolazi deonica Požega-Mačkat jer bi već sada trebala biti rešena sva imovinsko-pravna pitanja za parcele na toj deonici, sve bi već trebale biti u vlasništvu države i ucrtane u kataster i svi bi mi to mogli videti na toj stranici Republičkog geodetskog zavoda.

Pa pre samo par meseci imali smo više protesta vlasnika parcela na deonici Pakovraće-Požega koji nisu zadovoljni odštetom eksproprijacije a deonica toliko dugo u izgradnji.

Ponekad čitajući komentare pojedinih članova foruma pomislim da se ovde ne radi o Srbiji nego o nekoj drugoj državi. Koji isprani mozgovi pa to je za nepoverovati!
 
Svaki kilometar ovog autoputa, ovih 34 km, zlata vredi što se tiče bezbednosti. Pa neka ga puštaju iz 3 dela (npr. prvo tih 3 km, pa deonica do Sevojna, pa deonica od Sevojna do Mačkata), svaki kilometar i svaka deonica koja je puštena uticaće pozitivno na bezbednost.

Dejane još jedna lekcija za tebe:

Bezbednost drumskog saobraćaja ne se postiže samo gradnjom autoputevima nego funkcionisanjem prava i smanjenem korupcije:
- malo podmitiš instruktora da dobiješ vozaču
- malo podmitiš tehničara na tehničkom da registruješ neispravna kola
- malo podmitiš policajca kada ti hoće pisati kaznu za saobraćajne prekršaje
- malo podmitiš sudiju ako dotle dođe

S druge strane, neko drugi podmiti da dođe do inženjerske diplome, pa neki njegov podmiti da se on zaposli kao inženjer na nekom projektu. Pa počnu da klize kosine autoputeva, da padaju nadstrešnice, da pucaju mostovi...

S treće strane budale se snimaju za društvene mreže kako voze 250km/h na autoputu, zatim oni drugi id*** za 8 minuta napravili 12 saobraćajnih prekršaja na putu do Zlatibora, pa se snimaju kako voze a noge vani, pa izlaze kroz prozor, pa se trkaju i oblaze u krivini a dupla linija i da ne nabrajam više... pogleda malo teme, kačili su ljudi videe i slike svega ovoga.

Magistrala u ovom delu nije nebezbedna, zapravo je bezbednija nego ikada: ako si putovao tom deonicom pre 2019.godine onda se sećaš kako je ona izgledala pre rekonstrukcije u kojoj je proširena, urađeni su kanali za odvod površinskih voda, sanirane su kosine, postavljeni su bočni branici.

Po tebi ispada da ako nema autoputa neće bit ni bezbednosti. Voleo bih da Švajcarska ili Austrija upravljaju ovom magistralom na godinu dana, da vidiš kako bi srezali broj nesreća na novo bilo kojeg drugog putnog pravca u svojim državama. Kad bi oni primenili svoje kazne za tako strašne prekršaje pa automatski oduzimali vozila, slali u zatvor ili napraćivali kazne od par hiljada evra da vidiš kako bi se lepo vozilo.

Nije ova deonica toliko loša i nebezbedna koliko je pravni sistem truo, korupcija jaka a mnogi vozači bahati!

Da autoput do Mačkata i dalje treba ja se apsolutno slažem ali trebamo pre toga mi da menjamo neke stvari iz korena!
 
Meni je tužno što su ljudi počeli da obilaze Srbiju samo tamo gde ima autoput..... Cela država na par sati autom bez ijednog autoputa.
Planiranje odlaska na Love fest jer ima autoput, ko da je Vrnjacka Banja 10000km od Beograda. Pa nas ovde zaje*******avate
 
Meni je tužno što su ljudi počeli da obilaze Srbiju samo tamo gde ima autoput..... Cela država na par sati autom bez ijednog autoputa.
Planiranje odlaska na Love fest jer ima autoput, ko da je Vrnjacka Banja 10000km od Beograda. Pa nas ovde zaje*******avate

Pa pokušavaju da nam isperu mozak i da nas ubede da je dobro to što su oni naumili, nebitno koliko košta, samo da što pre počnu u realizaciju pa neka je i 15x skuplje samo da se krene!

Da što pre napune džepove jer dolaskom nekog novog ministra, neke nove vlasti možda od toga ne bude ništa pa brže-bolje da požure i onda u toj žurbi nemaju finalni projekat, nemaju izmeštenu elektro i gasnu mrežu, nemaju rešenu eksproprijaciju, nemaju ništa ali samo nek' se krene, improvizirat će i skarabudžiti u hodu kao na železničkoj u Novom Sadu.
 
Слажем се да је могуће обилазити Србију и без аутопутева али је једноставно лакше и, оно кључно, брже са њима. Живимо у добу када једноставно немамо довољно времена и мени је битно да ли сам потрошио 2.5 или 1.5 сат да бих стигао до одредишта, поготово ако морам да се вратим назад истог дана. То су 2 сата времена уштеде које не могу да надокнадим.

