Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Posle tog najbržeg građenja u istoriji, sledi najbrže propadanje. Nažalost, već viđeno.
 
Дај Боже да буде за три године...све остало је са овим темпом нереално. Честитам на 0 км аутопутева у 2020, а исто ће бити у 2021.
 
Došlo na red ono što su oni ugovarali. Sve što je ranije pušteno, bilo je započeto ili ugovoreno pre njih.
Jedino je njihovo valjda ovo zamotavanje po Sremu i most?
 
Ne znam koja su vaša zapažanja ali deonica ljig-preljina je dobro odradjena od strane Azera, prošlo je 5 godina, ne vidim neka oštećenja, jedino ima jedno ulegnuće na velikom usponu i jedno kod tunela Veliki Kik. I da, tuneli nisu oprani nijednom i ona betonska podloga, pogotovo u Šaranima je stvarno loša, nadam se da će se to jednog dana rešiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832606#p832606:119drob9 je napisao(la):
stex_pb » Thu Mar 18, 2021 7:23 pm[/url]":119drob9]A u međuvremenu 18. marta u blizini buduće trase ka CG.... jako bih voleo da vidim kako čistimo taj autoput.

https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... etovi.html

Mozda je tako skup AP jer planiraju grejanje npr. toplotinim pumpama.. 8)

Realno, verovatno ce biti zatvoren kad budu snezne oluje ili vece padavine.
 
Ma nije problem za niži sneg prođe kamion, a za ovako veci, utovarivac. Kamion brzi ali slabiji za veliki sneg, utovarivac sporiji, 40 km na sat, ali jaci za ovako veliki sneg preko pola metra (ciste oni i preko 2) Vec smo crtali, naprave se 3 baze pored autoputa na svakih 20km posle Ivanjice, sa obe strane autoputa, znaci ukupno 6 i opreme ih sa par kamiona, utovarivaca, solju i sl. Trosak 1-3 miliona evra (u zavisnosti od broja komada) sa rokom trajanja opreme 15-20 godina, nista za ovoliku cenu i planirane prihode autoputa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832621#p832621:29x94qdi je napisao(la):
Earthmoving » Thu Mar 18, 2021 8:44 pm[/url]":29x94qdi] i planirane prihode autoputa
Ako nije tajna, koliki su ti planirani prihodi?
 
Није проблем висина снега, већ ветар и наноси. Само неколико минута након проласка машине, пут може бити непроходан. А ако стане саобраћај, онда ће све бити потпуно завејано. Знате ли како изгледа гушење у завејаним колима.
Да се ја питам, не бих туда претеривао аутобус. Ни аутопут.
Био сам тамо пре 3 недеље. Кад је доле личило на пролеће, видео сам наносе од по два метра.
Једноставно, то није добра идеја. Од Дуге Пољане до Сјенице, све је ветрометина.
 
Bravo za ljude koji su iz krajeva gde je sneg svakodnevnica, a ne pojava od 5cm jednom godišnje koja parališe grad. Svaka čast na kritikama za prohodnost ovog puta. Nažalost, tek sa prvim žrtvama ovog autoputa, desiće se zatvaranje deonica pri velikom snegu.

Smetovi od preko 2 metra, temperatura -30, vetar, a vozni park od pre 20 godina, plus nekontrolisani kamioni koji obavezno zakrče i mnogo lakše pravce.

Ako se meštani zaglave, šta očekivati od ljudi koji apsolutno nemaju predstavu šta je zima, šta je sneg, šta je temperatura od -20 i niže? Vožnja na rezervi, auto starosti 20 godina, kamion koji se prepreči iako ne sme tu da ide, letnje gume zimi, pritom stare 10 godina, i eto nama katastrofe, i za najbogatije ljude, koji će se ugušiti u izduvnim gasovima svog BMW-a, ako ostanu u automobilu, ili će se smrznuti u snegu, ako izađu iz automobila. Nijedan ih dolar ne može spasiti, ni helikopter, ni vozilo, sami u sred ničega, kao i onaj ko ima auto star 20 godina, slabe gume i sve drugo.

