Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Evo konačno malog napretka u trasiranju južno od grada ka Begeju. Posle nekoliko meseci pomak.

1738345532516.png
 
Prosao sam pre par dana tuda, nisam primetion. Ono sto je primetno je da se pravi dosta visok nasip za put, verovatno za prelaz preko lokalnog puta, ali verovatno i dalje, zbog mocvarnog tla.
 
Jel moguće da put izmedju Jabučkog i Glogonjskog Rita neće da povežu sa ovim putem, makar najprostijom petljom? Pa jbt, neka povežu bar sa nečim tu nedodjiju i taj mučeni narod.
 
Problrm je nasa vrsta naplate. Iskljucenja sa naplatnim objektima su dosta vece i komplikovanije od iskljucenja na putevima gde su vinjete. Uz to i same kucice, rampe i oprema kostaju, a mora i ljudstvo da bude stalno prisutno, sto je bar 5 ljudi stalno zaposlenih. Sve to puno kosta i ne isplati se za jedno vozilo na 5 ili 10 minuta.
 
Prva rampa, čeona, planirana je posle ukrstanja sa ovim putem i mosta preko Tamiša, tako da za ukrstanje sa ovim putem, bocna naplatna rampa ne treba.
 
Problrm je nasa vrsta naplate. Iskljucenja sa naplatnim objektima su dosta vece i komplikovanije od iskljucenja na putevima gde su vinjete. Uz to i same kucice, rampe i oprema kostaju, a mora i ljudstvo da bude stalno prisutno, sto je bar 5 ljudi stalno zaposlenih. Sve to puno kosta i ne isplati se za jedno vozilo na 5 ili 10 minuta.
На срећу (или на жалост), то је све топла вода и да се решити врло јефтино (нешто као банкомати за исплату и уплату који су "посејани" по мањим местима) и без потребе за великим бројем запослених (само дежурни а можда чак ни они):

 
Do 2030/31 kada je rok za završetak tog autoputa i Srbija će verovatno (bar po izjavama nadležnih) preuzeti model naplate slobodnog toka tako da će na portalima ili izlazima postojati samo kamere i tag antene.

Nažalost takve stvari se ne pripremaju strateški pa je i ovaj autoput projektovan kao da je 1983 godina a ne 2023 bila u trenutku projektovanja
 
Vrh