Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ziv je ikarbus umro nije 100 zglobova iz ikarbusa...
@Dart to je stanje na dan 31.12.19 . Kad su stigli kinezi i turci i mislin da je doticni mislio na autobuse samo...a ne na cijeli vozni park
 
Opet nema veze jer je prosečna starost autobusa 7,55 godina
 
3355 na 17 3332 na 88 i još 5 BMC-ova na 88
a0551cee1360b173ddced7e11693301e.jpg
580b880ce432c18256c86f789bf15c6a.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Zato su možda predali 611 zemunu

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Kako BMC na 17. ? Mislim ok,fale zglobovi,pa kad mogu Higeri na 65/73,valjda moze i ovo ...
 
Pa kako su do sada puštali samo zglobne na ove linije, kako sad ovo?? Kolaps u najavi. Pod hitno nabaviti zglobne autobuse.
 
Ljudi predata je 611ica Zemunu a na nbgd su se oslobodili BMC koji sad rade šihte. Oni rade polaske ujutru i popodne izmedju redovnih buseva, kada je interval nekoliko minuta i očekuje se da ne budu previše popunjeni. Problem sa BMCom po meni je to što nije pravljen za naš teren, pogotovo za te linije sa usponom. Više su za ravnicu, tj potez 600 odakle su skinuti :roll:
Motor je slabiji i nisu za to. Ja sam se čudio kako sporo idu kada sam se vozio njima na 72 i 82 prilikom penjanja na Bežaniju, pritom su bili veoma slabo popunjeni, tek nekoliko ljudi je bilo unutra. Biće veselo videti ib na 17,18,88,52,56... I da budu skoro prazni kao ovi na 72 i 82 bice im mučenje.
 
Pa ne bi trebalo da je do motora. U njima je isti Cummins-ov motor ISB od 6.7L i 280ks kao i kod MAZ-eva 103 (ne svih doduše), Temsi, Otokara, Liaza 5256 i svi oni idu lepo, i uopšte je taj motor vrlo solidan po pitanju performansi u svojoj klasi. Ulazim povremeno u tamnavine BMC i nisam nešto primetio da se muče, sem što im je rashladni sistem motora baš bučan, kao što sam i pre istakao. GSP-ovim BMC-om se retko vozim. Svega nekoliko kraćih vožnji na 601-ici uglavnom. Da nije i kod njih počeo da se pali safe mode iz nekog razloga? Nisam više toliko upućen u održavanje Novog Beograda.
 
Moj utisak jd da sasvim ok idu. Vozim se vrlo cesto na 601. Uzvrdicu, doduse malu, kod granda prevale ko od sale. Al su bucni pa su bucni kako kod da okrenes.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
A Kesho do čega može biti ako nije do motora? Znači da čuješ zvuk sve bi ti bilo jasno, od krene na uspon u trećoj brzini i završio je u prvoj brzini na kraju. Mnogo bude bučan, bas se muči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754800#p754800:24e7wkhv je napisao(la):
direktor » 07 Jul 2020 10:15 pm[/url]":24e7wkhv]Ziv je ikarbus umro nije 100 zglobova iz ikarbusa...
@Dart to je stanje na dan 31.12.19 . Kad su stigli kinezi i turci i mislin da je doticni mislio na autobuse samo...a ne na cijeli vozni park

Mislis da ce Ikarbus učestvovati na tenderu?
To bi bila odlična vest da se fabrika digne iz pepela.
Jos kad bi izasli na tender sa nekim unapredjenim proizvodom bilo bi super.
 
Meni bi bilo dobro i da se vrate sa A serijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=755153#p755153:ammm4d9g je napisao(la):
busspoter » Sre Jul 08, 2020 7:08 pm[/url]":ammm4d9g]A Kesho do čega može biti ako nije do motora? Znači da čuješ zvuk sve bi ti bilo jasno, od krene na uspon u trećoj brzini i završio je u prvoj brzini na kraju. Mnogo bude bučan, bas se muči.

