Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Mislim da se radi stihijski, samo da bi moglo da se pokaze da se radi. I prilozi su uvek radjeni na isti nacin, bez nekih novih informacija. U prethodnom prilogu (copy paste) je gradonacelnik bar rekao da se priprema pocetak radova pored Ecke.
Ono sto me zanima je da li ce da uskoro pocnu radovi na mostu na Begeju. Ako bi on bio zavrsen, ova deonica (od petlje Jugoistok do petlje Zapad) bi mogla da se koristi bar kao obilaznica oko grada, dok se ne uradi nesto dalje.
Iz samog priloga se vidi da je pocelo nasipanje rizle, sto znaci da je negde zavrsen sloj sa peskom. NIkakva nova informacija ne postoji, a da vec nije ranije objavljena x puta.
 
Za koju nedelju će biti tačno godinu dana kako trasiraju put južno od Zrenjanina. I za to vreme završili su nasipanje peska na možda 6km. Ne skroz al ajd. Kod BG je takođe trasirano 5km, al za dve godine.

Dakle, ovim tempom trebaće nam 20 godina da se sve završi. Ne može se autoput graditi sa 10 kamiona.
 
Repliciraću vam na to... koliko dugo se gradi (neuporedivo kraći) auto-put A7 za Sremsku Raču...
 
Evo posle vise od godinu dana cini mi se dobismo malo produzetka trase na GeoSrbiji do Debeljace. Mozda to zbog onog kredita novog 😉
Screenshot_2025-06-27-11-49-45-875_rs.geosrbija.geosrbija.jpg
 
Deluje da se stvorila nova lokacija za iskopavanje peska ispod Aradca. Ako je ovo nova peskara onda će definitivno nastaviti trasiranje do mosta na Tisi, što je odlična vest. Trasa je stigla do petlje ZR zapad. Bilo bi lepo da odmah trasiraju i pristupnu saobraćajnicu do ukrštanja sa putem ZR - NS.


1753007096101.png
 
Meni bi bilo logicno da uskoro pocnu radovi na mostovima preko Begeja i Tise, to su dosta zahtevni objekti. Most preko tise je sam po sebi velik objekat preko relativno velike reke, dok je most preko Begeja velik zato sto prakticno niz objekata pocinje pored Muzlje preko puta za Lukino selo, nastavlja se na most na Begeju, a onda ide preko Beogradskog puta i zavrsava se sa petljom Jugoistok.
 
Deluje da se stvorila nova lokacija za iskopavanje peska ispod Aradca. Ako je ovo nova peskara onda će definitivno nastaviti trasiranje do mosta na Tisi, što je odlična vest. Trasa je stigla do petlje ZR zapad. Bilo bi lepo da odmah trasiraju i pristupnu saobraćajnicu do ukrštanja sa putem ZR - NS.


Pogledajte prilog 245247

Ja sam čuo da seku drveće u blizini Tise, negde južno od izletišta sa Zrenjaninske strane. Ne znam jedino da li je u pitanju put do gradilišta ili samo mesto radova. Čovek koji je video radnike ih je pitao, rekli su mu da se seče zbog izgradnje mosta preko Tise.
 
Evo ovako, ono sa satelitskog snimka obeleženo sa Kamp?, nije kamp nego se tu odlaže kamenje krupno koje se donosi kamionima negde iz Srbije, okolina Valjeva.
Otvorena je nova peskara kod Aradca, kopa se trenutno, dva bagera i oko 3-4 kamiona i jedan buldožer, priča se da će verovatno biti na površini oko 30ha i dubine oko 18m, sada se kopa i tu će se spustiti kada se dođe do vode neki brodić koji će izvlačiti pesak, taj pesak se taloži u kasetama i odatle će se odnositi na prvu deonicu prema Mužlji.
Do kraja 2029 u izveštajima o projektima od nacionalnog značaja, predviđeni su samo radovi na prvoj deonici od BG do ZR (petlje zapad) i to će se do 2029 povući samo 30% sredstava predviđenih za kompletnu deonicu I i II. Tako da do 2030 neće se raditi II deonica i neće se završiti ni I deonica, možda samo grubi radovi. U prvoj deonici ima dva mosta na Tamišu od kojih je jedan dug blizu 2km i most na Begeju i da ne nabrajamo koliko nadvožnjaka, petlji, manjih mostova preko kanala, puteva pruge, odmorišta....
Oko seče šume na Tisi, to je ekipa od tri čoveka organizovala sa buldožerom i sečom u priobalju Tise čišćenje obale i plan im je bio da tu naprave preko 100 placeva 15X10 metara i prodaju ih zainteresovanim licima. Kada su ih ljudi prolaznici, lovci, ribolovci pitali šta to rade, lagali su da se pravi pristupni put za most na Tisi, međutim podneta je krivična prijava, izašla policija i utvrđene malverzacije koje nemaju veze sa gradnjom mosta niti putem, i vodi se istraga koja obuhvata ta tri lica i nekih 100 tinak osoba koja su učestvovali u tome...o tome zna i tužilaštvo ta organizovani kriminal u NS, Vode Vojvodine,rezervati prirode itd...Tužilaštvo vodi već postupak.
 
Poslednja izmena:
To kamenje služi kao podloga za nešto. Tamo su mašine koje utabavaju kamenje na toj parceli. Kruži neproverena priča da ovo ima veze sa autoputem.

Nema mnogo smisla da se sa nove peskare kod Aradca vuče kilometrima pesak do Mužlje koja u svojoj blizini već ima dve nove peskare. Trasa kod Mužlje deluje da je završena, bar što se peska tiče.

Voleo bi da vidim taj izveštaj o projektima od nacionalnog značaja. I meni se čini da gradnja mosta preko Tise neće skoro. Zvanično je odobrena tek prva tura kredita od 300 miliona evra za grube radove tamo kod Borče i trasa od ZR zapad do petlje Ečka.
 
Slazem se da nema smisla da se pesak vuce do Muzlje, kad Muzlja lezi na pesku i peskare su na sve strane.
Kredit od 300 miliona je samo za grube radove, bez asfaltiranja i mostova. Prilicno papreno.
Ne znam da li se sad planira i pristupni put od rasksnice stari/novi aradacki put, ili ce to biti radjeno kasnije. Moglo bi bar da se prvo pusti ovaj deo AP (od petlje Jugoistok do petlje Zapad), da se koristi kao obilaznica oko grada neko vreme.
Gradonacelnik je nedavno najavio pocetak radova kod Ecke. Ako je to tacno, videcemo uskoro i radove sa druge strane Begeja. Nisam upoznat sa tamosnjim terenom, mislim da tamo nema pogodnih lokacija za peskare pa se pitam odakle ce tamo dovoziti pesak. Iz Muzlje je to tesko (uske ulice male nosivosti u naselju plus most kod Secerane). Iz okoline Aradca jos teze. Tu bi izgradnja bar jedne strane mosta preko Begeja bila spas. Postoji i varijanta da se preko begeja postavi cevovod, koji bi pesak sa vodom dopremao na drugu stranu, negde izmedju buduce fabrike za preradu otpadne vode i najavljenog naselja Linglonga a onda se tamo talozio i susio.
 
Vrh