Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Ne znam koliko ste primetili ali u novoj kategorizaciji puteva u Srbiji dodati su auto-putevi od A6 do A9. Ovaj auto-put je dobio upravo najmanju oznaku A6. Pametnome dosta :)

A7 se gradi, A8 je otvoren pre neki dan. Ono što je meni totalno iznenađenje je da se pojavljuje A9, što je auto-put od BG do granice sa Rumunijom dok je sa druge strane auto-put od Požege do Kotromana potpuno izostavljen i uošte se ne pojavljuje!! Isto nigde nema auto-puta od Niša do granice sa Kosovom...

Da li ovde možemo da čitamo nešto između redova šta je iskočilo kao prioritet... Ova odluka se inače jako retko menja, poslednji put je menjana pre 8 godina kad je dodat A5.

https://www.srbija.gov.rs/extfile/sr/739632/uredba_kategorizacija_drzav_puteva_084_cyr.zip

Ima u ovoj odluci još zanimljivih sitnica, a to je da je auto-put kroz Beograd deklasifikovan u nižu kategoriju tj da je izgubio A oznaku i dobio nekakvu privremenu... Da li se to sprema ukidanje auto-puta kroz BG (pretvaranje zaustavnih traka u vozne)... ali da ne širim temu sad...
 
Poslednja izmena:
...što je opet samo po sebi odlično, auto-put u punom profilu nije ni potreban!! :) Jer 100 km na sat i dve trake po smeru i bez ukrštanja sa ostalim saobraćajem je za taj potes savršeno... do Mačkata samo naravno :)

Iskreno imam dilemu i da li je uopšte BG-ZR-NS potreban pun profil... ali aj ravnica manji su troškovi... :)
 
Poslednja izmena:
Koliko znam, to je bio uslov za fabriku LL i jos neke dodatne, o kojima se sad vise ne prica.
 
Oba puta, BG-ZR-NS 1.4, SO-KI 2.
Ako se dobro secam, pocetna cena je bila 450 miliona, pa 750,... Ako se brzo ne zavrsi, bice i 3.5 milijardi po deonici ;(
 
Oba puta, BG-ZR-NS 1.4, SO-KI 2.
Ako se dobro secam, pocetna cena je bila 450 miliona, pa 750,... Ako se brzo ne zavrsi, bice i 3.5 milijardi po deonici ;(
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će građani Srbije, zavaljujući sporazumu potpisanom u Kini, za izgradnju auto-puta Beograd-Zrejnanin-Zrenjanin-Novi Sad, koji će biti spojen sa auto-putem Beograd-Novi Sad, dobiti put o kojem se priča tri, četiri decenije, a čija vrednost neće biti manja od tri i po milijarde evra.
 
Da li je inflacija toliko velika i cene toliko skocile da 300 km autoputa sada kostaju 4 milijarde evra?
 
Jako je sve netransparentno i zamuljano, vlast kao da gradi ovaj put za marsovce a ne za sopstvene gradjane. Evo sta do sada znamo:

- usvojene su primedbe stanovnika Muzlje (da autoput prolazi blizu naselja) i poslovne grupe ZREPOK da je izlaz ZR jug suvise daleko od grada tj Linglonga
- raspisan je tender za izmenu i dopunu prostornog plana područja posebne namene, rok za zavrsetak je jul 2024
- cena sa 700 miliona je skocila na 1.4 milijarde (!!)
- prva varijanta trase autoputa je bila 110km, Vesic je jednom rekao da je trasa smanjenja na 105km i sada vec nekoliko puta spominje 105km
- Vucic na mnogim mapama do sada ima usvrljanu trasu koja ide severno od grada, cak i kad je jasno bilo da je izabrana trasa juzno od ZR, tako da to nije mnogo relevantno

Dakle, ako su izmene trase i prostornog plana male i ako se radi samo o jednoj petlji koja treba da se priblizi Linglongu i malo udalji od Muzlje, kako je moguce da je potrebno citava godina da se izradi pojektna dokumentacija? A za citavu trasu 2 godine? Ovo nema nikakvog smisla, nesto gadno tu smrdi.

Kako je moguce da se za godinu dana cena autoputa duplira?! Razumem inflaciju i ostalo, ali brate duplo, to je bezobrazluk. Ovo bi eventualno moglo da znaci da se odlucilo za skuplju trasu severno od grada sa puno nadvoznjaka. Ali sa druge strane, Vesic kaze da se duzina trase smanjila na 105km, ako ide severno moze samo da se poveca. Opet, s druge strane Vesic je bolid i teska neznalica.
 
Da li ova cifra koja se pominje za ove dve deonice uključuje i cenu eksproprijacije zemlje koja u Vojvodini sigurno nije mala?
 
