Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ovo drugo, da prokljuvim ;) Jer jelte u građevini je sve logično, dok u pravu logika se isključuje.

Sjajno, onda ćemo da prokljuvimo do kraja. A što se ovog drugog tiče - nemoj zamarati misli. Pravo je podložno korupciji, a onda može da se proširi na različite oblasti.

Tamo gde je pitanje bezbednosti ne sme da bude mesta proizvoljnim tumačenjima i korupciji.

Ali da ja ne bih proizvoljno tumačio, trebaće mi malo vremena da pogledam pitanja koja si postavio (uz uvažavanje činjenice da tunel ima 2.700 m dužine - evo opet priznajem, moj previd).
 

Jel moguće da ovoliko slažu mrtvi ladni ili sam ja prespavao da radovi od ivanjice do sjenice napreduju dobrim tempom, a i da od požege do ivanjice isto napreduju? 😅
Lepo reče jedan forumaš pre par strana - još malo pa će otvoriti auto-put pre nego što je i počeo da se gradi.
 

Jel moguće da ovoliko slažu mrtvi ladni ili sam ja prespavao da radovi od ivanjice do sjenice napreduju dobrim tempom, a i da od požege do ivanjice isto napreduju? 😅
Postoji krivično delo obmane i dovođenja u zabludu. Urednik i autor ovog teksta bi morali da krivično odgovaraju jer svesno obmanjuju ljude.
 
Пошто нема никаквих вести о изградњи а да прекинемо ово препуцавање ,може ли ми неко ко је из тих крајева рећи како ми је најбоље сада да идем из Златибора у Гучу .
Искрено нисам никада био тамо па ми је сваки савет добродошао .

Ја сам од оних што воле да питају људе а не да зевам у навигацију :):):)
 
Док Црна Гора сада формално отпочиње реализацију дионице од Матешева до Андријевице, Србија је већ у завршној фази изградње своје трасе ауто-пута до границе код Бољара. Радови на деоници од Ивањице до Сјенице напредују добрим темпом, док је деоница од Пожеге ка Ивањици такође обухваћена плановима модернизације и проширења.
Opozicija bi morala da sve ovo beleži podnosi prijave.
 
Set
Postoji krivično delo obmane i dovođenja u zabludu. Urednik i autor ovog teksta bi morali da krivično odgovaraju jer svesno obmanjuju ljude.
Nisu ni prvi ni poslednji......

Setih se sad 1998 godine kada sam sa 24 godine života pročitao tekst u Novostima koji je otprilike glasio "Uskoro do mora u 6 traka"

Sad se iskreno pitam da li cu ikad docekati da se provozam tim putem.

Posto ne mogu naci taj clanak iz Novosti evo dva iz Borbe.

Jedan iz 1990/91 a drugi bas iz te 1998.

I doounski isecaj teksta iz 1983 kada su radili regulaciju Kolubare a planirali autoput starim trasom preko Obrenovca i Lajkovca.

1000096402.jpg


1000096404.jpg


1000096400.jpg
 
Upravo zato što nadležni organi ćute na sve te laži imamo potpuno odsustvo odgovornosti za izrečene reči.

Svi pričamo kako ovi sada moraju da odgovaraju za va zla što su na uradili, ali to me podseća na onaj vic kada se Piroćanac molio Bogu da dobije na Lotou. I Bog na kraju popizdi i kaže mu "pa jbt, uplati prvo listić".

Znam da vrv neće biti ništa od lustracije, ali ajde barem napišite prijave (krivične ili koje već) za sve što ovi rade. Za svaku javno izrečenu povredu Ustava, za svaki poziv na nasilje, za svako curenje privatnih informacija, za svako dovođenje u zabludu.

Neka postoje te prijave, pa kada smenimo ova govna, da imamo neki pravni osnov da ih kaznimo (pošto javno bičevanje na Terazijama nije baš u skladu sa onim vrednostima ka kojima težimo)
 
Prošle godine sam se vozio "starom" Ibarskom na delu gde postoji Miloš Veliki i pomislo kako je sada super kada je prazno i dobar asfalt i lepa priroda. Ali prve dve stvari te podsvesno teraju da daš malo po gasu.
Преоптерећена је Ибаркса магистрала ,на делу од Лазаревца до Београда је колапс . Стотине и стотине шлепера ,камиона свих врста иду у конвојима јер избегавају путарину ,џаба вишегодишња обећања министарства да ће се то решити. Радним данима су буквално конвоји претоварених шлепера....
 
Пошто нема никаквих вести о изградњи а да прекинемо ово препуцавање ,може ли ми неко ко је из тих крајева рећи како ми је најбоље сада да идем из Златибора у Гучу .
Искрено нисам никада био тамо па ми је сваки савет добродошао .

Ја сам од оних што воле да питају људе а не да зевам у навигацију :):):)
Mislim da ti je najlakše i najbrže magistralom do Prilipca, zatim autoputem do petlje Lučani pa odatle do Guče.
 
