Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

StaraMo, da li je izvodljivo da se napravi da prolaz bude 4+2 sa izmenljivim smerom? Gledam ove kućice i kalkulišem :), ali nešto nisam siguran, pre će ovo biti 3+3 sa po jednim ENP-om.
 
StaraMo, da li je izvodljivo da se napravi da prolaz bude 4+2 sa izmenljivim smerom? Gledam ove kućice i kalkulišem :), ali nešto nisam siguran, pre će ovo biti 3+3 sa po jednim ENP-om.
Da pravi se bukvalno i do maksimalno i 5+1 ali se ta postavka retko koristi jer onda za taj 1 prolaz koriste i Tagisti i Kešisti .

Mada Putevima to nije strana praksa i koriste je obilato na Malom Požarevcu svaki vikend kada im iz Mladenovca ide samo jedna traka u miksu a iz Beograda 4.
 
Dobra strategija bi bila dugacka ENP traka koju ne moze da blokira kes vozac, ili bar kultura voznje pri kojoj se svi drze same ivice. U traci od 3.75 mogu da se mimoidju dva vozila, tj obidju. To bi znacajno smanjilo ukupnu kolonu.


EDIT-Pogledao sam broj ENP vozaca. Za godinu 2023, 34 miliona od 74 miliona prolaza bilo je ENP. 45% koristi enp, ili preciznije receno, 45% prolaza su ENP. Sto je daleko vise nego sto sam mislio. Svaka nam cast.
 
Poslednja izmena:
Kultura je osnova svega. Kultura sklanjanja u stranu u koloni je neophodna srpskim vozacima. Hitne sluzbe, motociklisti, ili u ovom slucaju, ENP vozaci, mogu da prodju ako vozaci u koloni postuju ovu osnovnu kulturu koja je rasprostranjena u vozacki pismenijim drustvima. Kako na autoputu, tako i u gradu.
 
Kultura je osnova svega. Kultura sklanjanja u stranu u koloni je neophodna srpskim vozacima. Hitne sluzbe, motociklisti, ili u ovom slucaju, ENP vozaci, mogu da prodju ako vozaci u koloni postuju ovu osnovnu kulturu koja je rasprostranjena u vozacki pismenijim drustvima. Kako na autoputu, tako i u gradu.
Potpuno se slažem, kultura jeste i treba da bude najvažnija. U ovom konkretnom slučaju, možemo imati i naplatnu stanicu sa 10 prolaza, dovoljno je samo nekoliko bahatih vozača da zablokira istu. Uostalom, skoro svako od nas svedoči redovno u svakodnevnom životu kroz primere bahate vožnje, parkiranja, itd itd...
 
Naravno, ali ako sad imamo priliku da napravimo da sve klizi i da niko nikoga ne mora da propušta, a imamo je, onda ne treba da se oslanjamo na ostale faktore.
Slazem se da treba da postoji, barem, potencijal, za veci protok. Hektar placa u ovoj livadi i jos 4 betonske kucice su nista, meri se promilima u odnosu na ukupnu cenu, a ovaj izlaz ce ostati zauvek za Pozegu i okolna sela, a bar 5-6 godina, ako ne i 10, kao ceona rampa Uzice-Beograd.
 
Slazem se da treba da postoji, barem, potencijal, za veci protok. Hektar placa u ovoj livadi i jos 4 betonske kucice su nista, meri se promilima u odnosu na ukupnu cenu, a ovaj izlaz ce ostati zauvek za Pozegu i okolna sela, a bar 5-6 godina, ako ne i 10, kao ceona rampa Uzice-Beograd.
Mala ispravka,neće ostati kao izlaz jer je petlja Gorobilje planirana u nastavku trase oko 500m dalje i ne razumem zašto je odmah nisu uradili.Svakako sva oprema,kabine i nadstrešnica će biti prebačene tamo(kao Koševi npr) ali žali bože para bačenih na naletne stubove,šahtove i instalacije koje se dovlače na privremenu lokaciju umesto na stalnu.
YsucUBa.jpg
 
Stvarno jel zna neko razlog zbog čega nisu i petlju sada radili?
Trebalo bi od petlje do petlje (sa petljom) da se rade lotovi kako bi vozila imala gde da se isključe.
Od početka: petlja - deonica - petlja / deonica - petlja / deonica - petlja....
Ajde kada su otvorili autoput pa su krenuli od posle petlje Ljig pošto gledano od početka (Beograda) preskočena tri lota.
Čak su i petlju Obranovac mogli odmah onda pismeno da odrade a ne da guriaju u lot sa deonicom kroz Surčin.
Da su i na prvoj deonici Ub - Lajkovac napravili petlju Ub, taj deo jemogao odmah da se pusti.
Ovako stalno moraju da zatvaraju deo autoputa na par nedelja kako bi mogli da sruše taj privremeni priključak i uklope sve u gabarit autoputa....
Ljig, Obrenovac, Preljina, Koševi, sad i ovo...
 
Jeste, u pravu si. Ali onda na to još da nadovežemo činjenicu da građevinski radovi poskupljuju, a i korupcija uvećava, tako da je svakako bilo pametnije odraditi petlju ranije za manje keša, nego kasnije za mnogo više. Bar za nas građane je tako bolje, a za izvođače, podizvođače i ostale na državnoj sisi - nije.
 
Poslednja izmena:
Deonica može da poskupi npr 30% od momenta ugovaranja i potpisivanja dok se ne isplati poslednji din. Razlozi se lako nađu. Slična deonica može da bude i 2x skuplja u odnosu na pre 5god... i nikom ništa, teraj dalje... bitno da se gradi... Naplatna rampa, petlja sve to može i iznova ili da se premešta bez problema (iako to košta dodatno, ali sve što dodatno košta na tome neko dodatno i zaradi - logično), ali npr kad treba da se isplati nekom Seljaku (namerno veliko slovo za velike ljude koji su vekovima tu za Srbiju, ranije su mahom plaćali glavom na frontu a u modernije doba dedovinom) za njivu koji din više, e to neće da može - tu nastupa i blokada radova i zastoj i sud i sve moguće i nemoguće ali samo da se ne plati više...
 
Deonica može da poskupi npr 30% od momenta ugovaranja i potpisivanja dok se ne isplati poslednji din. Razlozi se lako nađu. Slična deonica može da bude i 2x skuplja u odnosu na pre 5god... i nikom ništa, teraj dalje... bitno da se gradi... Naplatna rampa, petlja sve to može i iznova ili da se premešta bez problema (iako to košta dodatno, ali sve što dodatno košta na tome neko dodatno i zaradi - logično), ali npr kad treba da se isplati nekom Seljaku (namerno veliko slovo za velike ljude koji su vekovima tu za Srbiju, ranije su mahom plaćali glavom na frontu a u modernije doba dedovinom) za njivu koji din više, e to neće da može - tu nastupa i blokada radova i zastoj i sud i sve moguće i nemoguće ali samo da se ne plati više...
To je generalna politika vlasti današnjice. Uostalom, Seljak je pred izumiranjem u ovoj zemlji, dok populacija seljačina buja.
 
Vrh