Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Tako je, s tim što je javni uvid bio prošle godine u Arilju i Ivanjici. Ova vest može da se nađe na netu.
Takođe da dopunim sebe, znam da je bilo pregovora oko otkupu parcela. Dokle se stiglo sa eksproprijacijom zemljišta zaista ne znam.
Aman @boocky nemoj me štrecati da opet nisam bio precizan. :ROFLMAO:

AP ka Boljaru: javni uvid prošao, usvojen prostorni plan.

AP ka Kotromanu: bio samo rani javni uvid.

Zaključak: krak ka Boljaru je bliže izgradnji, bar godinu dana u ovom momentu.

O eksproprijaciji je prerano govoriti ako imamo PP iz aprila ove godine. Do tada nije bilo sigurno kuda će se graditi. Mislim da je realno očekivati početak eksproprijacije nakon usvajanja detaljnijih razrada PP-a (PDR).
 
Fudbal, opet mašimo.

Nevezano kako smo politički opredeljeni primat je valjda da situaciju sagledamo realno i istinito.

Citat sa net-a: "Automatski sistem za praćenje bezbednosnih parametara u jednoj cevi tunela Munjino brdo nije u funkciji. Zbog toga će na početku i kraju tunela neprekidno biti stacionirane vatrogasne jedince, saobraćajna policija i hitna pomoć"
Ljudi pa kako je ovo loše? Ok izmenjen je pravilnik, i generalno ne treba to raditi ali ajmo dublje šta je izmenjeno i šta je rezultat te izmene. Ovo ako je ovako urađeno je bezbednije. Evo na primeru detaljnije i zašto. Pomenuli smo ranije katastrofu koja se desila u Mon Blanu i Gotardu, broj žrtava je bio toliki jer je potrebno vreme da se odreaguje kada do požara dođe i što od trenutka izbijanja do trenutka zaustavljanja saobraćaja prođe neko vreme i u tom vremenu vozila nastavaljaju da pune tunel i onda nema nazad, ljudi ostaju zarobljeni, dim se širi temperatura raste. U slučaju da se desi tako nešto, automatski sistem ispisuje poruku na ulasku u tunel ne ulazi, crvenim slovima, znakom, kako već, i to znajući obrazovanost i svest naših vozača 30% bi ladno ignorisalo i nastavilo dalje u tunel. Ovako kada neko dežura ispred, može brže da se reaguje plus neki baća može da izleti sa crvenim zastavicama ispred tunela i pomahnitalo krene da maše i time određeni broj vozača ne bi moglo i da hoće da nastave ulazak u tunel osim da ne pregaze čoveka.

Drugi citat: "Klizište uz jednu stranu puta, blizu tunelskog portala - još uvek nije sanirano, što direktno ugrožava stabilnost trase" Opet da nisam pogledao dron snimke, izlaznog portala tunela Laz (pretpostavljam da se na ovo klizište misli) i ja bih pretpostavio da je problem u najmanju ruku kao kad je pukao potporni na Koridoru X. A u stvarnosti klizište je premalo da bi moglo da utiče na bezbednost trase. Svakako treba ga sanirati ne čekati jesenje kiše itd

Neko je pomenuo da je ovo slično kao i afera sa aflatoksinom, ne nije, ono je presedan i sramota, za automatsku smenu i ministra i vlade i svih koji su to dozvolili. Dok u ovom slučaju ako je istina šta je napisano, a verujem da jeste, po pitanju bezbednosti je dobro. Nije idealno i možda neke druge stvari nisu bezbedne, treba ispitati, ali ovo je ok... Naravno ovo gore pomenuto ne menja moje mišljenje da SNS treba da leti sa političke scene jer su imali premnogo drugih propusta.
 
Npr preko monitoringa vozila koji su ušli u tunel, ko uđe mora i da izađe, ako je sve ok. Dovoljno je da video nadzor radi ispred i iza tunela. Ne znam da li radi i u tunelu, napisano je da automatski sistem ne radi. Uzmimo i najgori scenario da ne radi video nadzor u tunelu, preko kamera na ulasku i izlasku ako se vodi računa i broji znaš šta se dešava. Tj imaš informaciju da je neko ostao unutra.
 
Npr preko monitoringa vozila koji su ušli u tunel, ko uđe mora i da izađe, ako je sve ok. Dovoljno je da video nadzor radi ispred i iza tunela. Ne znam da li radi i u tunelu, napisano je da automatski sistem ne radi. Uzmimo i najgori scenario da ne radi video nadzor u tunelu, preko kamera na ulasku i izlasku ako se vodi računa i broji znaš šta se dešava. Tj imaš informaciju da je neko ostao unutra.
Da li si ti bio ozbiljan dok si ovo pisao, meni se čini da se zezaš. Da neko pregleda na kamerama vozila na ulasku i izlasku !?
 
Jesam ozbiljan sam, ne rade to odavljno ljudi, nego softver, ne misliš da se npr PGDS brojke stvarno broje fizički. Druga stvar je ako stvarno nemaju nikakav sistem, nego pišu na blef.. malo verovatno posle svega što se desilo.
 
