Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Opet se maši fudbal po mom mišljenju. Slično kao i saobraćaj sa samo jednom tunelskom cevkom - skoro je bilo i tretirano je kao rizik svih rizika, tako i npr. autocisterna koja vozi dizel, benzin ili gas. I ok slažem se da nosi rizik, ali zašto onda nema table kojom se sprečava Tesla ili bilo koji drugi strujaš automobil? Oni su itekako rizični (i rizičniji od cisterne za evro dizel) i kad savršeno radi svaka karika u protivpožarnom sistemu a kamoli ako neke stvari još nisu uštimovane...
 
Kad to reče, u Gotard tunelu i nekoliko alspkih tunelima, samo u određenom periodu je dozvoljeno prolazak kamiona sa opasnim materijama. I tada ne prolaze druga vozila već se čeka.
Evo slika sa obe strane ulaza gde ima isti znak:
01.jpg
02.jpg
 
Gomila medija, da ne kažem svi, koji ovih dana izveštavaju o deonici Pakovraće - Prilipac kada priča o tunelima, konkretno o Munjinom Brdu, kažu da je to trenutno najduži tunel na autoputevima u Srbiji.

No, ako se ja ne varam - Laz je duži za 100-tak metara., tako da No.1 - ipak Laz, pa posle njega M.Brdo...

Novinari uglavnom samo pročitaju napisano
 
Kad smo kod Gotarda, ima i debeo razlog zašto stoje ove zabrane, prvo drumski tunel ima 17km, drugo imali su katastrofalan sudar dva kamiona 2001 god koji je prerastao u požar gde je 11 ljudi izgubilo život. Od tada je maksimalan broj kamiona ograničen na 150 u tunelu. Pored njega se nalazi železnički 15km dug, otvoren davne 1882 god (pre skoro 150 godina) Slično je i sa Mon Blanom, 12km dug, gde se 1999 godine zapalio kamion koji je odneo 39 ljudskih života. Kamion je prevozio brašno i margarin. 5 dana je trebalo da prođe od požara da bi se tunel dovoljno ohladio i ekipe uđu unutra.
 
Da, oni su imali tih par katastrofa. Na žalost, tako su i naučili šta i kako treba da se radi, a to je postalo standard bazbednosti u celoj evropi.
Ko nas imamo situaciju da i ako se nešto radi po struci i standardima, više niko nije siguran zbog politike da li je dobro ili muljaža.
Kao ove prethodne dileme:
- agregat je motor koji radi na benzin ili dizel. Znači koliko goriva, toliko i radi na da je fantastično da će raditi 4-5h
- znak za zabranu teretnih vozila sa opasnim materijama. Koristi se svuda u svetu. Ostaje upitno zašto je kod nas postavljen:
1 - hoće da izbegnu iste scenarije kao što su bili u evropi pa da ne rizikuju - veoma upitno pošto sigurno neće ograničavati broj kamiona i u koje vreme mogu da prolaze tunelima
2 - nisu završili testiranje PP sistema pa im MUP koji je nadležan za to ne dozvoljava - veoma moguće
- otvaranje jedne cevi - ima tunela koji su duži i imaju samo jednu cev. Ali kod nas se od starta pravi sa dve i odavno su probili rok što zbog spore eksproprijacije što loših geo istraživanja i vrv još ko zna čega što nisu mislili na vreme pa se politički najavljivali datumi otvaranja

Iz ovih primera se vidi da narod nema poverenje u državu i da svaku stavku odmah detektuje kao problem i ako ne mora da bude, što je sasvim razumljivo.
I ja sam se par puta tako nasankao ali pročitam onda ovde da je to standardna prakasa i da nije ništa neubičajno.
Ali da ima i gluposti i javašluka, ima.
 
Meni se cini da je taj znak sasvim opravdan jer po prvi put imamo 2 tunela na tako malom parcetu autoputa, sve ukupno oko 11 km u cevima u oba tunela. Da prevedem obicnom narodu, ako se postuje ogranicenje (80 km/h) trebace cela 2 minuta.
E sad, zamislite cisternu - sleper punu i natovenu opasnim materijama u letnjoj sezoni kroz tunel koji je dugacak skoro 3 km.
 
Ali onda se gubi poenta autoputa ako zbog dužine nekih cevi ne mogu kamioni da prolaze nego moraju da idu okolo magistralom.
Kao što je rečeno, u alpskim tunelima, koji su mnogo duži, postoje pravila kako prolaze ti kamioni i kako se odvija ostatak saobraćaja.
Baš poetna tih tunela je da se ubrza protok ljudi i robe, a ne da roba idi okolo.

Pred Karavanke u Sloveniji postoji baš znak gde kaže da rastojanje mora da je 150m.

01.jpg
 
Poslali mi nisam sve ni detaljno pogledala, jel lupeta?
Veruj da mi je drago ako je tako
 
Koliko sam ja razumeo radi se o tome da je u tom pravilniku postojala odredba da mora da postoji neki sistem koji upozorava na nešto. (nisam se zaista mnogo udubljivao)
Pošto oni ne mogu da istestiraju ili uvedu taj sistem u nekom kratkom roku umesto tog sistema bi trebalo da dežuraju ljudi koji će da motre na to što bi trebalo da rade senzori.
Na to se odnosi ukidanje ili donošenje nove odredbe koja treba da omogući otvaranje tunela.
Znači ne ukida se nešto samo se to nadzire na drugi način.
E sad, možemo da sumnjamo u to koliko će ti radnici revnosno raditi svoj posao...
 
Vrh