Jako je sve netransparentno i zamuljano, vlast kao da gradi ovaj put za marsovce a ne za sopstvene gradjane. Evo sta do sada znamo:

- usvojene su primedbe stanovnika Muzlje (da autoput prolazi blizu naselja) i poslovne grupe ZREPOK da je izlaz ZR jug suvise daleko od grada tj Linglonga
- raspisan je tender za izmenu i dopunu prostornog plana područja posebne namene, rok za zavrsetak je jul 2024
- cena sa 700 miliona je skocila na 1.4 milijarde (!!)
- prva varijanta trase autoputa je bila 110km, Vesic je jednom rekao da je trasa smanjenja na 105km i sada vec nekoliko puta spominje 105km
- Vucic na mnogim mapama do sada ima usvrljanu trasu koja ide severno od grada, cak i kad je jasno bilo da je izabrana trasa juzno od ZR, tako da to nije mnogo relevantno

Dakle, ako su izmene trase i prostornog plana male i ako se radi samo o jednoj petlji koja treba da se priblizi Linglongu i malo udalji od Muzlje, kako je moguce da je potrebno citava godina da se izradi pojektna dokumentacija? A za citavu trasu 2 godine? Ovo nema nikakvog smisla, nesto gadno tu smrdi.

Kako je moguce da se za godinu dana cena autoputa duplira?! Razumem inflaciju i ostalo, ali brate duplo, to je bezobrazluk. Ovo bi eventualno moglo da znaci da se odlucilo za skuplju trasu severno od grada sa puno nadvoznjaka. Ali sa druge strane, Vesic kaze da se duzina trase smanjila na 105km, ako ide severno moze samo da se poveca. Opet, s druge strane Vesic je bolid i teska neznalica.
- usvojene su primedbe stanovnika Muzlje (da autoput prolazi blizu naselja) i poslovne grupe ZREPOK da je izlaz ZR jug suvise daleko od grada tj Linglonga - Usvojena je primedba ZREPOK, sto se tice Muzlje, tesko da moze biti usvojena, jednostavno nema kud da prodje, nema dovoljno prostora izmedju Ecke i Muzlje da AP prodje sa normalnim zakrivljenjem. Uostalom, radi se o par kuca, ciji bi otkup kostao neuporedivo manje nego bilo kakve kerefeke da se AP pomeri istocnije ili napravi veca krivina. Sto se tice pomeranja petlje Zapad, ona sad jeste blize gradu, obilaznici i industrijskoj zoni, ali se bojim da je cena koja je morala da bude placena dodatno urusavanje Aerodroma Ecka.
- raspisan je tender za izmenu i dopunu prostornog plana područja posebne namene, rok za zavrsetak je jul 2024 - mislim da ovde malo gresis. Rok nije definisan kao jul 2024, vec odredjen broj meseci od momenta potpisivanja ugovora o projektovanju, sto moze da bude i duze.. No, posto se nece sve menjati (nije mi poznato sta se tacno zahteva), moguce je da neki delovi trase koji ne zathevaju modifikacije, mogu poceti da se rade i ranije, te otkup zemljista moze vec da pocne. Odredjeni objekti mogu poceti i sad da se pripremaju. Pri tome mislim na radne kampove, fabrike betona, odlagalista materijala, pristupne puteve, cak i mesta za iskop peska.
- cena sa 700 miliona je skocila na 1.4 milijarde (!!) - nemam komentar, iylisno je, osim ako su resili da kompletan put izgrade na stubovima. Ono sto mi nije jasno je da li se ovo odnosi na ceo AP od BG do NS, ili samo na deonicu koja se prva radi. mislim da je trenutno potpisan samo uguvor o izgradnji BG-ZR, nejasno da li do zapadne petlje Zrenjanin, ili do jugoistocne (bez mosta na Begeju i obilaska oko Zrenjanina). Takodje, nije jasno da li se u tu cenu ukljucuje i mreza pristupnih puteva, ili samo AP. Na primer, istocna petlja Zrenjanin ce biti udaljena par kilometara od obilaznice ijedno kilometar od puta Zrenjanin-Novi Sad.
- prva varijanta trase autoputa je bila 110km, Vesic je jednom rekao da je trasa smanjenja na 105km i sada vec nekoliko puta spominje 105km - licno bih voled ako je moguce da se jos skrati, no postoje granice mogucnosti. Sto je kraci, to je, po pravilu, isplativiji za koriscenje, jeftiniji za izgradnju i brzi za putovanje. Sa druge strane sam po malo i razocaran sto ne ide sa severa grada. To govori da se ne planira produzenje samog AP do Kikinde, Temisvara ili cak do Segedina / Subotice. Ovako je po malo slepo crevo, bez obzira na najavljeni BP do Beceja i "Smajlija". Dalje povezivanje na sever bi mu doneo znacajan saobracaj i isplativost.
- Vucic na mnogim mapama do sada ima usvrljanu trasu koja ide severno od grada, cak i kad je jasno bilo da je izabrana trasa juzno od ZR, tako da to nije mnogo relevantno - I dalje su u opticaju mape sa obe varijante, iako se odustalo od severne. Mislim da jednostavno nikad nisu objavljene nove mape sa aktuelnom verzijom trase. Na kraju, politicarima to i nije bitno, njima je bitno da imaju cime da masu, bila to mapa ili zelena salata.