Pa sam motor sigurno da ima snage i obrtnog momenta dovoljno, jer isti gura na desetine različitih modela gradskih i prigradskih autobusa. Do pre nekoliko decenija, malolitražni motori od oko 250 ili 270ks gurali su i zglobne autobuse. Naravno, to baš i nije preporučljivo u današnje vreme, ako ništa drugo ono zbog skoro uvek prisutnih klima uređaja. Ne mogu znati ovako napamet u čemu bi kod njih mogao biti problem, ako baš uspon moraju da savladaju u prvom stepenu prenosa i to ZF Ecolife menjača. Mogu da pretpostavim da mu elektronika oduzima snagu uključivanjem safe mode-a, a zbog nekog problema o kom, opet, mogu samo da nagađam. I kod njih je verovatno prisutan SCR za naknadnu obradu izduvnih gasova, što znači da koristi Ad-Blue. Moguće da i kod njih crkavaju NOx senzori koji se ne menjaju redovno, kao i kod Solarisa. Može tu biti još što šta drugo, al glupo je, kao što rekoh, da sad nagađam bezveze. Baš sam i jutros ušao u tamnavin BMC i ide sasvim pristojno. Mislim, poslednjih već ko zna koliko godina, svi se gradski autobusi opremaju dobro poznatim motorima nekoliko renomiranih proizvođača i menjačima VOITH-a, ZF-a i ređe Alisona. Uglavnom nema tu tako velikih razlika, al naravno da postoje opcije koje su primerenije brdovitom terenu, kao i one koje se opremaju za manje zahtevne terene, al opet niko tu ne raspolaže snagom manjom od nekih 270 do 280ks što uopšte nije malo, pa i kad su u pitanju malolitražni motori. Naravno, pričamo o solo autobusima.
 
Da li su isti menjači, programi i prenosi u njima?
Glavni prenos u diferencijalu čini čuda na usponu - kraći prenos, lakše ide uzbrdo, bolje ubrzava, ali snižava maksimalnu brzinu.
 
Jutros 4 Bmc na 18, 3 na 17 i 3 na 88
I 485 na 88

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ja oko 7 video samo Solarise na okretnici Konjarnik.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Daxara":3vkdy57f je napisao(la):
Ja oko 7 video samo Solarise na okretnici Konjarnik.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Redosled kako su išli ovi sa 17
Bmc (I deo šihte)
3098
1359
1324
3089
3077
1304
3294 (I deo šihte)
1330
3085
3067
3262
3282
3086
3069
3008
3082
3337 (I deo šihte)
1341
1352
3076

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754800#p754800:3t4u5izj je napisao(la):
direktor » Uto Jul 07, 2020 11:15 pm[/url]":3t4u5izj]Ziv je ikarbus umro nije 100 zglobova iz ikarbusa...
@Dart to je stanje na dan 31.12.19 . Kad su stigli kinezi i turci i mislin da je doticni mislio na autobuse samo...a ne na cijeli vozni park
Odakle vam to? Inače jako bih voleo da se Ikarbus vrati, ali ne znam koliko je to realno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=755161#p755161:3j5k8dop je napisao(la):
Igor » 08 Jul 2020 06:40 pm[/url]":3j5k8dop]Meni bi bilo dobro i da se vrate sa A serijom.

Koja je to A serija Igore?
 
Verovatno misli na "avancity". To je serija iz 2012. godine, koliko znam nju je Ikarbus potpuno sam radio, njihov je i motor valjda mada nisam siguran, ima ljudi koji to znaju. Evo upravo na Vencu #1375 koji je deo te serije buseva. Izasao je na 1/706 posle dugo vremena provedenog u garazi. Sklopljen je uz pomoc rashodovanog 1372 koji ne radi od 12.2.2020. kada je imao sudar u Zemunu u kom je zivot izgubio Bojan.

s2tGP7Q.jpg


Ta serija se jos uvek solidno drzi obzirom da godinama rade u veoma teskim uslovima, jos u pogonu Zemun gde je odrzavanje ravno nuli. Evo jos fotki da bi ti bilo jasnjije koji su to busevi.

62d9goi.jpg


NX8v3AP.jpg
 
Da oni su prethodili M seriji koja se pokazala problematičnom pre svega po pitanju izolacije motora i toplotom u putničkom prostoru.
 
U njima su i vrata bolja nego u M iz 2013. i razlikuju se jos po tome sto ovi iz 2012. nemaju stepenice kod motora kao M kod kojih moras da se penjes na ona 4 sedista na kraju busa.
 
Vrh