Šta je novo?

Autobuski terminus - Zeleni Venac - sa blizom okolinom - Ideje

alexandernbg

Intermediate
Učlanjen(a)
10.02.2007.
Poruke
289
Pohvaljen
1
Zanima me kako bi vi uredili prostor koji obuhvata deo oko Meka, ulaz u podzemni prolaz i donju stanicu...

Nekako mi je ruglo ovako, ja bih gore napravio neki park sa kaficem, stanica naravno ostaje, Mek bih srusio...
A dole isto zelenilo, drvece..ali ne neko visoko da ne zakloni pogled...

Pustite masti na volju :)
 
Otprilike tako nešto isto. Dozvolio bih gradnju malih kioska za prodaju sendviča, kafe i tako toga na obodu tog mini-parka, stavio dosta zelenila i par stolova za šah. Nešto nalik na Zuccotti Park blizu ruševina Svetskog trgovinskog centra u Njujorku...

2006_06_ZuccottiPark1.jpg
 
Okretnicu treba cim prije izmestiti sa sadasnje lokacije. Apsurd je imati terminalnu stanicu u centru grada, isto vazi i za trg republike.
U centru autobusi treba da budu prolazni a ne da se gomilaju i zauzimaju prostor. Nista ne izmisljam, Systra je to lepo obrazlozila u studiji iz 2000. koja nikada nije primenjena.

To naravno zahteva kompletnu reorganizaciju javnog prevoza.

A kada to uradimo, valja spojiti potez Zeleznicka stanica-Zeleni Venac a onda u dva pravca, ka Terazijama i ka knez Mihajlovoj. Sve to u pesackim ulicama, parkovima i stepenicama. Nije to mnogo zahtevan poduhvat mada bih ja usput i par zgrada srusio.

11_zelenivenac.gif


Mozda sam malo van teme ali nisam mogao da odolim, u svakom slucaju sadasnji zelenjak treba barem umiti, izmedju donje i gornje stanice staviti pokretne stepenice a od gornje stanice napraviti terasu koja gleda na reku.
 
1.Ukinuo bih okretnicu,
2.ako baš mora i dalje tu da bude, uveo bih trole umesto buseva barem zbog buke i ekologije,do izgradnje Metroa
 
Окретница би требало да се измести, само је проблем где. :/

Оне уџерице требало би срушити и направити паркић.

Све степенице би требало да буду покретне (укључујући и Каменичку - колико знам, за то су и постојали планови).
 
Potpisujem zidarov i willetov post.

Mislim da po onom planu metro sa jovinom dakle po gup-u iz 1972 zamisljena pesacka zona od glavne zeleznicke preko parka ispred ekonomskog fakulteta do zelenjaka...
 
Slazem se. Gradski saobracaj kroz centar treba da bude protocni, a ne u vidu depo-a. Za to cak ne treba ni investicija, vec samo reorganizacija.
 
Проблем са проточним саобраћајем је - проточност улица. Слажем се да су проточне линије практичније, али у случају Београда све то доста килаво функционише (нема га, нема га, па наиђе 5 заредом). :/
 
Wile E. Coyote":39hh8u2l je napisao(la):
нема га, нема га, па наиђе 5 заредом. :/
Autodebilski koncept!
 
Cuti bre,ima cemo 250 tih ekoloskih buseva,oni su vodootporni na guzvu,ali cuti nemoj nikome reci!!! :p
 
Wile E. Coyote":2tkw42i4 je napisao(la):
Проблем са проточним саобраћајем је - проточност улица. Слажем се да су проточне линије практичније, али у случају Београда све то доста килаво функционише (нема га, нема га, па наиђе 5 заредом). :/
Pa onda nek uzmu neku ulicu u centru (manju) i da je zatvore za sav saobracaj osim javnog. Kola nek kruze malo vise, a autobusima/trolama oslobodili bi slobodan pravac. Ja sam tako imao ideju (ne znam koliko prakticnu) da se 1 ili 2 ulice na gornjem dorcolu zatvore za sav saobracaj osim za trole, kako bi se osigurala prohodnost ka C. Dusana i depou GSP cime bi se ukinula okretnica na stud. trgu. Mozda moze i neko slicno resenje za zel. venac.
 
Ух, тешко да можеш да затвориш улице око Зелењака, јер ту ти је Бранкова, Теразијски тунел, Дечанска... Једноставно нема неких алтернативних праваца. :( Питам се и да ли би те све улице поднеле гомилу пролазних линија (и сад 16, 65, 77 и 95 праве гужву).

