Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ako ne budu spremne putarske ekipe da posipaju i čiste puteve onda kolaps u najavi, posebno u planinama jugozapadne Srbije odakle sam. Ne treba ni da padne mnogo snega, bez soli nastaje proklizavanje, poprečivanje šlepera i zastoji. Tada je u problemu put, Bistrica-Nova Varoš-Zlatibor-Užice celom dužinom. Ako pristupe poslu normalno kao pri svakom zimskom danu neće biti problema. Da ne pominjem da sa letnjim gumama nikako ne voziti ako stvarno bude ostvarena ova prognoza.
 
Screenshot_20251002_220332_edit_13757942281938.jpg
 
I evo na sajtu reflektor objava da put od Prilika menja trasu i da ide ka Kusicima. Treba da se radi ali po meni tek ce sledece godine nesto vise da kazu i da ozvanice trasu. Tako da sto je sigurno dalji nastavak nece skoro biti.
7890.jpg
 
Makar do Prilika da krenu.
Ne sećam se šta imamo tu od planskih dokumenata. Mislim da za sada samo postpji prostorni plan posebne namene, ali ako se trasa opet menja, nisam siguran da se i on neće menjati. Mislim da smo jedno bar dve realne godine daleko od početka radova (daj Bože da nisam u pravu).
 
Ne sećam se šta imamo tu od planskih dokumenata. Mislim da za sada samo postpji prostorni plan posebne namene, ali ako se trasa opet menja, nisam siguran da se i on neće menjati. Mislim da smo jedno bar dve realne godine daleko od početka radova (daj Bože da nisam u pravu).
Nazalost sigurno si u pravu. Do Prilika tj petlje u Prilikama imaju poznatu trasu i bilo je reci da se menja zbog meatana jer se nekoliko kuca rusi i prolazi kroz plodno zemljiste ali je odbijeno jer su ispitivali deo iznad Radaljeva kroz brdo i tu ima mnogo vode i nije moguce izmestiti trasu. Od petlje Prilike do satelitske stanice je takodje poznata trasa i odatle se menja dalje ka Kusicim i Sjenici i to ce tek da planiraju ali ko zna kada. Jedino je realno da do petlje Prilike stignu do 2030 i to je sve.
 
Auto-put će biti od velikog značaja za Ivanjicu i okolne opštine
20/03/2022
U prisustvu predsednika Srbije, Aleksandra Vučića, danas su Štavlju počeli radovi na izgradnji deonice auto-puta ‘’Miloš Veliki’’, od Požege do Boljara. Ugovor o izgradnji te deonice Koridora 11, u dužibi od 76 kilometara, potpisan je krajem prošle godine u Sjenici. Radove izvodi kineska kompanija CRBC a posao je vredan 1,5 milijardi evra.
Deonica od Ivanjice do Duge Poljane duga je 53,9 kilometara i veoma je zahtevna, jedna od najtežih na ovom auto-putu, ali po rečima predsednika Vučića, kompletni radovi biće završeni za četiri godine.


Još 5 meseci
 
Jedan info, reče mi rođak da se valjda sada mjeri prosječna na pod-dionicama, i ona đe je 100 ograničenje stižu kazne za prosječnu. Izgleda nije više prosječna 130 idealnom putanjom, prifalilo para izgleda pa se kupi harač. Odavde se selit treba pod hitno!
Zna li se šta za novi dio koje je ukupno prolazno vrijeme, pitam za nas koji smo jos uvijek u srb prije nego odemo bilo kud?
 
Jedan info, reče mi rođak da se valjda sada mjeri prosječna na pod-dionicama, i ona đe je 100 ograničenje stižu kazne za prosječnu. Izgleda nije više prosječna 130 idealnom putanjom, prifalilo para izgleda pa se kupi harač. Odavde se selit treba pod hitno!
Zna li se šta za novi dio koje je ukupno prolazno vrijeme, pitam za nas koji smo jos uvijek u srb prije nego odemo bilo kud?
Ne znam koliko je realno izračunati prosečnu brzinu za delove puta gde je dozvoljena max brzina ispod 130km/h. Prosečna brzina se za sad utvrđuje na delu puta između dve kamere, nemamo kamere posebno na tim pod-deonicama gde je brzina ispod 130, jedino možda ova nova od Ča do Požege, al tu realno i nije moguće voziti brže od 120...
 
