Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Не разумем, ПА-ВШ ће бити ауто-пут или мотопут? Ако су тај пут категорисали као А9, онда би требало да буде ауто-пут.
 
Da li se obilaznica oko Beograda uopšte isplati ako se ne uradi Bg-Vš?
tom-and-jerry-slap.gif
 
Da li se obilaznica oko Beograda uopšte isplati ako se ne uradi Bg-Vš?
Da zasluženo si dobio negativnu kritiku! Južni Banat je Beogradocentrični i Pančevocentrični, i to je najveći deo transporta. Ni Vinčanski most ni autoput Pančevo-Vršac nemaju potreban obim potražnje za kretanjima kako bi imali ekonomsku opravdanost. Ali, to ne znači da ne postoje kvalitetna ulaganja u infrastrukturu koja ne predstavljaju autoput.

I bez autoputa je moguće:
- Izvuću tranzitni saobraćaj van naselja
- Obezbediti da biciklisti imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se broj uključivanja svede na minimum
- Prilazi pumpama, restoranima, vulkanizerima, motelima, supermarketima... isključivo preko servisnih saobraćajnica
- Da poljoprivredna vozila imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se obezbedi da zona zabrane preticanja ne bude veća od 2 kilometra za smer kojim se krećeš, i da u zoni gde je intenzitet saobraćaja nešto veći bude traka više,
- Da postoji površina za zaustavljanje van glavne kolovozne trake sa čvrstom podlogom
- Da na propisanim mestima za isključivanje sa glavnog puta postoji traka za leva i desna skretanja
- Da se tranzitni put nigde ne ukršta sa železničkom prugom u nivou.
- Da postoji vetrozaštitni pojas koji sprečava smetove preko zime.

Evo skice i koncepta rešenja. Put se vezuje za pružni pojas. Može da se uradi fazno, ali suština ostaje ista. Vrlo moguće da istočno od Banatskog Karlovca 1+1 bude sasvim dovoljno, ali to treba da pokaže studija opravdanosti. Najsloženiji deo bi bila eksproprijacija, pri čemu se treba uzeti i deo zemljišta sa suprotne strane pruge u odnosu na put radi vetrozaštitnog pojasa.
ALIBUNAR.jpg
 
Svaka čast za predlog, ali i to mi izgleda kao pusta želja. Pa država nije u stanju da izgradi ni obilaznicu oko Vršca iako je jedan deo već izgrađen, a za ostatak postoji i CIP-ov projekat a i urađena je eksproprijacija.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: wk_
Sviđa mi se kako Rumuni projektuju ogromne petlje na ukrštanju dva ili više autoputnih pravaca. Sigurno da i na ovaj čvor odlazi dosta novca, ali svakako je bolje nego da bude truba ili detelina, što je kod nas potpuno normalno.
 
Sviđa mi se kako Rumuni projektuju ogromne petlje na ukrštanju dva ili više autoputnih pravaca. Sigurno da i na ovaj čvor odlazi dosta novca, ali svakako je bolje nego da bude truba ili detelina, što je kod nas potpuno normalno.
ovo nije samo ćvor, već i petlja (ako se ne varam, postoji razlika)... u svakom slučaju, nije samo ukrštanje više autoputskih pravac/smerova, već i ulivanje i odlivanje saobraćaja sa i na lokalni put...

edit: nisam pažljivo pročitao, vidim da si na to mislio...
 
Paradoks je sto je njihov deo puta od Moravice do TM renoviran i odlican, a prave autoput pre nas. Samo se kroz dva naseljena mesta prolazi, ostalo je sve dobra magistrala sa preklednim iskljucenjima i ogranicenjem od 90 ili 100kmh, ako se ne varam.

Suprotno, kod nas taman ubrzas na dozvoljenih 80, moras da kocis kroz Vlajkovac, Vladimirovce, Banatsko NS, itd itd
 
Rumuni još nisu spojili ni južni i severni deo mreže autoputeva, a obilaznicu oko Bukurešta će imati tek za par godina. Sumnjam da im je autoput ka Srbiji prioritet, kada toliko gradova sa 100.000+ stanovnika uopšte nije još povezano sa glavnim autoputevima: Jaši, Brašov, Krajova, Galati, Oradea, Brajla, Bakau, Baja Mare, Buzau. Za Krajovu grade samo motoput. Imaju oni pametnija posla trenutno, a ako bi gradili novi međunarodni autoput, verovatno bi prioritet bila Rumunija. Da imamo ono što su oni izgradili ka Vršcu bilo bi ohoho sada.
 