Са друге стране, то не значи да треба да финансирамо аутопутеве по цени као да пролазе кроз Алпе а они иду кроз сремске или мачванске равнице.
 
S obzirom da će glavno korišćenje ovog autoputa biti u svrhu Zlatibora, kao najvećeg turističkog centra, zato su i najavili prvu fazu samo do njega, kao i delom za putnike do CG koji tuda prolaze, bar dok ne bude bio gotov krak Požega-Boljare-CG, sasvim je jasno da će turistički putnici činiti većinu korisnika ovog dela autoputa ka Kotromanu i samim tim generisati profit od putarina. Slažem se da domaćem turisti možda i nije toliko bitno sat-dva gore dole više provedenog u putu, ma da kako je spomenuo "niko_bitan" i to će se uskoro menjati, ali stranom turisti je to veoma važno, i to navode svi turistički agenti i poslenici već neko vreme, na svakom sajmu o turizmu. Strani turisti obično žele da posete što više mesta prilikom obilaska jedne zemlje, i ako se takav gost smesti na Zlatiboru koji ima najveći broj ležajeva u celoj Srbiji, on će želeti da brzo i efikasno, bez dodatnih i nepotrebnih mrcvarenja, obiđe Vrnj.banju, Beograd, Novi Sad, Niš ili neku drugu dodatnu destinaciju. I što je veoma važno on će to moći da uradi kao jednodnevni izlet! 1,5-2h ujutru ka tamo, toliko isto uveče ka nazad, znači imaće ceo dan za izlet.
Zvaničan porast stranih gostiju (RZS) od skoro 52% u prvih 6 meseci 2024 u odnosu na isti period 2023, i to samo na Zlatiboru, upravo sasvim jasno govori o tome. I to povećanje se dešava već godinama iz polugođa u polugođe!
Prosto to su činjenice koje pozivaju na hitnu i neodložnu akciju
 
Ako sam dobro izračunao, od Zlatibora do CG obale će tada biti potrebno manje od 2,5 sata...i to vožnje kroz neverovatno lepe predele. Što bi rekli uživancija! Od BG do Zlatibora za manje od 1,5 sat! Prosto neverovatno!

Labude nemoj više molim te da računaš :ROFLMAO::ROFLMAO:. Kojom magijom od Zlatibora do primorja ispod 2.5h. Evo ti trenutna slika, van špica, i to bez granice, Mateševo (odakle kreće ap) - Budva google maps kaže 1h55min. I sad mi objasni kojom ludom matematikom može ispod 2.5h od Zlatibora do npr. Budve.

Untitled.png
 
Колико ће тачно бити, не могу да тврдим, не зна се ни тачна траса а ни профил пута, дозвољена брзина и слично, али оно што је сигурно јесте да ће бити значајно брже. Поређење са постојећим стањем није реално.
 
:) koja crna trasa, pa nema ap trase od Zlatibora do Primorja. Još sam namerno stavio od početka već izgrađenog autoputa i to u Crnoj Gori! Eto zamisli idealnu trasu do Mateševa, i da se teleportuješ ispred naše granice i stvoriš u CG i opet ne može ispod 2.5h. Ne može ni ispod 3.5h, ja prvi volim da se zezam i šalim, ali ovo što labud piše nema ni u Alan Fordu, i to nema ni u najboljim epizodama.
 
Eh Miško, Miško vidi se da ne pratiš stvari, ali zato brzo reaguješ...sećaš se onoga "ispeci pa reci"...ili bar pitaj lepo pa će ti se lepo i reći ;)

Distance budućih krakova autoputa E-761 i E-763:
Zlatibor - petlja Požega 34km
petlja Požega - Boljare 107km
Boljare - CG obala (Bar "Đurmani") 169km


Pa sad ti nama svima reci koliko će ti trebati ako u proseku voziš 130km/h?

...da ti skratim muke 2h 23min

p.s. eto tako iz posta u post objašnjavaj iznova sve...ubi nas površnost i neobaveštenost...inače volim i ja Alan Ford-a :cool:
 
Poslednja izmena:
Da li si ikada vozio po izgrađenoj deonici ap u cg?

I gde na njoj može da se gura prosek 130? Hoće li oko pg moći? Hoće li do Berana moći? Od Andrijevice?

Kao i uvek, gomila netačnih ocena, iznetih bez blama i ustezanja.
 
Eh Miško, Miško vidi se da ne pratiš stvari, ali zato brzo reaguješ...sećaš se onoga "ispeci pa reci"...ili bar pitaj lepo pa će ti se lepo i reći ;)

Distance budućih krakova autoputa E-761 i E-763:
Zlatibor - petlja Požega 34km
petlja Požega - Boljare 107km
Boljare - CG obala (Bar "Đurmani") 169km


Pa sad ti nama svima reci koliko će ti trebati ako u proseku voziš 130km/h?

