Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kad pričate o sivoj ekonomiji, zaboravljate da su u utaju poreza uključene najveće srpske korporacije koje su direktno pod kontrolom vlasti. Ne propada drzava zbog preprodavca na pijaci nego zbog Pink korporacije i sličnih.

Bravo, dobro primećeno. Težinski faktor samo jednog Pinka kompenzuje manje-više sve prodavce, na svim pijacama u nas...

Kada čitam ovu temu i pojedine kolege, ne mogu da se otmem sledećem utisku: pogled na situaciju u društvu, realno otetom od strane jednog pravog pravcatog kartela (u punoj definicije te reči), veoma se razlikuje od činjenice da li ste sa tim kartelom za stolom, ili ste (kao većina nas) na meniju.
 
ajde da po strani ostavimo puteve (za koje se skoro utvrdilo da je vise izgradjeno i popravljeno do 2012 nego posle)
Ko je to utvrdio? Ovo je totalna nebuloza i neistina. Pa postoji javno dostupan podatak ko je izgradio koliko puteva. O zeleznici da ne pricam...

Pominjes krizu 2008, tada je evro bio oko 77 din, kupovna moc je bila dobra. Slazem se da je kriza dodatno uzdrmala ekonomiju i globalno, ne samo nas.
Ali ta kriza je bila mala maca u poredjenju sta nam se desilo poslednjih nekoliko godina (pandemija globalnih razmera koja je trajala skoro 3 godine, plus ratovi, plus globalna kriza ove godine, ludacka inflacija).

Porediti ove stvari je stvarno neumesno i presmesno. Isto kao porediti onaj tunel u Ovcar Banji i bilo koji dvocevni tunel je isto kao porediti neki klub iz srpske lige i neki iz Premier Lige.

P.S. I potpuno se slazem sa @milaki990
 
Poslednja izmena:
a nista nasi ratovi koji su vodjeni od ove vlasti i razaranje nase privrede i zemlje u trajanju 1990-1999, niti bilo sta drugo sto sam naveo, deluje kao da te infomracije nisu u scenariju
kazes mala maca, pa ti mora da si veliki ekspert iz ugostiteljstva, jer je kriza 2008 bila daleko pogubnija po svim parametrima od korona krize (osim za ugostiteljstvo)
pogledaj u kakvim ekonomski parametre (EURIBOR, MMF uslovi i sl) iz 2000tih i posle, dovoljno o tvojoj ekspertizi govori "kurs evra iz 2008", tom logikom najbolje nam je bilo 1994:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
a tuneli koji se poluzavrseni ruse govore o ekspertizi danasnje izgradnje, projektovanje i planiranje (brancic, laz) tako da Ovcar banja treba da bude zvezda vodilja ovim genijalcima
 
Uf brate, pretera ga sad bas...
Pa zato sam i rekao da stvari nisu za poredjenje ne zato sto je tada ljudima bilo lako. Jednostavno stvari nisu za poredjenje, kapiras?
Ne treba ti doktorat iz ekonomije da shvatis da je za vreme pandemije, cela planeta bila u standby-u. Ne samo ugostistiteljstvo, nego i turizam, saobracaj, proizvodnja cipova, automobila, da ne kazem sve...
"kurs evra iz 2008",
Ovo sam ti naveo da ti samo ilustrujem koliko je 70 milijardi dolara/evra bilo nekad a koliko vredi sada. Koliko je 1000 eura vredelo tada a koliko sada. Da je barem 3 milijarde od tih 70 milijardi bilo iskorisceno kako treba, mogli smo imati barem jednu-dve brze saobracajnice zavrsene.

Nije za poredjenje jednostavno. Uopste ne kazem da je toj vladi posle 2000. bilo lako, naprotiv...
Bilo joj je pakleno tesko, jer su trebali da ispune ocekivanja naroda (koji je bio celu deceniju umoran od silnih ratova i bombardovanja)... Ali po meni je najgore od svega sto je dobar deo politicara opstao iz tog vremena, opstaje i dalje, samo prelecu iz jedne stranke u drugu.
A mi ovde kao nesto diskutujemo...
 
mozda je i trebalo iskoristiti tih 70milajardi (ne znam odakle podatak) za puteve i tunele a ne za deviznu stanju, zajam za preporod kao i plate i penzije koje su kasnile ,
a nije da nisu koriscene za infrastrukturu ali i to je selektivno zaboravljeno
jedino sto mogu da se slozim jeste da gomila tih lopina i dalje ordinira, ali ocigledno bolje tj na vece zadovoljstvo gradjana
 
Kad ti je neki majstor izdao račun za neke radove? U očima države socijalni slučaj, a meni naplati 500 evra za jedan dan posla. Jel u Nemačkoj na pijaci možeš da kupiš kućnu hemiju, kafu i tunjevinu? Jel možeš da rentiraš stan na crno? Jel možeš da voziš auto na ovlašćenje? Jel poslodavac daje deo plate na ruke?

Samo da se nadovezem da je Nemacka verovatno najgora zemlja u EU sto se tice sive ekonomije!! Pola kioska, piljara, pekara, fast fudova ne prima kartice da bi mogli da muljaju sa porezom i prodajom na crno. Ovo ce ti reci svako ko zivi u Nemackoj, bukvalno je apsurdna situacija da moras uvek sa sobom da imas keš u džepu. Pritom postoji dosta biznisa koji zaposljavaju radnike ilegalno, postoji inspekcija za to ali jednostavno ne mogu da isprate kolicinu ilegalnih radnika iz albanije i ex-yu.
 
