Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pozdrav svima.
Evo par info sa terena: u ponedeljak oko 9h je bila ozbiljna magla od izlaska iz tunela Laz do Pozege i dalje. U ponedeljak je pocela montaza kamera na samom ulasku u Beograd (kruzni tok kod Lidla), pa pazite se! Takodje vec duze vreme su postavljene kamere na petlji Lucani pred ulazak u Munjino Brdo iz pravca BG. Tu je ogranicenje 80 km/h. Ako neko ima vise info o ovome pisite. . .
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima.
Evo par info sa terena: u ponedeljak oko 9h je bila ozbiljna magla od izlaska iz tunela Laz do Pozege i dalje. U ponedeljak je pocela montaza kamera na samom ulasku u Beograd (kruzni tok kod Lidla), pa pazite se! Takodje vec duze vreme su postavljene kamere na petlji Lucani pred ulazak u Munjino Brdo iz pravca BG. Tu je ogranicenje 80 km/h. Ako neko ima vise info o ovome pisite. . .

Pre tih kamera kod Lučana postoji i tabla za radarsku kontrolu.
 
Evo nečega što je bilo na javnoj raspravi.
Screenshot_6.png
 
Unapred se izvinjavam za mali off ali tema je ionako u zimskom snu pa se nadam da niko nece zameriti...
Pratio sam zadnjih godinu-dve finalne radove na zeleznickom tunelu Koralm u Austriji. 33km, povezuje Grac i Klagenfurt. Ideja se javila 1995., geoloska ispitivanja 2002., radovi od 2013. do juce. Pored tunela preuredjena cela trasa izmedju dva grada, maksimalna brzina na pojedinim delovima 250km/h.
Par utisaka:
1. Kako ozbiljan sistem prilazi jednom kapitalnom projektu, nema zurbe, nema srljanja, nema jeftinih poena, 7 godina planiranja i jos 11 godina detaljnih istrazivanja.
2. Ogroman novac za geoloska istrazivanja i pametni ljudi na celu projekta. 130 dubokih busotina u zoni trase. Neko je potpisao trosenje ozbiljnog novca znajuci da kada i ako dodje do realizacije, licno on ce biti daleki pluskvamperfekat. Opsti interes, termin koji kod nas ne postoji i ne znaci nista.
3. 2018-te tadasnji ministar saobracaja saopstava da se najavljeni kraj radova za 2023. i pustanje u rad za 2024. pomeraju na decembar 2025. Covek koji ne zna da li ce tada biti ministar ili bilo sta drugo, umesto da cuti ili da slaze da ce biti i ranije od najavljenog, saopstava da ce se otvaranje prolongirati za 20ak meseci!?!? SF za nase uslove. I gle cuda, prvi voz krenuo 13.12.2025. bas kada je i rekao da ce biti.
4. Otvaranju i prvoj voznji prisustvovali predsednik, premijer i vice-premijer, nista cudno. Nema ni jedne izjave da su licno oni zasluzni za ovaj projekat, da su ljubicasti pre njih kasnili, da su zeleni samo trosili pare na istrazivanja, oni braon na planiranja, oni sivi nisu radili nista. Da se izjednacavaju po znacaju sa Marijom Terezijom...

Da ima iole pameti, da se posalju nasi najbolji i najperspektivniji inzenjeri na usavrsavanje kod firme koja je radila ceo ovaj projekat, da vidimo od A do S kako se radi ovako nesto ali bez preskakanja razreda. Znam da je sve ovo za nas jedna velika utopija ali ne mogu da prestanem makar da mastam...
 
Lepo je mastati ali je jos lepse i korisnije biti realan.
Ne moramo se porediti sa Austrijom, dovoljno je pogledati neke svetle primere u okruzenju na Balkanu i od svake zemlje da prepisemo nesto sto je dobro. Na kraju krajeva, nama je kao narodu potreban reset, promena kolektivne svesti a za to su potrebne decenije.
 