Pa baš zato što i pratim i reagujem ;) .

Mene samo zanima prosečna brzina na tom budućem graničnom prelazu, eto samo toliko, koja je po tvom mišljenju, leti u sezoni, da li će se prolaziti kroz portale sa 130km/h ili mora malo da se obori na 120km/h, eto ti mi kaži sa koliko km/h prolaziš kroz obe granice ili kroz objedinjen granični šta će već biti i posle ćemo lako da se uklopimao u tih 2h23min to je najmanji problem. :sesir:
 
Da, stvarno neki put nije jasno ko od ovih za koga više radi i gde sendviče preuzimaju, ali nije toliko ni bitno!

Važno je i da se i sada po autoputu Miloš Veliki vozi po 160km/h (van izlaznih delova gde se smanjuje na 130km/h zbog kamera) tako da mnogi ostvaruju prosek i 130-140km/h, što je negde maks što se toleriše. Nemo' se pravimo naivni...to se inače radi svugde po EU. Italijani čak imaju aplikacije pa u minut stižu na svaku od kontrolnih tačaka

A ti Miško nemoj sada da se vadiš na granicu, o tome se nije pisalo...a možda je do tada neće ni biti!
 
Labude pričamo o realnom trajanju puta, ne o nekakvoj mikimaus varijanti.

Zamisli ustaneš jedno jutro i dok piješ kafu u svom apartmanu na Zlatiboru, sine ti ideja da se bućneš na nekom lepom mestu na primorju. Da ti pomognem samo tu dok si još na Zlatiboru, kad kreneš, prvo mora da se probiješ kroz nepregledne kanjone premijum zgrada, kojih će u budućnosti biti mnogo više! Pa ti bi to trebao najbolje da znaš. A i pravi premijum ne bi bio pravi premijum i još na takvom turističkom mestu kao što je Zlatibor, kad bi ti neko dozvolio da odmah kreneš sa 130km/h. Da ne pišem da bi ispao bahati-nepremijum komšija. Znači prvih 10km ne ideš 130km/h nego ideš ideš ~50km/h, do početka AP, i tu si realno igubio već 15min i sad verovao ili ne, zamisli ima još par mesta u tvojoj mikimaus varijanti gde ti se izgubila slična minutaža do mora, granica je npr jedno od njih, pa onda sijaset tunela gde će ti ograničenje biti 80km/h, naplatne rampe gde takođe ne možeš da proletiš sa 130km/h i realno vreme putovanja ispada mnogo više.

I još jedna bitna stvar posle Farmaca teorije nema da u sledećih 20god bude gotov ap do Bara, to znamo i ti i ja, jer su prioriteti na severu i to prvo do Andrijevice pa zatim i do Boljara. U međuvremenu će se završiti obilaznica oko PG aka Smokovac-Farmaci.
 
@Skomi potpuno realno pisanje
Iz NV do kružnog toka na Novom Beogradu uglavnom oko tri sata, kada oduzmem 40 km do Zlatibora, što je oko pola sata, ispada da je oko 2 i po sata od kružnog toka NB do Zlatibora, naravno umerene vožnje, bez veće gužve. Kada budu gotove deonice autoputa do Zlatibora to će ići na oko 2 sata, što je na kraju krajeva sjajno i ne treba forsirati bez potrebe neku nategnutu optimističnu priču.
 
ali kada bi mi neko garantovao nekakav imunitet, javio bih se da dobrovoljno isprobam koliko bi mi trebalo od Delta City-a do Zlatibora pun gas gde god je moguće

U uslovima kada se vozač ne obazire na dozvolu i kada izabere odgovarajuće prevozno sredstvo, a naročito kada uslovi saobraćaja omogućavaju da se to čini ne ugrožavajući prvenstveno druge, pa onda ni sebe, moguće je voziti Lidl Nbgd -> Lukoil pumpa u Bijelom Polju za tačno 3h30min, sa sve granicom. Da neko omogući prolaz kroz granicu, bilo bi to još 15min brže.

Ipak, to nije nešto što treba javno propagirati i ne ponosim se što znam da je ovo moguće.
 
Ne kapiram ovo promovisanje prekoračenja brzine koja čak ide i do 160 na sat. Ponašate se kao da ste u neprijateljskoj zemlji ili da su oko vas na autoputu komarci ili muve, a ne živi ljudi, nečija deca, roditelji, sestre i braća. Spustite se malo na zemlju sa time aman. Ionako imamo broj poginulih u saobraćaju kao da smo u ratnom stanju. Koliko ćeš brže stići ako voziš 160 umesto 135 (zakonski dozvoljeno po GPS), da se ne ohladi čaj na Zlatiboru? I onda se takvi pametnjakovići žale jer ljudi voze oko 100 na sat PO OGRANIČENJU i NISU U PREKRŠAJU!!!
 
Vrh