Da zasluženo si dobio negativnu kritiku! Južni Banat je Beogradocentrični i Pančevocentrični, i to je najveći deo transporta. Ni Vinčanski most ni autoput Pančevo-Vršac nemaju potreban obim potražnje za kretanjima kako bi imali ekonomsku opravdanost. Ali, to ne znači da ne postoje kvalitetna ulaganja u infrastrukturu koja ne predstavljaju autoput.
I bez autoputa je moguće:
- Izvuću tranzitni saobraćaj van naselja
- Obezbediti da biciklisti imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se broj uključivanja svede na minimum
- Prilazi pumpama, restoranima, vulkanizerima, motelima, supermarketima... isključivo preko servisnih saobraćajnica
- Da poljoprivredna vozila imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se obezbedi da zona zabrane preticanja ne bude veća od 2 kilometra za smer kojim se krećeš, i da u zoni gde je intenzitet saobraćaja nešto veći bude traka više,
- Da postoji površina za zaustavljanje van glavne kolovozne trake sa čvrstom podlogom
- Da na propisanim mestima za isključivanje sa glavnog puta postoji traka za leva i desna skretanja
- Da se tranzitni put nigde ne ukršta sa železničkom prugom u nivou.
- Da postoji vetrozaštitni pojas koji sprečava smetove preko zime.
Evo skice i koncepta rešenja. Put se vezuje za pružni pojas. Može da se uradi fazno, ali suština ostaje ista. Vrlo moguće da istočno od Banatskog Karlovca 1+1 bude sasvim dovoljno, ali to treba da pokaže studija opravdanosti. Najsloženiji deo bi bila eksproprijacija, pri čemu se treba uzeti i deo zemljišta sa suprotne strane pruge u odnosu na put radi vetrozaštitnog pojasa.
Pogledajte prilog 209503