Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Ovaj prilog zalužuje da se ceo prenese

Šta se, međutim, gradi iza glavne autobuske stanice? Pitanje je koje očito ljuti gradske čelnike, jer, po svemu sudeći, tamo niče još jedna privremena stanica.

Šta se gradi između glavne autobuske stanice i i prvih zgrada Beograda na vodi?

"Na jednom delu će biti škola, dakle, tačno iza stanice prema novom bulevaru tu su škola i vrtić", kaže gradski arhitekta Milutin Folić.

Ni škola ni vrtić, jer u privremenoj građevinskoj dozvoli, koju je gradski sekretarijat odobrio BAS-u, piše "objekat saobraćajne namene".

Folić: Vi pričate o finalnom objektu ili privremeno šta će biti tamo?

N1: Ja vas pitam šta se sad u ovom trenutku tamo gradi?

Folić: Dakle, ako su dobili privremenu dozvolu to je dok se u Bloku 42 ne završi nova autobuska stanica, dakle, sigurno da tu i dalje treba da se odvija autobuski saobraćaj i verovatno je to na neki period od šest meseci do godinu dana.

Zapravo je na period od tri godine. Iako je projekat, kako se u dozvoli navodi, "u funkciji Beograda na vodi", sve radove finansira Begradska autobuska stanica.

N1: Zašto BAS finansira nešto što je stvar privatnog investitora?

Folić: Stvarno nije pitanje za mene. Ne znam.

Nije očito ni za Beograd na vodi, jer to preduzeće već nedelju dana ne odgovara na pitanje N1, dok na isto pitanje BAS saopštava:

"Trenutno nismo u mogućnosti da odgovorimo na sva postavljena pitanja."

Dok oni pripremaju, kažu, materijal s potrebnim informacijama, koji će sledeće nedelje dostaviti svim medijima, gradski arhitekta pretpostavlja da BAS, kako kaže, očigledno nije u stanju da u dogovorenom roku završi novu stanicu na Novom Beogradu, zbog čega moraju da prave privremeno rešenje.

N1: Znači, imamo dve privremene stanice? Jedna iza glavne autobuske, a druga u Bloku 42?

Folić: Ne razumem vas koja je to privremena u Bloku 42?

Tvrde da montažni deo od 1.200 kvadrata, koji se gradi u Bloku 42, pogrešno nazivamo privremenom stanicom, jer će biti deo glavne stanične zgrade. Ispravno je, tvrde, reći "prva faza finalnog rešenja".

"Ja sam očekivao da nas pohvalite i da kažete bravo, najzad ste se setili da gradite fazno i po etapama, dobar pristup rešavanju problema, nema razloga za neko čuđenje i nedoumicu", kaže direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović.

Do kraja godine biće završen deo autobuske stanice na Novom Beogradu koji će, tvrde nadležni, imati i šalter salu i toalete i svu signalizaciju. U 2019. Beograd će, po svemu sudeći, ući s dve privremene stanice, jedna u starom, druga u novom delu grada.

N1: Je l to vama logično? Ne čini vam se komplikovano?

Popović: Meni je izuzetno logično i divno i lepo...

N1: Divno što nije sve sve na jednoj stanici, nego na dve?

Popović: Pa znate kako, i vi radite na jednoj televiziji, okolo vas ima pet mikrofona, da l treba da imamo samo jednu televiziju ili jednu stanicu?

N1: Pa to nije isto..

Popović: Pa isto je, za mene je isto.

"Dobro, Bane... Majo, postoje gradovi u svetu koji imaju više stanica, i autobuskih i železničkih, raspitajte se malo", kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Prateći, očito, svetske trendove, srpska prestonica niže stanice. S tim što za razliku od sveta, ima nezavršenu glavnu železničku stanicu u Prokopu i autobusku na Novom Beogradu koja je u izgradnji. Zbog toga raste broj privremenih, posle železničke u Topčideru uskoro dobija i dve privremene autobuske.
 
Ali recenica "Najzad su se setili da grade fazno i u etapama" hahaha

Prva 1ž faza etape Y

Mene je malo sramota kad sam citao ovo majke mi...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ovaj "intervju" liči na skeč Indeksovog radio pozorišta. Sprdnja uzdignuta na nivo zvanične politike.
 
Kada pomenu Indeksovo radio pozorište, odmah zamišljam Petrućija kako postavlja pitanje sa onim naglaskom:" Da te pitam tebe nešto ja"
 
Neverovatno. Zaista , ovo je tako sramno i bezobrazno, ja ne mogu da verujem da ovi ljudi mogu ovako da prolaze, dodje mi da nabodem majmuna koji seovako obraca meni , gradjaninu i pravi me mentolom. Izazivaju sve najgore u coveku.
 
Popović: Pa znate kako, i vi radite na jednoj televiziji, okolo vas ima pet mikrofona, da l treba da imamo samo jednu televiziju ili jednu stanicu?

N1: Pa to nije isto..

Popović: Pa isto je, za mene je isto.


FATALITY!
 
Зашто уопште праве ово привремено решење на НБГ, ако ће БАСостати ту где јесте још најмање три године? Зашто нису лепо кренули полако према оним на сва звона објављеним амбициозним плановима?
 
Ala ih je uradio BAS,dzaba su pocinjali u Bloku 42.
-Obim posla koji obavlja BAS 365 dana u godini, 24 sata dnevno, ne može se realizovati sa privremenim i ishitrenim rešenjima i u improvizovanim uslovima. Dakle, nema opravdanja za postojanje privremenih autobuskih stanica - navode u BAS-u.
Ceo tekst:
https://www.blic.rs/vesti/beograd/nista ... 20/jz3dst8
 
Логично, блок 42 је само реклама само да се прича како се нешто ради.
 