Da li stvarno tih 500 miliona eura, i 40km duži put preko Zlatibora vredi bar jedan ljudski život? Ja bih rekao da ne, za druge ljude ne znam. Samo dovesti sve stručnjake u ovo vreme, da vide ovo o čemu da pričam, siguran sam da bi prvi bili za premeštanje trase.

Sa druge strane, bolje i autoput nego obična magistrala, makar i tim pravcem, a iskreno se nadam da će tih dana biti zatvoren u potpunosti, jer bolje i 3 meseca da ne radi, nego da bilo ko umre.
 
Тачно тако сам писао на ту тему и прошле и претпрошле зиме.
На Пештери зима је стање од скоро 6 месеци, а не пролазна временска непогода. Значи, треба улупати паре у пут, и онда га затворити у новембру и отворити у априлу? Апсурд!
Кад горштаци, домаћи, који су се саживели са том климом имају понекад силне проблеме, замислите Приморце на - 30. При томе, то што је тренутно наишло неколико блажих зима, не значи да неће опет грунути нека свом својом раскошношћу ветрова са Копаоника, Голије, Јавора, Златара, Јадовника, Проклетија (можда сам неку изоставио) који окружују висораван.
Само неко ко је искусио промену времена тамо, може да схвати о чему причамо. А проћи путем Дуга Пољана - Сјеница леп је доживљај. Са које год стране да се долази, успон је стрм. Треба у свега неколико км савладати разлику од 600-800мнмв и изаћи у најсуровији насељени део Србије.
 
nidzo-ni":32rpb4gr je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831897#p831897 je napisao(la):
rema67 » Uto Mar 16, 2021 7:40 pm[/url]":32rpb4gr]udavili smo temu s ovim rokovima a skoz ne bitna informacija ocel stici il nece(nece stici).
koji politicar je govorio istinu? nijeda
neka probuse tunel do kraja godine i nek krenu vamo da nasipaju i trasiraju ja sam zadovolja!
Nismo udavili temu nego su oni "udavili" gradnju. I meni kao slobodnoumnom čoveku nije svejedno kada političari lažu . Posebno kad rade sa mojim parma koje će moje unuče da vraća ,ako pre toga ne ode iz ove zemlje gde se ljudi mire i svesno dozvoljavaju da ih lažu i podkradaju...
Колико су ти пара избили до сада??Реци цифру молим те....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832645#p832645:1wtczve0 je napisao(la):
Pendolino » Čet Mar 18, 2021 9:44 pm[/url]":1wtczve0]
Ako nije tajna, koliki su ti planirani prihodi?
Da je sad trenutno autoput kompletiran celom dužinom 270km od Novog Beograda do granice sa CG, po sadašnjim cenama putarina i brojem stanovnika, pretpostavljam da bi ukupno prihodovao godišnje oko 40 mil evra. A da li planiraju nešto dodatno sa Kinezima i lukom bar to valjda oni znaju, ne ja, to bi promenilo računicu prometa.
Znači svega 1% te cifre godišnje bi išao na amortizaciju mehanizacije, gorivo, plate za održavanje zimi Peštera.
 
Kao da niko na svetu nigde nikada nije izgradio autoput, nego je Pešter jedinstven primer na celoj planeti...

Preterano srbocentrično posmatramo svet. Kao što je to pitanje rešila Austrija, Švajcarska, Slovenija, Norveška i svaka druga zemlja koja ima sneg, rešićemo i mi.

Ako izuzmemo kilometre tunela, na ostale mogu da se postave zaštite od snega, poput bukobrana, da se reši problem nanosa i vetrometine.
 
Људи, то није снег од ког се можеш заштитити снегобраном, то је мећава каква се ретко где јавља, у комбинацијама са екстремним температурама.
Ако сте доживели и видели, можемо да причамо.
У Београду сад цвета воће. Горе ће негде половином маја. Ето довољне илустрације.
 
Ispadoše Alpi mala maca za Pešter :lol: A godinama sam išao njihovim autoputevima na skijanje, čak i na glečer (kad smo kod snega i temperatura) koji je nedaleko od autoputa.
Ps U Beogradu sad pada sneg, i to baš po mojoj glavi :)
 
Sad kad sam isao u nedelju autoputem od Lajkovca prema Ubu,taj deo autoputa je pun valova .Bice tu uskoro presvlacenja ponovo..
 