Ако се добро сећам, било је планова да терминус на Зеленом венцу буде подземни. Није ни то најсрећније решење, јер још увек остаје гомила аутобуса у улицама које воде ка терминусу.

А да окретница трола треба да се склони са Студентског трга на Дорћол, то потписујем. :kk:
 
To u vezi podzemnog plana je sigurno jovinovo "maslo" jer takodje ima plan da na studentskom trgu bude podzemna okretnica trola
 
vucko":1mslxipk je napisao(la):
To u vezi podzemnog plana je sigurno jovinovo "maslo" jer takodje ima plan da na studentskom trgu bude podzemna okretnica trola
Konacno i on da me razocara. :p
Okretnica treba da se izmesti, nista drugo. Npr, mogla bi biti kod depoa u Dunavskoj. Kad bi isli za garazu, vise se ne bi spustali niz Dobracinu, vec samo ostajali tu.
A za Zeleni Venac cu da dobro porazmislim, pa cu da se javim....ima tu dosta da se razmislja.
 
Tema zelenog venca se slaze sa temom Savskog amfiteatra koja je toku. Obe su pravi pogodak i izuzetno vazne za izgled Beograda i zdravlje Beogradjana.

Najpre bi trebalo nesto da se ucini da nestanu one rupe na trotoaru izmedju Sremske i autobuske stanice kod nekadasnje Beobanke.Sta vec nije asfaltirano i poplocano, stosta i vise puta, a ovo mesto gde prolazi ubedljivo najvise ljudi svakodnevno neda svoje rupe u asfaltu, mozda je to deo zasticene celine 20. veka poput kaldrme sa Kosancica.

Dugorocnije trebalo bi do prolaska metroa povezati linije iz juznih delova Beograda sa novobeogradskim i ostvariti pomenutu protocnost, ali one bi mogle da se krecu inace vrlo sirokom Jug Bogdanovom, mozda bi cak i redukovani automobilski saobracaj, samo za stanare Starog grada isao tom ulicom dok bi nesretni zitelji Brankove najzad mogli da otvore prozore i ugledaju drvece ispred svojih zgrada i reke biciklista. rolera i setace u svojoj lepoj ulici sa prelepim pogledom prema uscu i Nbg.

Posle mosta sva vozila bi skretala ka Jug Bogdanovoj, Principovoj i Pop Lukinoj, a ul.Carice Milice koja je takodje vrlo lepa, poput one po kojoj dobi ime,bi bila pesacka veza Knez Mihajlove, parka na Toplicinom vencu i Zelenog venca.

U nastavku prema Karadjordjevoj...drugi put.
 
Vidim da nije dugo objavljivano ali isto tako ništa nije ni urađeno. Verovatno bih ponavljao veći broj članova kada bih rekao da je najbolja zamena za Z. Venac ulica kod Ušća. Makar za linije koje dolaze sa N. Beograda. Linije tipa 52.53.56 mogu da okreću u ulici Admirala Geprata jer svako ko se vozi ovim linijama zna koliko je semafor na raskrsnici Kneza Miloša i Kraljice Natalije nepodnošljiv, ali mislim da ni njima nije problem Ušće ako se preko mosta ukine prolazak linija 75.84.71.704.706.706

A ako ostane okretnica kod Z.Venca neka se uvede lokalna trolejbuska linija Z. Venac Ušće sa taktom na 5-7 minuta
 
Na drugim temam je diskutovano.Neko je postavio pre neki dan sa konferencije danas link o zagadjenju i ekoloskim gorivima.

Gospodja iz gradskog sekretarijata je lepo rekla da je ubedljivo najzagadjenije mesto u Beogradu Zeleni venac,a merili su cak i lokaciju na autoputu kod mostara!
 
