Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da, rok je 90 dana za implementaciju automatskog sistema. Nema nakon toga nikakvog testiranja....
Drobnjak je rekao da ce " nakon sezone i povratka s mora" zatvarati cev....
To se uklapa u tih 3 meseca kada automatski sistem treba da se pusti u rad.
Nadam se da ce ljudski monitoring i dalje biti prisutan zajedno sa automatikom.
 
Danas sam opet testirao deonicu. Primetno je da na 5 tabli pise da se na deonici meri prosecna brzina, znaci prethodnih dana je bilo nisko letaca...

Opet mogu da primetim, subjektivni osecaj odlican, a vreme putovanja maltene isto.

potpuna budalastina je dve ENP kucice koje rade i placanje i ENP. Bolje da je samo jedna ali samo ENP.

E sad trivia, izgleda da sistem naplate i nije bas testiran jer je pao sistem :) Od tri naplatne rampe dve ne rade. Video u prilogu. (ne moze da se uploaduje)
 
Da, rok je 90 dana za implementaciju automatskog sistema. Nema nakon toga nikakvog testiranja....
Drobnjak je rekao da ce " nakon sezone i povratka s mora" zatvarati cev....
To se uklapa u tih 3 meseca kada automatski sistem treba da se pusti u rad.
Nadam se da ce ljudski monitoring i dalje biti prisutan zajedno sa automatikom.
Zašto će da se zatvara ako je sada to vreme probno za to ,kao što ti misliš ?
 
Zašto će da se zatvara ako je sada to vreme probno za to ,kao što ti misliš ?
Verujem da su na ovaj način kupili vreme da to softverski ispovezuju. Realnu probu/test ne mogu da urade pod saobracajem.
Cevi tunela zatvaraju kad rade redovno odrzavanje sistema i to nije nista novo.
Ovo je moje misljenje, nemam insajderske informacije i ne znači da sam u pravu, vreme ce pokazati....
Pisem na osnovu licnog iskustva na nekim drugim poslovima.
 
Trezni Drobnjak je rekao da će zatvarati naizmenično tunelske cevi kad budu testirali automatski sistem.
 
Od - do?

@suponik Tako je, rade obe cevi
Ставио сам у тренутку дискусије релацију Подгорица Београд, на гугл мепс тада још није била активна нова деоница аутопута, а на вејз јесте. Разлика у времену је била 12 минута. Преко старе деонице на оба система су времена путовања била идентична.
 
Google Maps daje konzervativne procene jer se uglavnom oslanja na pasivne izvore podataka (Android, senzori, lokalne vlasti itd). Cesto u praksi ta procena bude nerealna pa i vise od 10%.

@dumax I ja sam tako razumeo, najveca ironija i apsurd jeste da se ministarka poziva na upotrebnu dozvolu i javno govori o tome koliko nam je administracija spora i neefikasna pa cesto protekne i vise od godinu ili dve do upotrebne dozvole. Ostavicu clanak dole iz januara prosle godine. Fascinantno je da niko nece/ne zeli da resi ovaj problem.

 
Kad bi se skoncentrisali na rešavanje problema spore administracije umesto na načine da je zaobiđu (raznorazne probne i privremene dozvole dok se administracija ne namoli da konačno izda upotrebnu) bilo bi mnogo bolje. Ovako se samo toj istoj administraciji daje još jedan izgovor da uopšte ne žuri (nema pritiska jer je objekat već pušten u upotrebu) i stvara se retorika da je upotrebna dozvola samo najobičnija formalnost koja se izdaje u nekom momentu nakon što se objekat (put, most, tunel, zgrada,...) već uveliko koristi, često po 5+ godina.
 
Verujem da su na ovaj način kupili vreme da to softverski ispovezuju. Realnu probu/test ne mogu da urade pod saobracajem.
Cevi tunela zatvaraju kad rade redovno odrzavanje sistema i to nije nista novo.
Ovo je moje misljenje, nemam insajderske informacije i ne znači da sam u pravu, vreme ce pokazati....
Pisem na osnovu licnog iskustva na nekim drugim poslovima.
To ,to kupili vreme 😅
 
Практично је целокупна уштеда у времену изгубљена због лошег пројекта! 3 км који фале до магистрале ка Ужицу. Ту је за око 40% већи саобраћајни промет него ка Ариљу. АП је по дефиницији сигурнији, али ни то није за сада случај са овим тунелима. Србија треба да се повеже и са ЦГ и Реп. Србском. Али би требало да је приоритет деоница до Мачката/Сушице где је ненормалан саобраћај. Наравно тако би било да има памети, али овде је одавно нема и сваким даном је све горе.
 
Помало ми смета прича у медијима да је крак од Пожеге ка Ариљу пут за ЦГ, а крак ка Мачкату (искључиво) пут за РС/БиХ. У том контексту је Вучић оптужио политичаре у БиХ да не могу да се договоре за трасу, па њему то изгледа дође као изговор да не ради ништа док се они не договоре, као да ће тај пут користити само они који иду у сарајевско-романијску регију. И барем неко вријеме док се не изгради комплетан аутопут са обје стране (и у СРБ и у ЦГ) људи га неће примарно користити за путовање ка ЦГ. Да не причамо да и кад буде изграђен и један и други аутопут онај ко иде у западни дио ЦГ ће користити пут преко Мачката. Ако може да се прави или барем да се прича да ће се правити једног дана брзи пут Краљево-Рашка-Нови Пазар онда може и Мачкат-Нова Варош-Пријепоље.
 
