Šta je novo?

Autoput Horgoš-Požega ... koncesija

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.332
Pohvaljen
5.368
Lokacija
Fruška gora
PORR gradi autoput Horgoš-Požega

Državni sekretar Ministarstva infrastrukture Mihajlo Marković najavio je juče da će
Vlada Srbije ove nedelje razmatrati zahtev španske kompanije FCC da ustupi prava u
koncesionom preduzeću austrijskoj kompaniji PORR.
Marković je objasnio da je vlada razmatranje tog zahteva odlagala već tri nedelje, jer nije dobila
mišljenje Ministarstva finansija, navodeći da bi ono trebalo da bude dostavljeno tokom dana.

Prema njegovim rečima, odluka o ustupanju koncesionih prava nije na vladi
već o tome odlučuje koncesionar, zbog čega vlada na sednici u četvrtak neće taj predlog
suštinski razmatrati, već će samo dati komentar i izraziti saglasnost sa tom promenom.


Marković je, kako prenosi Beta, podsetio da je Sekretarijat za zakonodavstvo, čiji je stav
relevantan, dao pozitivno mišljenje na zahtev koncesionara kompanije FCC da deo osnivačkog
kapitala u koncesionom preduzeću za izgradnju autoputa Horgoš-Požega
ustupi austrijskoj firmi PORR.
Pozitivno su se o tom zahtevu, kako je dodao, izjasnili i međunarodni pravni savetnik i javni pravobranilac.

„Kompanija PORR je nastupala u tenderskoj proceduri u okviru konzorcijuma i zadovoljava
sve uslove za nastup u koncesiji.
Sve što se dešava u koncesionom preduzeću nakon registracije u Srbiji važi i za bilo koje
drugo preduzeće koje ovde posluje i mi ne možemo da utičemo na izbor partnera
u
koncesionom preduzeću“, kazao je on.

Marković je negirao da su pojedini rokovi za izvršenje ugovornih obaveza istekli, navodeći da su
u toku „aktivnosti u vezi sa eksproprijacijom, kao i aktivnosti koncesionog preduzeća u skladu
sa ugovorom“. On je izrazio očekivanje da će celokupna dokumentacija biti podneta na uvid
vladi nekoliko meseci pre roka, predviđenog za 31. mart sledeće godine, kao i da će
do kraja 2007. koncesiono preduzeće početi radove na terenu.

Španski FCC uputio je sredinom septembra pismo o namerama u kojem navodi da planira
da polovinu svojih prava u koncesionom preduzeću, koje je ta kompanija osnovala u Beogradu
u skladu sa koncesionim ugovorom, ustupi PORR-u.

Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega Vlada Srbije je potpisala u martu
ove godine sa austrijsko-španskim konzorcijumom FCC i Alpine.
Glas : http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-09-10-2007/porr-gradi-autoput-horgos-pozega

Sada je valda sve jasno, pa polako da se krene i sa gradnjom.
 
^^
Slazem se da se krene i dosta vise praznih politickih prica i gubljenja vremena.
 
Nove najave u vezi izgradnje...

Ilić: Uskoro gradnja autoputa
Gornji Milanovac -- Ministar Velimir Ilić izjavio je da će za dva meseca početi izgradnja autoputa od Horgoša do Požege.

Ministar za infrastrukturu je na sastanku sa direktorima preduzeća i predsednicima mesnih zajednica u Gornjem Milanovcu kazao da opštine kroz koje će prolaziti ta saobraćajnica treba što hitnije da reše imovinsko-pravne odnose i ne smeju da dozvole da se "nešto privremeno gradi na zemljištu planiranom za gradnju novog autoputa".

On je istakao da je Ibarska magistrala postala srpska saobraćajnica smrti i da zbog toga "hitno mora da se gradi autoput koji će preuzeti vozila iz Sandžaka sa Zlatibora i čitave zapadne Srbije".

Kostreš: Vlada da preispita odluku

Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš pozvao je Vladu Srbije da preispita odluku austrijsko-španskog konzorcijuma FCC-Alpina da polovinu ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega dodeli austrijskom preduzeću Por (PORR).