Da je ovo Austrija ili Švajcarska, ja bih prvi verovao u održavanje. Ko da održava ovaj put? Ovi što govore da će završiti u decembru, a nemaju ni 500m trasiranog puta, sa sve tunelima?

Evo treća godina da ne mogu naplatnu rampu da reše, čak ni za vozila sa tagom, a ne za vozila bez taga. A bar 3 puta su pokušavali, što apsolutno znači samo jedno - totalna nesposobnost. Na sreću, ovde će se ljudi samo smoriti i psovati sve živo. Zamislite jednu takvu rampu na Pešteru, gde se 2h čeka.

Žao mi je što ljudi ne mogu da shvate šta je Pešter. Da li znate šta je -20 stepeni? Jeste li nekad bili na toj temperaturi? Jedan dan pod mećavom samo, sve bi bilo jasno. Ekstremni uslovi, očajni automobili, policija koja ne zaustavlja kamione, nesposobnost vlasti - definicija masovne grobnice.
 
Tu deonicu puta ne bi održavali ljudi iz Beograd puta, već lokalne službe. Mislite da je put Sjenica - Duga poljana zatvoren 6 meseci? Nije, čisti se i održava se. Naravno, za autoput će trebati više ljudstva i mehanizacije, al to nije problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832747#p832747:32a6kvvg je napisao(la):
Jakovljevic » Pet Mar 19, 2021 11:35 am[/url]":32a6kvvg]Kao da niko na svetu nigde nikada nije izgradio autoput, nego je Pešter jedinstven primer na celoj planeti...

Preterano srbocentrično posmatramo svet. Kao što je to pitanje rešila Austrija, Švajcarska, Slovenija, Norveška i svaka druga zemlja koja ima sneg, rešićemo i mi.

Ako izuzmemo kilometre tunela, na ostale mogu da se postave zaštite od snega, poput bukobrana, da se reši problem nanosa i vetrometine.

Jeси ли када био на Пештеру за време олује? Ја сам имао ,,срећу" да будем и на Пештеру а прошао сам кроз неке делове Сибира, кратко додуше и могу ти рећи да нема разлике зими Пештер и Сибир. Стварно се не зезам. Те снегобране о којима причаш окачи мачку о реп, заиста не би имали ефекта горе, једноставно се такви вртлози праве, можемо их упоредити са Америчким торнадима само на то додај да је температура 30 испод нуле. Уосталом, имао је онај снимак када се створи смет на путу а ван њега нема сметова, значи буквално је све ризик. Волим нашу браћу на Пештеру, немојте мислити да сам против њих али баш често сам био горе и лети и зими и за аутопут биће прчевито, са друге стране, ако постоји начин да он функционише несметано онда би било топ да се одради само не заборавимо да со не делује испод -5, тако нешто?
 
Svašta može da se napiše, ako sneg zatrpa automobil, moraš izaći da ga bar malo očistiš, da se ne bi ugušio u izduvnim gasovima, izađeš na olujni vetar, sav budeš mokar, sneg do kolena, e onda se vratiš u auto, i recimo sve okej, ali si skroz mokar, na -20. Bilo koji izlazak napolje podrazumeva da ćeš biti mokar, zaleđen, jer nema vode na -20, okolo nema ljudi, a i ako ima ljudi pri takvim nevremenima nema struje. Toliko problema za koje ni ne znamo dok ne dođemo u takvu situaciju. Nije to sneg kroz prozor, a ti u kući, nije da bilo ko od nas putuje u ribarskim gumenim čizmama, nego u cipelama u najboljem slučaju, nemaš vode da piješ, a izuzetni su napori za organizam. Ako se uzme da vodiš dvoje troje male dece, oca ili majku od 80 godina, srčanog bolesnika, bilo koju drugu rizičnu grupu...

Okej, nije svaki dan tako, ali jeste svake godine bar jednom sa mećavama, a bar dva meseca (čitaj 3-4) je temperatura stalno u minusu, ceo dan, 00-24h. Uostalom, govori jedan čovek iz tih krajeva, ne volim sunce kad progreje, jer će biti strašan mraz ujutru. Tako razmišljaju ti ljudi. A između ostalog, problem je što nikad ne znaš kad će početi nevreme. Da znaš, lako bi bilo, zatvori se put i super.

