Bilo je puno napred nazad, te autoput ce, te brzi put ce. Na kraju izgleda nikome nije bas najjasnije zasto je AP. Za stanovnike Zrenjanina nece nista ubrzati putovanje do Novog sada, ali ce ga poskupeti. Do Beograda ce verovatno nesto i ubrzati, i produziti putovanje.
Po meni, dosta nakaradno je planiran. Kao prvo, ne spaja se direktno na druge autoputeve. Kod Novog Sada se pretvara u BP zadnjih par kilometara. Kod Panceva (ovo u stvari i nije AP BG-ZR, nego PA-ZR) se spaja na severnu tangentu. Vezu na A1 i A3 ima preko Pupinovog mosta, dok ce vezu prema Nisu imati preko Pancevacke obilaznice - jednog dana kad se uradi most preko Dunava kod Bubanj Potoka.
Zaista je pitanje sta se planira dalje sa ovim putem, koji nece puno doneti, ali ce kostati dosta. Sta se planira u buducnosti, veliko je pitanje. Ono sto se zna je da ce se raditi BP (po najavama) od Zrenjanina do (Novog) Beceja, sto bi nesto skratilo vezu od Panceva prema Subotici, a samim tim bi ovaj AP postao slaba konkurencija beogradskoj obilaznici. U prostornim planovima postoji i ideja da se izvrsi povezivanje Zrenjanina i Temisvara jednim novim putem, sto bi donelo dosta saobracaja na Fruskogorac, mozda cak i ka BG, ali to se sem u tim planovima, nigde drugde ne spominje. Osmeh Vojvodine ce preusmeriti postojeci saobracaj iz severnog Banata ka Novom Sadu na taj pravac, pa i to otpada kao razlog.
U vreme planiranja ovog AP je bilo nekih prica da se AP ot Rumunije ka BG nece praviti preko Vrsca, nego preko Zrenjanina, ali je to otpalo na insistiranje rumunske strane da se pridrzavamo ranijih dogovora.
U vreme dogorvaranja izgradnje ovog puta je bila najavljena izgradnja veceg broja kineskih fabrika u Zrenjaninu, koje bi zahtevale transport velikih kolicina robe. Onda je dosla Korona, zatim veliko negodovanje prema Kinezima i LL, pa se te fabrike vise ni ne spominju. Nasi zvanicnici su vise puta izjavili da je promena plana (AP umesto BP) izvrsena na zahtev kineske strane. Put je trebao da bude zavrsen ove godine, no nije se daleko odmaklo. Tek do prvog kredita za izgradnju i manje vise zemljanih radova na 10-15 km. Da li Kinezi i dalje imaju planove i zelju da izgrade najavljene ili neke druge fabrike, ne znamo. LL ce imati nekih 100 slepere dnevno, sto ne opravdava ovu investiciju. Nemacki DRX je u medjuvremenu zatvoren, Green Miles, koji je cak i kupio zemljiste, je izgleda odustao. Fabrika nerastvorljivog sumpora kao i cink oksida se vise ni ne pominju. Ne znam kakve su potrebe novosadskog regiona za vezu sa Rumunijom (Nidec, Continental,...) kao i Pancevackog i Vrsackog za vezu sa Novim Sadom. U Zrenjaninu (kao i ceo srednji i severni Banat), za razliku od drugih mesta, nemamao nove najave nekih industrijskih investicija. Kao da je Novi Sad sve privukao. Radna snaga iz Zrenjanina se masovno zaposljava u Novom Sadu, Pancevu i Beogradu.
To sto je Zrenjanin jedno od vecih naselja u Srbiji (pao sa 6. na 9. mesto u zadnjih 10 godina) verujem da nema uticaj na ovu odluku.