Šta se, međutim, gradi iza glavne autobuske stanice? Pitanje je koje očito ljuti gradske čelnike, jer, po svemu sudeći, tamo niče još jedna privremena stanica.
Šta se gradi između glavne autobuske stanice i i prvih zgrada Beograda na vodi?
"Na jednom delu će biti škola, dakle, tačno iza stanice prema novom bulevaru tu su škola i vrtić", kaže gradski arhitekta Milutin Folić.
Ni škola ni vrtić, jer u privremenoj građevinskoj dozvoli, koju je gradski sekretarijat odobrio BAS-u, piše "objekat saobraćajne namene".
Folić: Vi pričate o finalnom objektu ili privremeno šta će biti tamo?
N1: Ja vas pitam šta se sad u ovom trenutku tamo gradi?
Folić: Dakle, ako su dobili privremenu dozvolu to je dok se u Bloku 42 ne završi nova autobuska stanica, dakle, sigurno da tu i dalje treba da se odvija autobuski saobraćaj i verovatno je to na neki period od šest meseci do godinu dana.
Zapravo je na period od tri godine. Iako je projekat, kako se u dozvoli navodi, "u funkciji Beograda na vodi", sve radove finansira Begradska autobuska stanica.
N1: Zašto BAS finansira nešto što je stvar privatnog investitora?
Folić: Stvarno nije pitanje za mene. Ne znam.
Nije očito ni za Beograd na vodi, jer to preduzeće već nedelju dana ne odgovara na pitanje N1, dok na isto pitanje BAS saopštava:
"Trenutno nismo u mogućnosti da odgovorimo na sva postavljena pitanja."
Dok oni pripremaju, kažu, materijal s potrebnim informacijama, koji će sledeće nedelje dostaviti svim medijima, gradski arhitekta pretpostavlja da BAS, kako kaže, očigledno nije u stanju da u dogovorenom roku završi novu stanicu na Novom Beogradu, zbog čega moraju da prave privremeno rešenje.
N1: Znači, imamo dve privremene stanice? Jedna iza glavne autobuske, a druga u Bloku 42?
Folić: Ne razumem vas koja je to privremena u Bloku 42?
Tvrde da montažni deo od 1.200 kvadrata, koji se gradi u Bloku 42, pogrešno nazivamo privremenom stanicom, jer će biti deo glavne stanične zgrade. Ispravno je, tvrde, reći "prva faza finalnog rešenja".
"Ja sam očekivao da nas pohvalite i da kažete bravo, najzad ste se setili da gradite fazno i po etapama, dobar pristup rešavanju problema, nema razloga za neko čuđenje i nedoumicu", kaže direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović.
Do kraja godine biće završen deo autobuske stanice na Novom Beogradu koji će, tvrde nadležni, imati i šalter salu i toalete i svu signalizaciju. U 2019. Beograd će, po svemu sudeći, ući s dve privremene stanice, jedna u starom, druga u novom delu grada.
N1: Je l to vama logično? Ne čini vam se komplikovano?
Popović: Meni je izuzetno logično i divno i lepo...
N1: Divno što nije sve sve na jednoj stanici, nego na dve?
Popović: Pa znate kako, i vi radite na jednoj televiziji, okolo vas ima pet mikrofona, da l treba da imamo samo jednu televiziju ili jednu stanicu?
N1: Pa to nije isto..
Popović: Pa isto je, za mene je isto.
"Dobro, Bane... Majo, postoje gradovi u svetu koji imaju više stanica, i autobuskih i železničkih, raspitajte se malo", kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Prateći, očito, svetske trendove, srpska prestonica niže stanice. S tim što za razliku od sveta, ima nezavršenu glavnu železničku stanicu u Prokopu i autobusku na Novom Beogradu koja je u izgradnji. Zbog toga raste broj privremenih, posle železničke u Topčideru uskoro dobija i dve privremene autobuske.