Kategorija puta ne obećava bezbedniju vožnju. To je do kulture vozača.
Generalno jeste da su na autoputu manje saobraćajke pošto je tu skoro pa isključen frontalan sudar. Kažem skoro pošto ima ludaka koji uđu slučajno ili namerno u kontra smer i voze tako.
Ali ako se desi nezgodna situacija na autoputu su veće brzine pa je vaći sila pri sudaru, duži zaustavni put, inercija delova koji lete veća i rasipaju se na sve strane pa se lako naleti na nešto što se otkačilo, lanačni sudari su sa težim posledicama...
A što se tiče magistrale tu se mnogo lakše dolazi do frontalnog sudara. Današnji kamioni su mnogo brži i startniji pa često idu 80 km/h kao i kola. I teško ih je preteći. Pa se neko zaleti, preceni se, ne stigne do bezbednog dela nazad, i eto recepta za sudar. Ali može i da se lakše izbegne pošto su brzine manje.
Na kraju i jedno i drugo ima svojih opasnih situacija, ali i dobrih osobina. Sve je do vozača kako se vozi.
 
Kad god bude počelo, želim da verujem da će tunele 8 i 9 (oba po 3.5km) graditi sličnom brzinom kao tunel Iriški Venac, a ne kao Laz i Munjino Brdo. Tri do četiri godine za 3.5km je stvarno zadovoljavaći tempo naspram pet/šest godina za 2.5km
 
Kategorija puta ne obećava bezbedniju vožnju. To je do kulture vozača.

Nije baš tako, u Nemačkoj je daleko manje saobraćajki na AP vs magistrala, pogotovo je ovo bitno napomenuti za Nemačku, gde je kultura na najvišem nivou i gde mnogo testera korisiti no-limit deonice AP gde rizik od udesa eksponencijalno raste, usled velikih brzina 250-300 pa i jače km/h.

Sudari će uvek postojati, pa i na autoputevima gde su odvojene trake.

Naravno, ali svuda na svetu i u svakoj zemlji je AP bezbedniji.
 
Пошто нема никаквих вести о изградњи а да прекинемо ово препуцавање ,може ли ми неко ко је из тих крајева рећи како ми је најбоље сада да идем из Златибора у Гучу .
Искрено нисам никада био тамо па ми је сваки савет добродошао .

Ја сам од оних што воле да питају људе а не да зевам у навигацију :):):)
Moj savet je da idete od Zlatibora glavnom magistralom pored Uzica I Požege. Na petlji Požega nastavite pravo ka klisuri, (Čačak) i nakon 8 kilometara čim izađete iz prvog tunela idete desno ka Lučanima.

Nakon nekih 200 metara držite levo i idete putem preko mosta koji ujedno ima i šine pa budite pažljivi. Kilometar kasnije videćete sa leve strane pumpu Antović Petrola I odmah nakon nje skrećete desno preko mosta i odmah nakon mosta idete levo. Idete sve glavnim putem I nakon 4 kilometra dolazite na petlju Lučani gde nastavljate samo pravo magistralom.

U sledećih pet kilometara prolazite pored mesta Lisice i Puhovo. Nakon 5 kilometara dolazite na raskrsnicu gde se pravo nastavlja za Guču dok se desno skreće za Arilje, a vi tu trebate nastaviti pravo. U sledećih 6 kilometara prolazite kroz mesto Turica.

Nakon 6 kilometara videćete sa leve strane Lukoil pumpu gde je ujedno i polu raskrsnica gde držite desno, dok se levo ide za Čačak. 300 metara dalje dolazite na kružni tok gde se isključujete na prvi izlaz, prelazite most i ulazite u Guču, a nakon 1 kilometra stižete u centar mesta.

Nadam se da sam vam pomogao.
 
а чекај нов пут може да буде толико лош?
чиме можеш бити незадовољан новоотвореним путем?
Нов асфалт, све је ново, логично је да ћеш бити ”презадовољан”
Али да супер, видимо да возиш БМВ :) Леп је плафон у тунелу и презавољан сам са овим црвеним линијама на зиду
Sija Munjino Brdo sija kontrolna tabla 😂
Evo dvije bolje slike 🙂
Edit a što se tiče utisaka, npr ljig preljina je malo krivudaviji autoput, iole kraći i lakši auto mora da se rva sa volanom.
20250724_173225.jpg
20250724_173228.jpg
 
Poslednja izmena:
Пошто нема никаквих вести о изградњи а да прекинемо ово препуцавање ,може ли ми неко ко је из тих крајева рећи како ми је најбоље сада да идем из Златибора у Гучу .
Искрено нисам никада био тамо па ми је сваки савет добродошао .

