Žika
Expert
- Učlanjen(a)
- 23.03.2014.
- Poruke
- 6.388
- Pohvaljen
- 8.152
Velike promene se očekuju u auto industriji jer kineski proizvođači sa ogromnim viškom kapitala kreću u kupovinu zapadnih proizvođača. Navodno su od države dobili zeleno svetlo za ovakav vid osvajanja. Prvi je pao MG/Rover , pa zatim Volvo bilo je priča da će krajem 2017. doći do braka između Geely-a i FCA (Fiat Crysler) pa čak i celog preuzimanja. Tramp je osetio veliku opasnost pa je stopirao preuzimanje američkih kompanija i time zatvorio vrata kinezima. Sad su krenuli direkt na glavne igrače i prvi je bio Daimler tj Mervedes Benz koji je odbio ponudu Geely-a pa su ovi krenuli u ofanzivu i u pojedinačnu kupovinu akcija da bi na kraju postali najveći pojedinačni akcionar. Iznenadili i Kuvajćane.
Cela priča krije i veliku potencijalnu opasnost jer ovom kupovinom kinezi preskaču ogroman tehnološki jaz koji postoji između kineskih proizvođača i evropskih. Dobijaju već razvijene tehnologije , procese proizvodnje, dobavljače ..... . Sve to ne bi bilo bez navale kineza na izvore sirovina. Po nekim informacijama sada već imaju kontrolu nad rudnicima litijuma po celom svetu i time lagano utiču na buduće tržište elektro automobila.
Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera
Cela priča krije i veliku potencijalnu opasnost jer ovom kupovinom kinezi preskaču ogroman tehnološki jaz koji postoji između kineskih proizvođača i evropskih. Dobijaju već razvijene tehnologije , procese proizvodnje, dobavljače ..... . Sve to ne bi bilo bez navale kineza na izvore sirovina. Po nekim informacijama sada već imaju kontrolu nad rudnicima litijuma po celom svetu i time lagano utiču na buduće tržište elektro automobila.
Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera
Li Shufu posetio je sedište Daimlera.
Jedva je u poslu, već u poseti: novi glavni deoničar Daimler-a, kineski poslovni čovek Li Shufu, danas već pregleda sedište Grupe u Stuttgartu.
Novi glavni deoničar Daimler-a Li Shufu je, prema informacijama iz "Bild am Sonntag", kako bi posetio proizvođača automobila u Stuttgartu. U Daimlerovom sedištu, Li će razgovarati s nekoliko vodećih direktora, uključujući glavnog finansiskog dir. Bodo Uebber-a, navodi se u novinama. U utorak se razgovori nastavljaju u kancelariji u Berlinu.
U subotu je postalo poznato da je šef/vlasnik kineskog proizvođača automobila Geely na slobodnom tržištu nabavio 9,69 % deonica Daimler kroz ciljane kupovine . Li je postao najveći pojedinačni deoničar u grupi. Istaknuo je u saopštenju u subotu, "da prati Daimler na putu da postane jedan od vodećih svetskih pružaoca električne mobilnosti".
Poseta kineskog milijardera je "šarmantna", napisao je "Bild am Samstag", jer je otpor protiv kineskim ulagačima u ovoj zemlji velika. U kancelariji, Li će se sresti s privrednim savetnikom nemačke kancelarke Angele Merkel (CDU), Lars-Hendrick Röller-om. Tokom posete Stuttgartu, u ponedjeljak je moguć razgovor s predsednikom kompanije Daimlerom Dieterom Zetsche-om.
Već početkom februara poznato je da je došlo do razgovora između Li i Zetschea o početku rada. Navodno, Li je tražio posebne uslove u obliku popusta, Daimler je odbio. Ipak, Daimler je pozdravio ulazak u subotu: Li je "dugoročni investitor".