Jedan info, reče mi rođak da se valjda sada mjeri prosječna na pod-dionicama, i ona đe je 100 ograničenje stižu kazne za prosječnu. Izgleda nije više prosječna 130 idealnom putanjom, prifalilo para izgleda pa se kupi harač. Odavde se selit treba pod hitno!
Zna li se šta za novi dio koje je ukupno prolazno vrijeme, pitam za nas koji smo jos uvijek u srb prije nego odemo bilo kud?
dezinformacija, 130 je na svim deonicama.
pozdrav za rodjaka
 
dezinformacija, 130 je na svim deonicama.
pozdrav za rodjaka
130 је тренутно. План је да се тачно одреди просечна по ограничењима брзине као и да се умреже гранични прелази са системом па да се и страни држављани кажњавају. То је све требало да буде готово ове године, али ипак се помера за следећу.
 
Нажалост колонија Србија не ради у интересу народа, па због тога деоница на којој је највеће оптерећење и где гине много људи годишње није приоритет. Приоритет је " смајли" за ЕУ или до Новог Пазара за амере и Турке.
 
Nastaviti AP prema Prilikama, a ne raditi prvo put prema Mačkatu ili Zlakusi, je totalno suludo, mada poznavajući nas, nije nemoguće.

Kako je to suludo?

Auto put prema CG granici ima smisle tek kad se spoji u celoj dužini. Ova deonica do Ivanjice je..... ko ide tamo, da bleji po Dugoj Poljani i Goliji?

Sve je to lepo, ali daleko daleko veći prioritet ima Požega - Zlatibor, a već je sad to relacija kada se ide za CG. Znači em se brže stiže do Zlatibora, em se brže stiže do mora, em se brže stiže do Tare.

A nastavak ka Ivanjici ima vremena, jer dok Crnogorci urade svoj deo deonice biće 2070ta negde.
 
Kako je to suludo?

Auto put prema CG granici ima smisle tek kad se spoji u celoj dužini. Ova deonica do Ivanjice je..... ko ide tamo, da bleji po Dugoj Poljani i Goliji?

Sve je to lepo, ali daleko daleko veći prioritet ima Požega - Zlatibor, a već je sad to relacija kada se ide za CG. Znači em se brže stiže do Zlatibora, em se brže stiže do mora, em se brže stiže do Tare.

A nastavak ka Ivanjici ima vremena, jer dok Crnogorci urade svoj deo deonice biće 2070ta negde.
Ja sam i rekao da je suludo prvo raditi AP do Ivanjice-Arilja, a ne raditi ništa na pravcu ka Mačkatu.
Svaki dan je put od Požege do Zlatibora opterećen. Sada čak i nije slučaj petak-nedelja, već je haos i svaki radni dan.
 
Sve je to lepo, ali daleko daleko veći prioritet ima Požega - Zlatibor, a već je sad to relacija kada se ide za CG. Znači em se brže stiže do Zlatibora, em se brže stiže do mora, em se brže stiže do Tare.
Iako se slažem za prioritet ka Zlatiboru, vremenski u budućnosti kako se odvija situacija vrlo verovatno taj put neće biti najbrži do mora.. Teoretska pretpostavka: Za cca 5-6-7 god gotov AP do Zlatibora, ali u isto vreme gotov AP do Kraljeva i vrlo verovatno gotov AP do Andrijevice.. između ako osvane brza aka KV-NP taj put postaje najbrži vremenski. Već od sledeće god kad završe AP do KV put do mora će biti vremenski gledano identičan (Gostun vs Špiljani).
 
