Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KWd7ajlkCXU[/youtube]
Lansiranje

Inace, da li neko zna sta ce nositi ovaj most? Ovaj sredisnji raspon je sam po sebi bas dugacak da bi samo tako visio na 2 stuba kad se ukloni ovaj pomocni. Most duga u NS ima raspon slicne duzine pa me zanima kako se to izvodi?
 
Realno gledano, projekat trenutno ne postoji ni za šta dalje od ovog mosta. Sa strane Srbije projekat autoputa i samog mosta je odavno gotov i po njemu se i radi.
Finansiranje preko turske Eksim banke i budžeta Srbije se formalno vodi kao deo sporazuma koje su Srbija i Turska potpisale za autoput Beograd Sarajevo.
U Zakonu o budžetu republike Srbije se taksativno navode troškovi (tačnije državne garancije za kredit) autoputa Kuzmin - Sremska Rača (most na Savi) i troškove projektovanja (opet državne garancije za kredit turske banke) trase ka Kotromanu (dakle deo trase u Srbiji).
Autoput Beograd - Banja Luka, iako će realno ovo biti deo takvog budućeg puta trenutno se kao takav ne pominje u dokumentima.
Tako da nije zgoreg držati se formalnog stanja - ugovor o finansiranju (preko turske banke, a i izvođač je turska firma) je zaključen kao posledica potpisivanja međudržavnog ugovora o gradnji auto puta Beograd Sarajevo.
Tako da reći da tako nešto ne postoji je prosto iskrivljavanje činjenica (nenamerno ili zlonamerno).
Do koje tačke je došlo usaglašavanje trasa autoputeva u BiH (pogotovo između RS i Federacije) je problem koji samo oni tamo treba da reše. Ja se samo nadam da će posle ovog mosta brzo da isprojektuju barem do Bijeljine, da most ne stoji idiotski završen a nekorišćen.
Predložena trasa ka Sarajevu se do Brčkog poklapa sa trasom za Banja Luku (tako da ne vidim nikakvu štetu da RS dobije isfinansiran deo autoputa Bijeljina - Banja Luka preko troškova BG-SA).
S obzirom na količinu inaćenja u BiH i funkcionisanja po principu “da Bog da pa da komšiji crkne krava” kako i kada će ti projekti biti odobreni i potpisani ostaje da se vidi (pogotovo u zoni Brčkog gde Federacija i RS moraju konsenzusom potvrditi nešto - jer je distrikt formalno pravno “kondominijum” pod zajedničkom jurisdikcijom) - mada se nadam da je svima razumnim jasno da je auto put potreban svima. Produžetak ka Modriči u zoni Brčkog je vitalno bitan za RS, a odvojak ka Tuzli, opet u zoni Brčkog (po idejnom planu autoputa BG-SA) je od vitalnog značaja za FBiH. Pa se valjda niko neće natezati i glupirati oko toga.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5CibmRKvhII[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2zo9YGz948g[/youtube]

Kad mislis da je kod kuce najgore.
 
Велика грешка је што Брчко није подењено него је формиран дистрик. Сад имају компликације због тога.
 
Brčko DC je politički kompromis koji je nametnut.
Federacija je insistirala na izlasku na Savu i vezi s 2 enklave kod Orašja koje im pravno pripadaju, a Republika Srpska na fizičkoj vezi većeg zapadnog dela s istočnim i dalje sa Srbijom.
U tom trenutku je ovo bio kompromisni maksimum ali i minimum koje su obe strane mogle i bile spremne da prihvate.
Oko "komplikacija" koje pominješ, ta već četvrt veka nefunkcionalna države ima mnogo veće neuralgiječne tačke, neslaganja, i unutrašnje konflikte i kamo sreće da je to koja će biti trasa auto puta kroz Brčko DC jedini ili makar najveći problem.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Brčko je baš čudna tvorevina i da slažem se da bi bilo bolje da je podeljeno kako god. Neke opštine (ne tako male površinski) poput Drvara su podeljene i na 3 dela (RS, Kanton 10, Unsko-Sanski kanton).

Veliki problem u Bosni je to što su ekonomski slabiji od ostatka exYu država pa nisu u stanju da grade puno infrastrukturnnih projekata.
RS je uspela da završi deo BL - Doboj and BL - Gradiška ali je to puno lakše nego što imaju u FBiH.

Sve u svemu, nadam se da će stvarno početi deo od granice do Bijeljine i da će RS dobiti novac od evropskih banaka za deo koridora Vc od Doboja do Vukosavlja.
 
Da, stvarno brzo ide i nadamo se da će republika zajednički finansirati i pokrajinski deo R Srpske od Save do Bijeljine sa 100 miliona evra. Zaista hvala Turcima što povezuju Srbiju i što time i Federaciji šalju poruku o jedinstvu Srbije sa obe strane Drine.
 

Вишеградске Вијести

13 ч. ·
ПРОЈЕКАТ АУТО-ПУТА ПОЖЕГА – КОТРОМАН ДО 26.ЈУНА 2023.ГОДИНЕ
Како за “Блиц Бизнис” кажу из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије, студија оправданости са идејним пројектом дионице Пожега- Которман. Сарадња на изради планско-техничке документације се реализује са турском компанијом Тасyапи.
– Комерцијалним уговору предвиђено је да турска компанија Тасyапи изради Студију изводљивости са Идејним пројектом за Пожега – Котроман. Пројектант за израду документације је Саобраћајни институт ЦИП, а вредност пројекта износи 25 милиона евра. Рокови за пројектовање се рачунају од дана ступања Комерцијалног уговора на снагу, кажу из министарства.
Рок за израду документације Пожега-Котроман је 42 мјесеца, дакле требао би да буде готов 26. јуна 2023. године
 
Au, dakle računamo realno da dokumentacija neće pre 2024. This sucks.
 
Стварно су брзо направили овај мост код Раче!
Mogu da zamislim neverovatnu komplikaciju u nastajanju u režiji Sarajeva: opstrukcije prilikom formiranja objedinjenog graničnog prelaza u Sremskoj Rači, nešto a la Bratoljub u Bratuncu. Zamislite da se završi autoput, most, sve - i onda sve to tako stoji jer Sarajevo neće da aminuje da se uspostavi granični prelaz...
 
Веома могуће из тамног вилајета Сарајево-Зеница-Тузла, али онда ризикују да их и Ердоган одјави.
 
Vrh