Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

mislim da je deonica od Pakovraća do Zlatibora trenutno ubedljivo najizazovnija za vožnju u celoj Srbiji.
Ovo je vrlo subjektivno....
Ima još toliko deonica gde ljudi nepromišljeno voze i treba da se otvore širom oči i vozi koncentrisano

@locohatman Može da bude raznih razloga za takvu vožnju. Imam kolegu koji vozi 100 sa dvoje dece na svakom AP i kaže njemu je to dosta, tako i kalkuliše vreme putovanja itd. što poštujem.
Ima ljudi koji broje svaki litar goriva pa nađu neki optimalan broj obrtaja i voze tako
Ima ljudi koji su umorni i možda voze više sati bez pauze pa im prija da to bude sporije, osećaju se bezbednije
Ima ljudi u kolima koji imaju menjač sa 5 brzina pa je auto bučan na većim brzinama, razloga je stvarno puno....
 
u svakom slucaju, sinoc je bila guzva na Milosu Velikom i mogu vam reci da ima jako puno takvih vozaca
takodje ima jako puno onih drugih sto divljaju
na kraju cu zakljuciti da: voziti normalno je najmanje bezbedno na nasim putevima.
i jos jednom sebi potvrditi da smo kao nacija jako losi vozaci (mogu dodatno lokalizovati na nas beogradjane jer je najvise nas bilo na putu)
 
A onaj ko zeli da ustedi, ide Ibarskom pa moze usput da svrati na neko pecenje usput.
Ušteda je veća kada se drži konstantna brzina i obrtaji. Na magistralama ne možeš da držiš konstantnu brzinu.

Ja isto vozim (pogotovu na dužim putovanjima) između 100/110 u desnoj traci ušteda u gorivu je značajna. Naravno kada obilazim onda ide dosta brže da se ne koči saobraćaj u preticajnim trakama.
 
Pa naravno da jeste, zato je tempomat genijalna stvar. Samo ne znam da li moze da se ustedi 2 litra (na 100km) kao sto govorite. To sve zavisi i od automobila, modela, kubikaze, menjaca. Ko ima automatik ili menjac sa 6 brzina, usteda mu je manja.
Neka svako vozi kako mu odgovara. Meni licno taj stil ne odgovara, jednom prilikom sam vozio NIssan Note 1.5 dci i morao sam da vozim lagano, tipa oko 100km/h i auto je stvarno potrosio nesto smesno (tipa oko 4L/100 km).
Evo jos jedan primer, skoro sam vozio caletovog Avensisa T25, 2003, 2.0 D4D motor. Autoput Cacak - Ljig, kaze cale (inace penzioner u 70-im godinama, vozac ceo zivot) "vozi 100 km/h, nemoj brze". Ja naravno nisam mogao da ga poslusam, vozio sam 130-140, auto je ladja, ne oseca tu brzinu, pravi auto za krstarenje. Isli smo do Lazarevca u povratku je on vozio, svakako je prosek bio nizak, nesto oko 5 litara. Sto ce reci meni ta usteda na gorivu nije primarna. Ko vozi do Grcke, prelazi velike kilometraze, razumem potpuno.

U prevodu dosta faktora tu postoji, svakako se ustedi ako se vozi sporije ali da li treba bas toliko sporo voziti, da li je uvek bezbedno, neka svako proceni.
 
Poslednja izmena:
u svakom slucaju, sinoc je bila guzva na Milosu Velikom i mogu vam reci da ima jako puno takvih vozaca
takodje ima jako puno onih drugih sto divljaju
na kraju cu zakljuciti da: voziti normalno je najmanje bezbedno na nasim putevima.
i jos jednom sebi potvrditi da smo kao nacija jako losi vozaci (mogu dodatno lokalizovati na nas beogradjane jer je najvise nas bilo na putu)
У правцу ка Ужицу баш није било гужве, јако лагана вожња.
Али морам да се сложим да смо као нација јако јако лоши возачи. Београђани најбахатији јер су навикли на саобраћај у Београду.
 
@KrCan od tebe samo lepe vesti, hvala puno!
@locohatman , evo da se j ja prikljucim objasnjenju, ja ne razumem zasto je opasno voziti 110 na AP ako vozis u voznoj traci a preticajnu koristis samo za obilazak?