"Ko ce ista" kako bi mi baba rekla.
Ipak se nastavlja do daljnjeg sa privremenom naplatnom u Preljoni.
ovo nije kritika @KrCan vec predlog za @sergio_spector da kad stavi poredjenja napretka od pre 3, 6, 9... meseci da isto uradi i za nedostatak istog (napretka), tj da parce ispred KT u Konjevicima isto lepo zaokruzi i pokaze presek od pre 3,6,9... meseci i da ljudi znaju da se tu zapravo nista ne desava a i da znaju zasto ce da kasni
Sva je prilika da cemo imati gotovu "pistu" ali bez "Kontrolnog tornja"
 
ovo nije kritika @KrCan vec predlog za @sergio_spector da kad stavi poredjenja napretka od pre 3, 6, 9... meseci da isto uradi i za nedostatak istog (napretka), tj da parce ispred KT u Konjevicima isto lepo zaokruzi i pokaze presek od pre 3,6,9... meseci i da ljudi znaju da se tu zapravo nista ne desava a i da znaju zasto ce da kasni
Sva je prilika da cemo imati gotovu "pistu" ali bez "Kontrolnog tornja"
Da ali treba svakako sačekati kad prođe zima pa onda ćemo znati da li će biti puštena bez tog dela. Kružni tok se svakako uradi za mesec-dva. Mislim da će kompletirati sve tada jer je taj deo potreban Čačku.
 
ja samo kazem da kako se prati "napredak" da se isto prati i "stagnacija/nerad"
predpostavljam da je eksporoprijacija problem, koja nije resena 4-5 godina
to sto lepo napreduju radovi od KT kod naplatne rampe do njive pre KT u Konjevicima mi znaci kao parce AP Ub-Nepricava koje je bilo gotovo 2011 (sacekasmo 9 zima da bi se zapravo vozili tim delom APa)
 
Razumem šta želiš da kažeš, ali mislim da nema potrebe dodatno naglašavati nešto što je očigledno — gradnja na tom delu uopšte nije započeta.
Tamo gde su radovi krenuli, možemo praviti poređenje sa stanjem iz ranijeg perioda. Međutim, na deonici koja treba da poveže obilaznicu oko Čačka jasno i nedvosmisleno se vidi da nikakav početak gradnje nije postojao.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: SCS
Razumem šta želiš da kažeš, ali mislim da nema potrebe dodatno naglašavati nešto što je očigledno — gradnja na tom delu uopšte nije započeta.
Tamo gde su radovi krenuli, možemo praviti poređenje sa stanjem iz ranijeg perioda. Međutim, na deonici koja treba da poveže obilaznicu oko Čačka jasno i nedvosmisleno se vidi da nikakav početak gradnje nije postojao.
ajmo lepo redom
ovo nije pocelo da se radi pre 3 meseca vec pre 5 godina - tvoja teze je da su oni pre 5 godina zabili lopatu negde kod Krusavca sa namerom da NEKAD i NEGDE spoje Pojate i Preljinu!?
dakle 5 godina (mada je trebalo i pre pocetka radova) ova exproprijacija nije uradjena, jer se ja nadam da su koristili bar 1/4 od pola mozga koliko im ne sluzi za kradju i manifetluke da sa pocetkom radova imaju bar celu trasu, gde pocinje i gde se zavrsava Pojate - Preljina
to sto oni nisu pre 3,6,9.... meseci nisu zapoceli radove oko KT u Konjevicima kao sto su u ostalom delu nove Preljinske petlje ne znaci da nisu stigli dotle od kolicine posla koji je tu, vec da 5 godina nisu odradili osnovnu papirologiju koju je trebalo zavrsiti i pre one prve lopate kod Krusevca.
A gradnja na tom delu je itekako aktivna, mozes sljivu da prebacis od KT u Konjevicima do livade gde su zaglavili
 
Vrh