Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Ништа се не укида него Београд добија још једну аутобуску станицу, о чему је градоначелник Шапић већ говорио


Вршилац дужности градског секретара за саобраћај Бојан Бован подсетио је данас да је још пре неколико месеци градоначелник Шапић најавио отварање аутобуске станице „Југ”, која ће се налазити на Аутокоманди.

Како је истакао, радови на њој трају већ дуже време и очекује се да ће бити спремна и пуштена у саобраћај отприлике када и централна аутобуска станица на Новом Београду, до краја септембра.

– Морамо да укинемо прелазак међуградских аутобуса преко Газеле, јер само тако можемо да растеретимо најфреквентнију београдску саобраћајницу и на тај начин смањимо велике саобраћајне гужве које се ту праве, а онда разливају широм Београда. Укидање међуградског саобраћаја преко Газеле није ничији хир него резултат озбиљне стручне експертизе коју су урадили стручњаци за саобраћај још пре неколико година, само што до сада нису постојали услови да се она и реализује – поручио је Бојан Бован.

Он је подсетио зашто нису постојали услови.

– Прво јер није била готова обилазница око Београда, а онда ни централна аутобуска станица која се налази на Новом Београду. Оба пројекта су била услов да би се таква одлука донела. С обзиром на то да смо обилазницу добили прошле године, а да отварање аутобуске станице за саобраћај очекујемо до краја септембра, коначно се стичу и услови не само да ту одлуку донесемо, него да је коначно и спроведемо. Они путници који долазе у Београд са југа и не буду желели да иду на Нови Београд, крајња дестинација ће им бити управо нова аутобуска станица „Југ”, коју такође пуштамо у саобраћај крајем септембра или почетком октобра месеца. Значи, ништа се не укида и не смањује, него се баш унапређује квалитет услуге која се пружа и на томе се интензивно ради већ две године – рекао је Бован, подсетивши да је и о једној и о другој станици градоначелник већ говорио и пре његовог доласка на место секретара за саобраћај.

Он је нагласио да ће постојати и посебни аутобуси градског превоза који ће ту саобраћати и који ће са аутобуске станице „Југ” развозити путнике који буду желели да иду пут Славије.

– Очекујем да ћемо ускоро са градоначелником Шапићем обићи и завршне радове на обе станице, те да ћемо са задовољством и једну и другу моћи да пустимо у саобраћај почетком јесени, од када би почела и да важи одлука која забрањује међуградски саобраћај преко Газеле – закључио Бован.

 

Ништа се не укида него Београд добија још једну аутобуску станицу, о чему је градоначелник Шапић већ говорио


Вршилац дужности градског секретара за саобраћај Бојан Бован подсетио је данас да је још пре неколико месеци градоначелник Шапић најавио отварање аутобуске станице „Југ”, која ће се налазити на Аутокоманди.

Како је истакао, радови на њој трају већ дуже време и очекује се да ће бити спремна и пуштена у саобраћај отприлике када и централна аутобуска станица на Новом Београду, до краја септембра.

– Морамо да укинемо прелазак међуградских аутобуса преко Газеле, јер само тако можемо да растеретимо најфреквентнију београдску саобраћајницу и на тај начин смањимо велике саобраћајне гужве које се ту праве, а онда разливају широм Београда. Укидање међуградског саобраћаја преко Газеле није ничији хир него резултат озбиљне стручне експертизе коју су урадили стручњаци за саобраћај још пре неколико година, само што до сада нису постојали услови да се она и реализује – поручио је Бојан Бован.

Он је подсетио зашто нису постојали услови.

– Прво јер није била готова обилазница око Београда, а онда ни централна аутобуска станица која се налази на Новом Београду. Оба пројекта су била услов да би се таква одлука донела. С обзиром на то да смо обилазницу добили прошле године, а да отварање аутобуске станице за саобраћај очекујемо до краја септембра, коначно се стичу и услови не само да ту одлуку донесемо, него да је коначно и спроведемо. Они путници који долазе у Београд са југа и не буду желели да иду на Нови Београд, крајња дестинација ће им бити управо нова аутобуска станица „Југ”, коју такође пуштамо у саобраћај крајем септембра или почетком октобра месеца. Значи, ништа се не укида и не смањује, него се баш унапређује квалитет услуге која се пружа и на томе се интензивно ради већ две године – рекао је Бован, подсетивши да је и о једној и о другој станици градоначелник већ говорио и пре његовог доласка на место секретара за саобраћај.

Он је нагласио да ће постојати и посебни аутобуси градског превоза који ће ту саобраћати и који ће са аутобуске станице „Југ” развозити путнике који буду желели да иду пут Славије.

– Очекујем да ћемо ускоро са градоначелником Шапићем обићи и завршне радове на обе станице, те да ћемо са задовољством и једну и другу моћи да пустимо у саобраћај почетком јесени, од када би почела и да важи одлука која забрањује међуградски саобраћај преко Газеле – закључио Бован.

Treba tražiti tu analizu, imam ozbiljne sumnje da takva analiza uopšte ne postoji nego je ovaj lupio.
 