Док год мораш у продавницу по храну, пиће, одећу или било шта друго, о гориву да не говоримо. Плаћаш вишеструко све порезе, царине, пдв и ко зна шта све још. Не може се избећи. То ја ХАРАЧ који неколико пута превазилази турских 10%. Неколико пута смо рачунали најмање на 100 дин зарађених ти узму још 80. Ево нпр плата ти је 100 000 дин. одамх је наплаћен порез од 56.000 дин.Ниси ни добио плату а већ је трећина нестала. Од тих 100.000 које су остале треба ти телефон , струја, гас, инфостан, па храна, па одећа . ако си још довољно глуп да плаћаш картицом и ту код сваке трансакције оде 2-3%. Пдв, порез на твоју Имовину? Порез на додатну вредност Акцизе! Сипаш горива за 20.000 месечно 12.000 су намети! >У старту ти нестаје 60%,наручиш из Кине рецимо акумулаторе за соларни систем, платиш 100е, и 20 е за транспорт, Основица за царину ти је 120е, па кад платиш царинуто је неких 12е , на то преко царине плаћаш пдв 20% па уместо 120 плаћаш 157е. Мада ми не производимо скоро ништа а посебно гел акумулаторе па немамо шта да штитимо царином. Турци вратите се све вам је опроштено, ако буде десетина као некад!
 
Poslednja izmena:
Или хоћу да се провозам аутопутем од Бг до Лајковца! Путарина је нешто мање од 200 дин. За шта? Прво ми треба возачка дозвола, лекарски преглед, што је сада око 1000е , од тога су порези најмање 200е. Хоћу да купим ауто да бих се возио, како смо у Србији неки полован за 3000е, плаћам пренос и све остало још неколико стотина еура. Ауто није имао велики сервис који је рецимо 300е. Значи 60е порези, најмање а са царинама јер ми ништа не правимо је вероватно 70-80. Па технички преглед скромних 50 еура значи најмање 10 е пореза. Па осигурање и регистрација још неких 300е
најмање још 60 е пореза. Хоћу да сипам гориво које је 200дин по литру и треба бар 5 литара то је око 1000 дин, или 600 дин акциза. Држава је узела кредит од неколико стотина милиона еура за тих 50 км . Шта мислите ко ће и како вратити те паре? Власт? Колико ме онда кошта тих 50 км вожње до Лајковца?
 
Како не морам, морам! Не желим да плаћам здраствено и пензијско-морам, не желим да плаћам бирократију- морам, не желим да плаћам- 3500 службених возила са возачима и сервисима-морам. Не желим да плаћам судство које ми ни чему не служи-морам! Не желим да плаћам полицију која штити белосветске и домаће преваранте-морам. Не желим да плаћам анитСрбски Ртс- морам. Једино не морам будале да слушам, на једно уђе , на друго изађе! Да би се схватио ниво окупације потребна је СВЕСТ, ШТО ЈЕ ОЧИГЛЕДНО РЕТКА ПОЈАВА.
 
Srecan put svima, za Zl je OGROMNA guzva.
Policija na petlji Požega regulise saobracaj, pa vozite polako
 
Ja gledam mape u par navrata i nigde gužve, mora da su nešto zakazale...
 
ако си још довољно глуп да плаћаш картицом и ту код сваке трансакције оде 2-3%

Ово је нетачно. Провизија картичне компаније се наплаћује продавцу, а не купцу и она износи од 5 до 10 динара у зависности од бренда картице. Дакле, ти који плаћаш исто ћеш платити картицом или кешом, а продавац плаћа провизију. Такође, провизија је фиксна у износу, није процентуална као што си рекао. Ако је износ 200 динара и ако је 200 хиљада динара, провизија је иста. Зато неки мањи продавци одбијају картице за мање износе. Не исплати им се да дају 10 динара провизије за кифлу од 40 динара, док је 10 динара провизије за фрижидер од 40 хиљада динара сасвим прихватљиво.
 
@WLABmz u kojoj tacno banci je fiksna naknada za placanje karticom?

Evo sta kaze NBS za karticno placanje:

A ovo je cenovnik Intese
 
Poslednja izmena:
Sve je to OK ali ta naknada se ne odnosi na krajnjeg kupca već se naplaćuje od prodavca.
Meni nikada nije naplaćeno više, niti mi je banka zaračunala neku naknadu po transakciji zato što plaćam karticom umesto gotovinom.
Neko je par postova pre ovog napisao da plaćamo skuplje tj da bi nas nešto manje koštalo da smo koristili keš kao sredstvo plaćanja.
Bar kod mene u kraju nije tako...
 
Koliko ja znam, naplaćuje se online transakcija (do skoro je provizija bila 0%), sada je npr u Intesi 20 din fiksno.
Prvi put čujem da se kupcu skida naknada 2 ili 3 % ako plaća karticom umesto kešom
 
Trgovci moraju da plate troškove kartica (i POS terminala), što znači da taj trošak moraju da ugrade u cenu, tako da na kraju ipak platimo svi mi na neki način. Kao npr. besplatna dostava ili besplatna kesa - to sve košta i neko mora da plati. Postoje i neke uštede na rukovanju/obezbeđivanju gotovine i uplati pazara ali su sigurno manje od troškova prihvatanja kartica.
 
Komentar je bio "ако си још довољно глуп да плаћаш картицом и ту код сваке трансакције оде 2-3%"
Ode prodavcu neka suma, ne znam koliko, mene košta uvek isto, barem je do sad bilo tako.
U zemlji, u inostranstvu kada plaćam karticom e tu već zaračunavaju neku naknadu.
 
Vrh