Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

Sopot:

APDC2236.JPG
 
Znači isto ko sa Velikim Gradištem, i niko se pretpostavljam nije ni bunio zato što mu zbog strane firme uništavaju svakodnevni život. Sociopatsko Narkodilerska Sekta(SNS) je po primeru Beograda krenula da ravna sve autobuske stanice po Srbiji i da ih menja stajalištima.
 
Nisu sve ove stanice uopste lose ni arhitektonski ni funkcionalno, plus vise su nego dovoljne za potrebe tih mesta. Fali naravno odrzavanje, ja ne mogu da razumem da je toliki problem jednom u 10 godina prekreciti i popraviti malo, a u medjuvremenu organizovati ciscenje i tekuce odrzavanje. Znaci bukvalno bi troskovi bili kao odrzavanje malo veceg stana u Beogradu. Nekako su mi zeleznicke i autobuske stanice jedno od glavnih infrastrukturnih objekata svakog manjeg mesta, bas je steta sto masa njih izgleda tako kako izgleda, a minimalno volje je potrebno. Ako bi neko mogao da podeli u cijem su vlasnistvu vecina stanica po Srbiji, bilo bi lepo.
 
As KNjazevac od pre nekih mesec dana
20240928_151035.jpg

Treba izgleda doneti zakon o stanicama
Ako nema zgradu koja ispunjava osnovne uslove propisane u odnosu na broj stanovnika
Gubitak statusa opštine ili grada
A za ove sto su rušili stanice nema komentar
A i te duple stanice zabraniti zakonom
Takodje ne može operater stance biti i prevoznik
Dati basu jedno 20 kom da ima gde da uposli visak radnika iz bg od ovih 700 zaposlenih
Vecina stanica je za totalno renoviranje ili bager
 
Pretpostavljam da "oči krvare" od nama karakterističnog javašluka i neodržavanja. Ako se to uopste da zanemariti, primetiti par zaista interesantnih projekata. Recimo ova Soko Banja ili stanica u Topoli a ima ih jos par. U poređenju sa njima stanice novijeg datuma izgledaju tragikomično i potpuno bezidejno.
 
Novopazarska stanica 2019. posle renoviranja, izgleda da je orijentalna dekoracija na peronskim stubovima zamenjena običnom tipskom nadstrešnicom:

PA150056.JPG
 
Tutin, relativno sređena stanica za tako malu i siromašnu samoupravu, ali oči bode ova nedovršena građevina iza, bila je tu i 2017. i 2019. kada sam zadnji put išao tamo.

069.jpg
PA150057.JPG
 
Да није то иза зграда у кориту реке?
 
Да није то иза зграда у кориту реке?
Jeste, to je ovo svetsko arhitektonsko čudo, odmah sa leve strane od stanice.
Tutin je jedini gradić od 11000 stanovnika koji spada u kategoriju devastiranih opština, tj. ispod 50% republičkog proseka razvijenosti, a da pritom u samom centru grada ima nekoliko novih solitera po dvadesetak spratova koji možda spadaju među najviše zgrade u Raškoj posle užičkih, kao i novu opštinsku zgradu u obliku aerodromskog tornja, dok po mojoj odokativnoj proceni trećina ili polovina ulica nije asfaltirano, nema trotoar, ili je asfalt u jako lošem stanju. Tako je barem bilo pre 5 godina, ne verujem da se do danas mnogo promenilo. Autobuska stanica je ok, ostatak grada je urbanistički geto, ko dreničke i metohijske kasabe.

068.jpg
 
As KNjazevac od pre nekih mesec dana
Pogledajte prilog 216831
Treba izgleda doneti zakon o stanicama
Ako nema zgradu koja ispunjava osnovne uslove propisane u odnosu na broj stanovnika
Gubitak statusa opštine ili grada
A za ove sto su rušili stanice nema komentar
A i te duple stanice zabraniti zakonom
Takodje ne može operater stance biti i prevoznik
Dati basu jedno 20 kom da ima gde da uposli visak radnika iz bg od ovih 700 zaposlenih
Vecina stanica je za totalno renoviranje ili bager


Imaš i sada jasne kriterijume šta stanica treba da ima da bi dobila licencu od ministarstva, samo što to niko živ ne kontroliše. Već sam na temi za BAS stavljao dokumentaciju i propise po kojima ni ta stara stanica nije ispunjavala neke glavne kriterijume (npr. odgovarajuća čekaonica za taj broj putnika) i da su propisi poštovani bila bi obično stajalište bez prava na naplatu stanične usluge i peronske, ali je opet redovno dobijala licencu (daje se koliko sećam na 5 godina). Naravno treba celu ovu oblast autobuskog prevoza ozbiljno urediti, od stanica pa do zahtevnijih kriterijuma za organizaciju prevoznika i ispravnost/kvalitet autobusa.
 
Vrh