Kostreš je na konferenciji za novinare u Novom Sadu apelovao na Vladu Srbije da na sutrašnjoj sednici odustane od davanja formalne saglasnosti na odluku koncesionara i da detaljno preispita ugovor i "vidi šta je prava pozadina".

"Prema informacijama koje imam, koncesionar je doneo odluku da uključi u ugovor Por još 27. juna. Ako je to stvar tehničke prirode, zašto se onda na odluku Vlade Srbije tako dugo čeka", izjavio je Kostreš.

On je još jednom pozvao Vladu da ispuni obećanja i javnosti predstavi koncesioni ugovor sa svim aneksima, navodeći da nisu objavljeni aneksi 3, 4, 5, 11 i 12, iako su oni suština celog ugovora.

Uz podsećanje da je 8. oktobra istekla druga razvojna faza realizacije koncesionog ugovora, predsednik Skupštine Vojvodine zapitao je da li je ta faza zaista završena.

"Ako je završena, tražim da mi se omogući uvid u dokumentaciju, a ako nije, postavljam pitanje ko će snositi odgovornost za to", rekao je Kostreš.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=10&dd=10&nav_id=267246
 
E, muka mi je od ovog Kostresa... Prvo koncesija nije dolazila u obzir, pa je trazio da je vidi, pa mu sada smeta Porr, pa ce mu sutra smetati globalno otopljavanje i pingvini kao ugrozena vrsta na Grenlandu!
Pa hoce li se ucutati vise!
 
Аустријски ПОРР улази у концесију
Шпански „ФЦЦ констракшн” ће у изградњи аутопута бити присутан преко „Алпине Мејредер”, у којој поседује 80 одсто капитала

Влада Србије на јучерашњој седници једногласно је усвојила закључак надлежних државних институција према којем нема сметњи да место шпанске грађевинске компаније „ФЦЦ констракшн”, у конзорцијуму за концесиону изградњу аутопута Хоргош–Пожега преузме аустријски ПОРР. Та компанија ће у концесионом предузећу имати 50 одсто удела, док је другу половину задржала „Алпина Мејредер”, која је у сарадњи са „ФЦЦ констракшном” победила на тендеру за доделу концесије. Министар за инфраструктуру Велимир Илић оценио је у изјави Бети да су разрешене све дилеме око концесије, истичући да је концесија спремна за почетак радова.

На питање да ли ће и када бити објављено преосталих пет анекса уговора о концесији, који и даље нису доступни јавност и, Илић је рекао да је објављено све што је могло бити презентовано.

Он при том није желео да коментарише то што се на одлуку владе о укључивању ПОРР-а у концесиони конзорцијум чекало више месеци. Јер, „ФЦЦ констракшн” је Владу Србије о томе обавестио још 27. јуна. Иначе, председник Скупштине Војводине Бојан Костреш затражио је од премијера Војислава Коштунице да разреши „све нејасноће” око давања концесије за аутопут Хоргош–Пожега. Костреш је подсетио да још није обелодањен целокупан текст Уговора о концесији, те зато није познат садржај анекса 3, 4, 5, 1, и 12.

О измени у концесионом предузећу, према речима Милана Марковића, министра за државну управу и локалну самоуправу, сазнаће се више на конференцији за медије коју ће министар Илић одржати данас у подне.

Радови на изградњи аутопута, како смо јуче сазнали, могли би да крену већ до краја ове године. Иначе, у концесионом уговору је за крајњи рок почетка изградње назначен 31. март 2008. године.

Изградња аутопута кренуће истовремено на две деонице, од Хоргоша ка Новом Саду и од Београда до Лајковца. Концесионари ће током првих пет година (изградња аутопута) држави исплаћивати концесиону накнаду у висини од десет одсто прикупљених средстава на име путарине. Наредних осам година концесиона накнада биће увећана на 18,99 одсто, а током последњих 12 година на 25 одсто, односно четвртину наплаћених прихода из путарине. Концесија је дата на 25 година.