Poslednja izmena:
Momci, sjani ste sa ovim improvizacijama.

Pazi sad ovo: zašto ne bi država dozvolila kafićima, diskotekama i noćnim klubovima koji nemaju protivpožarne uslove da rade u probnom periodu?

Presedan je uspostavljen, jeste da je bilo nekih žrtava ranije i u Novom Sadu, pa sad i u Makedoniji, ali "majkemi" ostvarićemo protivpožarne uslove za 90 dana.
 
Momci, sjani ste sa ovim improvizacijama.

Pazi sad ovo: zašto ne bi država dozvolila kafićima, diskotekama i noćnim klubovima koji nemaju protivpožarne uslove da rade u probnom periodu?

Presedan je uspostavljen, jeste da je bilo nekih žrtava ranije i u Novom Sadu, pa sad i u Makedoniji, ali "majkemi" ostvarićemo protivpožarne uslove za 90 dana.

Ajd plastično. Diskoteka

Sistem 1, automatska dojava požara.
Sistem 2, vatrogasci, policija i hitna pomoć su ispred diskoteke 24/7

U koju bi diskoteku pre išao, koja ti deluje bezbednije?

Opet ponavljam nisam za promene pravilnika, SNS treba da leti, sve to razumem, ali ovo ovako nije loše, čak meni deluje i bolje, ali to je samo ovaj primer.
 
Ако је полиција испред дискотеке, мени то указује на проблем безбедности, не на повећану сигурност.
Као што ми је било мучно после трагедије у Рибникару и Дубони полицију испред школе са (полу)аутоматским пушкама.

У нормалним земљама полиција је неприметна, а не свуда присутна.
 
Nešto sam sad razmišljao vezano o tome šta bi mogli da organizuju ako žele kako bi se smanjile gužve kada su ogromne gužve i zastoji (smene turista, praznici, itd) a ujedno i povećala bezbednost.

Pakovraće - 7 rampi
Lučani - 5 rampi
Požega - 6 rampi

Ideja
Gužve iz pravca Beograda
Pakovraće isključivo za izlaz sa autoputa (svih 7 rampi)

Lučani 4 rampe za uključivanje na autoput i 1 za isključivanje

Požega 4 rampe za isključivanje dok je 2 rampe za uključivanje

Gužve iz pravca Užica, Arilja

Požega 4 rampe za uključivanje na autoput, 2 za isključivanje

Lučani 3 rampe za uključivanje, 2 za isključivanje

Pakovraće 7 rampi za uključivanje na autoput
 
Dok u ovom slučaju ako je istina šta je napisano, a verujem da jeste, po pitanju bezbednosti je dobro. Nije idealno i možda neke druge stvari nisu bezbedne, treba ispitati, ali ovo je ok...
Ovo me potseti na ono čuveno :)
1.jpg


Da je dobro da se nema automatski sistem i da ekipe dežuraju na kraju tunela onda bi tako bilo na svim tunelima u svim ozbiljnim državama. Ne možete se osloniti samo na ljude jer su ljudi skloni greškama i sporije reaguju od automatskog sistema.

Cela rasprava se svela na tehnički aspekt i procenu " Da se ja pitam, preterao bih autobus ovuda" a suština je da je sve (životi, bezbednost, stručnost, dostojanstvo itd) podređeno skupljanu politčkih poena. I to je ono što smeta u celoj priči.
 
Ajd plastično. Diskoteka

Sistem 1, automatska dojava požara.
Sistem 2, vatrogasci, policija i hitna pomoć su ispred diskoteke 24/7

U koju bi diskoteku pre išao, koja ti deluje bezbednije?

Opet ponavljam nisam za promene pravilnika, SNS treba da leti, sve to razumem, ali ovo ovako nije loše, čak meni deluje i bolje, ali to je samo ovaj primer.
Super. Odgovori mi sad na jedno pitanje samo sa da ili ne: je li to po utvrđenim državnim i međunarodnim standardima?
 
Bez obzira na svo kašnjenje, mislim da bi mnogo više političkih poena pokupili da su izašli i rekli "ovo je spremno za otvaranje ali ćemo ipak da odložimo dok ne budemo apsolutno sigurni da sve funkcioniše i da smo više puta proverili i potvrdili da je sve bezbedno".
 
Ovo me potseti na ono čuveno :)
Pogledajte prilog 243892

Da je dobro da se nema automatski sistem i da ekipe dežuraju na kraju tunela onda bi tako bilo na svim tunelima u svim ozbiljnim državama. Ne možete se osloniti samo na ljude jer su ljudi skloni greškama i sporije reaguju od automatskog sistema.

Cela rasprava se svela na tehnički aspekt i procenu " Da se ja pitam, preterao bih autobus ovuda" a suština je da je sve (životi, bezbednost, stručnost, dostojanstvo itd) podređeno skupljanu politčkih poena. I to je ono što smeta u celoj priči.

Da dodam još jednu paralelu: u putničkim avionima postoji automatski sistem za izbegavanje sudara u vazduhu (TCAS). Ukoliko dođe do upozorenja, piloti moraju da slušaju TCAS, a ne kontrolora. To je međunarodni standard i propis.