Dakle, ako su izmene trase i prostornog plana male i ako se radi samo o jednoj petlji koja treba da se priblizi Linglongu i malo udalji od Muzlje, kako je moguce da je potrebno citava godina da se izradi pojektna dokumentacija? A za citavu trasu 2 godine? Ovo nema nikakvog smisla, nesto gadno tu smrdi. - Opet zavisi koliko su "male" te izmene na trasi i da li ce ga raditi ista firma koja je radila i projekat. Jedno je ako ista firma samo prepraavi poznati projekat, a drugo ako firma preuzme tudji projekat (radili ga Kinezi) i onda prvo treba da se snadje i sve pregleda. Ne verujem da su Kinezi sve detalje radili na engleskom ili SH. Treba i prevesti njihove komentare na projektu. Moguce je da su potrebna i nova geoloska istrazivanja. Zrenjanin je osnovan kao naselje na tri ostrva i dva poluostrva, sto znaci da je tlo mocvarno. Muzlja se nalazi na pescanim nanosima i slojevima podzemne vode.

Kako je moguce da se za godinu dana cena autoputa duplira?! Razumem inflaciju i ostalo, ali brate duplo, to je bezobrazluk. Ovo bi eventualno moglo da znaci da se odlucilo za skuplju trasu severno od grada sa puno nadvoznjaka. Ali sa druge strane, Vesic kaze da se duzina trase smanjila na 105km, ako ide severno moze samo da se poveca. Opet, s druge strane Vesic je bolid i teska neznalica. - Pitanje je kako je odredjena cena prvi put - bez projekta. Mozda je neko samo pomnozio kilometrazu sa ocekivanom cenom po kilometru, bez racunanja dodatnih troskova za mostove, petlje, ojacanje fundamenta, propuste za vodotokove, izmestanje dalekovoda, prelaz preko gasovoda i naftovoda. Ako tome dodamo da je lako moguce uz samu funkciju puta dodato jos nekoliko funkcija, poput izdizanja nasipa kao protivpoplavna barijera, izmestanje nekih vodotokova, izgradnja telekomunikacione infrastrukture, mozda i gasovoda, vodovoda, kanalizacije,... istom trasom i o istom trosku, cena ide u vis. No, ili su prvi put ofrlje dali cenu, u medjuvremenu postavili mnoge dodatne zahteve, placaju se neke druge stvari preko ove investicije, ili je cena kineskih kredita za nas naglo skocila. Ne bi me cudilo da ce kinezi negde izgraditi neki pogon, koji cemo mi platiti kroz cenu ovog projekta. Eto, Linglong je milijardu eura, a uslov je izgradnja puta od milijardu i po.
 
Ono sto mene cini skepticnim u celoj prici je sto je posao dobio Shandong, a oni su jedna od organizaciono najlosijih kineskih firmi koje posluju u Srbiji. Konkretno sad za Iverak Lajkovac su pozajmljivali turske radnike od ENKE jer nemaju svojih. Ako planiraju da budu nosioci ovog projekta morace bas da se uozbilje.
 
Kad čitam ove nazive fabrika i šta bi se proizvodilo, izgleda da je Kina našla svoju "zemlju trećeg sveta" u kojoj će primeniti sve svoje prljave, jeftine tehnologije, dok se kod kuće polako okreće tome da sve više ima "zelene" industrije.
 
Nazalost, autoput je u paketu sa Linglongom. Tih 1.4 milijarde se moglo mnogo pametnije iskoristiti kada je u pitanju saobracajna infrastruktura u Zrenjaninu. Za te novce bi imali brze saobracajnice ka Beogradu, Novom Sadu, Kikindi i Beceju (spajanje sa smajlijem) i Vrscu. I sto je takodje bitno, zavrsilo bi se mnogo brze nego autoput.
 
Naleteh na vest o izgradnji jednog lota autoputa u Italiji pa mi je zapala za oko cena jer je ugovor iz ove godine...Naravno ne znam detalje oko tipa ugovora eksproprijacije i projektovanja ali obzirom na elemente puta u ovoj vesti pretpostavljam da je u pitanju neka ravnicarska varijanta.Uglavnom da skratim cena je oko 19 miliona po kilometru.