Иако се „ФЦЦ констракшн” званично повлачи из концесије, та компанија ће преко „Алпине Мејредер” и убудуће бити посредно присутна у изградњи аутопута. „ФЦЦ констракшн” је, наиме, летос купио 80 одсто власничког удела у том грађевинском предузећу, што значи да као већински власник управља „Алпином Мејредер”.

Да подсетимо, после обелодањивања намере „ФЦЦ констракшна” о уступању својих концесионих права Пору, „Штрабаг” и „Бјуиг”, који су учествовали на тендеру за доделу изградње аутопута, најавили су тужбе. И највећи европски концесионар француска компанија „Ванси” тада је поручила да неће седети скрштених руку. Како се незванично чуло, уговор који је Влада Србије потписала са победником тендера, знатно се разликује од позива на конкурс за доделу концесије. Наводно, доста тога је накнадно измењено.

Међутим, у Министарству за инфраструктуру сигурни су да нема основа за спорење са фирмама које нису победиле на тендеру.
М. Лакић
[објављено: 12.10.2007.]
Izvor: Politik Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=43898
 
Nenad":35bbwwiq je napisao(la):
E, muka mi je od ovog Kostresa... Prvo koncesija nije dolazila u obzir, pa je trazio da je vidi, pa mu sada smeta Porr, pa ce mu sutra smetati globalno otopljavanje i pingvini kao ugrozena vrsta na Grenlandu!
Pa hoce li se ucutati vise!
Nenade, ocigledno nisi pratio od pocetka ovu sapunicu, cim tvrdis tako nesto. Kostres je taj koji trazi na uvid ugovor koji je od velike vaznosti za drzavu, a Ministar za Rakiju (onaj sto dopusta da se kraducka na autoputevima) je taj koji svako malo menja pricu.
 
Prica sa Kostresom je pocela mnogo ranije od potpisivanja ugovora, tj. on je taj koji je pozivao gradjane Vojvodine da izadju na puteve i brane svoje vlasnistvo ili sta li vec. Od trenutka kada je uopste pocela prica da bi ta trasa mogla da se da pod koncesiju, Kostres je krenuo da kuka i kuka i prica kako su gradjani Vojvodine od svojih sopstvenih para (verovatno iz kasice prasice) licno izgradili poluautoput, a evo, sada je dosao zli Beograd i sve ce im oteti.

Tako da, poceo sam da pratim sapunicu na vreme :)
 
Dali neko ima trasu kojom ce da ide autoput Beograd-Pozega i koliko ce da bude petlji tj izlaza ? I dali ce biti tunela ali pravih a ne ovih nepotrebnih kao na obilaznici oko BG.
 
tuneli na obilaznici oko BG-a nepotrebni?????!??!?!?! wtf???!
 
Stevo što se čudiš? .. za nepotrebne tunele.

Pa, mogli smo sva ta brda da otkopamo i ozidamo

radi odrona sa kanalima za bujice .. kao što se radi u DE. :)
 
pa mislim da bi se vojska malo bunila da neko pokušava da im otkopa Straževicu. Ako nisu uspeli da ih sravne sa zemljom Amerikanci bombama, neće ni građevinci sa bagerima. Braniće se :)
 
Tihi_SRB":3nsn79ia je napisao(la):
Dali neko ima trasu kojom ce da ide autoput Beograd-Pozega i koliko ce da bude petlji tj izlaza ? I dali ce biti tunela ali pravih a ne ovih nepotrebnih kao na obilaznici oko BG.
Imas kartu na Temi Regionalna infrastruktura i autoputevi.

A da se nisu gradili tuneli na Obilaznici, onda bi morali da se grade vijadukti i tuneli i viseci vrtovi, tako da, potrebni ili ne... ;)
 
Moje pitanje potpuno pripada ovom postu tako da nekad stvarno preteras u preusmeravanju tudjih tekstova. Sto se tice obilaznice nisam nikad bio u regionu tunela ali sam primetio preko slika . Mozda gresim . Toliko.
SRB-RS-CG
 
"Koncesionar još nema novac"
Beograd -- Nosioci koncesije za autoput Horgoš-Požega još nemaju obezbeđen novac za gradnju autoputa.