Naravno, čišćenje snega je super, ali da put bude skroz suv, ako je iole mokar, to je čist led. Led i 100km/h ne idu zajedno, dakle išao bi 50km/h, ako bi išao. Dakle izuzetno efikasno čišćenje, specijalna jedinica za izvlačenje i pomoć ljudima u neposrednoj blizini tokom 6 meseci zime, nova mehanizacija za čišćenje, odgovornost građana (vozača), odgovornost policije da zaustavlja sve, fenomenalna saradnja hidrometeorološkog zavoda sa Putevima, meni deluje kao science fiction u Srbiji.

Leti će stvarno biti divno tuda putovati, to je činjenica :) Zimi, ne bih nikom preporučio, samo zbog neizvesnosti. 90% zime će biti normalno putovati autoputem, očisti se, upozorenje o sporijim vožnji itd, ali onih 10% vremena... Tragedija u najavi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832794#p832794:k28h136r je napisao(la):
trialin » Pet Mar 19, 2021 12:39 pm[/url]":k28h136r]Sad kad sam isao u nedelju autoputem od Lajkovca prema Ubu,taj deo autoputa je pun valova .Bice tu uskoro presvlacenja ponovo..
Ta trasa je završena čini mi se 2008 god.
Ovde je već neko pisao kada je otvorena deonica Obrenovac - Preljina da će morati taj deo da se odradi naknadno..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832827#p832827:2biatgqi je napisao(la):
vratonja » 19 Mar 2021 03:37 pm[/url]":2biatgqi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832794#p832794:2biatgqi je napisao(la):
trialin » Pet Mar 19, 2021 12:39 pm[/url]":2biatgqi]Sad kad sam isao u nedelju autoputem od Lajkovca prema Ubu,taj deo autoputa je pun valova .Bice tu uskoro presvlacenja ponovo..
Ta trasa je završena čini mi se 2008 god.
Ovde je već neko pisao kada je otvorena deonica Obrenovac - Preljina da će morati taj deo da se odradi naknadno..

Osim putara i ovo su jedni od krivaca,teški kamioni natovareni.Svuda ih ima..

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832827#p832827:17i7v0k5 je napisao(la):
vratonja » 19 Mar 2021 03:37 pm[/url]":17i7v0k5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832794#p832794:17i7v0k5 je napisao(la):
trialin » Pet Mar 19, 2021 12:39 pm[/url]":17i7v0k5]Sad kad sam isao u nedelju autoputem od Lajkovca prema Ubu,taj deo autoputa je pun valova .Bice tu uskoro presvlacenja ponovo..
Ta trasa je završena čini mi se 2008 god.
Ovde je već neko pisao kada je otvorena deonica Obrenovac - Preljina da će morati taj deo da se odradi naknadno..

Osim putara i ovo su jedni od krivaca,teški kamioni natovareni.Svuda ih ima..

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832765#p832765:2uuj3rsb je napisao(la):
branik » Pet Mar 19, 2021 11:45 am[/url]":2uuj3rsb]Људи, то није снег од ког се можеш заштитити снегобраном, то је мећава каква се ретко где јавља, у комбинацијама са екстремним температурама.
Ако сте доживели и видели, можемо да причамо.
У Београду сад цвета воће. Горе ће негде половином маја. Ето довољне илустрације.

Ima nas srecom koji smo rodom iz tih krajeva pa znamo kako to izgleda sneg na Goliji :)
U pravu si generalno, ali ne treba preterivati. Nije Armagedon kao sto prikazujes. U pravu si da zima traje 6 meseci, minus, smetovi 2 metra. Ali daleko od toga da je nemoguce ocistiti i da treba zatvoriti puteve dok ne prodje zima.
Samo dobra organizacija i oprema i ne sumnjam da ce taj pravac moci da se cisti i da se odrzava onako kako treba. Na nekim kriticnim deonicama gde se prave smetovi usled konfiguracije terena, moguce je praviti neke snegobrane ili slicno.
Videcemo kako ce sve to izgledati...
 
Vrh