Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nisam bas brojao, ali utiska sam da je na K11 bolja situacija sto se tice ucestalosti odmorista nego na K10, tamo uglavnom na ovakve pumpe guraju i odmor, dok ovde imamo pohvalno vise nekomercijalnih odmorista, na sadasnjih 120km po cetri komada sa svake strane autoputa, sto je cini mi se bolje za wc izbor nego na K10 gde moras ulazis u privatne pumpe, sto ja licno i ne volim sem ako nesto ne kupujem kod njih, da ne zavisis dal ce ti sifruju ulaz u wc i slicno. Jedino ne bi valjalo da na postojeca odmorista krenu guraju pumpe, nadam se da do toga nece doci vec da se graditi posebno kao gornji slucaj.
E sad, ne znam da li je planirano odmoriste i na Cacak-Pozega? Poslednje odmoriste/parking je Takovo, oko 20km pre Preljine, znaci do Pozege ima 50km, pa bi valjda trebalo i neko odmoriste/parking izmedju.
Druga stvar, nije nemoguce da ce naknadno, kao kod Jakova, izgraditi i rampu Cacak sever - Trbusani ili Ljubić koja bi bila najbliza gradu, ovo sad im je duplo duže kruženje do ulaska na autoput.
 
Vezano za parking/odmorišta na Čačak-Požega, nađoh da je planirano sa desne strane posle tunela Trbušani i sa leve strane iza tunela Laz. Što je ok, znači da prvo sledeće odmorište/parking Trbušani posle sada zadnjeg u Takovu bi bilo udaljeno 30tak km.
 

Prilozi

  • 1111.jpg
    1111.jpg
    53,9 KB · Pregleda: 3.664
  • 2021_03_21_10_13_17_4.jpg_Fotografije.jpg
    2021_03_21_10_13_17_4.jpg_Fotografije.jpg
    12 KB · Pregleda: 3.659
Već je seoskim putem oivičena parcela koja ocrtava gde će biti pumpa. Da li ima još tako oivičenih parcela duž autoputa pa da pretpostavimo da će i tu biti pumpe?
 
Odmaralista

Pre ulaza u tunel Laz smer Pozega-Cacak
NPUdPPw.jpg


Posle tunela Trbusani smer Cacak-Pozega
pXSgpKe.png
 
Jedno snežno poređenje:
Aljaska ima 100 puta veću teritoriju od Crne Gore (kuda vodi ovaj autoput), približno sličnu populaciju računajući i stanovništo oko Peštera, dakle oko 700-800.000 ljudi, trenutna temperatura na Aljasci je -14 a na Pešteru -3. Ali Aljaska je još pre 80 godina dobila autoput ( https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Highway ) koji je dug oko 2700 km, dakle čak 20tak puta duži od ovoga od Ivanjice preko Peštera do spusta u Beranama. Sličnosti su što i Srbija i Aljaska imaju zlata pa su bogate da prave autoput. Opušteno.
 

Prilozi

  • 2021_03_21_18_25_00_alaska_snow_Google_Search_Google_Chrome.jpg
    2021_03_21_18_25_00_alaska_snow_Google_Search_Google_Chrome.jpg
    12,4 KB · Pregleda: 3.205
Znači nabavi se nekoliko Komatsu grejdera i utovarivača ,pravilno rasporedi i problem rešen.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Nisam ja protiv puta na tom delu, niti mislim da se ne može očistiti ili zatvoriti put, ali jesam protiv ovog puta baš zato što je ovo Srbija, a ne Amerika. Čak i mislim da je sjajan način čišćenja puta sa onim kontrolnim tačkama na 20-30km, koliko već.