Помало ми смета прича у медијима да је крак од Пожеге ка Ариљу пут за ЦГ, а крак ка Мачкату (искључиво) пут за РС/БиХ. У том контексту је Вучић оптужио политичаре у БиХ да не могу да се договоре за трасу, па њему то изгледа дође као изговор да не ради ништа док се они не договоре, као да ће тај пут користити само они који иду у сарајевско-романијску регију. И барем неко вријеме док се не изгради комплетан аутопут са обје стране (и у СРБ и у ЦГ) људи га неће примарно користити за путовање ка ЦГ. Да не причамо да и кад буде изграђен и један и други аутопут онај ко иде у западни дио ЦГ ће користити пут преко Мачката. Ако може да се прави или барем да се прича да ће се правити једног дана брзи пут Краљево-Рашка-Нови Пазар онда може и Мачкат-Нова Варош-Пријепоље.
Samo dopuna da će se za zapadni deo CG verovatno koristiti (i) jadransko-jonski AP, ako i kada bude gotov. Sve ostalo izrečeno je na mestu, jer je to iz naše, severnjačke perspektive, prosto najviše stanovnika živi u BG i preko Save i Dunava, ali je jasno da će taj put koristiti pre svega lokalcima koji obavljaju biznis i žive u tom kraju, pa tek onda nama koji 1-2x godišnje se spuštamo do CG. Iako verujem da će, kada konačno bude gotov BG-BR, biti moguće i doći na (produženi) vikend u CG, pa će se verovatno pojačati učestalost "spuštanja".
 
Samo dopuna da će se za zapadni deo CG verovatno koristiti (i) jadransko-jonski AP, ako i kada bude gotov. Sve ostalo izrečeno je na mestu, jer je to iz naše, severnjačke perspektive, prosto najviše stanovnika živi u BG i preko Save i Dunava, ali je jasno da će taj put koristiti pre svega lokalcima koji obavljaju biznis i žive u tom kraju, pa tek onda nama koji 1-2x godišnje se spuštamo do CG. Iako verujem da će, kada konačno bude gotov BG-BR, biti moguće i doći na (produženi) vikend u CG, pa će se verovatno pojačati učestalost "spuštanja".
Слажем се. Најављује се и неки брзи пут од Никшића преко Жабљака што би била западна алтернатива БГ-БР аутопуту кроз ЦГ, али то се сигурно неће скорије градити.
 
Слажем се. Најављује се и неки брзи пут од Никшића преко Жабљака што би била западна алтернатива БГ-БР аутопуту кроз ЦГ, али то се сигурно неће скорије градити.
Gde postoji ta informacija? Put je generalno ok, jedino one krivine kod šavnika su problem. Ne znam da li bi tu mogli da izbuše neke tunele, ali sigurno bi to potrajalo deceniju...
 

Nadam se da cemo i mi uskoro naci nacin za finansiranje za nastavak ka CG/BIH.
 
Gde postoji ta informacija? Put je generalno ok, jedino one krivine kod šavnika su problem. Ne znam da li bi tu mogli da izbuše neke tunele, ali sigurno bi to potrajalo deceniju...
Što se tih krivina tiče, u planu je:

U projektnoj dokumentaciji se navodi da je magistrala Pljevlja-Žabljak-Šavnik-Nikšić drugi značajni pravac za putovanje sjever-jug, te da je trasa Jasenovo polje-Šavnik izuzetno prometna, ali i da ima više krivina i serpentina. Zato je planiran kako piše, racionalniji put Pošćenje-Brezna, čime bi se postojeći skratio za 15 kilometara. Ovim tenderom su traženi idejno rješenje, idejni i glavni projekat.


 
Što se tih krivina tiče, u planu je:

U projektnoj dokumentaciji se navodi da je magistrala Pljevlja-Žabljak-Šavnik-Nikšić drugi značajni pravac za putovanje sjever-jug, te da je trasa Jasenovo polje-Šavnik izuzetno prometna, ali i da ima više krivina i serpentina. Zato je planiran kako piše, racionalniji put Pošćenje-Brezna, čime bi se postojeći skratio za 15 kilometara. Ovim tenderom su traženi idejno rješenje, idejni i glavni projekat.


To znači verovatno, i novi most na Tari. Nova atrakcija na vidiku...
 

Nadam se da cemo i mi uskoro naci nacin za finansiranje za nastavak ka CG/BIH.
Fenomenalna vest, meni neočekivana.
Ono što ne razumem je zašto se ide na Andrijevicu umesto direktno na BP?
I zašto druga trasa nije spustila od PG ka moru, bilo bi verovatno isplativije u ovom momentu?
U svakom slučaju, samo neka napreduje, da se spoje Bg i Br što pre.
 
Fenomenalna vest, meni neočekivana.
Ono što ne razumem je zašto se ide na Andrijevicu umesto direktno na BP?
I zašto druga trasa nije spustila od PG ka moru, bilo bi verovatno isplativije u ovom momentu?
U svakom slučaju, samo neka napreduje, da se spoje Bg i Br što pre.

Trasa autoputa i tacka spajanja u mestu Boljare je definisana jos za vreme zajednicke drzave. Ne ide uopste na BP nego na Berane.
 
Montenegro_motorways.JPG
 
Vrh