dragan
Professional
Na Autokomandi ništa novo
5. mart 2007
Tramvaji "9", "10" i "14" još neće prevozati putnike do Banjice, jer su radovi na šinama od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Autokomandi, ponovo produženi do 15. marta. Kraj rekostrukcije najavljen je za poslednji dan prošle godine, a ni posle dva i po meseca radovi nisu završeni.
Poslednja procena izvođača, da će se obnova okončati do 10. marta, pala je u vodu sa približavanjem tog datuma. Zato je na snazi, barem u narednih nekoliko dana, novi rok - 15. mart. A koliko je izneverenih "krajnjih rokova" bilo za vreme rekonstrukcije Autokomande, to ne mogu da izbroje čak ni najpedantniji Beograđani.
Do ponedeljka je, kažu u Gradu, završeno oko 65 odsto radova na izlivanju novih koloseka, a preostali deo posla, privešće se kraju do vikenda.
- Potom sledi postavanje štampanog betona, pa glačanje šina - objašnjava Nenad Stevanović, zamenik direktora "Beokom servisa". - Na sastanku u ponedeljak sa izvođačima dobili smo uverenja da će sve biti završeno do 15. marta, kada bi tramvaji mogli konačno da krenu.
Podsetimo, rekonstrukcija Autokomande, vredna 430 miliona dinara, počela je sredinom septembra 2006. godine, kada je obećano da će sve biti završeno za tri meseca. Izvođači, koje predvodi austrijska kompanija "Svitelski", dobili su i rezervni rok, 31. decembar, tek za slučaj lošeg vremena, koje je ove zime u širokom luku zaobišlo grad. Niko od Beograđana zato nije očekivao da će petlja biti pod opsadom radnika i građevinskog materijala i na pragu proleća.
U Gradu su za kašnjenja okrivili objektivne razloge, poput dotrajalih planova kojima su se vodili projektanti, ali između redova gradskih čelnika moglo se pročitati i nezadovoljstvo podizvođačima, koje čine mahom domaće firme. Zato bi bilo pravo iznenađenje kada bi višemesečno maltretiranje Beograđana prošlo bez ikakvih "packi".
GUŽVANJE DO KUĆE
KOLAPS koji su mnogi proricali pre početka rekonstrukcije je srećom izostao. Vožnja obnovljenim mostovima je udobnija i brža, zahvaljujući širim kolovozima. U problemima su zato putnici. Tako kroz Ulicu Vojvode Stepe umesto četiri linije prolaze samo dve - autobusi "9A" i "33", koji su redovno krcati. U ponedeljak se, recimo, na stajalištu "Nikšićka", u vozila nije moglo ni priviriti, pa je tridesetak putnika cupkalo propuštavši autobus za autobusom.
5. mart 2007
Tramvaji "9", "10" i "14" još neće prevozati putnike do Banjice, jer su radovi na šinama od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Autokomandi, ponovo produženi do 15. marta. Kraj rekostrukcije najavljen je za poslednji dan prošle godine, a ni posle dva i po meseca radovi nisu završeni.
Poslednja procena izvođača, da će se obnova okončati do 10. marta, pala je u vodu sa približavanjem tog datuma. Zato je na snazi, barem u narednih nekoliko dana, novi rok - 15. mart. A koliko je izneverenih "krajnjih rokova" bilo za vreme rekonstrukcije Autokomande, to ne mogu da izbroje čak ni najpedantniji Beograđani.
Do ponedeljka je, kažu u Gradu, završeno oko 65 odsto radova na izlivanju novih koloseka, a preostali deo posla, privešće se kraju do vikenda.
- Potom sledi postavanje štampanog betona, pa glačanje šina - objašnjava Nenad Stevanović, zamenik direktora "Beokom servisa". - Na sastanku u ponedeljak sa izvođačima dobili smo uverenja da će sve biti završeno do 15. marta, kada bi tramvaji mogli konačno da krenu.
Podsetimo, rekonstrukcija Autokomande, vredna 430 miliona dinara, počela je sredinom septembra 2006. godine, kada je obećano da će sve biti završeno za tri meseca. Izvođači, koje predvodi austrijska kompanija "Svitelski", dobili su i rezervni rok, 31. decembar, tek za slučaj lošeg vremena, koje je ove zime u širokom luku zaobišlo grad. Niko od Beograđana zato nije očekivao da će petlja biti pod opsadom radnika i građevinskog materijala i na pragu proleća.
U Gradu su za kašnjenja okrivili objektivne razloge, poput dotrajalih planova kojima su se vodili projektanti, ali između redova gradskih čelnika moglo se pročitati i nezadovoljstvo podizvođačima, koje čine mahom domaće firme. Zato bi bilo pravo iznenađenje kada bi višemesečno maltretiranje Beograđana prošlo bez ikakvih "packi".
GUŽVANJE DO KUĆE
KOLAPS koji su mnogi proricali pre početka rekonstrukcije je srećom izostao. Vožnja obnovljenim mostovima je udobnija i brža, zahvaljujući širim kolovozima. U problemima su zato putnici. Tako kroz Ulicu Vojvode Stepe umesto četiri linije prolaze samo dve - autobusi "9A" i "33", koji su redovno krcati. U ponedeljak se, recimo, na stajalištu "Nikšićka", u vozila nije moglo ni priviriti, pa je tridesetak putnika cupkalo propuštavši autobus za autobusom.