Austrijske kompanije Alpina i Por kreću u traženje novca za finansiranje projekta procenjenog na oko 1,7 milijardi evra, piše Blic. Rok za obezbeđenje bankarske garancije je januar iduće godine, a 31. mart za dobijanje kreditnog odobrenja banaka.

"Ako do tada ne obezbede novac i ne zatvore finansijsku konstrukciju, kaznenih penala neće biti. Rizik pada na državu Srbiju, da čeka i da se nada", konstatuje list.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=11&dd=02&nav_id=270494
 
Vojvodini od koncesije 220 mil.€?
Novi Sad -- Stručni tim Izvršnog veća Vojvodine smatra da bi pokrajina od koncesije trebala da dobije najmanje 220 miliona evra.

Tim Izvršnog veća Vojvodine procenio je da bi pokrajina trebalo da dobije najmanje 220 miliona evra kao kompenzaciju za dosadašnje troškove na održavanju autoputa od Horgoša do Beograda.

U saopštenju stručnjaka navodi se da je ta "minimalna suma" utvrđena posle procene ukupne koncesione naknade na autoputu i očekivanih prihoda od koncesionog ugovora.

Komisija je ustanovila i da pokrajinski organi treba "neizostavno da učestvuju" u postupku izbora nezavisnog inženjera, s obzirom na dužinu deonice puta koja prolazi kroz Vojvodinu i dužnosti nezavisnog inženjera koje su definisane ugovorom.

U saopštenju se podseća da je Zakonom o koncesijama propisano da će se 30 odsto sredstava od koncesione naknade izdvojiti za finansiranje razvoja i infrastrukture autonomne pokrajine na čijoj teritoriji se obavlja koncesiona delatnost.

Pokrajinska vlada formirala je krajem avgusta komisiju za preispitivanje ugovora o koncesiji, u kojoj su bili predsednik pokrajinske vlade Bojan Pajtić i sekretari Tamaš Korhec, Siniša Lazić, Jovica Đukić, Vladimir Zelenović i Dragoslav Petrović.

Članovi komisije bili su i univerzitetski profesori Vladimir Škiljaica, Radomir Folić i Kosta Josifidis, kao i pokrajinski javni pravobranilac Zorica Lazić.

Zadatak te komisije bio je da preispita sve odredbe ugovora i da "uz učešće eminentnih stručnjaka i kroz koordiniran rad Vlade Srbije i Izvršnog veća Vojvodine insistira na rešenjima koja će u potpunosti odgovarati interesima Vojvodine", kaže se u saopštenju.

Ugovor o koncesiji na izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa Horgoš-Požega potpisali su 30. marta predstavnici konzorcijuma koji čine "FCC Construcion" i "Alpine Mayreden Bau" i ministar infrastrukture Velimir Ilić.

Austrijsko-španski konzorcijum odlučio je u septembru da polovinu ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa dodeli austrijskom preduzeću "Por" (Porr).

Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš protestovao je više puta protiv tog ugovora, ocenjujći da je on "štetan za građane Srbije i Vojvodine".
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=11&dd=06&nav_id=270961

Nova runda pocinje! :)
 
Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš protestovao je više puta protiv tog ugovora, ocenjujći da je on "štetan za građane Srbije i Vojvodine
Ovo je novi momenat da se Kostres brine za gradjane Srbije...
 
^^To to, unistice nas autoput skroz. Mozda gradjani Vojvodine "ponovo" zele da se"licno" zaduze i da ga izgrade svojim rukama i odvajaju od sopstvenog hleba k'o i ranije!
 
