Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Свима нам је одавно јасно да до Мачката мора хитно почети да се гради а не јебени смајли за ЕУ.
Autoput do Zlatibora je izgleda skinut sa liste prioriteta, jer je nedavno min.Vesić rekao da će se raditi " kad bude bilo para", a min.Mali kod koga su pare, nikad i nije pomenuo ovaj nastavak autoputa od Požege do Zlatibora.

Sada je u fokusu Vojvodina i deonica od Požege do Pešteri, pruge i EXPO 2027. Najavljena je i rekonstrukcija više lokalnih puteva u vrednosti od 2 Mild evra, pa će u u ovom kraju biti gradnje samo na trasi "UZ-Kadinjača-BB".
 
Poslednja izmena:
Сад су у фокусу сви који ће погинути од Паковраћа до Златибора, јер је бу**** одлучила да је важније правити " смајли" који има пдгс од 2000-5000 од овога који има 15000. Окупација чини своје, мора извршавати ЕУ повезивање од Мађарске до Румуније прво. Окупирана земља и не може другачије...
 
Сад су у фокусу сви који ће погинути од Паковраћа до Златибора, јер је бу**** одлучила да је важније правити " смајли" који има пдгс од 2000-5000 од овога који има 15000. Окупација чини своје, мора извршавати ЕУ повезивање од Мађарске до Румуније прво. Окупирана земља и не може другачије...
Da nisi napisao ovo za EU dao bi ti plus kao vrata, ali ovako...
EU ima plan da zaobiđe Srbiju i na tome radi. Ljudi nas čekali, čekali, čekali i sad rekli ćao. Mislim da ih je potpuno briga koje puteve i gde radimo. I te pare što nam daju nisu nikakva investicija nego čista pomoć kao takva.
 
Ovde nije tema neko povezivanje u EU, već Srbije i BiH (RS) pa bi nova vlada trebalo da redefiniše ovaj projekat tako da se izgradi autoput samo do Zlatibor-grada, a od petlje "Mačkat" do granice brzi put 2+2. Možda može da se samo proširi postojeći put do Kotromana ili planira lakša trasa od ove sa mnogo tunela i mostova.

Sa druge strane granice se gradi brzi put "Sarajevo - Goražde" i to će biti "kapija SA", jer će kroz nju ići saobraćaj iz CG, Hercegovine i Višegrada, pa i iz Priboja iz pravca NP. Zato bi trebalo sa R.Srpskom da se dogovori nastavak te "brze ceste" do Kotromana i dalje do Zlatibora.

Mora da se uzme u obzir situacija na terenu i geografija, a "brzi put" je jeftinije rešenje koje će zadovoljiti saobraćaj na toj trasi, pa će tako biti realnija izgradnja . . jednog dana kada se budu stekli svi uslovi. Mora se odustati od nerealnih i bespotrebnih projekata, a planirati samo ono je moguće i ostvariti.

IMG_20240105_052905.png
 
Mora da se uzme u obzir situacija na terenu i geografija, a "brzi put" je jeftinije rešenje koje će zadovoljiti saobraćaj na toj trasi, pa će tako biti realnija izgradnja . . jednog dana kada se budu stekli svi uslovi. Mora se odustati od nerealnih i bespotrebnih projekata, a planirati samo ono je moguće i ostvariti.

Brzi put nije drastično jeftiniji od autoputa, posebno ne kod nas. I u ogromnoj većini slučajeva nije komercijalni tj ne naplaćuje se putarina.

Do Kotromana možemo da gradimo samo ako nam ekonomija ojača narednih godina pa se dodatno zadužimo, ili zaokret i pun gas ka EU kako bi nam pomogli da izgradimo ovu i trasu do CG.

Postoji i treća varijanta, da sačekamo do 10 godina da isplatimo nekoliko velikih kredita i zadužimo se za ovu deonicu. Svi veliki zajmovi od Kineza su sa grejs periodom od nekoliko godina i otplatom između 10 i 20 godina.

Samo ove godine plaćamo kamatu od 1.5 milijardi eura na uzete kredite. Dakle, samo od jednogodišnje isplate kamata bi mogli da izgradimo Požega - Kotroman. Eto slikovito koliko smo zaduženi.
 
Zaduženje, kada se troši namenski i optimalno (pažnjom dobrog domaćina), nije samo po sebi problem. Do neke mere nije.

Problem je kada se zadužiš, a profućkaš to dobrim delom na potkupljivanje kafanskih pevačica da te vole (ekivalent u ličnom životu onoga šta je "helicopter money" u javnom), a od ostatka onda gradiš neoptimalno do sasvim pogrešno, dvostruko, pa i trostruko skuplje usled neznanja, nebrige i ranije nezabeležene korupcije.

Svetina je često impresionirana čak i time (čuveno: "dobro je da se nešto radi"!), ali to ne znači da je raditi tako društveno pozitivno. Naprotiv, verovatno je i gore nego ne raditi ništa (da ne objašnjavam sad, mada nije neki rocket science zašto).
 