U našim uslovima, biće tragedija ako bude prošao put tu, poučen iskustvima sa naplatom rampom, duplim otvaranjima, najavom skorije rekonstrukcije glinene i slično. Nažalost, čišćenje snega na deonici Ub - Lajkovac i Požega - Boljare nije isto, u drugom slučaju su u pitanju životi, a ne sati i minuti koje će neko izgubiti. Ako već žele put tu, koji neće ni biti pre 2025-e u realnom slučaju, a rekao bih i 2030-e, već na početku treba razmišljati o ovoj, najvažnijoj, stvari za tu deonicu. Ako žele lakši put, osim više naroda koji će ga koristiti, put treba da prođe preko Zlatibora, Nove Varoši i Prijepolja.

Nesposobnost na sve strane i prebacivanje odgovornosti je najveći problem. I kad se nekom od nas, uključujući i mene, smrzne neko tu do smrti, a ministar kaže meteorolozi problem, meteorolozi kažu putari, putari kažu vreme, apsolutno će biti nebitno šta je bilo ko od nas pričao i predlagao.

A uvek sam za tehniku i nauku ispred mitova i legendi, kako možda trenutno izgleda moja priča za ljude koji nisu upućeni u ove ekstremne uslove (koji se, opet ponavljam, odgovornošću svih, vrlo lako mogu savladati).
 
Kolika je dužina problematične deonice na Pešteru gde zimi vladaju tako ekstremni uslovi.

U odnosu na to neko je u prethodnim postovima pomenuo odmorišta sa zaklonom, grejanjem, vodom i sl. Koliko odmorišta bi bilo potrebno?

Štitnici od snega tj stvaranja smetova, kakvi su primeri u svetu i naravno da li bi pošumljavanje zajedno sa izgradnjom puta pomoglo?
 
Xexe može i Komatsu, znam dobro TEIKOM dilera :) Inače od pre dve godine vlasnik i hotela Buket na Zlatiboru gore iznad jezera, Monistrova konkurencija ;) Ima tu jedna duža priča o Komatsu ali ne bih ovde da idem u privatno.
Da, pošumljavanje, odlična ideja, najbolji primer koji sam kod nas video je ka Dolovu od Pančeva, tu je dosta kilometara posađeno bas gusto rastinje skoro ko zid na strani ka istoku, ka Đerdapu jer odatle najjače duva košava, a na tom potezu je zato i najviše vetroturbina, evo jedan moj stari snimak, mada nisam slikao taj pošumljeni zid koji štiti od vetra i nanosa. https://youtu.be/XHdFKawA6p8
Igore, mislim da je dužina autoputa na Pešterskom platou oko 30km. Pre toga je uspon ka Goliji koji je u zavetrini, ako ne grešim.
 
Gledam snimke Bemaxa malopre sa autoputa u Crnoj Gori, onako izgleda autoput koji je 4-5 meseci (možda par dana više ili manje) pred otvaranje. Treba poslati taj snimak, kao i snimak ovog našeg dela (ako ima šta da se pošalje) ministru, predsedniku i svima koji tvrde da će biti gotovo do Svetog Nikole, i pitati ih da li su sigurni da će to biti gotovo do decembra, i da li smeju da ponude blanko ostavke na sve javne funkcije ako se ne završi do 19. decembra. Ako kažu da ne smeju, ponuditi im da sami upišu novi rok do kad će biti gotovo (u koji smeju uključiti sva moguća i nemoguća kašnjenja, iz poznatih i nepoznatih razloga, za koje oni smatraju da se mogu desiti), i da taj ugovor potpišu, pa da znamo na čemu smo.
Naravno, novinar koji bi pristao ovako nešto da pita, verovatno bi bio zauvek proteran iz Srbije, uz prethodno kompromitovanje, pretnje porodici, rušenje zdravlja i sve ostalo što ide uz to. A zapravo je jako jednostavno :)
 
Mona danas kod Alvirovića ponovi taj rok i reče da ae ofanzivno gradi.
 