NENADIĆ: Ugovor o koncesiji nije bio poverljiv dokument
Beograd - Izvršni direktor Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić istakao je, na konferenciji za novinare, da Ugovor o koncesiji za autoput od Horgoša do Požege nije bio zaštićen kao poverljiv dokument ili autorsko delo, iako je u avgustu ove godine ministar za infrastrukturu Velimir Ilić tvrdio suprotno. "U dokumentima, koje je smo dobili od konsultanske kuće Luis Berger grupa iz Vašingtona, nigde se ne spominju poverljivosti informacija u Ugovoru", naglasio je Nenadić i dodao da je za sklapanje ugovora dobijena saglasnost Republičkog odbora za zakonodavstvo, koji je procenio da je taj dokument u skladu sa Zakonom o koncesiji.
Bojana Medenica, aktivistkinja Transparentnosti Srbija navela je da je ova nevladina organizacija počela da radi na prikupljanju informacija, kako bi stekli sliku o tome u kojoj meri se izvršavaju ugovori o javnim nabavkama, kako se kontroliše ispunjenje tih ugovora i na koji način postupaju državni organi, kada firma sa kojom su ugovorili nabavku dobara, usluga i radova ne ispuni svoje ugovorne obaveze.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

VOJVODINA MORA DOBITI OKO 220 MILIONA EVRA OD KONCESIJE
12.11.2007 16:20 NOVI SAD (Tanjug) - Predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić istakao je danas da Vojvodina mora da dobije najmanje 220 miliona evra kao minimalnu kompenzaciju od Ugovora o koncesiji za autoput Horgoš-Požega i najavio da će, u suprotonom, biti preuzete pravne mere zaštite.
Taj iznos je definisan na osnovu procene ekspertskog tima o prihodu koji će do kraja trajanja koncesije autoput od Horgoša do Požege donositi, rekao je Pajtić, koji je i predsednik Komisije za preispitivanje Ugovora o koncesiji za autoput od Horgoša do Požege, i dodao da će taj iznos biti uložen u infrastrukturu i razvoj Vojvodine.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić o koncesiji za autoput Horgoš-Požega
Naš je interes da se gradi put, a Vojvodina će biti obeštećena
Novi Sad - Naći ćemo pravo rešenje i Vojvodina neće biti oštećena kada je reč o naknadi za koncesiju za izgradnju autoputa od Horgoša do Požege. Ali, u interesu je i Srbije i Vojvodine da se gradi autoput kroz Vojvodinu, jer ukoliko se okrenemo samo prema unutrašnjim problemima pored nas će proći brzi voz koji se zove autoput koji će proći kroz Rumuniju i Bugarsku, rekao je potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić, odgovarajući na pitanja novinara posle prezentacije Nacrta strategije održivog razvoja.

Đelić je juče prisustvovao sednici Izvršnog veća AP Vojvodine na kojoj je bilo reči i o ovoj temi i rekao da će uskoro u Vladi Srbije biti održan sastanak predstavnika dve vlade kako bi se našlo najbolje i najprihvatljivije rešenje o obeštećenju Vojvodine u skladu sa zakonom koji uređuje prava.
Predsednik IV APV Bojan Pajtić dodao je da pitanje isplate 220 miliona evra Vojvodini i njenog učešća u upravnim organima koncesionog preduzeća prevazilazi pitanje ličnih odnosa i objasnio da je to pitanje odnosa Srbije prema Vojvodini koja predstavlja 30 odsto stanovništva Republike.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Nece Vojvodina biti obestecena nego vlast u Vojvodini. Ne bi bilo ni blizu ovolike dreke da se ekipa iz NSa nije osetila uskracenim za deo kolaca... 'bem ti lopovsku drzavu :mad:
 
RADOVI NA AUTOPUTU HORGOŠ-POŽEGA POČINJU 3. DECEMBRA
Ministar za infrastrukturu Srbije Velimir Ilić najavio je da će radovi na autoputu Horgoš-Požega zvanično početi 3. decembra.

Ilić je za Fox televiziju izjavio da investitori koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega "insistiraju da počnu sa radovima".

"Na deonici Horgoš-Novi Sad radovi će početi 3. decembra, a ako bude eksproprijacija zemljišta okončana, počeće i izgradnja druge deonice od Obrenovca do Uba", rekao je Ilić.

On je daodao da su ekipe zadužene za ekspropirijaciju na terenu i da će sve biti spremno da počnu radovi i na deonici od Obrenovca do Uba
Izvor: Studio B
Link: http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=14758
 
Vrh