Pa svaki dan čekam autobuas tamo i moram da priznam da ne greši. Mada ne vidim i kako bi pogrešila kada se nabije 10 parkiranih sa jedne i 10 sa druge. Prave gužvu,smog i opšti haos...Najviše nervira čekanje jer se svi lepo uparkiraju i svaki sledeći staje sve niže i niže da je poslednja stanica odmah kod ugostiteljske škole. Pauza se pravi na perifernim terminusima gde ne postoji toliki protok saobraćaja!
 
aladin2908":2hylpv2i je napisao(la):
Vidim da nije dugo objavljivano ali isto tako ništa nije ni urađeno. Verovatno bih ponavljao veći broj članova kada bih rekao da je najbolja zamena za Z. Venac ulica kod Ušća. Makar za linije koje dolaze sa N. Beograda. Linije tipa 52.53.56 mogu da okreću u ulici Admirala Geprata jer svako ko se vozi ovim linijama zna koliko je semafor na raskrsnici Kneza Miloša i Kraljice Natalije nepodnošljiv, ali mislim da ni njima nije problem Ušće ako se preko mosta ukine prolazak linija 75.84.71.704.706.706

A ako ostane okretnica kod Z.Venca neka se uvede lokalna trolejbuska linija Z. Venac Ušće sa taktom na 5-7 minuta
И онда ће бити потребна по 2 преседања са краја на крај. Ако се окретница измешта, онда све линије које окрећу у центру морају да се преместе на ту окретницу.
 
To je lepo objasnio zidar,bolje je i imati presedanja,ali tacan i pouzdan prevoz i manje zagadjenje na zelenjaku.Sto je kraca linija to je pouzdanija,dobilo bi se i vise vremena nego sto se gubi na zelenjaku.

Zidar je pominjao neku liniju sa intervalom 2-3 min od zelenjaka do okretnice na uscu.
 
Dobro je sto se tema okretnice Zeleni venac pokrenula, jer sam i danas na tom mestu mislio o tome koliko je vazno i neophodno da se koliko sutra iznadje resenje za oslobodjenje od te okretnice i zagadjenja koje izaziva.
 
vucko":1n9n5bx3 je napisao(la):
To je lepo objasnio zidar,bolje je i imati presedanja,ali tacan i pouzdan prevoz i manje zagadjenje na zelenjaku.Sto je kraca linija to je pouzdanija,dobilo bi se i vise vremena nego sto se gubi na zelenjaku.

Zidar je pominjao neku liniju sa intervalom 2-3 min od zelenjaka do okretnice na uscu.
И даље ме није убедио. Ако ћеш да идеш са Новог Београда или Земуна на Звездару и мењаш 3 превоза, то је жестоко малтертирање (да не говорим о појединачним картама, мада се то да средити тако што би важиле пола дана). Ако се окретница измешта, онда све линије које окрећу у центру треба пребацити на ту окретницу, а онда поново прелази гомила линија преко Бранковог моста.
 
Okretnica jednostavno ne treba da postoji, bar ne za dvocifrene linije. Cini mi se da je ideja za Admirala Geprata najbolja, ne bi se islo Narodnog fronta gde je uvek guzva zbog bolnice. I tu naravno da bude protocna stanica a ne groblje autobuskog cekanja. Ili bar tu izmestiti dve linije, 52, 56 na primer. Balkanskom se do AG spusta za 2 min.
 
Wile E. Coyote wrote
Ако ћеш да идеш са Новог Београда или Земуна на Звездару и мењаш 3 превоза, то је жестоко малтертирање (да не говорим о појединачним картама, мада се то да средити тако што би важиле пола дана). Ако се окретница измешта, онда све линије које окрећу у центру треба пребацити на ту окретницу, а онда поново прелази гомила линија преко Бранковог моста.

Kako bi bilo to isto a malo izmenjeno ?
Ако ћеш да идеш са Новог Београда или Земуна на Звездару и мењаш 3 превоза, то је жестоко малтертирање (да не говорим о појединачним картама, мада се то да средити тако што би важиле пола дана). Ако се окретница измешта,(иза Дејтонке где је трамвај ) онда све линије које окрећу у центру треба пребацити на ту окретницу, а онда прелази гомила линија уместo једног преко 3 , тј. 4 моста Бранковог, Старог (трамвајског), Газеле и будће Игле

Negde sam i mapu postavio sa istim ali promakao mi komentar Wile E. Coyote a baš bih ga rado pročitao bez obzira da li je pozitivan ili negativan :)
 
Мислим да је мени промакла мапа. Ја сам као и сви да се реши проблем окретнице на Зелењаку, али генерално нисам за то да се све линије скраћују до ширег центра и повезују аутобусом кроз загушени центар. Једино се могу повезати метроом, којег никад неће бити. Према томе, једино решење је заједничка окретница (или пар окретница у кругу који се може препешачити за пар минута).
 
Vrh