Šta je novo?

Automobilska industrija

Zemlja porekla ovih vozila je Češka Republika, a vlasnici pogođenih modela se pozivaju da se obrate ovlašćenim servisima radi dodatnih informacija i otklanjanja potencijalnog problema
U jednom pasusu piše da ih povlače sa tržišta ( a ta vozila su bila na tržištu pre 10 godina) a u drugom da "pozivaju" da se jave u ovlašćeni servis. Pre bih rekao da je ovo neka preporuka
 
U jednom pasusu piše da ih povlače sa tržišta ( a ta vozila su bila na tržištu pre 10 godina) a u drugom da "pozivaju" da se jave u ovlašćeni servis. Pre bih rekao da je ovo neka preporuka
To su senzacionalisticki naslovi na portalima, klikbejt. Prava vest je da moraju svi vlasnici tih spornih modela da se jave u ovlasceni servis da im se o trosku fabrike otkloni taj nedostatak. Moze biti i neka banalna sitnica u pitanju, to se stalno desava.
 
Inače proizvodnja legendarnog Golfa se verovatno gasi do kraja sledeće godine. Proizvodnja je pala sa 1200 000 na 250 000 vozila za manje od 10 godina.

Ista situacija i sa popularnim Fiat 500 koji je od ekstra popularnog gradskog autića napravila ekonomski sunovrat sa ponudom samo električne verzije. Stelantis grupa posluje u minusu 2 milijarde.
 
To su senzacionalisticki naslovi na portalima, klikbejt. Prava vest je da moraju svi vlasnici tih spornih modela da se jave u ovlasceni servis da im se o trosku fabrike otkloni taj nedostatak. Moze biti i neka banalna sitnica u pitanju, to se stalno desava.
Obzirom da je garancija davno istekla a da takvih vozila ima mnogo, čudi me da će to da rade u garantnom roku.
 
Nema to veze sa garancijom, kada se ustanovi kvar za koji je odgovorna fabrika popravljaš u ovlašćenom o njihovom trošku u garanciji ili ne. Dešava se to. Ti naslovi "povlačenje sa tržišta" služe za klikbejt što reče Oliver.
 
Obzirom da je garancija davno istekla a da takvih vozila ima mnogo, čudi me da će to da rade u garantnom roku.
Ne radi se o garantnom roku, ispostavi se posle 5 godina da su nekim modelima ugradjena losa kociona kljesta, npr na 5000 komada od tad do tad. U Srbiji mozda ima 3 auta iz te serije. I oni dolaze u ovlasceni servis da se samo taj deo promeni. Nema to nikakve veze sa garancijom.
 
Nikad nisam čuo slučajeve da su nešto ispravali posle toliko godina.
Ja sam vozio auto koji je ispravljan zbog greške ali to je sve bilo u garantnom roku i u toku proizvodnje tog modela.
Posle je opet to crklo, je*******o ih konstruktor 😂
 
Nikad nisam čuo slučajeve da su nešto ispravali posle toliko godina.
Ja sam vozio auto koji je ispravljan zbog greške ali to je sve bilo u garantnom roku i u toku proizvodnje tog modela.
Posle je opet to crklo, je*******o ih konstruktor 😂
Sad se setih, po EU propisima životni vek automobila je 10 godina. Verovatno su proizvodjaci u tom roku duzni da isprave bezbedonosne nedostatke.
 
Kako se uopšte računa prodaja automobila? Znam za slučajeve kad ljudi na svoju firmu kupe luksuzne automobile i to na lizing. Faktički je vlasnik vozila lizing kuća. Jel to onda ne ulazi u statistiku kao da je vozilo kupilo fizičko lice iako ga ono koristi za sopstvene potrebe? Da pojednostavim, kako se računa ko je kupac, fizičko ili pravno lice?
 
Iako se najavljivalomda će KG Panda biti samo hibrid i elektro, izgleda je najveća potražnja upravo za benzincem sa manuelnim menjačem​
Pa tu nisu ništa slagali, jer će zaista tako i biti, dok će se benzinac proizvoditi u drugoj državi. Tako sam čuo u nekoj emisiji. Naši su brže bolje pohrlili da ugrabe deo kolača, kad ono... Kako stvari idu, izgleda da se opet, gledano barem za tržište Evrope, vraća interesovanje za manjim modelima i benzincima (čisti ili hibrid).​
 
Kada je početa proizvodnja Citroen C3 u Kragujevcu, kako kaže tekst? Zanemariti to što pišu da samo kod nas cveyaju ruže i raste potražnja radne snage, dok u ostatku Stelantisa smanjenje proizvodnje i otpuštanjavradnika.​

 
Kako se uopšte računa prodaja automobila? Znam za slučajeve kad ljudi na svoju firmu kupe luksuzne automobile i to na lizing. Faktički je vlasnik vozila lizing kuća. Jel to onda ne ulazi u statistiku kao da je vozilo kupilo fizičko lice iako ga ono koristi za sopstvene potrebe? Da pojednostavim, kako se računa ko je kupac, fizičko ili pravno lice?
Sve što izađe iz fabrike je izašlo jer je plaćeno (bez obzira ko je platio), i onda se sve to računa u prodato vozilo.

Npr. kada dileri kupe vozila za salon (koja će čekati budućeg kupca), svi ti automobili se računaju u prodate jer ih je diler (ovlašćeni uvoznik) već platio fabrici. To što će diler da ga proda krajnjem korisniku (nekom Peri, ili nekoj firmi, ili nekoj lizing kući) za možda mesec-dva-pet posle toga, nije bitno za statistiku jer su ti automobili već uračunati kao prodati od strane fabrike (realno i jesu jer su oni u potpunosti već plaćeni od dilera).

Ili kad se uzimaju vozila za test (isto od strane dilera), i ti automobili se računaju u prodate jer su i oni plaćeni fabrici (ali ti automobili budu sa ozbiljnim popustom za dilera baš zato što će biti korišćeni kao test vozilo, i postoje ograničenja za njihovu preprodaju od strane dilera).

Isto je i kad je kupac pravno lice.
Isto je i ukoliko je u pitanju buy-back (najviše tako uzimaju rent-a-car agencije i razni uber/bolt/taxi ili kod nas npr. car-go).

Sve se to odmah sabira u prodate jer je fabrika dobila novac za svaki takav auto, i ne zanimaju je kasnije promene vlasništva (npr. sa lizing kuće na Peru, ili na neku firmu ili šta god)...
 
Vrh