2020 je nerealan rok za izgradnju nove stanice. Verovatnije je 2024. A ako bi se zadržao sadašnji tempo gradnje onda 2028. A Vesić će do tada sa Folićem objašnjavati da je nova stanica u stvari već davno napravljena ali da se čeka pogodan trenutak da se svečano otvori!
 
Autobuska stanica se premešta bez vizije i plana

Izmeštanje glavne autobuske stanice iz centra Beograda na dva, još uvek neizgrađena, samo privremena objekta, stvara kako za građane tako i za stručnu javnost skoro pa haotičnu sliku Beograda, bez vizije i jasnog urbanističkog plana, ocenjuju naši sagovornici.

1Piše: A. Popović03. septembra 2018. 18.00



https://www.danas.rs/ekonomija/autobusk ... e-i-plana/
 
42e1855c155dd72b637afdeea7e769ca.jpg
 
Izvor: Beobuild.rs

Epilog konfuzije oko BAS-a?

Povodom konfuzije koja je nastala zbog neplanskog preseljenja autobuske stanice u privremeni objekat u bloku 42, uprava preduzeća BAS izdala je saopštenje za javnost. Kao što smo više puta upozoravali u ranijim objavama, objekat privremene autobuske stanice u bloku 42 ne može biti adekvatno prelazno rešenje, čak ni u kratkoročnim okvirima. Beogradska autobuska stanica je ogroman kapacitet sa čijim preseljenjem nije moguće manipulisati, niti je zbog obima prometa moguće praviti polovična rešenja. To je potvrdilo i saopštenje za javnost, gde uprava BAS-a apeluje da sadašnja stanica mora ostati u funkciji do izgradnje punih kapaciteta u bloku 42 i da će tek tada biti moguće preseljenje:

“Obim posla koji obavlja BAS, 365 dana u godini i 24 sata dnevno, se ne može realizovati sa privremenim i ishitrenim rešenjima i u improvizovanim uslovima. Dakle nema opravdanja za postojanje privremenih autobuskih stanica”, kažu u BAS-u.

Trenutno BAS otprema preko 22.000 putnika dnevno u 1.800 autobusa, što iznosi oko 8 miliona putnika godišnje. Stanica raspolaže sa 41 odlaznim i 6 dolaznih perona i zaposljava preko 700 ljudi. Da li će i kako biti finansijski kompenzovana izgradnja nove stanice nije poznato, ali je jedno sigurno - radove će finansirati preduzeće BAS. Iako finansiraju, još uvek ne učestvuju u organizaciji:

“Aneks o kome se govori u medijima, prema PDR-u treba da čini toplu vezu između buduće autobuske i buduće železničke stanice. BAS do sada nije konsultovan o sadržaju Aneksa koji se gradi, ali ima interesa da Aneks bude deo jedinstvene tehnološke celine… Kako bi se to postiglo spremni smo na sve vidove saradnje sa nadležnim institucijama.”

Da bi se smestili svi zaposleni i sve funkcije terminusa kakav je BAS, uključujući poslovni i komercijalni prostor, perone i parking, potrebno je minimum 20 miliona evra. U tom smislu potpuno je nejasno čemu će biti onda namenjen privremeni objekat u bloku 42 i zašto se on prvi gradi. Pored ovog privremenog objekta gradi se još jedno privremeno rešenje. Naime, tokom leta počela je izgradnja novog dolaznog terminusa iza postojećeg objekta BAS-a, kao privremena zamena za postojeće stajalište kod hotela Bristol. Dosadašnji dolazni peroni uklanjaju se radi oslobađanja prostora za dalju izgradnju u okviru projekta "Beograd na vodi" i eventualne rekonstrukcije Starog savskog mosta. Vrednost ovog privremenog objekta iznosi 340 miliona dinara, radove takođe finansira BAS, a privremena građevinska dozvola izdata je na tri godine. Kako tvrde u BAS-u, izgradnja nove autobuske stanice stanice u bloku 42 neće dugo čekati:

“Završetak pripremnih radova (prim. aut. izgradnja Aneksa) se očekuje tokom septembra meseca. Po završetku pripremnih radova počeće radovi na izgradnji peronskog prostora i parkinga za autobuse. Sa izgradnjom stanične zgrade orjentacione veličine od oko 13.000m2 otpočinje se početkom iduće godine”, dodaju u saopštenju.
 
Do sada smo u Srbiji imali privremena resenja.
Od sada imamo i privremeno resenje privremenog resenja.
 
Да неће, далеко било, Ласту да изместе у тај Анекс?
 
Не знам ко је овде луд а ко збуњен, али ми га по обичају нај&$#мо.


Sent from my Note 4 using Tapatalk
 
Čitam ne verujem.

Dve stanice moraju biti blizu.
Zamislite putnika koji stiže Niš ekpresom iz npr. Skoplja. A zatim treba da presedne u autobus za npr. Kikindu.
Ima dva kofera i dvoje male dece.

Već mi nije dobro od pomisli o ovom presedanju. GSP, busplus, prelazak Save u špicu i produžetak ukupnog putovanja za jedno 2 sata minimum.
 
Pa biće blizu pošto se privremeni dolzni peroni izmeštaju iza sadašnje BAS-stanice i odlaznih perona. Dok će BAS čekati da se završe komplet peroni odlazno/dolazni sa kancelarijskim prostorom kako bi se prebacili u blok 42. Čemu će služiti aneks u međuvremenu koji je predstavljan kao dostignuće fazne gradnje i privremena autobuska stanica nije poznato.
 
Vrh