Taj put prema BG ce se finansirati delom iz sredstava NATO za brzo prebacivanje snaga. Poklonjenom novcu se u zube ne gleda.
Ocigledno se zuri da se spoji Rumunija sa Grckim lukama. To sto Srbija nije u NATO... pa ne smeta.
 
Taj put prema BG ce se finansirati delom iz sredstava NATO za brzo prebacivanje snaga. Poklonjenom novcu se u zube ne gleda.
Ocigledno se zuri da se spoji Rumunija sa Grckim lukama. To sto Srbija nije u NATO... pa ne smeta.
Nije iz NATO nego iz EU Military Mobility. I to samo granični prelaz pošto Rumunija gradi za obe zemlje jer Srbija nema para za svoj.
A kakve veze ima ovo sa vojskom nema nikakve logike
 
Rumuni još nisu spojili ni južni i severni deo mreže autoputeva, a obilaznicu oko Bukurešta će imati tek za par godina. Sumnjam da im je autoput ka Srbiji prioritet, kada toliko gradova sa 100.000+ stanovnika uopšte nije još povezano sa glavnim autoputevima: Jaši, Brašov, Krajova, Galati, Oradea, Brajla, Bakau, Baja Mare, Buzau. Za Krajovu grade samo motoput. Imaju oni pametnija posla trenutno, a ako bi gradili novi međunarodni autoput, verovatno bi prioritet bila Rumunija. Da imamo ono što su oni izgradili ka Vršcu bilo bi ohoho sada.
Hoće. Ministar transporta je iz Temišvara (inače drugi po snazi u partiji posle premijera). Ovo je čak izabrano u konkurenciji sa AP Bukurešt Ruse koji je mnogo bitniji
 
Sad je opet autoput. Prethodno je bio brzi, a pre toga autoput. Menja se skoro svake godine.
 
Ovaj put će definitivnk graditi autoput pošto će isto raditi i Rumuni.

Ostaje problem maloumne trase koja je iz nekog razloga bliža Margiti sa 3 i po ulice i možda 200-300 stanovnika nego Vršcu. Ko je to pravio - svaka mu dala.
 
Da zasluženo si dobio negativnu kritiku! Južni Banat je Beogradocentrični i Pančevocentrični, i to je najveći deo transporta. Ni Vinčanski most ni autoput Pančevo-Vršac nemaju potreban obim potražnje za kretanjima kako bi imali ekonomsku opravdanost. Ali, to ne znači da ne postoje kvalitetna ulaganja u infrastrukturu koja ne predstavljaju autoput.

I bez autoputa je moguće:
- Izvuću tranzitni saobraćaj van naselja
- Obezbediti da biciklisti imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se broj uključivanja svede na minimum
- Prilazi pumpama, restoranima, vulkanizerima, motelima, supermarketima... isključivo preko servisnih saobraćajnica
- Da poljoprivredna vozila imaju put sa čvrstom podlogom koji nije tranzitni
- Da se obezbedi da zona zabrane preticanja ne bude veća od 2 kilometra za smer kojim se krećeš, i da u zoni gde je intenzitet saobraćaja nešto veći bude traka više,
- Da postoji površina za zaustavljanje van glavne kolovozne trake sa čvrstom podlogom
- Da na propisanim mestima za isključivanje sa glavnog puta postoji traka za leva i desna skretanja
- Da se tranzitni put nigde ne ukršta sa železničkom prugom u nivou.
- Da postoji vetrozaštitni pojas koji sprečava smetove preko zime.

Evo skice i koncepta rešenja. Put se vezuje za pružni pojas. Može da se uradi fazno, ali suština ostaje ista. Vrlo moguće da istočno od Banatskog Karlovca 1+1 bude sasvim dovoljno, ali to treba da pokaže studija opravdanosti. Najsloženiji deo bi bila eksproprijacija, pri čemu se treba uzeti i deo zemljišta sa suprotne strane pruge u odnosu na put radi vetrozaštitnog pojasa.
Pogledajte prilog 209503
Ovo je u rangu sa tramvajem u 21. vek. Praviti celu novu magistralu paralelno sa postojecom je vece bacanje para od autoputa.
 
Vrh