Ја сам од оних што воле да питају људе а не да зевам у навигацију :):):)
Navigaciju uvek treba da konstultujes, ako nista drugo zbog guzvi posebno u ovom periodu, obe opcije (i preko Kratovske stene i preko Prilipca i autoputa) su slicne duzine ali mi se cini da je komfornije ipak voziti autoputem a i daleko sigurnije. Sve zavisi od guzvi.
Sudari će uvek postojati, pa i na autoputevima gde su odvojene trake.
Tako je ali ce ih dosta manje biti na autoputevima i sa dosta manje posledica. Na obicnoj magistrali svako preticanje nosi sa sobom mnogo veci rizik nego na autoputu. Autoput nema samo 2 trake po smeru, ima i zaustavnu, ima sirinu, covek i u slucaju nekog incidenta moze da izmanevrise. Doduse brzine su dosta vece.
Tako da ove 2 stvari nisu uporedive iskreno. A da ce biti pacijenata, bice ih i ima ih. Rastu svuda.
 
Nije baš tako, u Nemačkoj je daleko manje saobraćajki na AP vs magistrala, pogotovo je ovo bitno napomenuti za Nemačku, gde je kultura na najvišem nivou i gde mnogo testera korisiti no-limit deonice AP gde rizik od udesa eksponencijalno raste, usled velikih brzina 250-300 pa i jače km/h.



Naravno, ali svuda na svetu i u svakoj zemlji je AP bezbedniji.
Pogrešno sam se izrazio. I kod nas je mnogo manje saobraćajki na AP nego na magistrali. Samo su šanse veće da sudari budu sa većom štetom i težim povredama zbog brzine nego na magistrali. Na magistrali čeoni sudar, provalija, stene, na autoputu bankina (pre par dana slučaj), sustizanje...
AP je bezbedniji, lakši za vožnju i o tome nema rasprave. Kao ni da je u Nemačkoj kultura na mnogo većem nivoa, a mi pre dnu pa imamo očekivano neočekivane situacije
 
Krenem za vikend da overim novo parče AP-a. Usput se hvalim supruzi (pravim pametan) cev ova ovoliko, ona onoliko, NATM, bezbednost bezbednost bez.. i naletimo na udes na samom izlazu iz Munje. Pravac od BG ka PŽ. Ništa strašno, hvala Bogu. Mali osvrt na upozorenja i obezbeđenje samog mesta udesa. Već u ulasku u tunel čulo se zvučno upozorenje o udesu (razglas, na srpskom i engleskom ukazuje da je došlo do udesa), policija je stala iza vozila koje je ostalo u tunelu i upalilo rotaciju (drugi vinovnik je izašao sam iz tunela i stao posle 100m sa strane). Kako se krećeš ka mestu nezgode, rotaciona u tunelu daju odsjaj i pre nego što vidiš sam udes, primetiš plava rotaciona svetla tj. vidiš da je neki problem pored toga što čuješ za isti. Formirala se mala kolona, svi mile i mahom je većina vozila uplalila sva 4. Video https://streamable.com/81lh4n

1.jpg


2.jpg
 
Ја сам иза тебе прошао пар десетина секунди . Још ми одзвања у ушима онај језив звук са разгласа чим сам ушао у тунел . Оно што ме је посебно збунило је део поруке који је гласио ЗАУСТАВИТЕ АУТО.... Нико не стаје ,не знам шта да радим,жена почела да плаче и да ме псује што сам кренуо туда.. Тада и никада више док се све лепо не истестира...
 
Ја сам иза тебе прошао пар десетина секунди . Још ми одзвања у ушима онај језив звук са разгласа чим сам ушао у тунел . Оно што ме је посебно збунило је део поруке који је гласио ЗАУСТАВИТЕ АУТО.... Нико не стаје ,не знам шта да радим,жена почела да плаче и да ме псује што сам кренуо туда.. Тада и никада више док се све лепо не истестира...

Sta bi bilo drugacije da je "istestirano", ne bi zena plakala?
 
Da taj deo poruke je zbunjujući jer kaže usporite i zaustavite, verovatno imaju neku generičku poruku za udes koji može da blokira i obe trake i u tom slučaju zaustavljanje je neminovno. Niko K ali i da je automatika savršena ništa ti ne bi pomogla u ovom slučaju. Ovaj saobraćajac se skoro teleportovao na mesto udesa a to ne bi bilo moguće izvesti da nije dežurao ispred. Zaključak i u praksi bezbednost je na povećanom nivou u odnosu na samo robot automatika eu p.s. model. :)

U povratku nazad kolona od Mačkata do Užica, i vreme lako ode na 3h+ za deonicu ZL-BG, što bi rekao drug beli 1,5h pa ne voziš valjda taljige.

3.jpg


I nažalost još jedan mini udes, a na sreću bezopasan, i kilometarska kolona ovaj put ispred petlje Jakovo. Ode vreme na 3.5h+

4.jpg
 
Vrh