Autobusi odgovorni za gužvu, a ovamo proširuju ulice u bulevare!? A kako će ljudi kojima je krajnja destinacija istočni deo grada da dođu ili odu sa nove autobuske stanice? Oni ne prave gužvu ili će i oni morati obilaznicom preko Surčina do Konjarnika?
 
Ја овог Бована ништа нисам разумео. Праве станицу Југ а морају да укину прелазак међуградских аутобуса преко Газеле. Свашта.
Sudeci po svim postovima i po linku, autobusi juzno od Beograda idu oblizanicom koja pocinje posle Ikee. Idu do NBG, idu na kruzni tok na kraju 72.bloka, prolaze Jurija Gagarina i onda idu na Novu Stanicu na NBG. Zatim idu do stanice BASa Jug tj oko Autokomande. Neko je lepo napisao precice dva puta preko mosta da bi dosli do stanice Jug.
 
Zamislimo da imamo metro/železnicu koja povezuje aerodrom, glavnu železničku i autobusku stanicu i pomoćne autobuske stanice.
Zamislimo da živimo u Švajcarskoj, Finskoj ili nekoj sličnoj zemlji.
Da ta stanica Jug, nije onaj novi parking uz auto-put?​
I meni to pade na pamet ali mi nešto ne liči da ono može da prima autobuse.​
Evo jednog objašnjenja, koje je po meni logično. Neko je ovde spominjao da se taj parking radi za potrebe ispunjavanja uslova koje traži UEFA vezano za fudbalske stadione. U međuvremu nam se desilo da se BAS definitivno seli na novu lokaciju u bloku 42. Sa njim je krenula i priča o ukidanju svih usputnih stajališta međugradskih autobusa, a uspostavljanju novog kod Tranšpeda, uz to da će autobusi morati da saobraćaju preko obilaznice i dodatna 22km da kruže. Kako se veći broj ljudi pobunio i izrazio nezadovoljstvo rešenjem, dobili smo priču kako to nije tačno i kako je oduvek bilo planirano da postoji stanica Jug. Isto kao što je bilo sa situacijom oko Palmotićeve ulice i pretvaranja iste u slepu ulicu, zarad proširenja trotoara i pretvaranja u plato za bašte kafića. Kada su se građani pobunili i obratili medijima, dobili smo odgovor da nikada nije ni bilo planirano da Palmotićeva bude slepa ulica. Na kraju smo dobili ono rešenje sa stubićima koji predstavljaju ivičnjake kolovoza. E pa tako nešto improvozovano vrlo lako možemo da dobijemo i na Autokomandi.​
 
I to sam vam rešio.

Screenshot 2024-08-16 154630.jpg
 
Laz je da se radi stanica jug i da su je planirali
Postoje 2 price da će jug buti na mestu pogona sp Kosmaj kao i da će se tu predje sp dorcol tj Kosmaj 2 sta ce biti na kraju od svega videćemo sp Kosmaju ostalo par linija sve razdelila bratija privatnicima
 
Po Hajzenberg-ovom principu neodređenosti, putnici iz Niša u Beograd će se probuditi ili na destinaciji autobuske stanice Jug ili na novoj NBGD stanici! ;)
 
Da li neko može da napiše o kom broju polazaka pričamo?
Koliko dolazi iz pravca Šid/Novi sad, koliko Milošem, koliko Ibarskom, Avalskim, koliko Pančevcem i Smederevskim? Ostalo je Vrčin.

Drugo, možda još bitnije.
Prigradski saobraćaj mora da ima stajališta. A naš Beograd je veliki pa tako ima i puno pograničnih opština.
Npr. Smederevo i Požarevac.
Po kom zakonu će njima zabraniti stajališta?
 

– Морамо да укинемо прелазак међуградских аутобуса преко Газеле, јер само тако можемо да растеретимо најфреквентнију београдску саобраћајницу и на тај начин смањимо велике саобраћајне гужве које се ту праве, а онда разливају широм Београда. Укидање међуградског саобраћаја преко Газеле није ничији хир него резултат озбиљне стручне експертизе коју су урадили стручњаци за саобраћај још пре неколико година, само што до сада нису постојали услови да се она и реализује – поручио је Бојан Бован.



Укину се међуградски аутобуси на Газели и нема више гужве? Генијално. Само тако и никако другачије. Најефикаснији начин за растерећење. Ништа бољи градски превоз и мање аутомобила?
Ово је на нивоу вентилатора за Народни фронт.
 
Pa ovo je peron koji se i sada koristi za međugradske autobuse na Autokomandi, samo ga je Astro produžio.
 
Da, ali ovo je običan peron, pre brzinsko stajalište za one koji ne uhvate na BAS-u. Iz mog iskustva, koje je poprilično, ovde ne uđe više od 15% putnika, a mnogi prevoznici ni ne staju ovde. Lasta ne staje.

Ne može ovo da bude nikakvo rešenje ni da se traži poređenje sa sadašnjim stajalištem. Potrebna je stanica, ne stajalište.

Parking, dolazni i odlazni peron, autobus koji 10-15 minuta stoji na peronu dok se ukrcaju putnici i prtljag.
 
Vrh