Brzi put nije drastično jeftiniji od autoputa, posebno ne kod nas. I u ogromnoj većini slučajeva nije komercijalni tj ne naplaćuje se putarina.
"Nije drastično" ali brzi put jeste jefitiniji, a to je bitno kod velikih cena izgradnje. Sada bi trebalo min Milijarda evra za autoput do Kotromana, a za nap. 4god. će trebati i 2 Milijarde evra, pa je svaki % uštede bitan.
Putarina može da se naplaćuje, ali pitanje je koliki bi bio saobraćaj i kada bi se put isplatio. Nama je bitna izgradnja autoputa do Zlatibor-grada, a do granice može da bude i neka rekonstrukcija postojećeg puta.
 
Poslednja izmena:
Autoput do Zlatibora je izgleda skinut sa liste prioriteta, jer je nedavno min.Vesić rekao da će se raditi " kad bude bilo para", a min.Mali kod koga su pare, nikad i nije pomenuo ovaj nastavak autoputa od Požege do Zlatibora.

Sada je u fokusu Vojvodina i deonica od Požege do Pešteri, pruge i EXPO 2027. Najavljena je i rekonstrukcija više lokalnih puteva u vrednosti od 2 Mild evra, pa će u u ovom kraju biti gradnje samo na trasi "UZ-Kadinjača-BB".
Čini mi se da je predsednik govorio u onom obraćanju ispred silnih mapa, da se od Požege nastavlja ka bosni nada se već 2025. A do Požege očekuje da će biti gotovo do septembra ove godine
 
Čini mi se da je predsednik govorio u onom obraćanju ispred silnih mapa, . .
Predsednik nije ažuriran, pa sada vodi razgovore sa min.Malim o planovima nove vlade i oko 20.1. će saopštiti sve planove. "EXPO 2027" je prioritetni projekat i sve ono što je vezano za tu izložbu, a pod "razno" su svi ostali infrastrukturni planovi. Neki će biti i odloženi za "bolja vremena".

Biće tu pomenut autoput od Ivanjice do Pešteri, jer je za njega već potpisan ugovor, ali za pravac prema Zlatiboru, NV, PP i CG nije potpisan ugovor za izgradnju već samo za projektovanje. Videćemo šta su i da li su nešto planirali za autoput do Zlatibora.
 
Predsednik je juče i tv-emisiji rekao kako vodi "teške pregovore sa min.Malim, jer ne da pare za sve projekte" koje je on planirao. Izmedju ostalog je rekao i " Požega Kotroman sa Kadinjača tunelom . . to je 61km . . plus Kadinjača tunel a to znači povezivanje sa Tarom, Zlatiborom i Mokrom Gorom . . kada završimo ovo do Požege".

Snimam neke izjave političara da bih mogao više puta da ih pregledam ovu sam citirao od reči do reči. Očigledno je pomešao put do Kotromana i do B.Bašte, jer tunel Kadinjača je na putu Užice -B.Bašta. Ali tunel je pomenuo dva puta što znači da mu je u planu za 2024.
 
Predsednica tehničke vlade nije na tim sastancima, jer verovatno 2024. neće više biti na tom radnom mestu. A min. Vesić može samo da služi piće, ako uopšte prisustvuje tim dogovorima o planovima za naredni period.
 
Poslednja izmena:
Predsednica tehničke vlade nije na tim sastancima, jer verovatno 2024. neće više biti na tom radnom mestu. A min. Vesić može samo da služi piće, ako uopšte prisustvuje tim dogovorima o planovima za naredni period.
Tako je to kad predsedniku i njegovim sledbenicima (poput tebe) primerak Ustava služi za brisanje posle velike nužde.
 
Samo bud*la može da zaključi da sam njegov "sledbenik".
Zavisi. Veliki broj pripadnika našeg naroda ne ume istini da pogleda u oči niti zna da stane iza sopstvene reči. Postoje brojna pisana svedočanstva na ovom forumu...

Vesić nosi piće, Brnabić je verovatno bivša članica Vlade (a Mali istovremeno nije?), dok preCednik razgovara sa Malim oko novca i to je ok... Proizilazi da odobravaš način postupanja.

Elem, tvoj navod iznad je ujedno i direktno vređanje, pa bi bilo sasvim ok da se i admin uključi i to sankcioniše.
 
Proizilazi da odobravaš način postupanja. .
Samo bud*la može da zaključi da to odobravam.
Admin bi trebalo da sankcioniše pijačarsko klevetanje i urede prema meni, kao i političarenje van teme što ovom članu nije prvi put. Samo on iznosi ovako glupave zaključke u cilju pokretanja svadje, a ne diskusije o temi.
 
Poslednja izmena:
Neverovatno, čak ti je i manir potpuno identičan maniru te ekipe. Otvoreno vređaš druge, insinuiraš o "političarenju" serijski, sve vreme pišteći i kukajući kako drugi vređaju tebe.

I još nešto... tvoje analize šansi nekog projekta su na nivou doživljaja života "malog Perice". Sve što si gore naveo nema ama baš bilo kakve veze sa izgledima za početak i okončanje ovog projekta i sve, do poslednje citirane izjave, date su u cilju dnevno-političkog PR. Serijsko i uporno prenešonje istih u javni prostor (što forum jeste) sam sebe svrstavaš među one koji svesno dezinformišu i, samim tim, par ekselans političare.
 
Vrh