"

Projekat otvara oko 200 radnih mjesta, uključuje desetine lokalnih dobavljača​

MILANO, 15. maja 2023.Webuild i njegova podružnica Cossi Costruzioni dobili su ugovor u vrijednosti od 284 miliona eura za izgradnju dionice (Lot 1: Dio 1-2) autoputa Pedemontana Piemontese u sjevernoj Italiji. Ugovor koji je naručio ANAS Gruppo FS Italiane , posljednji je doprinos koji Grupa daje razvoju infrastrukture u zemlji, otvaranju radnih mjesta i uključivanju desetina lokalnih dobavljača. Treba otvoriti oko 200 radnih mjesta, direktno i indirektno.

Webuild i Cossi će biti odgovorni za izvršni dizajn i izgradnju približno 15 kilometara autoputa sa dvije trake u oba smjera između gradova Masserano i Ghemme u regiji Pijemont. Radovi će uključivati šest vijadukata i šest nadvožnjaka u ukupnoj dužini od 1,5 kilometara. Dionica autoputa će poboljšati cirkulaciju saobraćaja stvaranjem veze između gradova Santhià, Biella i Gattinara u blizini autoputa A4 Torino-Milano i grada Ghemme u blizini autoputa A26 Genova Voltri-Gravellona Toce.

Webuild ima dugogodišnje iskustvo u izgradnji puteva i autoputeva, sa iskustvom od više od 82.500 kilometara širom svijeta. U Italiji radi na Mega Lotu 3 Jonskog autoputa u regiji Kalabrija, strateškom projektu za transport u južnoj Italiji. Od Sibarija do Roseto Capo Spulico, pomoći će boljem povezivanju Kalabrije s regijama Basilicata i Puglia."
 
Da li neko ima informaciju, da li će biti neka opcija da na trasi BG-ZR bude neko odvajanje kod Orlovata ili tu negde pa da se preko Tamiša stigne ka Vršcu ili Rumunskoj granici. Znam da je trenutni put užasan i nešto pričaju o novom mostu ali bar tu da ima neki brzi put (četiri trake).
 
Da li neko ima informaciju, da li će biti neka opcija da na trasi BG-ZR bude neko odvajanje kod Orlovata ili tu negde pa da se preko Tamiša stigne ka Vršcu ili Rumunskoj granici. Znam da je trenutni put užasan i nešto pričaju o novom mostu ali bar tu da ima neki brzi put (četiri trake).
Opcija ce vec sada pravi tj neces ici preko mosta nego letnji put Orlovat -Botos koji se trenutno asflatira i trebalo bi da bude nadam se do kraja nove godine. Iz prve ruke radovi napreduju... Tj vidljivi su...
Screenshot_20231030_124108_com.android.chrome.jpg
 
Hvala na info. Hoće put imati dve trake ili četriri i dokle će da ide posle Botoša. Mene interesuje da li će izbiti do Sutjeske (prema Vršcu uz Tamiš).
 
Opcija ce vec sada pravi tj neces ici preko mosta nego letnji put Orlovat -Botos koji se trenutno asflatira i trebalo bi da bude nadam se do kraja nove godine. Iz prve ruke radovi napreduju... Tj vidljivi su...

Hvala na info. Hoće put imati dve trake ili četriri i dokle će da ide posle Botoša
Sledeci put cu slikati, bice dve po jedna za svaki smer i to je samo 5.5 km tog novog puta ostali je stari put kroz sela ponegde renoviran. Posle se ide ka B. Despotovcu gde je put renoviran tj novi je asfalt i stize se na put Zr-Vrsac. Samo sto nisam siguran da je to najbolji put kad Vrscu iz Bg i sto bi se njime islo uopste ...
Screenshot_20231030_124922_com.google.android.apps.maps.jpg
Screenshot_20231030_124959_com.google.android.apps.maps.jpg
 
Sledeci put cu slikati, bice dve po jedna za svaki smer i to je samo 5.5 km tog novog puta ostali je stari put kroz sela ponegde renoviran. Posle se ide ka B. Despotovcu gde je put renoviran tj novi je asfalt i stize se na put Zr-Vrsac. Samo sto nisam siguran da je to najbolji put kad Vrscu iz Bg i sto bi se njime islo uopste ...
Sada videh da za Sutjesku ti je super...
Trenutno je najbrze preko Opova jel ima novi put i taj ja koristim. Bg - Botos kad se nauci put prolazi se kroz 5 sela oko sat vremena dodaj do sutjeske jos 10 do 15 min... I dodaj iz kog dela Bg kreces... Toliko...
 
Vrh