@earth ta dužina od 30 km me sjeti kad mi se žena nasmijala o teškim uslovima kroz Liku (valjda je čula negdje na vijestima) a kad ono uđeš u Liku i već si van nje :D

A dužina je 130 km cca čak od Bosiljeva do tunela kroz Velebit

U HR je zaje*******aniji Gorski kotar, tamo bude nanosa ko na Pešteru zbog bure, i isto je kratka deonica, 30ak km
 
Alek obilazi u sljedećih 25 dana gradilišta, od tud pandemija vijesti i najava. To je nešto iz godišnjeg PR plana
 
koliko se secam i pred otvaranje poslednje deonice istocnog kraka koridora 10 isto je ovde vladala velika skepsa.... pa se na kraju sve dobro zavrsilo. neki bb forumasi su bas plasljive zivuljke... :D
 
Auto put Pozega Boljare 17 03 2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dj0wC3mv4jc[/youtube]
 
Ti očigledno ne pratiš temu. Porediti stanje koridora 10 u vreme koje ti pominješ i sadašnje stanje Preljina-Požega nije nimalo na mestu. Ovde osim tunela i petlje Pakovraće ništa nije započeto. Ništa. Kao što @dzokar reče ovo je deonica koja je realno da se pusti do kraja godine. A Preljina-Požega nije ni blizu ovoga.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cSQl1QqLXCE[/youtube]
 
Živeće moja jaga.
A gledam ono proširenje za parking, taman bi bilo tu da je pojedemo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833797#p833797:1yxkrzm9 je napisao(la):
louderick » Pon Mar 22, 2021 9:21 pm[/url]":1yxkrzm9]koliko se secam i pred otvaranje poslednje deonice istocnog kraka koridora 10 isto je ovde vladala velika skepsa.... pa se na kraju sve dobro zavrsilo. neki bb forumasi su bas plasljive zivuljke... :D
Moguce da je tako bilo, ali slep nisi vidis na seintelu . Imas infoe za tunele itd...
mozemo u 1000 evra da do Nikoljdana nece zavrsiti do PZ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833460#p833460:3nk445jc je napisao(la):
Earthmoving » Нед Мар 21, 2021 6:35 pm[/url]":3nk445jc]Jedno snežno poređenje:
Aljaska ima 100 puta veću teritoriju od Crne Gore (kuda vodi ovaj autoput), približno sličnu populaciju računajući i stanovništo oko Peštera, dakle oko 700-800.000 ljudi, trenutna temperatura na Aljasci je -14 a na Pešteru -3. Ali Aljaska je još pre 80 godina dobila autoput ( https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Highway ) koji je dug oko 2700 km, dakle čak 20tak puta duži od ovoga od Ivanjice preko Peštera do spusta u Beranama. Sličnosti su što i Srbija i Aljaska imaju zlata pa su bogate da prave autoput. Opušteno.
file.php

Тај пут кроз Аљаску није ”аутопут”, већ најобичнији пут са две траке, као и наш. То што га они зову highway је друга прича. Али 2700 км је ипак респектабилно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833874#p833874:2vahvnll je napisao(la):
НИМУ » Uto Mar 23, 2021 1:29 am[/url]":2vahvnll]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833460#p833460:2vahvnll je napisao(la):
Earthmoving » Нед Мар 21, 2021 6:35 pm[/url]":2vahvnll]Jedno snežno poređenje:
Aljaska ima 100 puta veću teritoriju od Crne Gore (kuda vodi ovaj autoput), približno sličnu populaciju računajući i stanovništo oko Peštera, dakle oko 700-800.000 ljudi, trenutna temperatura na Aljasci je -14 a na Pešteru -3. Ali Aljaska je još pre 80 godina dobila autoput ( https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Highway ) koji je dug oko 2700 km, dakle čak 20tak puta duži od ovoga od Ivanjice preko Peštera do spusta u Beranama. Sličnosti su što i Srbija i Aljaska imaju zlata pa su bogate da prave autoput. Opušteno.
file.php

Тај пут кроз Аљаску није ”аутопут”, већ најобичнији пут са две траке, као и наш. То што га они зову highway је друга прича. Али 2700 км је ипак респектабилно.

Тачно тако, по нашим стандардима то би било нешто као Ибарска магистрала.
 
Vrh