Ne idu ljudi, kada se upute na tu stranu, samo na more/CG idu i u Ivanjicu.
Ja sam dugo živeo u CG i jako sam vezan za te krajeve i siguran sam da u CG ne bih odlazio češće da je autoput celom dužinom, idem 2x godišnje i to je to. (govorim isključivo u svoje ime).
Puteve pravimo i za ljude koji žive u krajevima pokraj kojih ti putevi prolaze i ja to tako i posmatram.
Naravno da je važniji put prema Zlatiboru jer je neuporedivo opterećeniji od puta prema Ivanjici i zbog toga i treba da ima prioritet ali ne treba posmatrati put prema Ivanjici kao put koji Ivanjičani neće koristiti ja to gledam kao put kojim će stanovnicima tog kraja život biti olakšan a onda dolazimo na red mi koji prolazimo pored Ivanjice na putu za BD, PV, BP...
Znači idemo prema Boljarama ali prvo pravimo put Ivanjičanima i Ariljcima pa onda Sjeničanima pa tek onda dolazimo na red svi mi koji bi da spiče na more i oni koji bi da spiče do Beograda iz CG.
 
Iako se slažem za prioritet ka Zlatiboru, vremenski u budućnosti kako se odvija situacija vrlo verovatno taj put neće biti najbrži do mora.. Teoretska pretpostavka: Za cca 5-6-7 god gotov AP do Zlatibora, ali u isto vreme gotov AP do Kraljeva i vrlo verovatno gotov AP do Andrijevice.. između ako osvane brza aka KV-NP taj put postaje najbrži vremenski. Već od sledeće god kad završe AP do KV put do mora će biti vremenski gledano identičan (Gostun vs Špiljani).
Da ali prioritet do Zlatibora nije pre svega zbog odlaska u Crnu Goru, vec pre svega zbog domaceg saobracaja, put ka Crnoj Gori je samo plus. Situacija u kojoj bi imali dve opcije do mora preko Zlatibora i Novog Pazara je maltene idealan rasplet situacije. Ipak put do Zlatibora je preopterecen svakog petka i nedelje u godini, Ako bi se napravio autoput, jos vise dnevnog saobracaja bi se generisalo...
 
Srbija ce se svakako povezati i sa BIH (RS) i sa CG na vise nacina. Samo je pitanje vremena.
Kao sto cemo do kraja godine imati deo Kuzmin - Sremska Raca, tako cemo u jednom momentu imati i Pozega - Kotroman i to je neosporno.
Ne treba uopste dovoditi u pitanje ove pravce.
Ali isto tako ne treba sumnjati u opravdanost Pozega Boljare koji ce na svoj nacin doprineti razvoju ne samo Arilja, Ivanjice, Sjenice, (nego i Golije, Javora, Mucnja ) Novog Pazara, Raske pa i svih okolnih mesta. To su ogromne opstine (teritorijalno) i verovali ili ne postoji tu dosta firmi sa velikim obrtom kapitala. O turizmu necu da trosim reci.

Ako gledamo iz sireg ugla, dobar deo ljudi iz CG radi u Srbiji i obrnuto, gravitira kroz ovaj kraj a svakako nije ni zanemarljiv deo turista koji ce ovaj pravac koristiti umesto stare dobre magistrale preko Zlatibora i Nove Varosi.
Verujem da cim se zavrsi rekonstrukcija puta Arilje - Ivanjica dobar deo vozaca ce koristiti alternativu preko Prilika, Katica i Jasenova do Nove Varosi i dalje ka CG.
Svaki put koji se rekontruise i izgradi ce generisati vise saobracaja i to je neminovnost.
Uostalom, vreme ce pokazati.
 
Da ali prioritet do Zlatibora nije pre svega zbog odlaska u Crnu Goru, vec pre svega zbog domaceg saobracaja, put ka Crnoj Gori je samo plus.
Svi mi znamo sve oko prioriteta (Zlatibor) i nije tu ništa sporno, ja sam dodao samo da to neće biti najbrži put do mora u budućnosti.
 
Vrh