Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Rešenje sa brojevima na dnu je super, za pismo sam indiferentan.
 
Na nivou drzavnih organa, koji sprovode zakone, ne postoji sprovodjenje zakona, vec od slucaja do slucaja. Na ulazu u Prokop, stoji samo cirilicni natpis, iako je to medjunarodna i najveca stanica u zemlji. Na autobuskoj, obrnuto. Stav Sapica da bude cirilicom i na engleskom, je najbolje resenje, ali u kom zakonu to stoji i po cijoj volji se sprovodi?
 
Delimično je vezano za ovu temu, a drugim delom za glavnu železničku stanicu. Zbirno gledano za saobraćajni čvor Beograda uopšte. Ovako bi prema projektu trebalo da izgleda rešenje pristupnih saobraćajnica ž.s. Beograd centar - Prokop. Nakalemljen je prostor nove autobuske stanice - peronskog dela bez stanične zgrade u istoj razmeri radi orijentacije, ne obavezno i tačna pozicija. Da li rešenjem Maleškog brda i pristupa stanici sa strane moto puta može da se nađe prostora za drugu glavnu gradsku autobusku stanicu? Ona bi mogla da bude manje površine jer bi saobraćaj bio podeljen između dve glavne stanice, a ujedno i da uključi terminus gradskih linija koji je ionako planiran. Pristupne saobraćajnice, drop off zona, parkinzi i ostali neophodni sadržaji bi se delili sa železničkom stanicom tako da ne bi zauzimali dodatni prostor. Tada ne bi bile potrebne priče o nekom sklepanom stajalištu Autokomanda koje je totalno izolovano od gradskog saobraćaja, već bismo imali dva prava saobraćajna čvorišta - direktno povezana koja bi pokrivala svaki po jedan deo grada sa obe strane reke i opsluživali bi putnike bez opterećivanja gradskih ulica i posebno mostova a lako i brzo bi i međusobno komunicirali u saobraćajnom smislu. Pravilnim planiranjem bi se podelile linije koje kreću sa jedne odnosno druge autobuske stanice i prevoz bi onda bio lakše dostupan građanima bez obzira sa koje strane reke dolaze. Uz to, ovo rešenje ne bi moralo da bude posebno skupo. Bukvalno bi bilo dovoljno da se demontiraju i prenesu nadstrešnice sa stare autobuske koji se upravo uklanjaju i namontiraju sa donje strane Prokopa, ako je novac problem. Sva prateća infrastruktura već postoji, osim pristupnih saobraćajnica koje su ionako u planu, nadamo se u što skorijioj budućnosti.
prokop.jpg
prokop-novi beograd.jpg
 
Не бих био претерано скроман спрам креативности домаћих фирмописаца
Мени се чини да си овом реченицом погодио срж проблема.

Визуелни идентитет не сме да буде искључиво ствар афинитета појединца. Баш због тога и имамо шарениш у свему. Шта се нама свиђа по немачкама у западним земљама? Па, нема визуелног шума, све стоји на свом месту. А код нас вашар. А тако је, јер нема стандарда али ни институције која би за тим редом пазила.
 
Na nivou drzavnih organa, koji sprovode zakone, ne postoji sprovodjenje zakona, vec od slucaja do slucaja. Na ulazu u Prokop, stoji samo cirilicni natpis, iako je to medjunarodna i najveca stanica u zemlji. Na autobuskoj, obrnuto. Stav Sapica da bude cirilicom i na engleskom, je najbolje resenje, ali u kom zakonu to stoji i po cijoj volji se sprovodi?
Како је у Бугарској и у Русији? Да ли неко зна.
 
Хвала Богу 🙏
 
Хвала Богу 🙏
E sad je sve super. Nema dalje
 
Има наравно. Зграда, паркинг, ЈУГ, нове линије које возе директно до БАС, одељене траке за градски саобраћај и аутобусе који иду на БАС, и њихова денивелација. Списак је дуг.
 
Мислиш као што су део потеза 400 скратили до Вождовца?
Не морају да скраћују, само да користе окретнице а не БАС као полазни/одлазни терминал... Скраћивање је нереално док не изграде добру метро мрежу...
 
Danas sam koristio međugradski prevoz na novoj stanici. Prevezao sam se do tamo 85-icom do Marka Hristića i nisam znao gde dalje da idem. Prateći druge putnike sa torbama, prešao sam prekoputa stajališta, došao sam do kućice sa, valjda, obezbeđenjem i preljubazni dečko iz BAS-a me je odveo do odlaznih perona i pomogao da ištampam kartu. Onakvu ljubaznost i predusretljivost skoro nisam video, čak ni u bankama kad dižete kredit, stvarno svaka mu čast. Jedino sporno što sam primetio je to što ima JAKO mnogo da se hoda do odlazaka, tj. perona ako je isti na 50+ poziciji, zatim ne možete ležerno da isplanirate odlazak jer je prevoz katastrofalan. Živim na Novom Beogradu i umalo nisam zakasnio, 2 minuta je falilo, i to samo zato što 85-ica nije ispoštovala svoj polazak, zato što je bila jako velika gužva u Omladinskih brigada i mnogo je vremena trebalo da skrene do garaže, posle je išlo malo lakše. Pre toga sam gledao varijantu 600 koja očigledno postoji kao ukras, iako mi je stajalište blizu zgrade, jednostavno je jako teško ubosti polazak tako da stignete ne mnogo ranije na stanicu.

Iščitao sam detaljno stranice, ali i dalje ne razumem koji prevoz treba da uhvatim sa Nbg (Fontana) da bih bio bliže odlascima i da ne bih ovoliko kružio okolo? Da ne dramim sada, ali ispada da je lakše šipčiti po centru grada 16-icom koja ide non-stop (ako hvatate međugradski na Pančevcu), nego imati ove peripetije i nervne slomove po Novom Beogradu...Ali hajde da damo šansu i ovome

Da dodam i iskustvo sa štampanjem karte na stanici - gurne se telefon na predviđeno mesto da bi se skenirao QR kod i odmah izađe štampa bez problema, nije bilo ni gužve, čak je i radnik koji mi je pomogao pozvao kolege da vide kako izgleda štampa
 
Не морају да скраћују, само да користе окретнице а не БАС као полазни/одлазни терминал... Скраћивање је нереално док не изграде добру метро мрежу...
Zašto? Šta fali da okreću na BASu?
 
Zašto? Šta fali da okreću na BASu?
Zato što je kapacitet parkinga za autobuse manji nego na staroj BAS. Pa ako bi to pomoglo da se oslobodi prostor za međumesne autobuse...
Uostalom ti autobusi povezuju naselja grada, pa bi mogli da okreću kao druge prigradske linije na okretnicama...
 
Na sred Terazija - što je valjda centar centra Srbije - nema sve zajedno 5 tabli na ćirilici, ali zato na aerodromu koji pokušava da bude glavni aerodrom u regionu, piše samo ćirilicom i na engleskom. Sve naopako. Sad ćemo tako i sa autobuskom stanicom.
 
Vrh