Mi smo jedni od tih kojima prija sporija voznja, razmak među automobilima i manje rizika ( zato po BG ne mozemo ni da se snađemo hahahahha)
E sada, kada smo vozili 1.2 mali Pezo, nije bilo udobno voziti preko 110, ali smo pazili da ne pravimo kolonu, ko hoce obiđe i to je to.
Nije se puno promenilo ni sa 1.9 ni 2.0 mada je prijatno voziti i 140, tj ne oseca se brzina narocito sa zimskim gumama ( ne znam zasto je tako ali gume prave razliku) ali i dalje do 120 vozimo, osim posle Ljiga gde je kao tepsija pa je 130/140 ...
Sada mi obiđemo po nekog ali ne po svakh cenu.
Mislim da su kamiondzije veci problem, barem nama, lično shvate svako preticanje, jure samo da ih ne obiđes....e tu je razlika između 1.2 i, 2.0 jer sad ih obiđemo bez muke 😀 a i dalje smo spori, jednostavno to nije toliko ugrozavajuce kao sto ti mislis ili mi gresimo....
 
@locohatman , evo da se j ja prikljucim objasnjenju, ja ne razumem zasto je opasno voziti 110 na AP ako vozis u voznoj traci a preticajnu koristis samo za obilazak?
vozis normalno 120/130, obilazis sporija vozila, ili samo obilazis nekoga ko vozi 110, i nalece neki od 150, hoces da se sklonis bu****, ima mesta desno prestrojavas se, medjutim ispred je neko ko vozi 100 - sta se desava?
jako losa kombinacija i zato ja gledam isto ludake od 150 i one "ja cu mojim tempom od 100/110" na AP
i nije to "par" automobila, bas ih je dosta
kad dodatno razmislim, nisamo samo losi vozaci, rekao bih da dosta bolujemo i od nocnog slepila
 
Ја откако памтим цела деоница Златибор Ужице је црна тачка, слично као и кањон Мораче. Много је ту људи гинуло и 80-их и 90-их, а колико видимо гине се и данас. Тешко је сад рећи шта је тачно узрок овом дугогодишњем масакру, али деоница дефинитивно вапи за неком бољом алтернативом у виду аутопута или барем брзе саобраћајнице са раздвојеним смеровима, колико због оптерећења још више због безбедности.
 
Policija je Zlatiborskom putu maximalno angažovana, ali uporno maše temu. Skoro uvek je bar na 2 mesta radar, uz dodatak motorista i povremeno presretača.
Na to dodajte i bar jedno civilno neobeleženo vozilo (2 teget golfa 6 i jedna siva oktavija i još ponešto) i opet se desi ovako nešto.
Vozsči iz velikih gradova (NS i Bg) često ne razlikuju vožnju sa dve trake na putu i u gradu, što pravi dodatni problem kad u preticajnoj počnu da kuliraju.
Policija mora da pojača patroliranje neobeleženim, neupadljivim vozilima opremljenim kamerama i bez zaustavljanja da dokumentuje prekršaje.
Ali, njima je lakše da se nacrtaju na nestima nelogičnih ograničenja i kvote se lako popunjavaju.
Preventiva -crkla
 
Nazalost danas naisao desetak minuta posle udesa pre policije i ambulanti koji su vrlo brzo stigli, ali uzalud.. Sto je najgore video sav taj uzas, decije sediste, igracke I smrskane delove rasute I po 50m unaokolo. Mikser nekoliko metara od udara sleteo pod put, srecom nije se prevrnuo. Srecom da ta nesrecnica sto je poginula nije vozila nikog sa sobom jer bi bilo nemoguce bilo kome da prezivi. Posto se udes desio neposredno pored jednog kratkog parceta stare trase, to je iskorisceno da se brzo uspostavi neizmenicni saobracaj, tako da nije bilo dugog zadrzavanja. Ali te sirene od ambulant I policije I vadjenje te nesrecnice ce mi biti kao nocna mora.
Od dobrih vesti da kazem da kad prodjem pored Cacka uvek bar malo bacim oko na trasu, pa da kazem da je I drugi sloj asfalta potpuno ugradjen do Laza I u Lazu. U tunelu se uveliko farba bela boja druga ruka, skida se privremeno osvetljenje I u zavrsnoj su fazi ugradnje signalizacije I ozvucenja. Pune su tunelske cevi betonskih blokova - poklopaca za kanale za odvod vode I od elektro vodova. Na kraju tunela je bila zatvorena zavesa od nekog materijala slicnog "ponjavama" zbog promaje, tako da me je mrzelo da idem dalje I da se vracam na trasu, jer sam zurio kuci, pa cu nadam se u ovih par nedelja pre no se vratim sa odmora.
 