Po našoj logici, zašto ne bi slušali kontrolora, verujemo da će sve biti ok.
 
@v0tk@men
To 100% tačno ako preuzmeš odgovornost ali se to nikako ne radi. Preuzimaju se samo zasluge. Pravi se narativ a ljudi ionako vide ono što žele. Istinu izbegavaju ako im je neprijatna. Da je iko preuzimao odgobornost mi sad ne bi ni vodili rasparvu a Srbija bi bila premrežena autoputevima odavno za mnogo manje para.
 
Ovo me potseti na ono čuveno :)


Da je dobro da se nema automatski sistem i da ekipe dežuraju na kraju tunela onda bi tako bilo na svim tunelima u svim ozbiljnim državama. Ne možete se osloniti samo na ljude jer su ljudi skloni greškama i sporije reaguju od automatskog sistema.
U Mon Blanu i Gotardu su protivožarni sistemi radili, kamion koji se zapalio je vozio brašno..
Da li bi zabrana na prolaz kamiona koji vozi gorivo, promenila slučaj koji se desio, naravno da ne bi.
Da li bi bilo bolje da su policija, vatrogasci i hitna pomoć dežurali ispred, vrlo verovatno, odmogli ne bi garant.

Previše suvoparno gledate na situaciju.
 
Ako me secanje sluzi, bilo je vise opcija na stolu:
- da se pusti samo jedna cev tunela koji bi bio opremljen (sto je mozda ok ali treba racunati na duzinu tunela i spic tokom letnje sezone, pretpostavimo da bi tunel bio krcat vozilima)
- da se odlozi pustanje deonice do jeseni (sigurnija varijanta i verovatno najbolja)
- trenutno aktuelna opcija sa ogranicenjima i probnom dozvolom
 
Relano, ako bi se zapalio kamion u tunelu, vartigasci to ne gase nego čekaju da izgori i ne proširi se dalje. Tako je bilo i u Gotardu, srećom tamo su imali automatski sistem koji je bar upalio ključnu signalizaciju za evakuaciju.
U našem slučaju, vatrogasci na ulazu ne bi ni primetili da se nešto desilo u tunelu dok se obe tunelske trake ne bi napunile kolima do ulaza u tunel a onda oni ne bi mogli da prođu do kamiona. Vatrogasci nisu garant bezbednosti. Više su tu da "koketiraju" i da umire uplašene. Nešto slično kao naoružani vojnici ispred Ajfeleovog tornja sa milion turista. Uveli su ih posle samoubliačkih napada. Kao neka vrsta bezbednosti. Nisu nikakva bezbednost, jer svako može da dodje sa eksplozivom i raznese se. Svi bi se osećali bezbednije da njih nema ali da bezbedonosne strukture rade svoj posao. Ili da je opšta situacija u društvu bezbedna.
Vatrogasci nisu garant bezbednosti od požara, već naprotiv. Signal da nešto nije u redu.
 
Relano, ako bi se zapalio kamion u tunelu, vartigasci to ne gase nego čekaju da izgori i ne proširi se dalje. Tako je bilo i u Gotardu, srećom tamo su imali automatski sistem koji je bar upalio ključnu signalizaciju za evakuaciju.
U našem slučaju, vatrogasci na ulazu ne bi ni primetili da se nešto desilo u tunelu dok se obe tunelske trake ne bi napunile kolima do ulaza u tunel a onda oni ne bi mogli da prođu do kamiona. Vatrogasci nisu garant bezbednosti. Više su tu da "koketiraju" i da umire uplašene. Nešto slično kao naoružani vojnici ispred Ajfeleovog tornja sa milion turista. Uveli su ih posle samoubliačkih napada. Kao neka vrsta bezbednosti. Nisu nikakva bezbednost, jer svako može da dodje sa eksplozivom i raznese se. Svi bi se osećali bezbednije da njih nema ali da bezbedonosne strukture rade svoj posao. Ili da je opšta situacija u društvu bezbedna.
Vatrogasci nisu garant bezbednosti od požara, već naprotiv. Signal da nešto nije u redu.

Sta pricas covece kad ljudi u tunelskom centru gledaju kamere po smenama 24 sata? Oni zatvaraju tunel i javljaju hitnim sluzbama da intervenisu
 
Ako me secanje sluzi, bilo je vise opcija na stolu:
- da se pusti samo jedna cev tunela koji bi bio opremljen (sto je mozda ok ali treba racunati na duzinu tunela i spic tokom letnje sezone, pretpostavimo da bi tunel bio krcat vozilima)
- da se odlozi pustanje deonice do jeseni (sigurnija varijanta i verovatno najbolja)
- trenutno aktuelna opcija sa ogranicenjima i probnom dozvolom
Sve u cilju populizma , sve se svodi daj da su minimalni uslovi zadovoljeni da se samo pusti da se ne čeka jesen itd itd . Sve je jasno to.
Nama iz Ic svakako vidim da je bolja opcija na Krstac da se uključimo .
 
Vrh