Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Да, исправно, то је српски начин да се ради. Није најбољи. Црногорце је административно прогласио Тито, језик је административно прогласио Мило. Они су Срби, као и ми.
А чак је њихов део аутопута још професионалније урађен, са мањим радијусима кривина, одличан је. А сетите се шта се дешавало код нас са петљама Појате и Паковраће, тј. колико је и нама требало времена да урадимо ствари исправнm

Да, исправно, то је српски начин да се ради. Није најбољи. Црногорце је административно прогласио Тито, језик је административно прогласио Мило. Они су Срби, као и ми.
А чак је њихов део аутопута још професионалније урађен, са мањим радијусима кривина, одличан је. А сетите се шта се дешавало код нас са петљама Појате и Паковраће, тј. колико је и нама требало времена да урадимо ствари исправно.
Vidim da posjedujes veliko znanje o temi izgradnje saobracajnih infrastrukturnih projekata. Mozes li sa aspekta nauke i struke da nam objasnik segmente srpskog/crnogorskog nacina izgradnje autoputa?
 
Cisto da se zna nek ostanu statisticki podaci da je tunel Laz:
- desna cev duga 2662.33m
- leva cev 2842.56m
- sirina kolovoza 7.7m
- sirina tunelskog otvora 9.7m
- visina tunelskog otvora 4.75m
- visina sloja brda iznad tunelske cevi je 188m

Tunel Munjino brdo:
- leva cev duzina 2755.76m
- desna cev 2736.45m
- visina sloja iznad tunelske cevi 216m
Trotoari u svim cevima 1.24m
Ukupna duzina trase predvidjene za otvaranje 18.6km
Trenutno stepen izvedenih radova 96%
/izvor veze/
 
Cisto da se zna nek ostanu statisticki podaci da je tunel Laz:
- desna cev duga 2662.33m
- leva cev 2842.56m
- sirina kolovoza 7.7m
- sirina tunelskog otvora 9.7m
- visina tunelskog otvora 4.75m
- visina sloja brda iznad tunelske cevi je 188m

Tunel Munjino brdo:
- leva cev duzina 2755.76m
- desna cev 2736.45m
- visina sloja iznad tunelske cevi 216m
Trotoari u svim cevima 1.24m
Ukupna duzina trase predvidjene za otvaranje 18.6km
Trenutno stepen izvedenih radova 96%
/izvor veze/
Zna li se koliki je procenat završene sekundarne obloge u sveže probijenoj cevi?
 
Sentinel 20.10.2024, snimci izmedju 2 tunela.
Petlja Lucani je skoro asfaltirana izuzev pravca ka Pakovracu i dela neposredno oko naplatne stanice. Neke deonice su dobile prvi sloj asfalta. Vidljiv pomak gotovo svakog dana.
1729452396082.png

1729452466698.png
 
Ko ima Linked-In profil - snimci i fotografije tokom bušenja Munjinog brda uključujući i obrušavanje materijala:



 
Evo ga jedan izveštaj o radovima na delu puta od Sušice pa do tunela Zlatibor.
Znam da nije direktno vezan za temu u kojoj ga postavljam i ukoliko neko smatra da mu ovde nije mesto neka ga prebaci u drugu temu ali smo često pominjali taj deo puta i verujem da većini neće smetati što sam ga ovde postavio.
 
Znaci leva cev da se probije do 23.novembra a onda krece opremanje unutar tunela, taman da se sve zavrsi do 1.juna 2025. Najtezi deo posla je skoro zavrsen koliko vidim
 
Ne tako brzo. Pre opremanja je potrebno zavrsiti gradjevinske radove-primarnu i sekundarnu podgradu, pa zatim i sve ostalo-ivicnjake, rigole, asfaltiranje. Primarna podgrada se gradi prakticno u toku iskopa, tako da je to samim faktom iskopa maltene zavrseno.

Ono sto je sjajno je sto u ova dva tunela nisu cekali da se tuneli iskopaju da bi poceli sa sekundarnom, vec se radila uporedo, pa je i ona solidno uznapredovala-nekih 80ak % prema slobodnoj proceni, a sa snimka koji je dostavio iz tunela Vlad.

Na kraju, preostali radovi, iako sitniji, takodje predstavljaju bitnu stavku i mere se u mesecima.
 
Pošto je ovde materijal takav kakav je, koliko pročitah kvarcni škriljci (ne zamerite ako se ne zovu tako stručno) zbog kojih se i probijao tunel 5 godina - Zna li neko iz struke da objasni:

Postoji li, zbog prirode tog materijala, teoretski mogucnost da dođe do obrušavanja i nakon što sekundarna obloga bude izvedena ?
(Ne daj bože i nakon otvaranja tunela)

Ili da preformulišem - Da li je tunel 100% bezbedan za upotrebu u ovakvom geološkom materijalu (laički razmišljam da je iznad tunela skoro 200 ili više metara brda i da je to ogroman pritisak i na sekundarnu oblogu ukoliko je u pitanju taj nezgodan materijal, sklon obrušavanju) ?
 
@boris78
Tunel se probijao toliko iz više razloga, težak teren - geologija (škriljci kao što si spomenuo), pandemija 2 godine (možda i više), plus 6 meseci (možda i više) kada su ljudi blokirali radove nezadovoljni cenom prilikom eksproprijacije (ne pravdam nikoga, ali ovo su činjenice).
Što znači da se tunel realno kopao oko 2-2.5 godine. Rudarski posao što se mene tiče.
A o garancijama će neko drugi da ti odgovori 😎
 
Gledah danas snimak sa Sentinela, gotovo čitava dionica od Pakovraća do Lučana je pod nekim slojem asfalta, fascinantno je da su solidno dali gasa, mada i vrijeme ide na ruku. Faktički, do Nove godine taj potez je čitav gotov.
A u Prilipcu je očigledno da i dalje dosta forsiraju zemljane radove, mada onaj dio je uvijek izgledao nestabilno i blatnjavo.
 
Kao kod Beketa, Cekajuci Godoa. Samo sto nije ali ipak nije i sve manje je informacija da li hoce skoro ili nece.
Ipak svaki put kada iskoristim deonicu do Pozege (20ti put u zadnjih tri meseca) pomislim kako je ovo lepo i koliko smo srecni da se ovaj put ipak desio. Jednom kada bude gotovo do Pozege, bice to prvi zadovoljstvo caskom otici do Uzica
 
Vrh