E sada, kada smo vozili 1.2 mali Pezo, nije bilo udobno voziti preko 110, ali smo pazili da ne pravimo kolonu, ko hoce obiđe i to je to.
Nije se puno promenilo ni sa 1.9 ni 2.0 mada je prijatno voziti i 140, tj ne oseca se brzina narocito sa zimskim gumama
Miro, videćeš kad pređete na 3.0 koliko će vam drugačiji biti subjektivni osećaj brzine, u odnosu na 2.0, a 1.2 da ni ne poredimo. Sa 3.0 nećeš ni primetiti da ste na 150-160, to je kubikaža sa kojom se brzina ne oseća. Ja ĉesto moram namerno da usporavan da ne bi često dobijao kazne za proseĉnu, jer čak i sa najopuštenijom mogućom vožnjom sa 3.0 ne osećaš a već si na 160.
 
Miro, videćeš kad pređete na 3.0 koliko će vam drugačiji biti subjektivni osećaj brzine, u odnosu na 2.0, a 1.2 da ni ne poredimo. Sa 3.0 nećeš ni primetiti da ste na 150-160, to je kubikaža sa kojom se brzina ne oseća. Ja ĉesto moram namerno da usporavan da ne bi često dobijao kazne za proseĉnu, jer čak i sa najopuštenijom mogućom vožnjom sa 3.0 ne osećaš a već si na 160.
zavisi kakav 3.0 :D ja imam 3.0 automatik sa 256 konja... i samo primjećujem razliku kada su neki usponi npr onaj oko zlatibora kad mogu da obiđem sva spora vozila... ali npr dobro osjećam kad idem 150.. ili je to neki strah jer je prevelika brzina ne znam.. haha :) što se tiče potrošnje na otvorenom između 7 i 8. po gradu 12-15.... prešao sam sa 1.6 hdi što je trošio prosjek 4 na ovog tenka. ali u njemu imam osjećaj sigurnosti kao nikad do sada. i uopšte ne osjećam umor u toku vožnje
npr prije 10ak dana vozio sam 12h od Sofije do istoka rumunije uopšte nisam osjetio umor. isto tako 2 dana kasnije 13-14h do BG-a.
 
Konačno su u Prilipcu dobili dozvolu da rade dva poslednja stuba i po onome što sam video, krenuli su udarnički da rade, vrvi u dvorištu vlasnika imanja.Da su ovako radili ranije, sve bi već bilo skockano odavno, naravno sem tunela.
Da se nadovezem na ovo sto je @Ljupko1972 izjavio, dole su uporedni satelitski snimci od 12.09 i 22.09, vidi se da se konacno radi na tom preostalom delu kod onih plastenika.
1727180476309.png

1727180600239.png


Ova 2 snimka dole je deo izmedju Laza i Munje.
1727180865198.png

1727180959176.png
 

Prilozi

  • 1727180540089.png
    1727180540089.png
    114,7 KB · Pregleda: 63
zasto ljudi voze na AP 110 ili cak 100 ako ogranicenje 130!?
Ja koristim Moravski, koji je više prazan nego pun.
Ako sam u nekoj žurbi, vozim 130, ako nisam onda 90 - 100 km/h. Nekad 110, nekad 120 km/h.
Jednostavno vozim stariji automobil, benzinac manje kubikaže (3 cilindra) sa menjačem sa 5 stepeni prenosa:
- Pri brzini od 100 km/h motor se u 5. stepenu vrti na nekih 3000 obrtaja u minuti, što je već visoko, ali se buka toliko ne oseća.
- Međutim, ako bih ga vozio skoro 130 - 140, on se vrti oko 4000 obrtaja.
Po mom mišljenju nema potrebe stalno forsirati motor stalno, jer imam strah da nešto ne pukne na motoru pri tim visokim obrtajima. Naravno da redovno održavam auto, ali opet, ne želim da na odredište stižem uz pomoć šlep službe.
Potrošnja goriva mi nije najbitnija stavka, ali svakako više troši na većim brzinama za 1 - 1.5 litar benzina.
 
Benzinski motori po pravilu vole da se vrte, jednostavno to je tako (konstrukcijski - manji obrtni moment), ne pricam bas da treba da se voze u crveno do blokade, ali svaki benzinac ako je iole zdrav i odrzavan bez problema podnosi 3000-4000 obrtaja, cak sta vise tu je podmazivanje motora i njegovih elemenata najbolje.
Sasvim je druga stvar buka u automobilu (koja zamara vozaca na putovanju) kao i potrosnja. O tome ne vredi diskutovati.
Ali potpuno te razumem o cemu pricas.
 
Poslednja izmena:
Ja koristim Moravski, koji je više prazan nego pun.
Ako sam u nekoj žurbi, vozim 130, ako nisam onda 90 - 100 km/h. Nekad 110, nekad 120 km/h.
Jednostavno vozim stariji automobil, benzinac manje kubikaže (3 cilindra) sa menjačem sa 5 stepeni prenosa:
- Pri brzini od 100 km/h motor se u 5. stepenu vrti na nekih 3000 obrtaja u minuti, što je već visoko, ali se buka toliko ne oseća.
- Međutim, ako bih ga vozio skoro 130 - 140, on se vrti oko 4000 obrtaja.
Po mom mišljenju nema potrebe stalno forsirati motor stalno, jer imam strah da nešto ne pukne na motoru pri tim visokim obrtajima. Naravno da redovno održavam auto, ali opet, ne želim da na odredište stižem uz pomoć šlep službe.
Potrošnja goriva mi nije najbitnija stavka, ali svakako više troši na većim brzinama za 1 - 1.5 litar benzina.
Za trocicindraša, posebno atmosferca, autoputski tempo od 130 i duža vođnja na 4000 je pogubna. Jednostavno, nije napravljen za to. Njemu je grad prirodno orkuženje i kraće deonice na magistralnom putu i to odrađuje savršeno, zafovoljavajući se, kod vozača koji zna šta radi, sa jedva 4l.
Čuvaj ga na ap da ga ne spališ, posebno klipove (karike) i ventile, da be pukne glava.
Trocilindraši su neuravnoteženi, imaju mnogo jače vibracije (bez obzira na proizvođačka rešenja za smanjivanje), termička naprezanja i visoku specifičnu snagu iz 1l zapremine, pa su na sve osetljivi.
Znam šta pričam, službeno vozim jednu škodu 1,0 sa 75ks. Njen zvuk na višim obrtajima sve kaže.
 
Za trocicindraša, posebno atmosferca, autoputski tempo od 130 i duža vođnja na 4000 je pogubna. Jednostavno, nije napravljen za to. Njemu je grad prirodno orkuženje i kraće deonice na magistralnom putu i to odrađuje savršeno, zafovoljavajući se, kod vozača koji zna šta radi, sa jedva 4l.
Čuvaj ga na ap da ga ne spališ, posebno klipove (karike) i ventile, da be pukne glava.
Trocilindraši su neuravnoteženi, imaju mnogo jače vibracije (bez obzira na proizvođačka rešenja za smanjivanje), termička naprezanja i visoku specifičnu snagu iz 1l zapremine, pa su na sve osetljivi.
Znam šta pričam, službeno vozim jednu škodu 1,0 sa 75ks. Njen zvuk na višim obrtajima sve kaže.
Pošto sam i ja imao 2 da se nadovežem da smo na seriji 1 iz 2004 sa 64ks tada iz 1.2 imali fabričku grešku na katalizatoru i da je Škoda problem rešila ćuskijom i razbijanjem katalizatora na komade.
Tih nekoliko komada je prešlo oko 300.000km a jedna čak 540.000 sa originalnim motorom.
Druga serija 2007 je jedva dobacila do 250.000 sa znatnom potrošnjom ulja.
2011 su na restajling modelu promenli lanac i olakšali radilicu i promenili katalizator sa većim propustom gasova.

Po priči majstora a ima logike s obzirom na naše prvo iskustvo najveći problom joj je bio vožnja autoputem pod velikom turažom kada je zbog blizine katalizatora i njegove propusne moći dolazilo do spaljivanja najčešće karika,ventila ili klipa na srednjem cilindru.
Naravno 2014 su smanjili taj motor na 1.0 i uveli 1.0 Tsi koji su se po rečima servisera dobro pokazali obzirom na očekivanja.
 
U pravu ste obojica, samo i tu ne treba generalizovati i tu postoje izuzeci.
Neće se svaki trocilindraš raspasti ako se vozi 140 na autoputu.
Evo recimo moje iskustvo sa Toyotinim motorima je totalno drugačije.
 
Poslednja izmena:
Blago receno generalizovati, i za 3.0 gore i za trocilindrase malo nize. 😁
Ja mog trocilindrasa ne spustam ispod 160 gde god nema kamera.

A auto sa 3x zapremine i 2x cilindara retko preko 140. Jer ta trafika od 2 i po tone i nema sta da trazi na vecim brzinama. Ne moze da mi ne prodje kroz glavu kako i zasto je ogranicenje brzine isto za ta dva auta...
 
Pisao sam za atmosferce. Turbo su večeg obrtnog momenta i samim tim imaju duže prenose pa nemaju potrebu za tolikim forsiranjem i onda, logično, traju duže, tj. manje im smeta dugotrajan rad u visokim režimima.
Sada oni postaju standard u sklopu procesa daun sajzinga, većina tih nekadanjih problema rešeni su, ali nepoverenje postoji.
 
Turbaci zapravo uglavnom imaju kraće prenose. Mnogo je do sklopa motora i menjača i usklađenosti, a manje do broja cilindara i zapremine.
 
Vrh